Sláva v Dolním Dvořišti. Češi s dálnicí předběhnou sousedy
Stavba D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSD
Na rakouské straně bude chybět téměř devět kilometrů, pro které má teprve v roce 2025 začít proces EIA.
Na rakouské straně bude chybět téměř devět kilometrů, pro které má teprve v roce 2025 začít proces EIA.
Na rakouské partnery se čekat nebude. Zase je podvědomě. Už jsme jim to udělali dvakrát. Zde a u spojení Brno – Vídeň.
Podvedl jsme i polskou stranu. O i jsou na hranicích. U nás mnohaleté průtahy. A další předvádí nyní.
Podvedeme
Tak to byl dobrej vtip 🤣Až na to, že Rakušáci čekají už skoro 10 let na nás 🤣
Až na to že Rakušáci čekají na nás už skoro 10 let 🤣🤣🤣Takže další smetana kolem huby.
Tolik slávy , i když moc není důvod. Je vidět že PR funguje. Ale že to už má být dávno hotové, nebo že dálnice konci kus před Prahou, to uz nikdo neřekne. A že D52 konci 20 km před rakouskou hranici, kde na rakouské straně už rok dálnice je a končí na čáře, kde přes Mikulov až do Pohořelic dálnice chybí, to taky nikdo neřeší. Je potřeba zdůraznit jen pozitiva. Tak jako vždy a všude
Mate to pomotane. A5 konci 10 km pred hranicemi…
Jen tak mimochodem, Rakousko sousedí se sedmi státy, ale jediný s kým nemá žádné dálniční propojení je ČR…
Technicky vzato nemá ani se Švýcarskem a Lichtenštejnskem
3.5km bude trvat 25 měsicu ? To je snad překlep nebo vtip ne ? V Polsku 14km – 9 měsicu! Na Slovensku 27km – 2.5 roku !
Jak to vlastně vypadá s D52? Nějaká šance, že se zahájí i dokončí do roku 2030?
Zatím asi nic, čeká se jak dopadne odvolání „ochránců“ přírody. A jen pro zajímavost, – nikdo z těch, kteří to odvolání dávají, není z této lokality. Jen se na tom snaží zviditelnit, ale žádné svoje řešení nenavrhnou.
Opravdu trapné pořádat další zahajovačku kvůli 3,5km zbytku dálnice, který měl patřit do předchozí části. To dělení mělo smysl snad jen kdyby D3 končila delší dobu před D.D… ČR vskutku nikoho nepředběhne- je pozadu o desítky let. Nejde jen o D3, ale i o D0 v trase E55 a x navazujících staveb…
Jihočeský úsek je stejně rozestavěn či připraven v minulých letech, tahle vláda by měla připravit středočeský. Stavět co nejdříve alespoň po Benešov a nevyhazovat mld. na další modernizaci stávající I/3…
Pouze po dálnici jen přes Německo nebo Slovensko.
Úplně nechápu co trvá na 3,5 km „obchvatu obchvatu“ D. Dvořiště 25 měsíců. Polovina zemních prací už je hotová stávající silnicí I/3…
2 stavební sezóny je normální délka stavby, když máte mosty a opěrné zdi.
Na Slovensku 27km – 2.5 roku ! V Čr 3.5km – 25 měsicu to pardon ale to je strašné ! Ale ono je to asi tím že jinde PRACUJÍ min.11 hodin v dostatečném počtu lidí a techniky ! Někde dokonce makají až do 22 hod. večerní – kde není v blízkosti obytná zona !!
Krásný, ale co to je za dálnic když končí 100 km přes hlavním městem ČR, kam směruje hlavní přepravní proud.
Okolnosti jsou samozřejmě všem známé, ale je to strašně smutné.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9h68gxXL0z9hjGgxUtZ7&x=14.4862144&y=49.9250170&z=9
Je to cca. 50 km od hl. města.
Když bereme současné trasování, tak úsek bez dálnice (tzn. mezi D3 u Mezna a D1 je 44 km).
Ale to že to je smutné nerozporuji.
Rakušáci s úplným dokončením nikam spěchat nemusejí, protože ty intenzity dopravy tam prostě vysoké nejsou. To v Poysdorfu a Drasenhofenu, to byla jiná písnička. My stavíme dříve tam, kde není odpor, oni tam, kde mají intenzity a kritické situace.
Amen.
