Sláva v Dolním Dvořišti. Češi s dálnicí předběhnou sousedy

Stavba D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSDStavba D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSD

Na rakouské straně bude chybět téměř devět kilometrů, pro které má teprve v roce 2025 začít proces EIA.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Na rakouské partnery se čekat nebude. Zase je podvědomě. Už jsme jim to udělali dvakrát. Zde a u spojení Brno – Vídeň.
Podvedl jsme i polskou stranu. O i jsou na hranicích. U nás mnohaleté průtahy. A další předvádí nyní.

Jiří

Podvedeme

Vlastimil

Tak to byl dobrej vtip 🤣Až na to, že Rakušáci čekají už skoro 10 let na nás 🤣

Vlastimil

Až na to že Rakušáci čekají na nás už skoro 10 let 🤣🤣🤣Takže další smetana kolem huby.

Jiří

Tolik slávy , i když moc není důvod. Je vidět že PR funguje. Ale že to už má být dávno hotové, nebo že dálnice konci kus před Prahou, to uz nikdo neřekne. A že D52 konci 20 km před rakouskou hranici, kde na rakouské straně už rok dálnice je a končí na čáře, kde přes Mikulov až do Pohořelic dálnice chybí, to taky nikdo neřeší. Je potřeba zdůraznit jen pozitiva. Tak jako vždy a všude

Dalnice

Mate to pomotane. A5 konci 10 km pred hranicemi…

Jan

Jen tak mimochodem, Rakousko sousedí se sedmi státy, ale jediný s kým nemá žádné dálniční propojení je ČR…

Clovek

Technicky vzato nemá ani se Švýcarskem a Lichtenštejnskem

Pavel Kopečný

3.5km bude trvat 25 měsicu ? To je snad překlep nebo vtip ne ? V Polsku 14km – 9 měsicu! Na Slovensku 27km – 2.5 roku !

Kodl

Jak to vlastně vypadá s D52? Nějaká šance, že se zahájí i dokončí do roku 2030?

Jiří

Zatím asi nic, čeká se jak dopadne odvolání „ochránců“ přírody. A jen pro zajímavost, – nikdo z těch, kteří to odvolání dávají, není z této lokality. Jen se na tom snaží zviditelnit, ale žádné svoje řešení nenavrhnou.

Vojta_7

Opravdu trapné pořádat další zahajovačku kvůli 3,5km zbytku dálnice, který měl patřit do předchozí části. To dělení mělo smysl snad jen kdyby D3 končila delší dobu před D.D… ČR vskutku nikoho nepředběhne- je pozadu o desítky let. Nejde jen o D3, ale i o D0 v trase E55 a x navazujících staveb…
Jihočeský úsek je stejně rozestavěn či připraven v minulých letech, tahle vláda by měla připravit středočeský. Stavět co nejdříve alespoň po Benešov a nevyhazovat mld. na další modernizaci stávající I/3…

Vlastik

Pouze po dálnici jen přes Německo nebo Slovensko.

Jan

Úplně nechápu co trvá na 3,5 km „obchvatu obchvatu“ D. Dvořiště 25 měsíců. Polovina zemních prací už je hotová stávající silnicí I/3…

Lukas

2 stavební sezóny je normální délka stavby, když máte mosty a opěrné zdi.

Pavel Kopečný

Na Slovensku 27km – 2.5 roku ! V Čr 3.5km – 25 měsicu to pardon ale to je strašné ! Ale ono je to asi tím že jinde PRACUJÍ min.11 hodin v dostatečném počtu lidí a techniky ! Někde dokonce makají až do 22 hod. večerní – kde není v blízkosti obytná zona !!

Miroslav

Krásný, ale co to je za dálnic když končí 100 km přes hlavním městem ČR, kam směruje hlavní přepravní proud.
Okolnosti jsou samozřejmě všem známé, ale je to strašně smutné.

pavel.mertlik

Když bereme současné trasování, tak úsek bez dálnice (tzn. mezi D3 u Mezna a D1 je 44 km).
Ale to že to je smutné nerozporuji.

Vladimír Bílý

Rakušáci s úplným dokončením nikam spěchat nemusejí, protože ty intenzity dopravy tam prostě vysoké nejsou. To v Poysdorfu a Drasenhofenu, to byla jiná písnička. My stavíme dříve tam, kde není odpor, oni tam, kde mají intenzity a kritické situace.

Aaabbb

Amen.

Jarmila

V článku chybí trochu ty historie a geneze preshraniho úseku d3. Neznalý by si mohl opravdu myslet, že jsme borci, a přitom je to naopak. To rakusaci na nás celou dobu čekali, několikrát se to domlouvali s odkladem. Kdyby chtěli, už to maji dávno hotové bez nás. Strčí si na s do prdele, na rakusaky nemáme tak proč se tady chvastat? Ale chápu, trochu pozvednout ega je potřeba.

