Rozhodnutím strany sleva. Další tři kraje zlevňují dopravu, lidé musí zažádat o dotaci

Autobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský krajAutobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský kraj

Je to spíš jakýsi úkol ze stranického sekretariátu, kritizuje slevy krajská opozice.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Zlevnění dobře, co třeba zrychlení? Jako cestovat někam když autem se jede 20 minut a busem ještě s přestupem hodinu a půl, nebo při cestování do prace je tam čas moc dlouho a při zpoždění busu hrozí i pozdní příchody a nebo návaznost mez spoji je špatná či špatný přestup, nebo nic nejede kór o víkendu, všechno proškrtané, na přestup se kolikrát čeká i hodinu. To ikdyby tu dopravu dali všem zdarma, tak stejně pojedu raději autem, ušetřím hromadu času a dorazim dřív.

Aquinas

„Babiš si na půl dne uzmul Sněmovnu, a znemožnil tak přijetí mnoha zákonů včetně příspěvku na péči Předseda hnutí ANO Andrej Babiš se rozhodl využít středeční jednání Sněmovny k vlastní obhajobě v rámci „politického procesu“, jak označil poslední verdikt v kauze Čapí hnízdo. Namísto schvalování zákonů se poslanci i celý aparát Sněmovny věnovali Babišovým litaniím na rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Poslanci měli ve středu na programu dvě schůze. V závěrečném čtení měli schvalovat zpřísnění azylových a migračních pravidel či zavedení jednoho hlášení zaměstnavatele. Rozhodovat měli i o zvýšení některých příspěvků na péči pro lidi se zdravotním postižením. “ Potřebuje… Číst vice »

Bob

A není to náhodou podvod? Myslím, že na radní a úředníky administrující státní dotace na jízdné v uvedených krajích podám trestní oznámení. Zkusme to na příkladu: Cena jízdenky je 100 Kč. Kraj přidává dotaci 25 Kč, takže skutečná cena je 75 Kč. Ale kraj si od stánu nechá proplatit 50% ze 100 Kč, ačkoliv podle zákona si dle mého názoru smí nechat proplatit jen 50% ze 75 Kč. V uvedeném příkladu se tedy kraj dopustí vůči státu finančního podvodu ve výši 12,5 Kč. Nebo jsem to špatně pochopil a kraj v uvedeném příkladu požádá stát o kompenzaci jen 37,5 Kč… Číst vice »

Pavel

V minulých dnech byl publikována průzkum o dopravní chudobě občanů ČR. Z něho vyplývá, že za největší problém považují vesničané malý počet spojů v okrajových časech dne a o víkendu, a pak malou četnost spojů k nim do vesnice. S četností souvisí i třetí a čtvrtý požadavek: lepší přestupní vazby a dobu cestování (door to door)

Cena za jízdenku byla až v další skupině spolu s wifi a nízkopodlažností, … Zjednodušeně řečeno: lidé si přejí větší počet spojů a když to bude lacinější, tak je to bonus navíc.

Jmeno

A pak v tom autobuse sedí jedna bába, co jede do penny pro cukr v akci, v dalším spoji sedí dvě báby co jedou na poštu pro důchod, v dalším spoji jede jedna bába k doktorovi, v dalším spoji sedí jen řidič,…

Leinad

Když je to nepoužitelné.

Aquinas

A co je Vám do toho kam ti lidé jedou ? To už je věc jiná, že se na ty spoje nenasadí nějaký mikrobus. Nikdo neříká, že je potřeba dvoupatrový bus. Důležité je, aby nějaká možnost dopravy existovala. Dříve jezdila do vesnic pojízdná prodejna kterou provozovala Jednota a někde tato služba přežila až do nedávna i když se o její zajištění staral již někdo jiný. Pro seniory to byla služba neocenitelná. Dnes nic takového neexistuje a tak jsou odkázaní na to někomu si říct aby jim to co potřebují přivezl protože VHD v daném místě třeba ani neexistuje.

