Slevám pro seniory a studenty hrozí odklad, kraje chtějí start až 1. září

Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM TransportAutobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport

Asociace krajů vyzvala vládu v čele s premiérem Andrejem Babišem, aby odložila start plošných slev pro mládež a seniory z

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk Král

Slevy mne začínají bavit, organizátoři to podle svého vyjádření neumí, počkám si ještě na stanovisko Regiojet, LEO a ČD. Tito železniční dopravci to asi zvládnou – proč by to měli odkládat? – vždyť jim stát nasype peníze – a mohou v klidu použít své rezervační systémy! A slevy pro děti i důchodce už poskytují nyní. Ještě štěstí, že mám kreditovou jízdenku u Radima Jančury, SMILE u LEO a INKARTU-50 u ČD. Dokážu to tedy posoudit jako jejich uživatel a zároveň cestující. Aspoň bude co sledovat, polika je už pro mne nudná!

Petr.R

Já taky se těším a pořád přemýšlím, co tam na tym kraji vůbec dělají, když pořád(ne jen v dopravě) naříkají, že nestíhají.

Jakub Unucka

Zdravím, jsem jeden z náměstků co hlasoval pro odsunutí termínu. Zkusím jednoduše vysvětlit. I když z principu se slevou nesouhlasím, je jasné že nemá smysl dělat obstrukce, protože se to zavede tak či tak. A je tedy v mém zájmu to udělat co nejrychleji, protože na tom krajský rozpočet vydělá. Stát totiž bude kompenzovat některé slevy duplicitně. A těch několik milionů navíc se bude na konci roku hodit. Byli bychom fakt hloupí, kdybychom nezavedli slevy co nejdřív. Začnu od konce – a to snad bude jasné každému- Aby se mohly slevy opravdu poskytnout, musí software v prodejním strojku u řidiče… Číst vice »

K.S.

Dobrý pokus, až na to že žádný programátor nebude tak pitomý aby to tam nadrátoval natvrdo, čert ví kolik ty strojky mají paměti, co v tom je za OS, ale nějaké základní zpracování souborů, nějaký inetrface to mít musí, byť pomalý. Rozhodně to nemůže být dělané stylem otevřu strojek, vytáhnu mikrokontrolér dám do speciálního přístroje, přeprogramuji, vrátím, to je pitomost, takto to nikdo nedělá. Vzhledem k taktu a architektuře tam bývá v paměti kódový segment a datový segment, který je jistě větší než 1kB což je 100 znaků, takže bych řekl že ten tarifovník je prostě nějaký plaintext soubor jehož… Číst vice »

AAA

dobře ty 🙂

železničář v důchodu

Nevím, ale asi jste se nechal někým „oblbnout“ – třeba ČD, pokud vím, aktualizují SW v „POPkách“ docela často. Navíc se NEJEDNÁ o úplně nový tarif, protože sleva 75 % existuje už velmi dávno pro držitele průkazů ZTP, takže v praxi jde pouze o rozšíření platnosti té slevy na všechny seniory „65+“ – o vysokoškolácích nedebatuji, protože když tu slevu nechtějí, není důvod jim ji vnucovat. P pokud jde o slevy pro mládež do 18 roků věku, nemůže přece být problémem dosavadní věkovou hranici 15 roků jen posunout na hodnotu o několik roků vyšší. Vidím v tom opět jen něčí… Číst vice »

coudy

to: K.S p.Unucka asi ví o čem hovoří sice zjednodušeně
Od března 1995 do září 1998 pracoval v Ostravě, odkud pochází, jako vedoucí divize ve společnosti AutoCont IPC, která se zaměřuje na vývoj, výrobu, prodej a servis průmyslových PC a speciálních IT systémů. Od října 1998 dosud, je výkonným ředitelem v ostravské IT společnosti Gaben, s.r.o., jež vyvíjí ucelená řešení a dodává jednotlivé produkty pro kvalitní automatickou identifikaci. V roce 2013 získala tato firma cenu za inovační firmu roku v Moravskoslezském kraji.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jakub_Unucka

Milan

Strojky jsou trvale online a komunikují s centrálném systémem, takže je úplně jedno, jestli je strojků deset nebo milión, ty strojky totiž fyzicky nikdo konfigurovat nebude. Změna tarifu se udělá v centrálním systému a strojky se pak aktualizují automaticky. Kromě toho, nastavení tarifu není změna zásadní, jakou by byla např. akceptace nové čipové karty. Sleva se již poskytuje pro ZTP, jak zde již také bylo zmíněno.

