Skupina Smartwings propustí až 600 lidí, 29 pilotů dostalo výpověď dnes
Odstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
Společnosti Smartwings a České aerolinie mohou propustit až 600 zaměstnanců. V tiskové zprávě to dnes po jednání s odboráři oznámila
Vážení piloti, potažmo všichni nezaměstnaní: https://bit.ly/2AIIk8e nebojte se, přežít se dá i pád z nebes. Tedy za předpokladu, že nejste úplně hloupí a nebudete spoléhat na ty … NAHOŘE. 😀
Tak zaměstnance neudrží takže žádnej cash. Ryanair a Wizz Air jsou mnohem levnější aerolinky které ty Čechy na dovolenou vsadím se že i z té Ostravy převezou a díly tomu se budou moci zlevnit zájezdy. Hlavně jim prosim vás nic nedávejte pokid jim chce někdo přispět tak ať vyhlásí veřejnou sbírku na podporu Smartwings.
„díly tomu se budou moci zlevnit zájezdy“
—
A vy víte, za jakou cenu prodávají Smartwings místa v letadle cestovkám?
Konečně Smartwings spadla ta maska ochránců pracovních míst, která byla nasazena jen pro jednání se státem. Teď můžou smazat své facebookové trapárny a přejít přímo k tomu, co dělají celou dobu nejlépe – k selekci chovných koní od koní tažných. Tažní koně nyní potáhnou na úřad práce.
Smartwings je ve všech směrech mizerná aerolinka, nechci se jich nijak zastávat, ale za současné situace nic jiného ani dělat nešlo. Potřebují cash a osekat náklady. A ani tak není jisté zda vůbec přežijí. Peníze mohli použít vlastní, ale na jejich místě bych asi nejednal jinak, možná proto mají majitelé ty miliardy a já počítám majetek jen v miliónech.
Pan Simane je pritel pana Babise a pulku firmy vlastni cinane, kteri hraji celou dobu mrtveho brouka…
Proste to nevoni…
nevoní? velmi eufemisticky řečeno..
Přesně tak, majitelé miliardáři nejsou samaritáni, to bylo zmiňováno už dávno. Lidí ze SW tomu nevěřili.. A teď ještě majitelé vydělají na nízkém odstupném.
Radit vyhozeným pilotem( i jiným zaměstnanecem) je těžké, ale třeba si „vzpomenou“ na ty přešlapy a nátlaky kolem bezpečnosti, norem, plánování, paliva, atd.
Když nic jiného, tak pak alespoň bude SW lítat bezpečněji a ne na jeden motor, atd.
Už to tu bylo probíráno. Ventilovat porušení předpisů firmou na tomto fóru je zbytečné, prostě to popřou. Předávat podněty na ÚCL je zbytečné, protože tam chybí vůle se tím zabývat. Navíc materiální důkazy u těch zaměstnanců nebudou, ledaže by se chtěli sami usvědčit z nějakého přešlapu.
Jste si tím tak jistý?
Zajimalo by me, jakym klicem se vybiraji konkretni zamestnanci?
Tak nejdřív asi půjdou piloti ČSA, kteří lítají na letadlech, které už nebude ČSA využívat takže bych očekával, že posádky A330 půjdou na řadu jako první. Pak (pokud údaje nekecají a ve flotile zůstanou 3 vrtulky, jeden A319 a jeden A320) tedy posádky A319 a ATR72. Jakým klíčem půjdou případně od válu piloti SW těžko říct, nejspíš bude asi hrát hlavní roli to, jak moc (ne)výhodnou mají smlouvu.
Ok, to dava smutnou logiku.ale kdyg tam je vice pilotu,tak koho vyberou kpnkretne? Podle veku, mzdy, osobnich sympatii?
předpokládám že jako jinde..první částečné úvazky,lidi co mají u firmy nalétáno nejméně, neprodloužení končících smluv na dobu určitou a teprve pak ten zbytek.. jeden z mých známých u blízkovýchodní konkurence dopadl stejně, nebyla mu prostě prodloužena smlouva. I toto se počítá do propouštění
Piloti maji smlouvu na dobu urcitou? Jsem myslel,ze po zkusebce maji smlouvu na dobu neurcitou a je to. Natoz aby meli castecne uvazky??