https://www.youtube.com/watch?v=7IDaN816sBk

Jmeno

Ale vždyť ty pojízdné prodejny přece skončily proto, že si lidé začali jezdit nakupovat sami. Nebo chcete říct, se dopravní oblužnost zhoršila natolik, že už si sami jezdit nakupovat nemohou? Nebo je o tolik více seniorů na venkově? Vesnické ani pojízdné prodejny se neuživí, a autobusy jezdí často prázdné, takže těžko bude řešením více prodejen a více autobusů. Jestliže tedy existuje systém, kdy někdo jezdí nakupovat třeba i pro další rodinné příslušníky, či třeba sousedy, tak ten systém zjevně funguje. Je to ekologické i ekonomické, a není třeba z veřejných peněz zajišťovat individuální přepravu, protože o hromadnou přepravu se opravdu… Číst vice »

Aquinas

Popořadě. Dopravní obslužnost je v některých lokalitách tak bídná, že se o tom lidem žijícím ve městech ani nezdá. Ano, na venkově je seniorů hodně a jejich počet stále přibývá s tím jak stárne populace. Systém kdy někdo vozí nákup pro ostatní není nic nového a fungoval i za minulého řežimu a není pro každého. Někomu je třeba trapné a nepříjemné pořád někoho obtěžovat s tím aby mu něco vozil. A teď si představte jinou situaci. Senior je odvezen záchrankou do několik kilometrů vzdálené nemocnice kde je vyšetřen a po nutných vyšetřeních je propuštěn. Nemá nikoho kdo by pro něj… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Celému ANO je doprava u pr… Slevy je to první a poslední, co je na dopravě zajímá. Jinak na celou dopravu z vysoka kašlou. Hejtmanka Jermanová ve Středočeském kraji toho byla ukázkovým příkladem. A zdaleka ne jediným.

Jmeno

A my co makáme budemě dělat na socky, co si potřebujou vozit prdel.

Jakub K

ANO 2012 🤣

Aquinas

Soudíte lidi podle toho jestli jezdí VHD ? To není příliš šťastné. Ale počkejte. Může nastat doba kdy nebude mít řidičák a pak teprve uvidíte. Socky? Není to až tak dávno kdy vláda nabídla příspěvek na každé dítě 5000Kč. Myslíte si, že si pro ty peníze šli jen ti, kteří je skutečně potřebují nebo v těch frontách stáli i ti kteří mají „dost“ a 5000Kč jsou pro ně drobné? „Jednorázový příspěvek 5000 Kč na dítě byl vyplacen v roce 2022 rodinám s dětmi, jejichž roční příjem nepřesáhl 1MILION KČ hrubého. Příspěvek byl určen pro děti do 18 let věku a… Číst vice »

Jmeno

Zrušit všechny dávky , zrušit všechny dotace, slevy, příspěvky, zrušit zbytečné instituce, a pak snížit daně.

Proč bych měl někomu přispívat na děti? Na autobus? Na elektromobil? Na FVE?

Socky s IQ tykve si poříděj děti, a my musíme makat, a na vlastní děti čas nemáme. A z dětí socek budou zase socky, co budou plodit zase socky s IQ tykve. Pak si stěžujte, že nejsou doktoři, když ti stráví půl života studiem, a pak prakticky bydlí v nemocnici, a ještě jsou označování za darmožrouty.

Michy

Ankapáci jsou o kus vedle.

Daniel Jablonecký

Vy jste se nám pěkně rozohnil. V podstatě píšete, že jízdné má být tržní, tedy 2 až 8 krát dražší než je teď (podle konkrétní situace). Ano, je to řešení, ale v téhle zemi politicky neprůchodné a tedy nerealizovatelné.

PetrH

Daně už jsme snížili, tak teď to ostatní, ale dejte pozor, aby vás to náhodou taky někde neovlivnilo…

Aquinas

Socky s IQ tykve si poříděj děti, a my musíme makat, a na vlastní děti čas nemáme. A z dětí socek budou zase socky, co budou plodit zase socky s IQ tykve. “

Vy máte patrně to štěstí, že se vám narodilo/y děti zdravé, že? Nebo i těm kteří do toho spadli ani neví jak byste ty příspěvky odebral?

