Skupina Smartwings zavádí úsporný režim, České aerolinie zruší lety do Říma
A319, foto: ČSA
Skupina Smartwings, jejíž součástí jsou letecké společnosti Smartwings a České aerolinie, dnes ohlásila zavedení mimořádných úsporných opatření. Jde o reakci
SW nikomu chybet nebude, za to CSA by byla skoda…
Vždyť SW a CSA jsou jedno teď. Jedno vedení, jeden majitel
Vy co zde tolik kritizujete SWG, zamyslete se sami nad s sebou. SWG vznikla jako ryze česká firma v roce 1998 a nezlikvidovala ČSA, ale ČSA rozparcelovali na dceřinky a rozkradli je její vlastní zaměstnanci, manažeři a političtí vedoucí. TVS nastoupila cestu Boeingu a měla nejmladší a nejnovější park v podobě 800 NG a letecký a technický personál na nejvyšší úrovni do doby cca. kdy se začalo hroutit ČSA a v 2008 – 2009 odsud začali přicházet zneuznaní lidé a zároveň nastoupili na technický úsek kinder manažeři od armády, kteří když vyrostli tak naprosto svým jednáním zlikvidovali původní zakládající technický… Číst vice »
Karle, a proč by se měli nad sebou zamyslet ti co kritizujou SW? Dle mého je ta kritika oprávněná. SW si za negativní vnímání mezi cestujícími (ale nejen cestujícími) může sám svým arogantním a nadřazeným chováním a částečně možná už i zneužíváním postavením a trhu. A co se týče ČSA nikdo je nenutil kupovat, oni ČSA koupili čistě z ekonomických důvodů k využití svých obchodních zájmů, ale až poté, co ČSA tay okopávali kotníky a podíleli se na oslabení. A to že SW řídí amatéři – manageři je jejích věc. Takže za mě, kdo jinému jámu kopá, sám do ní… Číst vice »
V podstatě SWG do stavu arogance a negativismu dotáhli bývalí pracovníci ČSA a armády, asi tak.
Stav arogance a negativismu Smartwings je tímto potvrzen a nelze jej tedy popirat.
Je to hotova věc.
Ano je to celkový obraz kam až to dotáhli současní ,, manažeři ,, bez rozdílů oddělení, vy ale vidíte jenom špičku ledovce, daleko horší jsou nálady lidí. kteří jsou jejich podřízení. S těmi si promluvte.
Pane Karle, nevím, co za nesmysli to tady píšete, ale chci Vám položit jenom jednu otázku. Vy si váže myslíte, že v manažerských pozicích konsorcia SW jsou lidi, které si nevybral nebo neschválil Roman Vik nebo mu je tam nenanominoval JUDr. Šimáně ?
Ano RV je tam nominoval na nějakém základě, ale zde jde o to jakým způsobem oni jednají s podřízenými a o tom Jurán a ani Vik nemají páru. A zjistěte si jaká byla fluktuace na technickém úseku do 2014 a jaká od 2014 doposud. A 99 % neodešlo kvůli penězům jak tvrdí Vikovi, ale kvůli naprosto nepřijatelnému chování, řvaní, vyhrožování v podstatě se jedná již o bossing.
přesně tak!
Pane Karle, je takové rčení, které platí od „stvoření“ světa: Ryba smrdí od hlavy. Pokud jste zaměstnanec konsorcia Smartwings, tak určitě toto konsorcium ma vřnitný nástroje, tzv. internal corporate culture, které Vám umožňují se ve výše uvedených případech vyhorožování/bossingu obrátit na svého příslušného člena představenstva nebo ombudsmana. Dokonce máte určitě možnost se písemně, e-mailem nebo osobně v těchto záležitostech obrátit přímo na VŘ a spolumajitele v jedné osobě, a to pana R. Vika. Určitě si Vás rád vyslechne. A k osobě pana Jurána, se raději nebudu ani vyjadřovat, nechi si špinit klávesnici. Ale článek není o manažerských pochybeních ve věci… Číst vice »
Neznám jaký mají internal corporate culture, protože nejsem jejich zaměstnancem, ale přišel jsem do styku se spoustou jejich bývalých zaměstnanců.
