Sláva v Brně. V neděli se veřejnosti představí nové jednotky Moravia

Nová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMKNová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK

Jihomoravský kraj je v tuzemsku průkopníkem modelu, kdy vlaky vlastní samospráva.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Staňa

13,5 místních integrací postupně přináší jednu obrovskou dezintegraci. Přejezd pres čáru mezi dvěma sousedními sídly už je problém a MD jen přihlíží.

Morava

Super IDSJMK je daleko pokročilejší než PID, hlavní je že TR10 ČD v JMK neplatí, že tržby vybírá kraj na IDS tarifu a může investovat do vozového parku a infrastruktury > Linky které dříve zanikly S1,S33,S7,S42,S92 by se mohli díky krajskému nápadu vrátit, další budoucností pro KORDIS JMK by bylo hezké zaintegrovat v rámci zón i veškerou LODNÍ dopravu, která není jenom v BRNĚ,Bystrci ale i DYJE+jiné přehrady…. Jihomoravský kraj(1960) byl obrovský >https://cs.wikipedia.org/wiki/Jihomoravsk%C3%BD_kraj_(1960%E2%80%932020)#/media/Soubor:KrajJM.png ŽĎÁR atd….< Jihomoravský kraj s Brnem má 2xlepší a vyspělejší dopravu podívejme se na PID PRAHU A STŘEDOČESKÝ KRAJ kde jsou sice podobné pásma/zóny ale je to… Číst vice »

Grossák

Děkuji za informaci.

mufiklo

Ok

Mirek

„Bohatý“ MSK pořídil za miliardu 5 prototypů nadbytečně kapacitních push-pullů a to bez lok. JMK pořídil za 6,5 mld 37 jednotek. Kdo je hloupější ?

mufiklo

Ty patra, ale nepořídil MSK, ale dopravce ČD.

Hobodej

Ale kraj je požadoval a samozřejmě je v ČD postupně zaplatí. Dopravci nejsou charita.

Apollo17

To jo. Ale 85 procent ceny dostaly ČD proplaceno od Moravskoslezkého kraje, který získal dotaci od EU podobně jako Jihomoravský kraj.Takže nemusí zaplatit miliardu v platbách za dopravní obslužnost na pořízení souprav, ale ČD mu budou účtovat jednu soupravu jen za 30 milionů(zbylých 170 milionů už kraj zaplatil z dotace).

Pitrys

Nepřipadají mi nadbytečně kapacitní

Mirek

Zdání klame – doba pater Bpjo (342 sedadel) se už nikdy nevrátí, 4 Bdt měly 352 (dnes s úpravou pro kola 336 míst), poslední 2 roky jezdily jen 3 Bdt (252) , dále 842 + 2 Bdtn (282)…….push-pull má 356 míst……pro kraj „jen“ za 297,- Kč/vlkm…..no nekup to

Tukan

Do Letovic budou jezdit ČD Panteři, nebo je to chyba v článku?

Jan Schmidt

Je mi líto JMK kraje, že si koupil tak líný vlak…

MRC

No neřekl bych že to bude línější než sestivozova 560…

Bert

Nechápu mínusy, v roce 2022 kupovat vozidlo s prakticky stejným poměrem adhezní hmotnoti a o čtvrtinu nižším poměrem kW/t než už tak dost líný elefant mi také přijde jako blbost.

Pája

Ibalginy JMK budou línější než současné Pantery ČD?

Bert

Čtyřvozové určitě ano. Stejný počet motorů a výkon jako třívozový panter, ale o vůz navíc.

zwi

Z fotek z okruhu mi prislo ze vsechny vozy mely po jednom trakcnim kontejneru, stejne tak vzdy jeden podvozek s a jeden bez magnetické brzdy.

Dušan

Lžete ! Čtyřvozovka pro Slovensko je 14 Ev, ale Moravie jsou 18 Ev..mají 8 x 340 kW = 2720 kW.Každý vůz má pohon.

Dušan

Ne.

Martin Toman

Hurá!! Slává!🤐🤐

Michal

A co 340? Tam budou jezdit šroty do roku 2050 než se to SŽ uráčí modernizovat?