Ano mají, i SW měl pro posádky částečné úvazky a dokonce i DPČ již před pár lety co vím. Pak sezónní posádky jsou doba určitá 6-8 měsíců a třeba v zahraničí jsou naprosto běžné smlouvy na rok a každý rok se podepisují znova, to není jak u nás 3x a pak natrvalo
achjo…
Piloti samozrejme smlouvy na dobu urcitou nemaji, DPC pred X lety bylo hlavne pro lidi kterym to vyhovovalo. Castecny uvazek ma ted samozrejme vetsina zamestnancu s ohledem na celkovou situaci.
Jak bylo řečeno v článku, miliardáři a Číňané vydělají i na tom, že budou vyplácet snížené odstupné kvůli částečným úvazkům..Prostě vymáčkli z lidí maximum a teď je odkopnou za co méně. Žádný soucit, ale to bylo jasné u oligarchy Šimáněho a spol. už od začátku..A najednou tu je i méně negativních lajkovačů..
podle toho jak kdo leští kliky a leze někomu víme kam. Nekteří, ti už tam odtud ani nevylézají. . to je klíč, podle kterého se postupuje
Přesně tak to je..
Tak to funguje všude, i když se vydupávají noví zaměstnanci. Prostě leštění klik, atd.
Piloti A330 mohou lítat i A 319 výhoda Airbusu, minimální rozdíl mezi typy.
Tak piloti A330 mají výjimku a létají i A family, tedy 319-321A patří k těm co jsou v CSA již dlouho.
Aneb jak dolikvidovat za státní záruky, bývalé státní ČSA. Hnus velebnosti…
a co meli delat? nechat si tam ty lidi a platit jim za nic? to by byla likvidace.
tohle je snaha prezit
Vzpoměl jsem si na důležitý mezník: ČSA za p.Kůly a po něm.
Vstoupit do insolvencni rizeni…
Může mi prosím někdo říci, co si pod tím hybridním názvem máme představit? Podmínka byla že to bude ČSA. Že nepropustí zaměstnance. Nyní se píše že propouští Smartwings. Ale dole se zase tvrdí že propouštějí posádky ČSA. Tedy asi většinu z airbusů. Tudíž charterové posádky z oranžád zůstanou a odnesou to trsátka? Nebo kdo teda bude vyhozenej? Nechápu to
treba si znovu prectete clanek a pochopite 🙂
to bylo jen divadélko pro masy…s tím zachováním pracovních míst
Však mi jsme jen“póvl“ kterej tenhle Tunel alá „Devadesátky“ jen dotuje. Zde je důležité aby tyhle prasá.ně rozumněli Eman s JUDr. Šimáně.
Teď už není moc možností, co s tím dělat. Jedině jít volit. Letos i za rok.
Jen psát do diskuzí tomuhle nezabrání.
Maximálně by se musela jinak zastropovat ta podpora jedné firmě. Takže to by musel změnit Havlíček. A to už změní těžko. I když koelm Smartwings kašpařil tak moc, že další změna by nikoho nepřekvapila.
Možný by byl i nějaký protest či demoška, aby se ta miliardová pomoc miliardářům rozmázla ( nebo-li – oho.nila) To by jediné ještě stálo za to.
