Prohlédněte si záznam diskuse o dalším osudu železničního mostu pod Vyšehradem

Vyšehradský most, návrh, 3. místo. Autor: Sudop PrahaVyšehradský most, návrh, 3. místo. Autor: Sudop Praha

Správa železnic dnes večer prezentuje návrhy nové podoby železničního mostu pod Vyšehradem.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

Když už jsme u tech nápadů, co most opravit, aby tak deset let vydržel a začít zároven přípravu na stavbu dvou dvoukolejných tunelů z hlavního nádraží. jeden by smeřoval na Smichov a pak do tunelu na Beroun. Druhý tunel by smeřoval na letiště VH a pak na Ustí. Po dostavbě tunelů by se most zboural. Tím bychom získali krásný a čistý prostor a výhled od Podolí až na Hrad. Ten most už naši předci težce nesli a považovali za obludnou barieru.

Alibaba

Opravou mostu vyhodíte jen peníze. Postavit vámi navrhované tunely jsou stavebně na více než 10 let a to ještě nepočítám projednání, nehledě vůbec na peníze. NS2 bude menší pálka peněz a ještě se nezačlo pořádně jednat.

pro čistý prostor by jste měl zbourat těch mostů ještě víc, a asi se zastavit s bouráním asi až u Karlova mostu.

Jarda Š.

K NS2 jsem hodně skeptický. Byla by to podobná akce jako S21, což je pro Stuttgart zatím hlavně dost velký průšvih.

Alibaba

Pražáci tomu pracovně říkají „Metro S“, a metro v Praze je, funguje a provozuje se. Jediný rozdíl bude v profilu a že bude mít stanice Opera pro každý směr dvě nástupištní hrany (a to kdoví jestli). Největší problém je v penězích, a pak možná i v délce stavby, pražská geologie a jak na ni mají v v Praze jakžtakž zvládnutou.

Erik

Videl jsem v primem prenosu vcera a vetsi aroganci SZ jsem nevidel. Nejsem pro/proti zachovani.. ale todle byl jednostrany pohled, zadna oponentura nic.

Tomáš

Jsem překvapen i jak fundovaně mluvil pan ministr (snažil se harmonizovat účastníky a celou diskuzi).

Tonda Sehnal

Jojo, taky mě baví jej poslouchat 👍

Vysehradsky jezdec

V projektu vůbec není vyřešena doprava v okolí. Doprava se nikam neztratí, jenom se přesune jinam. Než toto celé projde územní změnou, přijde mezi tím nové vedení Prahy 🙂

A kdyby něco, tak budova Vyšehradského nádraží je v současnosti přepisována dle výpisu z katastru
z MIQUELIRA LIMITED, i.d. HE 414920
na Vyšehrad Rezidence s.r.o.
Praha město má čas s tím něco udělat do 2. ledna 2023

Jakub

kopíruju: Auto-doprava se teprve bude řešit s městskými částmi, které dodají podklady o provozu (a politice).
Změna vlastníka, bylo to už ve zprávách (ČT24, Prima atd.)

Vysehradsky jezdec

Nejsem úplně odborník, ale neměla by se ta celá akce, dělat úplně obráceně. Nejdřív komunikovat s městskými částmi a potom dělat návrh vizualizace.
Já to totiž tak standardně dělám, že si nejdříve seženu poklady a potom teprve vytvářím vizualizace.
Obráceně si to nějak nedokážu představit.
Dávám příklad:
Třeba městská část Praha 2 nebo Praha 5 by chtěla most jak pro železnici i pro automobily v jednom mostě. To potom celá akce bude jako k ničemu 🙂

XXXD

No tak je otázka, jestli by ale silniční most měl v daném místě smysl. Respektive, aby místo zlepšení stávající situace, ještě zbytečně nepřitáhl další auta (bavíme se o části kousek od centra, kde by měla být spíš snaha automobilový provoz snižovat). Další věc je, že z prezentovaných návrhů měly v podstatě všechny kromě vítězného vůbec problém nějak rozumně na sebe navázat už stávající propojení (hlavně cyklistické a pěší trasy). Ve chvíli, kdyby sem měla vést ještě silnice, tak by se vše ještě více zkomplikovalo.

Jakub

Pletete jablka s hruškama, zadání mostu bylo konzultováno, ale úpravy okolí ne.

Jakub

A SŽ řeší most už od roku 2008.

Jan

Já teda nevím, ale doprava je tam řešena. Pokud si to přehrajete znovu, tak je jasně řečeno, že doprava i nadále přes Hořejší nábřeží je umožněna, akorát je snížena rychlost (zklidnění oblasti) a záleží už jen na tom, zda to řidiči budou akceptovat a nebo si najdou jinou „rychlejší“ trasu. Bohužel to asi z úst projektantů nebylo jasněji zopakováno. Navíc to zklidnění, jak již tam bylo několikrát řečeno, vycházelo ze zadání, které se opíralo o oficiální dokumenty k řešení dopravy v Praze v budoucnu!!!