Jmeno

Ještě lepší, živit kryply, ze kterých nic nebude, maximálně další krypl. Spousta rodičů se o postižení dítěte dozví už v brzké fázi těhotenství, přesto si to rozhodnou ponechat. Každý krypl nás stojí miliony, bez jakéhokoli prospěchu. Nic bych jim nedal, chtějí krypla, chtějí s ním být 24/7 doma, tak ať si ho živí ze svého. No a pak tu máte zdravé děti, které nemají na ten autobus…

Tak si vyberte, ale nelze prostě rozdávat všem.

Aquinas
Jarda

tohle je fakt komedie, fakt to je takový předvolební tahák, že kvůli tomu dělají takové kočkopsy? Já myslím, že víc voličů jezdí autem, než veřejnou dopravou v kategorii 6-26 a 65+

Jan

však on to někdo zaplatí – ten Bureše socialismus

Mac

Úžasné. Že se jedná o předvolební populismus o tom žádná. Ale, že s ANO hlasují v jednom kraji Stan a v druhém ODS je přinejmenším k zasmání.

Pavouk

Ale jo. Také už se mi to stalo. Že jsem se chechtal ve chvíli, kdy mi z něčeho bylo na zvracení.

Martin

Na regionech to obcad byva jinak, ale ze ano a ods odhlasuji nejvetsi sekeru ve statnim rozpoctu, dnes odhadem to muze byt i 200-250mld., to uz je horsi…
A doufam. ze kraje nebudou knucet, ze maji malo penez na opravy a udrzbu…

FrenkyUL

No v UK mohli vládnout Okamura s ANO, to chcete?

Stráťa

Záleží na UK když budou po volbách vládnout celé republice?

Vojtech

Vám to ještě nedošlo? ODS je takové ANO pro lepší lidi. Však také hlasovali spolu s Babišem na zrušení superhrube mzdy, sekery 90 miliard ročně která uleví zejména vysokopříjmovým.

N.N.

Mzdové náklady zaměstnavatele = čistá mzda + odvody.
Nic moc se nezmění, když zaměstnanec neuvidí ty odvody celé.

Vít Jůza

Zaměstnanec ty odvody na výplatní pásce vidí, jen nejsou v základu daně z příjmu.

Libor

Doufám, že za tohle ty volby prohrají…

Daniel Jablonecký

Ty můžou volby prohrát jen v případě, že Babiš bude v kriminále nebo na krchově.

Žatečan

Nemělo by zapadnout ještě jedno usnesení, které bylo dnes schváleno v Ústeckém kraji. Zastupitelstvo Ústeckého kraje opět odmítlo likvidační záměry Středočeského kraje na tratích 110 a 124. Pro usnesení hlasovalo 44 zastupitelů, proti nikdo, 3 zastupitelé se zdrželi.

Součástí usnesení je rovněž text o záměru Ústeckého kraje nechat zpracovat studii na možnosti rozvoje a využití obou těchto železničních tratí, o kterém se již v minulosti zmiňoval radní pro dopravu Tomáš Rieger. Do doby, než bude studie zpracovaná, žádá Ústecký kraj o zachování statusu quo z hlediska rozsahu vlakové dopravy.

David

Konečně!

V. K.

Problém 110 je, že je aktuálně v limbu, neboť Borecký již provedl fázi jedna svého obvyklého modu operandi a to seškrtání jízdního řádu do nepoužitelnosti. Jízdní řád je jak noty na buben.

Stráťa

A napadlo je třeba tu dopravu objednat v celém rozsahu když tu dopravu považují za důležitou? Asi ne co, požadovat aby jim hračku platil někdo jiný je jednodušší.

xyz

Na t-124 Ústecký kraj objednává dopravu až po Lužnou.
Už od 12/2019.

Nikola

Ale StČ kraj mu svůj úsek doplácí.