Hobodej

Tak z priorit její elektrizaci vyřadilo ministerstvo ne SŽ.

Michal

A proč se nevyřadily i ty bezvýznamné rekonstrukce zastávek?

Jiří Kocurek

Asi jsou tak bezvýznamené, že by se musel zastavit provoz jako na Kozině.

Michal

Dobře, v čem jsou teda přínosné? Pokud není zastávka ve špatném technickém stavu, není její rekonstrukce pro provoz nezbytná. A zájem lidí o cestování vlakem to nijak nezvýší. Takže se ještě jednou zeptám, k čemu to teda je. Aby mohla SŽ odfajfknout, že na trati za ty roky něco zlepšila? Ačkoliv realita je taková, že to bylo k ničemu.

JanekParek

Snad nechces modernizovat každou bezvýznamnou trať. V ČR jich je stovky, které to potřebují více, než 340.

Michal

Víceméně, žádná trať není bezvýznamná. Ale, každá frekventovanější trať by měla být na nějaké úrovni. A výslovně nelze říct, která trať to potřebuje více.

Jenže, působí trapně, když diesel jezdí pod dráty, jelikož je trať z nemalé části sloučená s 300. O to hůř, když JMK řekl, že tam objedná nové vlaky, až to SŽ elektrifikuje, takže asi v roce 2050.

vtvt

Kolik vagonů se uvolní příští jaro, až začnou jezdit Moravie?

80? 100? Krom Honeckrů jaké další vagony se uvolní? 560 už nepočítám

Myslíte, že uvolněné Honeckry má smysl modernizovat cca 13 milionů bez DPH/jeden vagon? Ale bez klimy.
https://zdopravy.cz/konec-minisedacek-nove-zasuvky-a-wi-fi-modernizovany-honecker-vyjede-v-pristich-tydnech-53035/

karolina

Nač vlastně padla tato otázka? 🤔

vtvt

ČD se snaží vytloukat klín klínem. Takže s vagony, které se uvolní díky Moraviím, se ještě potkáme.

Celkově je v provozu cca 200 ks Bdmtee281/275. Nevím přesně kolik je Honeckrů v provozu na J. Moravě po vyřazení 560.

Liposh

Proč tuhle modernizaci pořád všichni vytahujete? Honeckery se modernizovat neplánují a ta firma co tenhle 1ks udělala je v likvidaci. Konec

vtvt

Protože Honeckry Bdmtee281/275 je asi jediná větší série vagonů, která ještě přichází v úvahu k modernizaci.

Za jeden dvouvagonový Regiopanter s kapacitou cca 140 sedaček je 9 modernizovaných Honeckrů s kapacitou cca 900 sedaček. Otázkou je dostatek loko s ETCS.

Pan Ješeta z ČD: „Vozy typu Bdmtee jsou nyní přibližně ve dvou třetinách své životnosti, proto mohou sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům. Mají kotoučové brzdy, předsuvné, za jízdy blokované dveře a mohou jezdit rychlostí až 160 km/h, ale jejich nedostatkem je zastaralý interiér,“

Hobodej

Honeckery k žádné rekonstrukci nepřipadají k úvahu. Nejsou žádné výkony na které by ještě mohli přejít a normálně půjdou do šrotu.

Vtvt

Na rychlíky místo B.

Hobodej

No pokud chtějí ty lidi z těch vlaků vyhnat, krom toho B už jezdí dost málo.

JirRa

Nejsem tolik znalý, jaké jsou nevýhody Honeckeru?

vtvt

špatně se nastupuje do strmých schodů
starý interiér, nahuštěné sedačky
není klimatizace a nelze naplno otevřít okna

Vašek

Nátěr sluší.

MHD

Nějak vám z věty vypadlo zájmeno.

Kernteriér

Ten nátěr sluší? Radikální změna!

MHD

Ne. Šlo by to ještě lépe, aby to nevypadalo jako vyjadřování tříletého dítěte.

Pavel Vavříček

Zároveň až to začne jezdit tak skončí průvodčí a vlakoši na linkách, kde tyto jednotky budou jezdit.

Kernteriér

To ještě není jisté, pokud vím.