V článku chybí trochu ty historie a geneze preshraniho úseku d3. Neznalý by si mohl opravdu myslet, že jsme borci, a přitom je to naopak. To rakusaci na nás celou dobu čekali, několikrát se to domlouvali s odkladem. Kdyby chtěli, už to maji dávno hotové bez nás. Strčí si na s do prdele, na rakusaky nemáme tak proč se tady chvastat? Ale chápu, trochu pozvednout ega je potřeba.
Joo… to chce hrdost, budeme mít dálnici Tábor-Dolní Dvořiště…😀
…v Rakousku fakt nemají důvod spěchat, když na české straně ta trasa ještě dlouho nikam nepovede…
Touhle logikou ale není třeba spěchat se středočeskou D3, když ještě dlouho nepovede ta dálnice do Lince.
A mezi námi, ona to stejně není v Rakousku dálnice na většině trasy. A pokud tam nechají tu 100 i po dostavbě tak je pravda že je skoro jedno jestli to dostaví nebo ne.
Víte, co to znamená? Znamená to, že jsme zase o krok před nimi!
https://www.youtube.com/watch?v=gX_DH0wOjP0
Tak takhle, Rakousko čekalo na českou dálnici mnohem déle. Kdyby byla česká dálnice hotova před 20 lety, tak to v Rakousku postavili taky dávno.
Ale jinak supr, byla to obrovská ostuda.
Náhodou, D3 s otevřením nových úseků začne být užitečná spoustě lidem, ne všichni jezdí z Prahy. Třeba relace V Čechy – Tirolsko/Itálie začne být zajímavá přes Linz oproti Mnichovu. Časově možná Mnichov bude pořád o chlup výhodnější (i když, při ucpané Praze a Mnichovu ne), ale přes D3 to bude pořádný kus kratší. Akorát zase rychlý průlet Německem vs. ploužení se Rakouskem.
Ono to může být zajímavé i pro lidi s EV a nebo hybridem… Snad i na české straně nekde budou nabíječky.
Nabíječky jsou a budou (na novém úseku má být jedno odpočívadlo).
Zajimave to bude i pro lidi z Brna a Moravy pro cesty do Salzburku a Alp. Kilometrove i casove to bude pres CB skoro nastejno jako kolem Vidne. Alespon bude z ceho vybirat podle provozu
No tahle varianta je tu ale jen kvůli naší neschopnosti dostavět D52, takže je to spíše smutné, než zajímavé.
Myslíte z Brna po D1 nebo I/23?
😁 po I/23 PanoramaStrasse
Silnice I/23 – silnice první třídy s parametry okresky. Řekněte, kdo na to má. 😁
To je I/39 taky. A nejen ta…
Jaká sláva? Kam ta dálnice na české straně vede? Z pole do pole…sláva by byla, kdyby se z Lince dojelo až do Prahy.
Nevím jak vy, ale já dojedu. Moje auto zvládne jezdit i po jiných silnicích, než dálnicích.
Takže – sláva, cesta k moři bude o hodinu kratší.
No o hodinu ne, protože teď navigace říká, že se těch 67.5 km od sjezdu z D3 u Budějovic k nájezdu na S10 u Freistadtu jede 61 minut. Hodina to bude jen bez půlhodinové zastávky u Tank ONO:-)
Ta dálnice třeba na české straně řeší naprosto katastrofální úseky I/3 kde jsou neustále vážné nehody a v zimě jak nasněží u Kaplice, tak se ani nejezdí. Opravdu to není o tom, jestli ta dálnice vede z Prahy do Lince, mě například co nebydlím v Praze ale jižních Čechách je to úplně jedno jestli se D3 dostaví nebo ne, já do Prahy jezdím po D4.
V čem předběhnou? Ta dálnice nebude hotova minimálně ještě 10let. To jako kdyby ji postavili jen z Kaplic na čáru, tak je také předběhnou?
Ano, budeme na čáře dřív. Říct že D3 je k ničemu dokud nepovede z Prahy je jako byste řekl že D1 je k ničemu, protože není dostavěný úsek u Přerova.
No-jo, jenže sice budme na čáře, ale tenhle kousíček dálnice bude vyset ve vzduchu – viz úsek Kaplice-Nádraží – Nažidla, který ještě nemá určený ani zhotovitele.
A proč tohle nezastavilo Poláky, když přivedli dálnici až na hranice? My tam taky ještě nebudeme kolik let
Kde je prosím ten „Kaplic“? Už to mám! U Zátoně! Tý pod Boubínem…
Sláva to bude, až bude postaveno. No, v úterý se sejdou papaláši a řeknou: Tak můžete začit ! A v Dolním Dvořišti nákladáky rozlámou původní silničku ! Alespoň bude o čem psát.