Daniel Jablonecký

No tak přestane, no. Vlaky zůstanou a UK bude spokojený.

Daniel Jablonecký

Studie!!! Skvělý nápad. 😂 Proč už není dávno hotová? Tohle není poprvé co se o těch tratích mluví.

Ondra

Moravskoslezký kraj od července taky spouští – ve formě 50% zpětného příspěvku na dlouhodobou jízdenku…

Objevilo se to dnes okolo půl čtvrté na krajském facebooku, odkaz https://www.msk.cz/cs/temata/doprava/moravskoslezske-cestovne-23384/

Studý Chudent

To by člověk blil, Milane

Studý Chudent

Kupování voličů a plýtvání prostředky

Aquinas

Kdo má charakter a není voličem ANO o žádnou dotaci žádat nebude. V opačném případě se bude jednat o neskutečného pokrytce.

Kuba

A co děti a studenti do 18-ti let?
Ti nemají volební právo.
Budou si moct podat žádost o dotaci?

Aquinas

Z minulého článku:
„Rada kraje již doporučila zastupitelům ke schválení navýšení státem nařízené slevy ve výši 50 % pro děti a studenty do 26 let a osoby nad 65 let o dalších 25 % z peněz kraje.“

Dětem A studentům do 26 let …tedy předpokládám, že se to vztahuje i na děti do 18let 🙂
A že do 18 není volební právo? To přeci nevadí. Většina dětí má rodiče a ti jistě volební právo mají tudíž prostřednictvím dětí se cílí na rodiče.

Igor

Naprosto chápu na co cílíte, ale když nějaká strana zavede daně tak je nebudu platit, protože jsem je nevolil?

Aquinas

To je jiná situace. Pokud někdo zvedne daně platit je musíme bez rozdílu. Tady je to opačně a člověk dostává a je na něm zda toho využije třeba jen kvůli prospěchu. Dalo by se to přirovnat v minulosti konaným trhům a když tam dělali reportéři anketu a vyptávali se lidí od některých se dozvěděli: Já je nevolím, ale když dávaj tak proč bych si nevzal/a. No a pak byly na sítích komentáře jak to, co dostali stálo za prd. 🙂

Ivan

Hodinky a holínky – říká vám to něco?

Vojtech

Blby, kdo dává. Blbější, kdo nebere. Zažádat si můžete aniž byste je volil. Tohle ke sice “kupovaní” hlasu, ale narozdíl od rozdávání koblih se nemusíte nikomu z te sekty dívat do obličeje.

Jan Sůra

Do zrcadla se nikdy nedíváte, že?

pacicka

No možná by bylo dobré si o ten příspěvek požádat a pak to dát jako dar na charitu apod.

mgr.pavel

V ANOfertu jsou ale chytré hlavy.

Vymyslí slevu týkající se pár lidí, kterou bude složité dostat (kolik lidí bude o slevu žádat zpětně? vždyť to zabere víc času podat samotnou žádost..). Ale na billboardech se bude krásně vyjímat „sleva na MHD taaakhle velká“ (drobného písma „platí pro pár vybraných lidí“ si nikdo nevšimne).

Aquinas

Zrovna nedávno jsem nad tímto přemýšlel. Není to až tak dlouho co se tady objevil článek o těchto dotacích jen se jednalo o Vysočinu. Tehdy jsem si tam neodpustil zhodnocení toho, že zvýšení slev se týká jen dětí a studentů a pak seniorů a osoby ZTP se vynechaly čímž vlastně dojde k tomu, že se ty první dvě skupiny dostanou ze slevy 50 procent na slevu 75 procent jakou mají osoby ZTP. Někdo mi odpověděl, že množina osob ZTP není z pohledu voleb nikterak zajímavá a já napsal, že kdyby byli chytří tak naopak budou klást důraz právě na tyto… Číst vice »

N.N.

Žádat o slevu na kolkovaném tiskopisu, aby se úředník zaplatil. Vytvoříme tisíce pracovních míst k ničemu.