Sláva v Brně. V neděli se veřejnosti představí nové jednotky Moravia
Nová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK
Jihomoravský kraj je v tuzemsku průkopníkem modelu, kdy vlaky vlastní samospráva.
13,5 místních integrací postupně přináší jednu obrovskou dezintegraci. Přejezd pres čáru mezi dvěma sousedními sídly už je problém a MD jen přihlíží.
Super IDSJMK je daleko pokročilejší než PID, hlavní je že TR10 ČD v JMK neplatí, že tržby vybírá kraj na IDS tarifu a může investovat do vozového parku a infrastruktury > Linky které dříve zanikly S1,S33,S7,S42,S92 by se mohli díky krajskému nápadu vrátit, další budoucností pro KORDIS JMK by bylo hezké zaintegrovat v rámci zón i veškerou LODNÍ dopravu, která není jenom v BRNĚ,Bystrci ale i DYJE+jiné přehrady…. Jihomoravský kraj(1960) byl obrovský >https://cs.wikipedia.org/wiki/Jihomoravsk%C3%BD_kraj_(1960%E2%80%932020)#/media/Soubor:KrajJM.png ŽĎÁR atd….< Jihomoravský kraj s Brnem má 2xlepší a vyspělejší dopravu podívejme se na PID PRAHU A STŘEDOČESKÝ KRAJ kde jsou sice podobné pásma/zóny ale je to… Číst vice »
Děkuji za informaci.
Ok
„Bohatý“ MSK pořídil za miliardu 5 prototypů nadbytečně kapacitních push-pullů a to bez lok. JMK pořídil za 6,5 mld 37 jednotek. Kdo je hloupější ?
Ty patra, ale nepořídil MSK, ale dopravce ČD.
Ale kraj je požadoval a samozřejmě je v ČD postupně zaplatí. Dopravci nejsou charita.
To jo. Ale 85 procent ceny dostaly ČD proplaceno od Moravskoslezkého kraje, který získal dotaci od EU podobně jako Jihomoravský kraj.Takže nemusí zaplatit miliardu v platbách za dopravní obslužnost na pořízení souprav, ale ČD mu budou účtovat jednu soupravu jen za 30 milionů(zbylých 170 milionů už kraj zaplatil z dotace).
Nepřipadají mi nadbytečně kapacitní
Zdání klame – doba pater Bpjo (342 sedadel) se už nikdy nevrátí, 4 Bdt měly 352 (dnes s úpravou pro kola 336 míst), poslední 2 roky jezdily jen 3 Bdt (252) , dále 842 + 2 Bdtn (282)…….push-pull má 356 míst……pro kraj „jen“ za 297,- Kč/vlkm…..no nekup to
Do Letovic budou jezdit ČD Panteři, nebo je to chyba v článku?
Je mi líto JMK kraje, že si koupil tak líný vlak…
No neřekl bych že to bude línější než sestivozova 560…
Nechápu mínusy, v roce 2022 kupovat vozidlo s prakticky stejným poměrem adhezní hmotnoti a o čtvrtinu nižším poměrem kW/t než už tak dost líný elefant mi také přijde jako blbost.
Ibalginy JMK budou línější než současné Pantery ČD?
Čtyřvozové určitě ano. Stejný počet motorů a výkon jako třívozový panter, ale o vůz navíc.
Z fotek z okruhu mi prislo ze vsechny vozy mely po jednom trakcnim kontejneru, stejne tak vzdy jeden podvozek s a jeden bez magnetické brzdy.
Lžete ! Čtyřvozovka pro Slovensko je 14 Ev, ale Moravie jsou 18 Ev..mají 8 x 340 kW = 2720 kW.Každý vůz má pohon.
Ne.
Hurá!! Slává!🤐🤐
A co 340? Tam budou jezdit šroty do roku 2050 než se to SŽ uráčí modernizovat?
Tak z priorit její elektrizaci vyřadilo ministerstvo ne SŽ.
A proč se nevyřadily i ty bezvýznamné rekonstrukce zastávek?
Asi jsou tak bezvýznamené, že by se musel zastavit provoz jako na Kozině.
Dobře, v čem jsou teda přínosné? Pokud není zastávka ve špatném technickém stavu, není její rekonstrukce pro provoz nezbytná. A zájem lidí o cestování vlakem to nijak nezvýší. Takže se ještě jednou zeptám, k čemu to teda je. Aby mohla SŽ odfajfknout, že na trati za ty roky něco zlepšila? Ačkoliv realita je taková, že to bylo k ničemu.
Snad nechces modernizovat každou bezvýznamnou trať. V ČR jich je stovky, které to potřebují více, než 340.
Víceméně, žádná trať není bezvýznamná. Ale, každá frekventovanější trať by měla být na nějaké úrovni. A výslovně nelze říct, která trať to potřebuje více.
Jenže, působí trapně, když diesel jezdí pod dráty, jelikož je trať z nemalé části sloučená s 300. O to hůř, když JMK řekl, že tam objedná nové vlaky, až to SŽ elektrifikuje, takže asi v roce 2050.
