Slavný Orient Express křísí další firma, síť hotelů Accor ukázala novou podobu interiéru
Podoba interiéru pro nový Orient Express. Foto: Accor
Vlak se má vrátit do provozu v roce 2024.
Vlak se má vrátit do provozu v roce 2024.
Na balkánské trase existuje ještě luxusní zážitkové vlakové spojení mezi Budapeští a Istanbulem přes Rumunsko a Bulharsko. Viz https://www.youtube.com/watch?v=feJW-IF5hI4
Přiznám se, že ač nejsem cílová skupina (moje příjmy jsou mimo možnosti) tak by se mi cesta v Orient Expresu moc líbila. Můžu závidět a nemám problém se k tomu přiznat.
PS: Axeli, NEreaguj na tento komentář, děkuji.
Já bych tím taky nejel i kdybych měl takový rozpočet na dovolenou.
Připadá mi to snobské. V Bukurešti prý pro jakýsi VIP vlak (asi xyz OrientExpress) zabrali celé jedno nástupiště. Chápu, že součástí jízdenky není být očumován, ale odsud posem.
Na druhé straně Banát Express mi připadá dost pro náctileté, co touží po tom „ochutnat život“. Nikoliv pro dospělé.
Pája vás slušně požádal, abyste na něj nereagoval. Ale to je jako bych poprosil komára, aby neotravoval.
Vezmu-li fungující spací vlaky tak za vyzkoušení by byly linky Caledonian Express, než příští rok skončí současný provozovatel.
Na rozdíl od této varianty Orient Express jezdí se skoro novými vagóny.
Díky za zastání
Mám to podobné. Dokonce bych si vyzkoušel i zmíněný vlak Paříž-Tokyo. Kdesi jsem četl, že byl plánovaný o železniční most mezi Ruskem a Japonskem. Ale snad se alespo%n rozjede R408/409 (Nice – Moskva) Ten bych si rád vyzkoušel na obě strany.
Nevím jestli se RZD vrátí. Co Optima express?
Kdo by chtěl jet dobrovolně do Moskvy, ležící v otevřeně nepřátelském a barbarském státě? Na východ bych jel max do Tallinnu
Já zase vidím jako barbarskou Ukrainu. Navíc Moskva i Petrohrad jsou nádherná města, stejně jako jih Francie.
To vidíme, kdo ke více civilizovaný… Stačí si přečíst zprávy. A co zbytek Ruska? Dvě města vs. velký kus Francie? To není moc se čím chlubit…
Tallinn vřele doporučuji – jedno z nejhezčích malých velkých měst, která jsem navštívil. A klidně i do tamních národních parků – nejsou tak bombastické jaké skandinávské, ale stojí za to.
Známý tvrdil, že Tallin je podobné hezky jako Edinburgh
Chápu-li správně, tak polská média píšou že uvedené vagony byly odstaveny (a rozkrádány) na regionální polském nádraží. Po cca 10 letech začala rekonstrukce.
Uplně mi není jasné proč hoteliér Accor investoval do starých vagonů, aby s nimi jezdil v běžném provozu.
Jestli by nebylo rozumější vyrobit zbrusu nové vagony např. na bázi NightJetů, když asi vídeňská fabrika Siemensu od 2025 nebude mít zakázky na vagony Railjet/nightjet.