Internal corporate culture existuje v Čechách jenom na papíře, jinak se vám každý vysměje. Stejně jako just culture nebo cokoli podobného. Stěžovat si můžete aje vám vlídně řečeno, že vám děkují za podnět a že to vyřeší. Tím to asi končí. Jo, ještě potom přijdete o peníze, protože špatným a neloajálním přístupem nereprezentujete firmu.
Ale o tom všem přece od začátku mluvím. Jaké PR před veřejností o firmé asi šíří nespokojení podřízení? Je to jako v marketingu, kvalitní produkt reklamu nepotřebuje, dělá si ji sám sobě kvalitou, ale kvůli šuntům musíte platit okecávače – mluvčí, za účelem vylepšení obrazu firmy.
Ne, SWG, stejně jako ČSA, stejně jako spousta věcí u nás, je výsledkem takového podivného stylu myšlení. Něco mezi západem a východem. My si z toho úspěšně bereme to nejlepší. Letectví je u nás malý svět, všichni znají všechny, všichni jsou kamarádi, spolužáci, vzájemně si kryjí zadky, brání se konkurenci, jak cizích firem, tak jiných lidí, aby jim náhodou někdo nevyfoukl místečko. Což vede k úpadku kvality, protože důležitá je loajalita, ne kvalita, korunu tomu nasadíme tím, že si budeme hrát na to, že to děláme jak na západě, ale to bude všechno jenom naoko, protože budeme švindlovat, kde to… Číst vice »
A to jste to napsal hodně slušně, a si tak 0,0001% té špíny, která se kolem letectví v tomto státě děje. Plně souhlasím.
přesně tak! tenhle dům z karet se jednou sesype, ale odnesou to bohužel nevnní cestující při letecké havárii.
Sleduji je velmi velmi dlouho. Jejich agresivni styl podnikání, aroganci, porušování předpisú, ponižování a ohlupování poškozených klientú v případě prokázaných nedostatkú. Když bylo období krize a propad ještě pro státní ČSA, tak je veřejně známo a doloženo právními dokumenty, jak se k ČSA vlastníci tehdejší Travelservice/dnešní SW, zachovali. No a vychází mi z toho teď jen staré známé a léty prověřené: „žádný strom neroste do nebe“, „na každého jednou dojde“, „tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až…..“, „kdo chce mít moc, dost často nemívá nic“, „kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá“. Po letech sprostého zacházení s… Číst vice »
jakýmí právními dokumenty … a co vlastně bylo doloženo? 😀
to jste našla na .. mimibazaru?
No maucta. Teta Kateřina. Hlavní problém SW je, že koupáci a tím myslím velmi specifickou skupinu dovolenkářů, mají pocit, že nedostali za svých 10000 Kč All Inclusive 10 dní u moře dost. Že jim letušky nemají co zakazovat a nakazovat, že nedostali prvotřídní dlabanec a že by jim nevadilo si připlatit (když je možnost si připlatit na palubě, tak se nikdo najednou k připlácení nehrne 😀 ), že létají starými krámy, každý vidí no ne (a přitom letka mladší než ČSA) a málo místo na nohy, to nikde v zahraničí neuvidíte (haha). A přitom je to úplně obyčejný ekonomický hladoled,… Číst vice »
To co popisuješ je fakt. Ovšem nastává otázka, kde až lze zlevňovat služby poskytované s dopravou koupáků.
Někde existuje hranice mezi bezpečností a minimální hodnotou služby.
To je těžký. Nezlevníte, získá to levnější konkurence. Zlevníte, musíte katovat kosty. Rovnováha se hledá těko, což ukazují mnohé bankroty. Běžný kupec jde za cenou a tak je to určující faktor.