Tealc.EU

Tomu nevěřím. Tím už se vyhrožovalo loni. Ale kdo by řešil kontrolu, problémy během dopravy a hlavně odbavení na zastávkách? Jsme Češi takže se nedá spoléhat na poctivost a čestnost jako třeba ve Švícarsku. 😉 Cestující z platným dokladem by byli bez vlakového personálu v jednotkách kusů na soupravu 😄

noerf

To se dá nárazově řešit skrz revizory. Také skrz čtečku u vstupu.

Tealc.EU

A odbavení soupravy? A kdo bude řešit případný problém? Třeba zaseklé dveře, které se řeší denně? To jako strojvůdce bude na zastávkách vystupovat a řešit problémy? Nebo bude u dveří návod pro cestující jak řešit případné problémy? Neumím si to vůbec představit. Je to další pokus o ušetření nějaké částky kterou si mezi sebou rozeberou ti nahoře. Místo aby se zrušily zlaté padáky, absurdní platy managerů a hlavně se došláplo na korupci (chápu že u nás je to boj z větrným mlýnem 😄) kde se v ČD ztrácí miliardy bude se zkoušet šetřit na vlakovém personálu a nejspíš i uklízečkách… Číst vice »

Cheese35

Chudák Švýcarsko s měkkým….

Tealc.EU

Je vám lépe? Cítíte se teď jako hrdina? Koukněte se na moji profilovku a zamyslete se nad sebou 😉 Ale pokud jsem Vám pomohl zlepšit den že jste si mohl vyhonit ego, jsem rád že jsem Vám udělal radost 😉

Swariner

Ať máte na profilovce cokoli, tak reagujete poněkud afektovaně a hloupě.

Tealc.EU

A bude alespoň jeden jezdit do Kuřimi směr Tišnov. Zatím tam jezdí jen ty Husákovy kousky a všichni se tam sauníme ve 40°C a všechna výklopná okna na 30cm otevřená 🤒🥴🤢

Kernteriér

V poslední době jezdí na Hustopečích jeden panter. Odjezd min. v 16.40 z Brna.

Jiří Kocurek

Správně by se měl smažit sám Honecker a ne lidé dojíždějící za prací.

Kernteriér

Myslíš vagón, nebo Ericha? 🙂

Tomáš

A co je napsáno v článku S3 Níhov-Hustopeče

karolina

Vydržte, hned jak přijde podzim, přijdou jednotky s klimou 🤣🤣🤣

Elb

A co bude jezdit na Zastávku, Vyškov, Veselí?

Hobodej

Tak třeba do Vyškova ještě hodně let vůbec nic.

Tiburon

Nemýlím-li se, jsou to vozidla bez 1. tř. To je podle mne chyba (i v regionální dopravě).

Vtvt

Když z Břeclavi chci do Brna 1.třídou:
-interpanterem R13
-Ex Metropolitan nebo railjetem
-IC Regiojetu

Twix

Tyto vlaky z Břeclavi do Brna jezdit nebudou, takže tyto alternativy jsou jejich cestujícím celkem k ničemu.

vtvt

V dotační smlouvě na R13 Brno-Břeclav-Olomouc a Ex3 Praha-Břeclav-Bratislava/Vídeň není žádné taková informace, že by tyto vlaky nenabírali cestující v Břeclavi.

Jaký je zdroj Vaší informace?

Twix

Ne, myslel jsem to tak že Moravie nebudou jezdit z Brna do Břeclavi. Tudíž jejím cestujícím nijak nepomůže že na Vámi jmenovaných spojích jednička je (kromě těch co jedou do Šakvic apod.)

vtvt

Moravie budou jezdit také S51 Šakvice – Břeclav

*h8*

Jestli se nepletu, tak Ibalginy by se mohly objevit i na krajem objednávaných vložených Sp Hodonín-Břeclav-Brno

Gogo

V kolika příměstských autobusech, šalinbusech nebo šalinách je první třída že se jí v příměstských vlacích tak dovoláváte?

Twix

Kde se jí dovolávám? Podle mě to není špatně že tam není, nejhorší je když na jedné regionální relaci jezdí mix spojů bez jedničky a s ní.