Kolik vagonů se uvolní příští jaro, až začnou jezdit Moravie?
80? 100? Krom Honeckrů jaké další vagony se uvolní? 560 už nepočítám
Myslíte, že uvolněné Honeckry má smysl modernizovat cca 13 milionů bez DPH/jeden vagon? Ale bez klimy.
https://zdopravy.cz/konec-minisedacek-nove-zasuvky-a-wi-fi-modernizovany-honecker-vyjede-v-pristich-tydnech-53035/
Nač vlastně padla tato otázka? 🤔
ČD se snaží vytloukat klín klínem. Takže s vagony, které se uvolní díky Moraviím, se ještě potkáme.
Celkově je v provozu cca 200 ks Bdmtee281/275. Nevím přesně kolik je Honeckrů v provozu na J. Moravě po vyřazení 560.
Proč tuhle modernizaci pořád všichni vytahujete? Honeckery se modernizovat neplánují a ta firma co tenhle 1ks udělala je v likvidaci. Konec
Protože Honeckry Bdmtee281/275 je asi jediná větší série vagonů, která ještě přichází v úvahu k modernizaci.
Za jeden dvouvagonový Regiopanter s kapacitou cca 140 sedaček je 9 modernizovaných Honeckrů s kapacitou cca 900 sedaček. Otázkou je dostatek loko s ETCS.
Pan Ješeta z ČD: „Vozy typu Bdmtee jsou nyní přibližně ve dvou třetinách své životnosti, proto mohou sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům. Mají kotoučové brzdy, předsuvné, za jízdy blokované dveře a mohou jezdit rychlostí až 160 km/h, ale jejich nedostatkem je zastaralý interiér,“
Honeckery k žádné rekonstrukci nepřipadají k úvahu. Nejsou žádné výkony na které by ještě mohli přejít a normálně půjdou do šrotu.
Na rychlíky místo B.
No pokud chtějí ty lidi z těch vlaků vyhnat, krom toho B už jezdí dost málo.
Nejsem tolik znalý, jaké jsou nevýhody Honeckeru?
špatně se nastupuje do strmých schodů
starý interiér, nahuštěné sedačky
není klimatizace a nelze naplno otevřít okna
Nátěr sluší.
Nějak vám z věty vypadlo zájmeno.
Ten nátěr sluší? Radikální změna!
Ne. Šlo by to ještě lépe, aby to nevypadalo jako vyjadřování tříletého dítěte.
Tomu nevěřím. Tím už se vyhrožovalo loni. Ale kdo by řešil kontrolu, problémy během dopravy a hlavně odbavení na zastávkách? Jsme Češi takže se nedá spoléhat na poctivost a čestnost jako třeba ve Švícarsku. 😉 Cestující z platným dokladem by byli bez vlakového personálu v jednotkách kusů na soupravu 😄
To se dá nárazově řešit skrz revizory. Také skrz čtečku u vstupu.
A odbavení soupravy? A kdo bude řešit případný problém? Třeba zaseklé dveře, které se řeší denně? To jako strojvůdce bude na zastávkách vystupovat a řešit problémy? Nebo bude u dveří návod pro cestující jak řešit případné problémy? Neumím si to vůbec představit. Je to další pokus o ušetření nějaké částky kterou si mezi sebou rozeberou ti nahoře. Místo aby se zrušily zlaté padáky, absurdní platy managerů a hlavně se došláplo na korupci (chápu že u nás je to boj z větrným mlýnem 😄) kde se v ČD ztrácí miliardy bude se zkoušet šetřit na vlakovém personálu a nejspíš i uklízečkách… Číst vice »
Chudák Švýcarsko s měkkým….
Je vám lépe? Cítíte se teď jako hrdina? Koukněte se na moji profilovku a zamyslete se nad sebou 😉 Ale pokud jsem Vám pomohl zlepšit den že jste si mohl vyhonit ego, jsem rád že jsem Vám udělal radost 😉
Ať máte na profilovce cokoli, tak reagujete poněkud afektovaně a hloupě.
To ještě není jisté, pokud vím.
A bude alespoň jeden jezdit do Kuřimi směr Tišnov. Zatím tam jezdí jen ty Husákovy kousky a všichni se tam sauníme ve 40°C a všechna výklopná okna na 30cm otevřená 🤒🥴🤢
V poslední době jezdí na Hustopečích jeden panter. Odjezd min. v 16.40 z Brna.
Správně by se měl smažit sám Honecker a ne lidé dojíždějící za prací.
Myslíš vagón, nebo Ericha? 🙂
A co je napsáno v článku S3 Níhov-Hustopeče
Vydržte, hned jak přijde podzim, přijdou jednotky s klimou 🤣🤣🤣
A co bude jezdit na Zastávku, Vyškov, Veselí?
https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-oznamil-plan-soutezi-na-zeleznicni-dopravce-zvazuje-nasazeni-hybridu-95146/
Tak třeba do Vyškova ještě hodně let vůbec nic.
Nemýlím-li se, jsou to vozidla bez 1. tř. To je podle mne chyba (i v regionální dopravě).