No jo, asi myslíte i ty koupáky, kteří si kupují zájezdy od ck Canaria travel, který patří i rodině Vikových. Od manželky zájezd zajištěný
nejkvalitnější leteckou přepravou na trhu – od manželovy firmy. Když jim paní Viková ty zájezdy prodává třeba i za 50-70 tisíc pro 2 osoby, tak by jim taky předem mohla vysvétlit, jakouže dopravu do 4* hotelu jim její manžel poskytne.
Další úsporná opatření oznámená Smartwings Group: 1) Let pouze na jeden motor po celou dobu cesty
ono to fakt není vtipný … ono totiž letět na jeden motor je všechno možné, jenom ne úsporné.
Obávám se, že v ČSA tiká časovaná bomba v podobě nakaženého člena posádky. Jakmile se jeden objeví (a bylo by zázrakem, kdyby ne při skladbě cestujících na lince do ICN) tak půjde do karantény komplet palubní personál.A to by byl konec.
Asi stejne jako u jinych leteckych spolecnosti, ktere litaji do “rizikovych” zemi. Navic v castejsi frekvenci. Tam by sel do karanteny taky komplet palubni personal.
Byl by to taky jejich konec?
Touto logikou tika casovana bomba ve vsech leteckych spolecnostech. Take by to byl jejich konec?
Toto může nastat u jakékoliv aerolinky nejen ČSA.
Nevypadá to dobře. Že se vše otočí v řádu několika týdnů, je spíš zbožné přání, spíš to budou měsíce. Do toho končí sezóna v Karibiku
a z pronájmů se vrátí přes 20 boeingů, pro který (a pro posádky) nebude práce…
Roman se o ně postará, protože jeho firma má skvělý a nadstandardně vstřícný zaměstnanecký program a vztah k vlastním zaměstnancům vůbec.:)))
Skupině Smartwings přeji hodně štěstí a dobrá rozhodnutí v této velmi složité době! To je opravdu kritické období.
Už by to tato zoufalá společnost mohla zabalit. Nikomu by nechyběli
přál bych vám tam mít třeba příbuzného zaměstnaného, to byste psal jinak
Smartwings ČSA hlavně živí i cestovky. Tisíce dalších zaměstnanců nepřímo…
jen pro upresneni … jso zivo
i koho?
csa/sw zivi cestovky?
nebo cestovky zivi csa/sw?
jen tak: diky SW Group má práci spousta dalších lidí v cestovkách a agenturách.
Nápodobně 🙂
Mě by teda relativně levná aerolinka, která navíc dělá na mnoha trasách konkurenci ryanu a podobným, díky čemuž snižuje ceny letenek, chyběla 🙂
V toto pripade ale nepisete o QS … 😜
csa ma dlouhodobe na svych linkach levnejsi ceny, nez konkurence.
takze ano, chybely by.
Lufthansa dneska prohlásila, že snižuje kapacitu o 50% v celé skupině (Lufthansa, Eurowings, Austrian, Swiss). Pokud Evropa zažije to samé co Čína, tak počet komerčních letů se už brzo sníží plošně o více než 80%. Zřejmě přežijou jen aerolinky, co mají opravdu hodně peněz (Ryanair..) a pak ty, co dostanou státní podporu.
Argument, že se polovina cestujících nedostaví k odletu je trochu lichý – peníze za prodané letenky i tak inkasují.
Zajímá mě, zda rušení letů z důvodu propadu poptávky má vliv na výplatu kompenzace – myslím, že v tomto případě by jí vyplácet měli.
Jiná situace je, pokud by vláda rozhodla o přerušení leteckého spojení. Takto je to jen obchodní rozhodnutí ČSA.
Pokud se nepletu, tak se to týká pouze letů, u kterých ze strany dopravce dojde ke zrušení méně než 14 dnů před plánovaným odletem. U pozdějších termínu pouze vrácení peněz.