Jan

Joo… to chce hrdost, budeme mít dálnici Tábor-Dolní Dvořiště…😀
…v Rakousku fakt nemají důvod spěchat, když na české straně ta trasa ještě dlouho nikam nepovede…

pavel.mertlik

Touhle logikou ale není třeba spěchat se středočeskou D3, když ještě dlouho nepovede ta dálnice do Lince.
A mezi námi, ona to stejně není v Rakousku dálnice na většině trasy. A pokud tam nechají tu 100 i po dostavbě tak je pravda že je skoro jedno jestli to dostaví nebo ne.

Fsp

Víte, co to znamená? Znamená to, že jsme zase o krok před nimi!

https://www.youtube.com/watch?v=gX_DH0wOjP0

Vojta Svobodný

Tak takhle, Rakousko čekalo na českou dálnici mnohem déle. Kdyby byla česká dálnice hotova před 20 lety, tak to v Rakousku postavili taky dávno.
Ale jinak supr, byla to obrovská ostuda.

Karel Mio

Náhodou, D3 s otevřením nových úseků začne být užitečná spoustě lidem, ne všichni jezdí z Prahy. Třeba relace V Čechy – Tirolsko/Itálie začne být zajímavá přes Linz oproti Mnichovu. Časově možná Mnichov bude pořád o chlup výhodnější (i když, při ucpané Praze a Mnichovu ne), ale přes D3 to bude pořádný kus kratší. Akorát zase rychlý průlet Německem vs. ploužení se Rakouskem.

David

Ono to může být zajímavé i pro lidi s EV a nebo hybridem… Snad i na české straně nekde budou nabíječky.

pavel.mertlik

Nabíječky jsou a budou (na novém úseku má být jedno odpočívadlo).

Honza

Zajimave to bude i pro lidi z Brna a Moravy pro cesty do Salzburku a Alp. Kilometrove i casove to bude pres CB skoro nastejno jako kolem Vidne. Alespon bude z ceho vybirat podle provozu

Vladimír Bílý

No tahle varianta je tu ale jen kvůli naší neschopnosti dostavět D52, takže je to spíše smutné, než zajímavé.

Pepan

Myslíte z Brna po D1 nebo I/23?

Libor

😁 po I/23 PanoramaStrasse

Honza D.

Silnice I/23 – silnice první třídy s parametry okresky. Řekněte, kdo na to má. 😁

bakiy

To je I/39 taky. A nejen ta…

Ondřej

Jaká sláva? Kam ta dálnice na české straně vede? Z pole do pole…sláva by byla, kdyby se z Lince dojelo až do Prahy.

Tomáš

Nevím jak vy, ale já dojedu. Moje auto zvládne jezdit i po jiných silnicích, než dálnicích.
Takže – sláva, cesta k moři bude o hodinu kratší.

MartinS.

No o hodinu ne, protože teď navigace říká, že se těch 67.5 km od sjezdu z D3 u Budějovic k nájezdu na S10 u Freistadtu jede 61 minut. Hodina to bude jen bez půlhodinové zastávky u Tank ONO:-)

pavel.mertlik

Ta dálnice třeba na české straně řeší naprosto katastrofální úseky I/3 kde jsou neustále vážné nehody a v zimě jak nasněží u Kaplice, tak se ani nejezdí. Opravdu to není o tom, jestli ta dálnice vede z Prahy do Lince, mě například co nebydlím v Praze ale jižních Čechách je to úplně jedno jestli se D3 dostaví nebo ne, já do Prahy jezdím po D4.

Barney

V čem předběhnou? Ta dálnice nebude hotova minimálně ještě 10let. To jako kdyby ji postavili jen z Kaplic na čáru, tak je také předběhnou?

pavel.mertlik

Ano, budeme na čáře dřív. Říct že D3 je k ničemu dokud nepovede z Prahy je jako byste řekl že D1 je k ničemu, protože není dostavěný úsek u Přerova.

Pospíšil

No-jo, jenže sice budme na čáře, ale tenhle kousíček dálnice bude vyset ve vzduchu – viz úsek Kaplice-Nádraží – Nažidla, který ještě nemá určený ani zhotovitele.

Petr S.

A proč tohle nezastavilo Poláky, když přivedli dálnici až na hranice? My tam taky ještě nebudeme kolik let

bakiy

Kde je prosím ten „Kaplic“? Už to mám! U Zátoně! Tý pod Boubínem…

medvěd

Sláva to bude, až bude postaveno. No, v úterý se sejdou papaláši a řeknou: Tak můžete začit ! A v Dolním Dvořišti nákladáky rozlámou původní silničku ! Alespoň bude o čem psát.

MartinS.