Petr.R

My co děláme rukama, nás nepřesvědčíš, všechno jde když se chce, je ale otázkou proč jeden z mnoha náměstků, musí tam být tolik náměstků(trafikantů)

Luděk Král

Hezké poledne, dovolím si oponovat – citace pana náměstka: „Vše je v rukou externích softwarových firem, které mají většinou termín 6-8 týdnů u jednoduchých věcí. V případě, že se na ně obrátí všichni dopravci z celé republiky, oni to opravdu nestihnou.“ Pokud si zadavatel ani řešitel neuvědomuje závažnost problému, tak nemají na svém místě co dělat! Pokud by to mně nějaká softwarová firma nestihla – tak s ní už žádný kontrakt příště neuzavřu! Podíval jsem se na slevy pro důchodce – je tam 25 procent hradí důchodce a 75 procent hradí Babiš. Tedy cenu obyčejného jízdného podělím čtyřmi – vyberu… Číst vice »

coudy

Předseda vlády o slevě na jízdném v pátek jednal se zástupci vysokoškolských a středoškolských studentů. Ti Babiše minulý týden v otevřeném dopise vyzvali, aby jeho vláda revokovala usnesení o zavedení slevy ve vlacích a autobusech pro seniory a studenty. Podle nich je školství dramaticky podfinancované a peníze z resortu by se neměli přesouvat jinam.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/doprava-slevy-seniori-studenti-kraje-vlada-fkl-/eko-doprava.aspx?c=A180420_111803_eko-doprava_cfr
Tak studentům ať to úplně zruší a peníze mohou dát do školství. Už i Kalousek jim to chtěl zrušit to neprošlo tak to zrušil aspoň důchodcům. Jinak jsem pro ať je to až od září.

Milan

A proč by to mělo platit až od září? Když je prakticky jisté, že přes prázdniny se na to úředníci stejně vykašlou.

Desper

Být ČD závěru, že k této slevě je místenka volitelně (u některých vlaků povinně) za 35. Ať nezabírají místo platícím

Petr.R

nechte toho, u nás v 810 žádný místenky nejsou.

Milan

Zajímalo by mě, co konkrétně komise doteď pro zavedení slev dělaly. Žádný ústupek v posouvání termínu bych osobně nepřipouštěl, zvlášť posun neavízovat předem, jinak to způsobí pouze další flákání, jelikož bude „času dost“ a nakonec se vše odehraje opět v posledním měsíci, stejně jako byl prosincový felčarský povyk kvůli e-receptům.

Petr.R

no jestli se tam zapojili aji se zlínského kraje, tak ti avizovali, že přes prázdniny nedělají a ani v červnu, jak měli otvírát obálky na tu dopravu a hned napsali, že ani v září…….

Petr.R

chudáci babičky a dědové co plánovali s vnoučatama si udělat výlet, když děti budou mět prázdniny, joo na krajách mají služební auta, tak se jim na dovolenou jezdí, ale doufám, že někdo ty krajský uředníky práskne, že jezdí služebákem ke svojí potřeby bez placení daní.

Desper

A jak to ti chudáci řešili loni?

Petr.R

nikde nejezdili, když babička má důchod 8tkč a za byt dá 6,5,.

Pavel

Z pohledu pracujícího: z jeho daní, které odvede státu, bude stát dotovat jízdné mladým a studentům. když si pak pracující koupí místenku do vlaku za plnou cenu jízdného, bude muset ze slušnosti pustit sednout důchodce v plném vlaku, který pojede za pár drobných a zbytek bude mít dotován ze státního.
Je úsměvné, jak se aktuálně vedou diskuse, o proplácení prvních třech dnů nemocenské pracujícím. K kontextu se slevou na jízdném, uplácení voličů Burešem.