Jan

Neměl jsem po předchozích krocích SŽ ani v toto velkou důvěrů. Musím však uznat, že po zhlédnutí celého záznamu jsem přesvědčen, že po odborné stránce je vše v pořádku (tedy snad s výjimkou navrhovaného automobilového řešení na Výtoni). Pořád jsem názoru, že SŽ není zcela dobře fungující organizace z hlediska přípravy staveb, ale zde se i vzhledem k zapojení města a odborníků snad dospělo k něčemu, co v porovnání s ostatními návrhy bude příjemné a nenásilné i pro mě, jakožto obyvatele dotčené části Prahy. Doporučuji všem se na záznam podívat (zejm. na úvodní část se soutěžními návrhy), aby si pro… Číst vice »

Pat

Ono se to neříká nahlas, ale „ona se ta doprava někam ztratí“ je pravděpodobný a velmi častý závěr projektů zklidnění městských komunikací bez náhrady. Zvlášť vzhledem ke zvýšení obsluhy oblasti vlakem.

Jakub

Projektů od architektů.

Prag

Ale řikala nahlas. Prej „doprava si cestu najde“.
Ono to jistě platí i pro vlakovou, až starý most bude neprůjezdnej.

Jakub

Auto-doprava se teprve bude řešit s městskými částmi, které dodají podklady o provozu (a politice).

Jakub

Vtipnej byl člen za starou Prahu, kdy tam chtěl mluvit o snad celé historii Smíchova 🙁 Jako, že neví kvůli čemu se tam sešli a diskutují.

HK~

jako vždy snůška keců a nesmyslů, hlavně že akci den předem změnili z „diskuse a přestavení pro veřejnost“ na „pouze pro novináře a pozvané“ – prohnilá zkorumpovaná a netransparentní organizace Dobrá Správa

Georg

asi aby jim tam nelezli dezolati jako ty…

Jakub

Nebyl jsem tam, ale ve videu zmiňovali že mají plno.

Ondros

Už aby nový most stál…

Jakub

Předpokládám, že rok 2023 (zmiňovaný profesorem statiky), byl datem každodenního jistého provozu, poté se může stát, že čidla na mostě zaznamenají anomálii, kvůli které omezí (už se tak stane), nebo zavedou nepřetržitou výluku.

Codycheck

A finální cena bude 10 miliard 🙂 🙂

Karel

Na nesmysly SZ peníze má ale opravit výhybky..to ne a pak tam vyskočí vlak.

Jiří 3

Výtoňský most drží prakticky silou vůle a lepicí páskou, jedná se o jednu z nejpotřebnějších staveb na železnici.

Frantisek

Nešlo spíše o tu samotnou post-prezentaci a humbuk naoko, když si už v tichosti rozhodli po svém?

Alibaba

Viděl jste vůbec tu prezentaci?
V odborných kruzích se o tom mluví cca 30 let. Při vzniku SŽ se začalo mluvit i ven. To že nikdo neslyší je teda čí vina? Kdo má říci, že most se navrhuje na 100 let?
Někdy mám pocit, že odpovědní (památkáři, MD, město) nechtějí rozhodnout, bojí se, že nejsou schopni unést následné nesmyslné „bičování“ veřejností.
Asi ideální, kdyby ten most spadl, pak by sice padaly hlavy, ale musel by se opravdu udělat nový.

Jakub

Jsem rád, že jsme dva, kdo byli líní kliknout na uváděné odkazy prezentací návrhů architeků u dané komise cca před rokem. Nebo byste chtěl být král, co rozhodne na úkor ostatních, jak se bude stavět či bourat?

milan

Tak peníze jsou jak na co. Třeba na opravy a provoz peníze nejsou, ale na demolice a rekultivace ano. SŽ si objedná, zaplatí a do stanic naistaluje PC vybavené pro tvorbu rozkazů pro vlaky. Co se v provozu nestane. Zjistí se zcela nečekaně, že znění a forma některého z rozkazů neodpovídá zrovna platnému předpisu. A co se stane, nu jsme v přeci u nás. Místo pohnání k zodpovědnosti toho, kdo to zavinil a následné jednoduché softwarové úpravy programu, vytvoří se nařízení z nařízení, které zakazuje PC k tvorbě konkrétního typu rozkazu používat a místo toho používat papírovou formu. No jo… Číst vice »

VTT

Mám pocit, že do oprav kdejakých výpravních budov na lokálkách se peněz vrazilo dost.

milan

Ano, problém je však v tom, že co se opraví, neplní pak v plném rozsahu svoji novou i starou úlohu. A další pravidlo je, že co se opraví, to se velmi brzo zbourá.

Jan Z

Mluví se o tom dlouho a opravdu je to velmi potřeba, ale absolutně nechápu proč nezachovají původní vzhled a místo toho to chtějí nahradit nějakou hnusnou moderností. Ano, nikdy to nebude 100% stejné, protože jsou nové technologie, požadavky atd.

Granja

Ta „hnusná modernost“ zase umožní lepší průhled na panoráma za mostem.

Jakub

A zajistí násobně širší lávky pro pěší po stranách mostu (ve středu mostu až 7m, rampy 3,5m) s pěkným výhledem, což mnoho projektů nezohlednilo.

Jiří Kocurek

Určitě by se našlo dostatek lidí, kterým vadila ta hnusná modernost, když ji před 120 léty stavěli.

Jakub

Kdysi jsem slyšel, že ten most natírali hnědou barvou, no nevím co je na tom pravdy, když je to zblízka jen rez.