Jako by teď přes Dvořiště žádné náklaďáky nejezdily;-)

Petr

Sousedy predbehneme az bude ta dalnice napojena na zbytek site. Zrovna tenhle kousek byl potreba ze vseho nejmin.

Vojta Svobodný

To bych úplně netvrdil. Jedna se o hlavní tah do Rakouska. To není nepotřebný usek

percula

Jak pro koho,Třeba mne osobně při cestě na lyže pomůže, D3 mezi CB a Prahou mi je ukradená. Do CB jezdím od Písku. To D4 to je jiná, ta s mi hodí.

pavel.mertlik

Potřebný nejmíň je, ale taky je nejsnazší na dodělání. A pokud jde o napojení na zbytek sítě. Mě daleko víc vadí ta nedálnice v Rakousku, že po „dálnici“ tam musím jet stejnou 100 jako po bundestrasse, než to, jestli u nás chybí 40 km mezi Meznem a Mirošovicema.

Dalnice

Presne. Rakouska S10 neni dalnice. Plus ten prutah Lincem byl, je a zustane neprijemnym spuntem…

Karl vB.

Ano, rakouská S10 je „pouhá“ Schnellstraße, která má ale v mnoha ohledech lepší parametry, než leckterá česká „takydálnice“, která si k tomu označení pomohla v roce 2016 pouhou změnou barvy některých cedulí.
https://www.youtube.com/watch?v=ajxmW2_Njq0

Dalnice

Jakou ceskou „takydalnici“ mate na mysli?

Martin

No spíše jsme za lamy, kteří nedokázali dálnici stavět tak, abychom na hranicích byli ve stejné době, kdy rakouská strana stavěla od Lince.

Vůbec ve stavbě infrastruktury jsme zaostalí, a probudili jsme se posledních pár let, protíraje si oči, co že se to kolem děje (Rakousko, Polsko).

marek hudec

nebudte tak sebemrskacsky – – tady rakusaky predbihame, zatimco u Mikulova predbihaji oni nas……..koordinace je hezka vec, ale rozumim, tomu argumentu, ze se stavi primarne tam, kde to papirove martyrium zdarne probehne, ekofanatici a (ne)uplaceni NIMBYsti neobstruuji a firmy maji kapacitu i personal………..beztak to jde z jednoho balicku RSD

MK

U Mikulova nikdo nikoho nepredbehl, v Rakousku konci dalnice zatím 10km od hranice

Karl vB.

„v Rakousku konci dalnice zatím 10km od hranice“
Proč asi?

Vojta Svobodný

Proč to asi stavět, když na české straně stejně není vůbec nic. Ostuda ČR

Dalnice

Nejak vam ta logika kulha. Proc CR stavi D3 na hranice kdyz na rakouske strane neni vubec nic?

Petr

Naopak, nejaka sebereflexe uz by konecne mela prijit. Stavet se ma primarne to co je nejvic potreba a to co prinese nejvetsi efekt a ne to co je nejjednodussi.

Vojta Svobodný

No takhle-na rakouské straně jsou na S10(tedy pokračování D3) jeden tunel za druhym…tolik tunelu nikde v ČR na dálnici není. To by se u nás nikdy nepostavilo.

pavel.mertlik

Znáte ten aforismus J.R.Pika?

Honza84

Je to takove horkosladke vitezstvi. Kdyz se clovek podiva na stredoceskou cast a hlavne na Nove Mlyny.

Luboš Beneš

To sice ano, ale hnedle u Tábora ta dálnice končí. Jinak je to konečně zadostiučinění pro oběti nehody u Nažidel 2003.

Frantisek

Nebyl tam náhodou příčinou mikrospánek, jemuž by dálnice stejně nepomohla? No, ujalo se to jako „argument“ pro další asfaltování krajiny (i ve směru poměrně slabých intenzit) pěkně…

Twix

Mikrospánek to nebyl, řidič si za volant sedl na hranicích, rozjel to jako blázen a po ani ne 5 minutách havaroval – bylo to sice v takovém nešikovném místě, kde se silnice zrovna v nejnižším bodě mírně láme do strany, což na dálnici nebude (tam právě spíš hrozí ten mikrospánek), ale pořád to byla jasná chyba řidiče a také nechápu proč si někteří mysleli že tato nehoda povede zrovna tady k nějaké urychlené stavbě dálnice.

Swariner

Přímo asi ne, ale dálnice je obecně bezpečnější i pro autobusy – pravděpodobnost, že někdo nevybere zatáčku a půjde přes boudu do škarpy je přece jen menší, nehledě na předjíždění atd.

Jiří Kocurek

Špatný tehcnický stav komunikace může být a bývá spoluviníkem nehod.

Asi takto: Futra 170 cm nad podlahou a praští se jenom hlupák. Proč jsou všichni hlupáci vysocí 170-180 cm?