Když z Břeclavi chci do Brna 1.třídou:
-interpanterem R13
-Ex Metropolitan nebo railjetem
-IC Regiojetu
Tyto vlaky z Břeclavi do Brna jezdit nebudou, takže tyto alternativy jsou jejich cestujícím celkem k ničemu.
V dotační smlouvě na R13 Brno-Břeclav-Olomouc a Ex3 Praha-Břeclav-Bratislava/Vídeň není žádné taková informace, že by tyto vlaky nenabírali cestující v Břeclavi.
Jaký je zdroj Vaší informace?
Ne, myslel jsem to tak že Moravie nebudou jezdit z Brna do Břeclavi. Tudíž jejím cestujícím nijak nepomůže že na Vámi jmenovaných spojích jednička je (kromě těch co jedou do Šakvic apod.)
Moravie budou jezdit také S51 Šakvice – Břeclav
Jestli se nepletu, tak Ibalginy by se mohly objevit i na krajem objednávaných vložených Sp Hodonín-Břeclav-Brno
V kolika příměstských autobusech, šalinbusech nebo šalinách je první třída že se jí v příměstských vlacích tak dovoláváte?
Kde se jí dovolávám? Podle mě to není špatně že tam není, nejhorší je když na jedné regionální relaci jezdí mix spojů bez jedničky a s ní.
Mě se to naopak líbí že tam jednička není a přijde mi to jako rozumný krok. Zrovna v panterech jsou ty jedničky v podstatě jen o jiné barvě potahu. A obecně v regionální dopravě jsou ty jedničky…. takové o ničem. Žádná lepší služba tam není.
Tak že jsou kolem Prahy tak plné..
kolem prahy je plný všechno
Držitele rezijek z MD, SDC, ředitelství CD…..?
Někde využívaná je, pak tam má smysl. U nás jezdí v podstatě prázdná a vozí vzduch. Možná je v Královéhradeckém kraji chudší obyvatelstvo nebo si radši postojí.
Je to chyba, ale zas pokud tam nebude platit tarif dopravce, tak je to logické.
Ale on platí tarif dopravce v IDS JMK. Jenom to není tarif ČD.
I IDS může mít vlastní tarif pro první třídu.
To už radši hospodu se snídaněma. To by aspoň k něčemu rozumnýmu bylo.
Konečně něco mladšího pro JMK. Doposud to byla vozidla pamatující první léta Husáka coby prezidenta anebo velmi neoblíbená Bdmtee. Tohle alespoň srazí věkový průměr vozidel v JMK.
Interpantery jezdí v krajské objednávce na Hodonín – Brno.
Oni Brně jezdí i regiopantery
Nejezdí. Všechno jezdilo na Blansko. Teď když je výluka a nejezdí tam nic myslel jsem že je konečně nasadí na Tišnov. Ale prd velebnosti, jezdí tam za celý den tak dvě soupravy jinak stále ty vagóny kde se dá okno jen vyklopit 🥴
Po zkušenostech s ostudnou dodávkou nových jednotek pro trať Ostrava – Beskydy, kdy po 8 měsících jezdí na lince stále staré koženky častěji než ty zázraky od Škody, tak bych tak moc neslavil.
Vzhledem k tomu kolik už v ČR jezdí Panter (Moravia není jic jiného než Panter v jiném nátěru, což je pro některé zdejší diskutéry těžko zkousnutelný fakt), tak máte zbytečné obavy. Ale myslím, že to víte, jen jste si musel plivnout.
Uvidíme jak se v praxi osvědčí spolupráce Škody a ŽOS Trnava na výrobě těchto Panterů
Stejně jako na těch slovenských.
Tohle nemá s kladickým panterem až tak moc společnýho. Max skříň a větší část pojezdu.
Už začíná přebírání do stavu cd, zatím byl pokus přebrat 004, skončilo to fiaskem…
Mají přijet z GŘ Cd přebrat 003, pokud to přeberou půjdou všechny další opravy na vrub dopravce, a že jich je.
001 porucha CZE
002 nabouraná
003 vyčištěná a vyleštěná
004 jezdí
005 jezdí
002 nabouraná
Z jakého důvodu jde na vrub výrobce tohle?
Na vrub výrobce žádná, jenom nejezdí a moc brzo jezdit nebude, podle SISky bude třeba jeden vůz vyrobit nový…
Díky za upřesnění.
A kdy a kudy přijedou do Brna? nevíte někdo?
Veze se na vlaku ČDC, aktuálně v Kolíne.
Pokud je to tedy ta, co má být představena v Brně.
Supr, díky 🙂 kterej konkrétní kus je mi vcelku už jedno 🙂
Ony nejedou po vlastní ose? A budou vůbec nahozene, nebo to bude stat se sberacem dole? Cekal jsem ze ty 2 kusy sprahnou k sobe a dovezou se vlastni silou.
Omlouvám se, moje blbost, zapomněl jsem ze nejsou vicesystemove.
Ibalgin jede
Dobry den,
Budu tam a budu si vse fotit!
To jsme moc rádi, Jiří. Jste šikulka.