Desper

Když Babišovci chtějí jezdit levně, ať si postojí

železničář v důchodu

Nechápu, proč by měl cestující s místenkou pouštět kohokoli sednout, když si vyhrazení místa zaplatil – v tom nevidím žádnou „neslušnost“: i ten senior měl přece stejnou možnost si místenku opatřit!
A s tím soustavným strašením přeplněnými vlaky už byste mohli dát pokoj: z vlastních bohatých zkušeností vím, že i v plných vlacích (s mládeží sedící na svých zavazadlech na představcích vozů) bývá stejně 5 – 10 % sedadel „obsazeno“ zavazadly a nikoli osobami.

železničář v důchodu

Opět klasický český přístup: podle pravidla, že „kdo chce něco udělat, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod“ – a jak známo, „když se nechce, je to horší, než když to nejde“ …

Jančurobujci

Já bych řekl, že tentokrát mjí pravdu kraje.
A to bych si myslel, i kdybych byl zastáncem těchto Bábišodárků , které bere tak nějak ze společnýho….

David

A u nás se lidově říká říká že „vartki guvno řić targo“ což je něco na český způsob že „rychle se nejde ani vys…“ 😉

železničář v důchodu

Jančurobujci, David:
Jistě: když budou všichni ještě tak 2 týdny jen žvanit o tom, jak je na přípravu málo času, místo aby konečně začali něco připravovat, tak potom už málo času skutečně bude – a právě o to možná někomu jde, že …

MaLer

Celé je to hovadina a vyhazování miliard ze státního rozpočtu na kupování elektorátu.

Radim Cenek

železničář v důchodu: dokud jsou jediným pramenem informací novinové články, tak se nic moc připravovat nedá. Pokud by krajští úředníci na základě informací z médií připravili dopravcům v závazku tarif, kraj by jim následně nařídil jeho používání, a ministerstvo by následně odmítlo proplácet kompenzace kvůli rozporu s vyhláškou, byla by to, jemně řečeno, prekérní situace.

železničář v důchodu

Radim Cenek: Podle mě vůbec není mnoho co pracně připravovat: sazebníky jízdného se slevou 75 % musejí přece už dávno existovat, protože takovou slevu musejí dopravci poskytovat držitelům průkazů ZTP, takže v tarifu lze poměrně snadno rozšířit jejich působnost i na všechny seniory „65+“, a jak už jsem psal dříve, na jízdném podle tarifu IDS není třeba v podstatě nic měnit, protože to, že se senior bude mít možnost sám rozhodnout, zda využije tarifu IDS a podle něho stanoveného jízdného, nebo jízdného dle tarifu dopravce se státem nařízenou slevou (jak tomu je třeba v PIDu v případě železnice už dávno),… Číst vice »

AAA

Jančurobujci

Krajské volby přece přesvědčivě vyhráli Babišovci. Tak ať si v té své firmě udělají pořádek….

Radim Cenek

V tarifu IDS je právě ten největší problém. Mimo vlaky ČD, u kterých to má opodstatnění ze síťových důvodů, se v ostatních integrovaných spojích dvojí tarif nepřipouští, jinak by bylo velmi obtížné rozdělit tržby mezi dopravce. Senior tedy nebude mít na výběr, a kraj musí slevu zahrnout do IDS tarifu. Což nebude jednoduché, musí existovat jak varianta se slevou 75 % za celou cestu, tak i taková, která slevu počítá jen za ty zóny, ve kterých cestující nehodlá použít MHD. A vláda musí říct, zda (a jak) bude u takovýchto hybridních jízdenek uznávat kompenzace.

železničář v důchodu

Radim Cenek:
„Mimo vlaky ČD, u kterých to má opodstatnění ze síťových důvodů, se v ostatních integrovaných spojích dvojí tarif nepřipouští, jinak by bylo velmi obtížné rozdělit tržby mezi dopravce.“
To je nějaká uměle vytvořená (vyfabulovaná) blbost: v PIDu přece na železnici jezdí i KŽC (= Langustovy „motorrráčky“), je inzerováno, že tam platí tarif PID i tarif KŽC, ale žádné „opodstatnění ze síťových důvodů“ tam přece také neexistuje (přímé odbavení KŽC/ČD ani opačně není možné)!

K.S.