Ono v oboru VIPvlaků, s jízdným v desítkách tisíc Kč, je dost velká konkurence https://www.luxurytrainclub.com/trains/danube_express_golden_eagle
Polský článek o odstavení bývalých vagonů Orient Express
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/oto-nowy-orient-express-przez-lat-gnil-w-malaszewiczach-teraz-sa-wizualizacje–110421.html
No rozumnější by bylo si zjistit něco o Orient expressu než uvažovat nad takovejma kravinama🤷🏻♂️
O Orient-Expressu moc nevím, neboť mě nezajímá. Zajímalo by mě vlak se starými pohodlnými vagony včetně cateringu, které by mě a 2 děcka vzalo na jednodenní výlet, na místa, kde se běžně nejezdí. Cenu za jednoho dospělého plus 2 děti do 10 tisíc celkem. Slušný záchod, průvodce, možnost koupit vodu a něco na zub, zastávka na nějakém zajímavém místě s povídáním. Ráno a večer to odřídím např. do Olomouce nebo dojedem do Prahy na 9.00. Jestli jede parní lokomotiva nebo nějaká jiná je mi šumafuk. Neboť stejně ETCS zatne tipec. Buď jsou v nabídce vlaky s nocováním v luxusních hotelích… Číst vice »
Co chtěl celkově tímto básník říci? Porovnávat luxusní vlak a Slzeskej železniční spolek. Tohle není ani ÖBB na nightjety, tak ani zájezd pro rodiny s dětmi…. Jo a etcs se dá i namontovat do parní lokomotívy
A co tedy je Orient Express od Accoru?
Pár starých vagonů opravených do stylu éry Napoleona III? Nebo věhlasná značka? Za cenu v desítkách tisíc?
Díky. To není pro mne.
Jel jsem z/do ČR do Verony v RZD vlaku Nice-Moskva. Dražší jak jízdenka tak catering, ale pohodlné. Kdyby takové vlaky jezdily od nás přes noc např. do Berlína, tak by bylo zajímavé
A pro výlety mě nebaví jezdit v snobských vlacích. Spíše ty zážitky, veřejně nepřístupná místa.
To je taková esence vašich příspěvků do zdejších diskuzí: „moc o tom nevím, nezajímá mě to, ale mám na to detailní názor, kde motám páté přes deváté“.
Rozeberme si to: – vložil jsem odkaz na fotky interiérů asi 30 různých luxusních vlaků, nejen na různé variace Orient Express. Např. Royal Scotsman. – dávám přednost jinému stylu cestování, který na trhu víceméně chybí = blíží se tomu MÁV Nostalgia s odkoupenými vagony ze Švýcarska a RetroOstravan. Možná KDS Kladno a uvidíme s čím přijde pan Stift se svými vagony – nevím kolik a jakých variant „Orient-Expressů“ v současnosti jezdilo/jezdí/brzy bude jezdit = ta značka je nesrozumitelná, tudíž mě nezajímá.. Viz např. vagony Transeurop Eisenbahn, které prý jezdily jako Orient Express = je/není to Orient Express, když na vagonech… Číst vice »
Tady někdo moc nechápe, co to je za typ vlaku, kdy jezdí a jak se do něj dostat. Význam vlaku je už zřejmě nad něčí síly a nepochopí. Nu což.
Právě proto, že je velká konkurence…. Jak se chcete odlišit? Běžnou produkcí?
Uznávám. Nejsem tím správný zákazníkem. Když už tak pro sebe dospělého, bych koupil cestu ve vylepšeném RetroOstravanu (retro catering mě fakt neláká)
Popř. Rheingold od AKE nebo v retrovagonech, co jezdí Erfurter Bahn Service (oboje je z ruky)
Možná párty vagony KDS Kladno. A pan Stift cosi rozjíždí.
Neláká, nic o tom nevím, ale přesto musím za každou cenu zaplevelit každou diskusi. Ano, víme to všichni a určitě nikoho z nás neláká to číst.
Pokud to berete z historického pohledu, tak zajímavější vzhledem k našim dějinám je Balkanzug od Mitropy a tehdejší navazující linky. Už kvůli Aloisi Musilovi.
Že považuji xtou variací Orient express za ptecenovany nezajímavý dálkový vlak je legitimni
Ježíš, vy jste ale votravnej.
Brání Vám někdo ve Vašem názoru, jak si představujete pohodlí na cestách?
Na DSO vychází rozsáhlý fotoserial o výletu z Německa na Balkán. Vyjeli spací vlakem a pak to střídají s autem a penziony. Je to v Ausland pod názvem Viva Corona