Jako by teď přes Dvořiště žádné náklaďáky nejezdily;-)
Sousedy predbehneme az bude ta dalnice napojena na zbytek site. Zrovna tenhle kousek byl potreba ze vseho nejmin.
To bych úplně netvrdil. Jedna se o hlavní tah do Rakouska. To není nepotřebný usek
Jak pro koho,Třeba mne osobně při cestě na lyže pomůže, D3 mezi CB a Prahou mi je ukradená. Do CB jezdím od Písku. To D4 to je jiná, ta s mi hodí.
Potřebný nejmíň je, ale taky je nejsnazší na dodělání. A pokud jde o napojení na zbytek sítě. Mě daleko víc vadí ta nedálnice v Rakousku, že po „dálnici“ tam musím jet stejnou 100 jako po bundestrasse, než to, jestli u nás chybí 40 km mezi Meznem a Mirošovicema.
Presne. Rakouska S10 neni dalnice. Plus ten prutah Lincem byl, je a zustane neprijemnym spuntem…
Ano, rakouská S10 je „pouhá“ Schnellstraße, která má ale v mnoha ohledech lepší parametry, než leckterá česká „takydálnice“, která si k tomu označení pomohla v roce 2016 pouhou změnou barvy některých cedulí.
https://www.youtube.com/watch?v=ajxmW2_Njq0
Jakou ceskou „takydalnici“ mate na mysli?
No spíše jsme za lamy, kteří nedokázali dálnici stavět tak, abychom na hranicích byli ve stejné době, kdy rakouská strana stavěla od Lince.
Vůbec ve stavbě infrastruktury jsme zaostalí, a probudili jsme se posledních pár let, protíraje si oči, co že se to kolem děje (Rakousko, Polsko).
nebudte tak sebemrskacsky – – tady rakusaky predbihame, zatimco u Mikulova predbihaji oni nas……..koordinace je hezka vec, ale rozumim, tomu argumentu, ze se stavi primarne tam, kde to papirove martyrium zdarne probehne, ekofanatici a (ne)uplaceni NIMBYsti neobstruuji a firmy maji kapacitu i personal………..beztak to jde z jednoho balicku RSD
U Mikulova nikdo nikoho nepredbehl, v Rakousku konci dalnice zatím 10km od hranice
„v Rakousku konci dalnice zatím 10km od hranice“
Proč asi?
Proč to asi stavět, když na české straně stejně není vůbec nic. Ostuda ČR
Nejak vam ta logika kulha. Proc CR stavi D3 na hranice kdyz na rakouske strane neni vubec nic?
Naopak, nejaka sebereflexe uz by konecne mela prijit. Stavet se ma primarne to co je nejvic potreba a to co prinese nejvetsi efekt a ne to co je nejjednodussi.
No takhle-na rakouské straně jsou na S10(tedy pokračování D3) jeden tunel za druhym…tolik tunelu nikde v ČR na dálnici není. To by se u nás nikdy nepostavilo.
Znáte ten aforismus J.R.Pika?
Je to takove horkosladke vitezstvi. Kdyz se clovek podiva na stredoceskou cast a hlavne na Nove Mlyny.
To sice ano, ale hnedle u Tábora ta dálnice končí. Jinak je to konečně zadostiučinění pro oběti nehody u Nažidel 2003.
Nebyl tam náhodou příčinou mikrospánek, jemuž by dálnice stejně nepomohla? No, ujalo se to jako „argument“ pro další asfaltování krajiny (i ve směru poměrně slabých intenzit) pěkně…
Mikrospánek to nebyl, řidič si za volant sedl na hranicích, rozjel to jako blázen a po ani ne 5 minutách havaroval – bylo to sice v takovém nešikovném místě, kde se silnice zrovna v nejnižším bodě mírně láme do strany, což na dálnici nebude (tam právě spíš hrozí ten mikrospánek), ale pořád to byla jasná chyba řidiče a také nechápu proč si někteří mysleli že tato nehoda povede zrovna tady k nějaké urychlené stavbě dálnice.
Přímo asi ne, ale dálnice je obecně bezpečnější i pro autobusy – pravděpodobnost, že někdo nevybere zatáčku a půjde přes boudu do škarpy je přece jen menší, nehledě na předjíždění atd.
Špatný tehcnický stav komunikace může být a bývá spoluviníkem nehod.
Asi takto: Futra 170 cm nad podlahou a praští se jenom hlupák. Proč jsou všichni hlupáci vysocí 170-180 cm?