Ano, vyhodili pouze piloty ČSA! Zkušené, méně zkušene, staré, mladé, napříč typy, ale nejvíce z Airbusu. Nebyl v tom žádný logický klíč. Byl to rychlý příkaz ze SW k „popravě prvních rukojmí“. Nevím zatím nic o propouštění na straně „oranžového hnusu“. Je to jen další stupeň k likvidaci slušné firmy (myšleno ČSA) a posledních profíků, kteří ještě zůstali…
Dedo Simane nabehnol arogantne v Porsche na hrad jak slachtic ku kralovi, a hned je to nie 900 milionov ale rovno 2 miliardy, ziadne podmienky prispenia akcionarov, ziadna povinnost zanechat pracovne miesta, ba naopak bezskrupulozne a bez hanby vyhodil rovno 600 ludi hned v den oznamenia bezprecednej podpory. Neuveritelne, ako sa tu pod plastom korony doslova rabuje statny rozpocet. Nechutny oligarchisticky socializmus pre miliardarov.
devadesátky pořád jedou
Celého Šimáněho bych poslal do řiti. Když už tvrdil že vyprodali první letadlo tak nepotřebujou nic ze státního rozpočtu co bude potřeba. Zdravotnictví, Školy a veřejnou dopravu opravdu nenahradíte.
Co jste čekal, v ten moment už to bylo dojednané. Bylo třeba jednat dříve..Třeba v květnu, tehdy bylo ještě dost možností.
a uz to zacalo skuska charakterov.Donasanie,vlezdoprdelkovanie,ohovaranie poukazovanie na:Ten vtedy mal taky pruser ,ten porusil vtedy to , ten je kamarat s P.V.)))
Zajimalo by me, jakym klicem se vybiraji konkretni zamestnanci?
Kdo je a kdo není hulibrk, čili kdo je a není motivovaný zaměstnanec.
Vážený pane Sůra, někde jste psal, jestli mne baví furt psát ty samé věci dokola a jestli chci aby jste diskuzi zrušil
a.) Ne nebaví mne psát věci stále dokola
B.) Když si přečtěte příspěvek o hulibrkach výše mate v sobě dost slušnosti, aby jste tenhle hnůj konečně vypnul
Kecáte kraviny a víte o tom houby…
Dneska v Osnici u Viků poteče Moet proudem.
Ono to s těmi dluhy a splácením nebude zase tak horký. Dříve se říkalo, že měna musí být podložená zlatem a vzhledem k tomu, že ho předchozí vlády rozprodaly, tak bude stačit když rozjedou tisk nových bankovek na dvě směny.
Bez ohledu na to, co se psalo na bankovkách, československa koruna nebyla nikdy reálně kryta zlatem-nikdy nebylo možné přijít do státní banky a vyměnit si peníze za zlato.
Zato byla kryta praci socialistickeho lidu 😀
Takže to dopadlo jako vždy po krizích a válkách. miliardáři budou ještě bohatší a chudáci ještě chudší.
Lol, Simane je skutecne dite stesteny, tolik stesti v jednom zivota. Takze dostane zaruku, kdovi jak to nakonec dopadne a jestli nakonec mu ty penize nezustanou, zbavi se posadek csa, ktere maji jine platove podminky nez kmenovi otroci ze smartwings a zamestnancum snizi platy. Mimichodem netusi nekdo, kdy uz konecne prislusny urad rozhodne o tom letu Veseleho a sebere jim licenci? To si myslim by pomerne spravedlive vse vyresilo.
Proč by měl úřad odebírat licenci SW?
A pokud byly posádky na tom tak špatně jak vy říkáte tak proč dávno neodešli jinam? V letectví byl před COVID nedostatek posádek celosvětově.
A dalších 10 let těm co zůstanou nezvednou plat s výmluvou na koronavirus :D. Celá ta jejich banda co je ve vedení vždycky věděla, jak řadové zaměstnance vykořisťovat a hledat důvody, jak je platit co nejméně.
Děkujeme zaměstnancům ČSA za příspěvek do diskuse.
Az to tu prevezme Ryan a Wizz a budou otrocit pro ne, tak jeste se slzou v oku budou vzpominat.
Veselý let JE selhání jednotlivce.
V případě že to společnost neodsoudí tak taky…?
Spolecnost to dokonce tvrdila, ze to bylo v poradku.