železničář v důchodu: Brojí se proti tomu, protože se zjistilo že nemalou část těch peněz chce Babiš vzít z kapitoly školství, to při stavu školství prostě nejde. Víte my se tu snažíme, nebo takto ne snad Já nebo Vy, o poněkud socialistický přístup ve školství a zdravotnictví, tedy „všechno“ „všem“ a „zadarmo“, to je problém, ono to nejde takto a začíná to tvořit problémy kdy to sice je „zadarmo“ ale zdaleka to není to nejlepší co se dá sehnat a každé další hrábnutí na peníze, jejich omezení tento problém jenom zhoršuje. V ČR třeba kvůli tomu neexistuje ve zdravotnictví komerční… Číst vice »

železničář v důchodu

K.S.:
Babiš tvrdil, že má jít o finanční prostředky, které resort školství nevyčerpal, resp. vůbec nečerpal – tak pokud je tak nutně potřebuje, proč je tedy nečerpal?
Já bych v tomto případě za populismus považoval spíše „zviditelňování se“ těch samozvaných funkcionářů různých studentských svazů, zneužívajících toho, že do finančních toků v resortu školství nikdo z běžných lidí nevidí.

babilon

železničář v důchodu: „není co pracně připravovat, sazebníky jízdného se slevou 75 % musejí přece už dávno existovat“

Třeba ROPID slevu 75 % nikomu neposkytuje a ZTP jezdí zdarma. Ještě stále si myslíte, že není co připravovat? A bude Babišovi stačit jeden druh jízdenky současně pro ZTP, studenty i důchodce? Nebude to chtít mít rozlišené, aby věděl, kolik za kterou skupinu platí? Detaily musí nastavit ministerstvo, nikoliv objednatelé.

železničář v důchodu

babilon: A proč by se na tarifu PID mělo cokoli měnit? Ten přece může v PIDu klidně platit dál beze změn! Opakuji, že nevidím důvod, aby neexistovala možnost souběhu tarifu IDS a tarifu dopravce v případě všech dopravců zapojených do IDS, stejně jako existuje už dávno při použití železnice – a pak v IDS mohou držitelé průkazu ZTP klidně i nadále jezdit zdarma, jestliže jim tuto možnost nabízí tarif IDS, ale dopravce musí být schopen nabídnout i jízdné dle svého tarifu s nařízenou slevou, pokud si cestující tuto možnost vybere. Ale o tom jsem psal už dříve někde jinde: organizátor… Číst vice »

babilon

Autobusoví dopravci v PIDu (a nejen tam, dokonce bych řekl, že je to tak až na výjimky prakticky všude) žádný vlastní tarif nemají! A ten nezavedete lusknutím prstu. Zejména, když ministerstvo doposud nestanovilo přesná pravidla.

železničář v důchodu

babilon: Autobusoví dopravci před integrací do IDS rozhodně nějaké vlastní tarify měli, takže jej lze „revitalizovat“ (a samozřejmě „aktualizovat“ v návaznosti na vývoj inflace, atd.), ale to není podstatné: jako „tarifu dopravce“ lze klidně použít (minimálně na přechodnou dobu) i těch tarifů, které jim „vnutili“ organizátoři IDS a prohlásit je za „tarif dopravce“. Podstata všech uměle vytvářených problémů vychází ze zájmu (a něčí potřeby) „házet tomu klacky pod nohy“ – tak to prostě je a lze jen zopakovat staré pravidlo o hledání způsobů či důvodů. K prosazení těch (bohužel ve výsledku hodně zparchantělých) slev stejně dříve nebo později (a rozhodně… Číst vice »

K.S.

železničář v důchodu: Problém máte hned v té první větě, „Babiš tvrdil“ on totiž na začátku třeba se tvářil že se nic nikde brát nebude, nebo tvrdí že někde našel peníze (skoro jakoby byly na haldě pod kobercem a nikdo si jich nevšiml, i když bych se tomu vůbec nedivil s naším úřednictvem 🙂 ). Dále bůh ví v které podkapitole ty peníze byly strčené, když si vzpomenu že na slavnou inkluzi spotřebovali peníze na zvýšení platů a teď nějaké „našli“ co se „nečerpaly“, tak buď tam mají nepořádek, nebo někdo dost kecá. Eventuálně ty peníze byly někde, v prakticky… Číst vice »

železničář v důchodu

K.S.:
Já nevím, ale detailní rozdělování přidělených prostředků si snad přece dělá každý resort sám – tak co tedy dělal resort školství, když přidělené prostředky nakonec nečerpal? To přece není chyba Babiše, ale resortu školství, nemyslíte?