Jestli to správně chápu, technický stav komunikace byl zcela v pořádku. „Spoluviníkem“ byl tvar vozovky, který v daném místě napomohl tomu, aby autobus s neopatrným řidičem vylétl ven.
No nevím, tam kde se ta nehoda stala není zatáčka, ale velice prudké klesání do ďolíku.
Ok, přesněji je ta velmi mírná zatáčka ještě v tom klesání, tam někde autobus narazil do pravých svodidel a následně vyletěl protisměrem v tom dolíku.
co na to říká tetička Wiki: Podle znaleckého posudku jel autobus v prudkém klesání (12 %) od kilometrovníku 159 rychlostí 118 km/h (údaj z kotouče tachografu) a 97 metrů jel po pravé krajnici mimo vozovku rychlostí 98 km/h. Na kontakt s pravými svodidly zareagoval řidič bez brzdění prudkým stržením volantu, čímž došlo ke smyku, proražení svodidel (km 158,2) a skutálení vozidla ze svahu (převrácení o 450°). Střecha a horní patro byly při pádu demolovány větvemi vzrostlých stromů, přičemž došlo k utržení střechy. Podle výpovědí svědků uvedených v odůvodnění rozsudku řidič po přejezdu rakousko-české hranice zřetelně zvýšil rychlost a již před… Číst vice »
Ještě vyšlo najevo, že neměl oprávnění k řízení autobusu a potřebné doklady sám úmyslně zfalšoval.
Bude zajímavé sledovat, jak dlouho to bude v Rakousku celkem trvat, víme-li, že EIA začne v roce 2025.
Nemuselo by, je to celkem konec světa.
Čeká se odpor místních, byť rakušáci chtějí opět jít tunely.
V posledním úseku od Rainbachu na hranice žádný tunel navržený není.
V Rakousku je EIA spojená s územním řízením do jednoho procesu… Takže to zas tak úplně nejde srovnávat… Každá země to má trochu jinak..
To je možné, ale to je procesní věc, hmotně se posuzuje to samé dle EU směrnice a může se zjistit negativní dopad
Souhlas, ale spíš jsem měl na mysli ze v momentě kdy ta rakouská stavba získá EIA a ÚR zároveň tak bude doba do zahájení výstavby pravděpodobně kratší než v našem případě
No jasně, ale jakmile bude problém, že se tam objeví hnízdiště vzácného ptáka či tak něco, tak zdržení bude taky bez ohledu na jednodušší proces
Sláva to bude, až je doběhneme taky u Mikulova…
Ještě by Praha mohla doběhnout Mnichov s okruhem, k tomu D35 na českomoravském pomezí a bude jakž-takž hotový základ.
Osobně si myslím, že není co slavit. Kvůli jednomu úseku, že jsem na čáře první? A co zbytek dálniční a silniční sítě? Nemusí se jezdit daleko… namátkou zbytek D3, úroveň „staré“ D4 poblíž Prahy , jižní část silnice I/20 spojující dvě krajská města… MD styďte se!
On taky nikdo nic takového neslaví. Jedná se o normální slavnostní zahájení stavby, jako u kteréhokoliv jiného úseku.
No titulek článku zní trochu jinak..
Vy jste se narodil včera? Že dneska všichni dělají titulky jen jako clickbait není tajemství. Je smutné že to dělají i servery jako Zdopravy, ale bohužel je to už smutným standardem českého internetu.
hlavně nevím, proč kvůli 3,5km dálnice, která je sice fajn, že bude hotová, ale její nutnost není nijak veliká… se vůbec někdo schází a ťuká do balvanů…;-)
V létě jsem jel 1,5 hodiny z Prahy do Benešova a pak 1,5 hodiny na hranice. Za dva roky pojedu 2 hodiny do Benešova a hodinu na hranice, no já vám nevím…
Tomu se říká pokrok 🙂
libore máte sice pravdu, ALE …
Co navrhujete? Ten úsek není důležitý, takže ho stavět nebudeme a budeme čekat na rakušáky? Kteří čekají na nás? Nebo jak?
Nebo vám tak vadí jen to, že se poklepává základní kámen nového úseku dálnice, což se dělá běžně?
Rikate to uplne presne. Nevite.
Není nad to, aby si papalasi pohonili ego…
Je to standarni postup pri rozjezdu mnohamiliardove dopravni investice. Co presne vam na tom neni jasne?
Podivínů, ťukajících do balvanů, je pořád hodně 🙂