M152

Mě se to naopak líbí že tam jednička není a přijde mi to jako rozumný krok. Zrovna v panterech jsou ty jedničky v podstatě jen o jiné barvě potahu. A obecně v regionální dopravě jsou ty jedničky…. takové o ničem. Žádná lepší služba tam není.

Elb

Tak že jsou kolem Prahy tak plné..

hoholu

kolem prahy je plný všechno

percula

Držitele rezijek z MD, SDC, ředitelství CD…..?

M152

Někde využívaná je, pak tam má smysl. U nás jezdí v podstatě prázdná a vozí vzduch. Možná je v Královéhradeckém kraji chudší obyvatelstvo nebo si radši postojí.

Daniel Jablonecký

Je to chyba, ale zas pokud tam nebude platit tarif dopravce, tak je to logické.

PvvS

Ale on platí tarif dopravce v IDS JMK. Jenom to není tarif ČD.

David

I IDS může mít vlastní tarif pro první třídu.

Ondřej 2

To už radši hospodu se snídaněma. To by aspoň k něčemu rozumnýmu bylo.

Happy

Konečně něco mladšího pro JMK. Doposud to byla vozidla pamatující první léta Husáka coby prezidenta anebo velmi neoblíbená Bdmtee. Tohle alespoň srazí věkový průměr vozidel v JMK.

Vtvt

Interpantery jezdí v krajské objednávce na Hodonín – Brno.

Hobodej

Oni Brně jezdí i regiopantery

Tealc.EU

Nejezdí. Všechno jezdilo na Blansko. Teď když je výluka a nejezdí tam nic myslel jsem že je konečně nasadí na Tišnov. Ale prd velebnosti, jezdí tam za celý den tak dvě soupravy jinak stále ty vagóny kde se dá okno jen vyklopit 🥴

Petr

Po zkušenostech s ostudnou dodávkou nových jednotek pro trať Ostrava – Beskydy, kdy po 8 měsících jezdí na lince stále staré koženky častěji než ty zázraky od Škody, tak bych tak moc neslavil.

Pražák

Vzhledem k tomu kolik už v ČR jezdí Panter (Moravia není jic jiného než Panter v jiném nátěru, což je pro některé zdejší diskutéry těžko zkousnutelný fakt), tak máte zbytečné obavy. Ale myslím, že to víte, jen jste si musel plivnout.

Vtvt

Uvidíme jak se v praxi osvědčí spolupráce Škody a ŽOS Trnava na výrobě těchto Panterů

Pražák

Stejně jako na těch slovenských.

PvvS

Tohle nemá s kladickým panterem až tak moc společnýho. Max skříň a větší část pojezdu.

Kdo já

Už začíná přebírání do stavu cd, zatím byl pokus přebrat 004, skončilo to fiaskem…
Mají přijet z GŘ Cd přebrat 003, pokud to přeberou půjdou všechny další opravy na vrub dopravce, a že jich je.
001 porucha CZE
002 nabouraná
003 vyčištěná a vyleštěná
004 jezdí
005 jezdí

Jiří Kocurek

002 nabouraná

Z jakého důvodu jde na vrub výrobce tohle?

Kdo já

Na vrub výrobce žádná, jenom nejezdí a moc brzo jezdit nebude, podle SISky bude třeba jeden vůz vyrobit nový…

Jiří Kocurek

Díky za upřesnění.

Ondra

A kdy a kudy přijedou do Brna? nevíte někdo?

M152

Veze se na vlaku ČDC, aktuálně v Kolíne.

M152

Pokud je to tedy ta, co má být představena v Brně.

Ondra

Supr, díky 🙂 kterej konkrétní kus je mi vcelku už jedno 🙂

zwi

Ony nejedou po vlastní ose? A budou vůbec nahozene, nebo to bude stat se sberacem dole? Cekal jsem ze ty 2 kusy sprahnou k sobe a dovezou se vlastni silou.

zwi

Omlouvám se, moje blbost, zapomněl jsem ze nejsou vicesystemove.

Vojtech

Ibalgin jede

Jirka

Dobry den,
Budu tam a budu si vse fotit!

Daniel Jablonecký

To jsme moc rádi, Jiří. Jste šikulka.