Twix

Jestli to správně chápu, technický stav komunikace byl zcela v pořádku. „Spoluviníkem“ byl tvar vozovky, který v daném místě napomohl tomu, aby autobus s neopatrným řidičem vylétl ven.

pavel.mertlik

No nevím, tam kde se ta nehoda stala není zatáčka, ale velice prudké klesání do ďolíku.

Twix

Ok, přesněji je ta velmi mírná zatáčka ještě v tom klesání, tam někde autobus narazil do pravých svodidel a následně vyletěl protisměrem v tom dolíku.

Pako

co na to říká tetička Wiki: Podle znaleckého posudku jel autobus v prudkém klesání (12 %) od kilometrovníku 159 rychlostí 118 km/h (údaj z kotouče tachografu) a 97 metrů jel po pravé krajnici mimo vozovku rychlostí 98 km/h. Na kontakt s pravými svodidly zareagoval řidič bez brzdění prudkým stržením volantu, čímž došlo ke smyku, proražení svodidel (km 158,2) a skutálení vozidla ze svahu (převrácení o 450°). Střecha a horní patro byly při pádu demolovány větvemi vzrostlých stromů, přičemž došlo k utržení střechy. Podle výpovědí svědků uvedených v odůvodnění rozsudku řidič po přejezdu rakousko-české hranice zřetelně zvýšil rychlost a již před… Číst vice »

Pako

Ještě vyšlo najevo, že neměl oprávnění k řízení autobusu a potřebné doklady sám úmyslně zfalšoval.

Swariner

Bude zajímavé sledovat, jak dlouho to bude v Rakousku celkem trvat, víme-li, že EIA začne v roce 2025.

Michal M

Nemuselo by, je to celkem konec světa.

pavel.mertlik

Čeká se odpor místních, byť rakušáci chtějí opět jít tunely.

Mara

V posledním úseku od Rainbachu na hranice žádný tunel navržený není.

PetrN

V Rakousku je EIA spojená s územním řízením do jednoho procesu… Takže to zas tak úplně nejde srovnávat… Každá země to má trochu jinak..

Kandelábr

To je možné, ale to je procesní věc, hmotně se posuzuje to samé dle EU směrnice a může se zjistit negativní dopad

PetrN

Souhlas, ale spíš jsem měl na mysli ze v momentě kdy ta rakouská stavba získá EIA a ÚR zároveň tak bude doba do zahájení výstavby pravděpodobně kratší než v našem případě

Kandelábr

No jasně, ale jakmile bude problém, že se tam objeví hnízdiště vzácného ptáka či tak něco, tak zdržení bude taky bez ohledu na jednodušší proces

Jan

Sláva to bude, až je doběhneme taky u Mikulova…

Jiří Kocurek

Ještě by Praha mohla doběhnout Mnichov s okruhem, k tomu D35 na českomoravském pomezí a bude jakž-takž hotový základ.

libor

Osobně si myslím, že není co slavit. Kvůli jednomu úseku, že jsem na čáře první? A co zbytek dálniční a silniční sítě? Nemusí se jezdit daleko… namátkou zbytek D3, úroveň „staré“ D4 poblíž Prahy , jižní část silnice I/20 spojující dvě krajská města… MD styďte se!

mlokXCM

On taky nikdo nic takového neslaví. Jedná se o normální slavnostní zahájení stavby, jako u kteréhokoliv jiného úseku.

PetrN

No titulek článku zní trochu jinak..

pavel.mertlik

Vy jste se narodil včera? Že dneska všichni dělají titulky jen jako clickbait není tajemství. Je smutné že to dělají i servery jako Zdopravy, ale bohužel je to už smutným standardem českého internetu.

libor

hlavně nevím, proč kvůli 3,5km dálnice, která je sice fajn, že bude hotová, ale její nutnost není nijak veliká… se vůbec někdo schází a ťuká do balvanů…;-)

Sch

V létě jsem jel 1,5 hodiny z Prahy do Benešova a pak 1,5 hodiny na hranice. Za dva roky pojedu 2 hodiny do Benešova a hodinu na hranice, no já vám nevím…

Petr S.

Tomu se říká pokrok 🙂

pavel.mertlik

libore máte sice pravdu, ALE …
Co navrhujete? Ten úsek není důležitý, takže ho stavět nebudeme a budeme čekat na rakušáky? Kteří čekají na nás? Nebo jak?
Nebo vám tak vadí jen to, že se poklepává základní kámen nového úseku dálnice, což se dělá běžně?

Dalnice

Rikate to uplne presne. Nevite.

Libor

Není nad to, aby si papalasi pohonili ego…

Dalnice

Je to standarni postup pri rozjezdu mnohamiliardove dopravni investice. Co presne vam na tom neni jasne?

Petr S.

Podivínů, ťukajících do balvanů, je pořád hodně 🙂