Ano, tak to má být. Ovšem mám informace, že ČSA výplatu i v těchto případech odmítá s poukazem na ten virus.
V případě zákazu to odmítá správně (vyšší moc) pokud to ruší ze svého vlastního rozhodnutí tak pak by asi kompenzace být měla.
csa to odmita spravne – u letu, ktere jsou zruseny v dusledku zakazu , kompenzace neni.
Vhledem k tomu, že to není z jejich vůle a sami jsou škodní, postrádá logiku, aby za to ještě platili kompenzace. Vyšší vůle, vrátí peníze a bude.
Je to i z jejich vůle – na některých linkách ruší lety, protože není dostatečná poptávka a tak se jim ten let nezaplatí – je to čistě obchodní rozhodnutí, ten let nikdo nezakazuje. Bohužel, i v těchto případech se vymlouvají na ten virus a vyšší moc a o kompenzace je nutné se soudit.
Fakt? Necucáte si to z prstu? Tahle situace je tu týden dva a vy víte, že se o to někdo musí soudit?
Žádosti běžně odmítají. Ještě nedávno byly důvodem Maxy, teď je to virus. Je to jejich firemní politika. Dobrovolně neplatí.
i ty kecko
Právě dnes premiér oznámil, že každý, kdo má pobyt na území ČR a přicestuje z Itálie (nejen z postižených regionů na severu země, ale z celé Itálie – sic!), má za povinnost co nejdříve na dálku kontaktovat svého ošetřujícího lékaře, který zase bude mít za povinnost mu nařídit dvoutýdenní karanténu! Porušení karantény bude sankcionováno peněžitým trestem až do výše 3 000 000 Kč. Za těchto podmínek není divu, že ČSA/SW ruší lety do Říma, zájem o tyto lety bude nespíš minimální, jen málokomu by se chtělo po návratu z ciziny povinně tvrdnout v karanténě. Je však otázkou, nakolik je coronavirus… Číst vice »
Ano,bohužel tohle Bureš oznámil..jako jedno z dalších jeho čiste populistickych hesel a opatření…ono Burešovi se tato situace naramne hodí,protože se přestalo mluvit a řešit jeho prasarna…z toho by měli mít Češi strach a ne z možná trošku silnější chřipky 😞
Jsi opravdový zoufal3c
Je nicméně pravda, že se mu to hodí do krámu, protože by se jinak smažil v médiích on.
Součástí Smartwings Group není pouze ČSA a Smartwings, ale i Smartwings Poland, Smartwings Slovakia a Smartwings Hungary
SmartWings mi chybět nebude. ČSA ano…….
Přeju jim, ať to hlavně nějak přežijou, to je nejpodstatnější
poslední hřebík?
Letošní rok bude zajímavý. Jak z hlediska letní sezóny a jak moc to ovlivní lidi teď si koupit něco dopředu. A následně kolik aerolinek toto zvládne s touto krizi.
když krachne Smartwings ČSA, krachne spousta českých cestovek. to je celkem přes 30 tisíc zaměstnanců 🙁
Kolik aerolinek za poslední dobu v Evropě zkrachovalo? A položilo to nějakou cestovku? Nepoložilo. Jejich místo okamžitě zaplnila konkurence. Nic hrozného vy se nestalo, kdyby SW/ČSA zkrachovalo, pánové Vik a Šimáně by byli o něco chudší a trh by se pročistil.
Smartwings je zejména charterový dopravce.
cestovky nekrachnou.
najdou si dopravu s nekym jinym
Pochybuju. Smartwings obsluhuje chartery po celé Evropě. Někde by cestovky tak levného a nekomplikovaného partnera nesehnali.
Měřítkem bude Alitalia. Pokud přežije, přežijou i další a krachů celkem moc nebude. A naopak.
Alitalia přežije i celoplanetární apokalypsu. Alitalia není firma, ale v podstatě přírodní úkaz..)