Tak a teď by bylo fajn říci, jak osekají flotilu. Jako nejrozumnější bych viděl vyházet všechny 737 starší 10 let. Tím by se počet letadel snížil o 22 kusů na 17. Pro příští sezónu by se dotáhly všechny MAXy co stojí v americké poušti (za předpokladu že budou do té doby certifikovány). A hned by odpadly ty starý vraky a cestující by byli spokojeni.
To take není tak jednoduché. Zrušení leasingové smlouvy před koncem její platnosti sebou nese i tučnou pokutu… bavíme se o milionech eur.
To ano, ale když budou stát na zemi několik let, taky prodělají miliony eur.
To není jen tak, navíc myslím že budou mít snahu neodebrat ty MAXy aby je nemuseli platit když je stejně nebudou v následujících letech potřebovat. Tam by to neměl být problém to zrušit když Boeing prošvihl termín. Nejvíce budou stejně potřebovat malá letadla.
A jaká malá letadla mají? jÁTRa? To není letadlo, to je sekačka na trávu. A319 pro ně nejsou moc rentabilní, a MAX nebo klasika 800 není nějak moc velké letadlo. Navíc až budou MAXy lítat, tak to pro ně bude výhodnější než někam poslat starou 800.
On ty odřeknuté Maxy koupí Ryan za velmi výhodnou cenu. A pak přibudou další linky a lety do Španělska a Řecka.
Pokud SW vydrží, tak určitě ne.
Zatím co jsem zde četl osekávájí tu část flotily která je pro ně finančně nejvíce náročná tj. Airbusy.
Ale ano ukončit leasingy na starší část flotily a nahradit je maxy zní rozumně. otázkou ale je jestli max dostane od easa certifikaci v nějakém rozumném čase.
Já věřím, že za rok vše vychytali a certifikaci dostanou brzo.
Jde vidět že jste technickou školu asi nikdy nestudoval. Vy asi nevíte jaké problémy měly pendolina že třeba nebrzdily správně, něco někde nefungovalo ? A to stály měsíc a bylo to znát. Co bude tady se 737 Max ? Ty letadla musí lítat takhle tam někde ovhabne nějaky drát tím jak to tam zvětrá. Ptáci nebo jen malá zvířata se mohou zabydlet v motoru ? Nehodovost pak může být i třikrát větší.
Prozradis jakou technickou skoku jsi studoval ty? Ty letadla jsou periodicky kontrolována a jsou v manuálech údržby zpracované postupy pro takové odstavení ….
Tak že Smartwings bude propouštět bylo jasné od začátku. Nyní nemají žádné omezující podmínky a mohou si zažádat o 2 miliardy z peněz nás všech. Akcionáři nemusí dát do firmy ani korunu ze svého a mohou podnikat na riziko státu. Myslím, že trh se o ně stejně postará.
Peníze ale neposkytne stát ale banka. A banka si nenechá jen tak odepsat 400 milionů. Tzn. Banka si SW hezky prověří a pak poskytne takovou výši kterou sama uzná za adekvátní stavu firmy které půjčuje.
Když dost dlužníků přestane splácet tak to nezvládne ta banka a v další vlně se tam budou muset nalít opět státní peníze.
Tak nepočítám že by si všechny firmy braly úvěr u stejné banky. A pokud by bankovní instituce zbankrotovala tak to asi těžko půjde svádět na jednu půjčku
Proč ? Tohle, co píšete by platilo při poskytnutí standardního komerčního úvěru. V tomto případě to financující banka má absolutně jisté. Ručitel je ten nejbonitnější z bonitních, a to je stát. Co bude zajímavé, je otázka, která banka nebo banky úvěr ve finále poskytne.
Bank of China?
Ručení 80% vám evokuje „jisté“?? Ja nevím jak jste na tom finančně vy ale me 400 milionů přijde jako dost peněz.
A řekněte mi kde je rozdíl? Snad jedině ten, že banka ma jistotu 80% jistiny. Ale tech 20% by si musela odepsat.
a čirou náhodou to bude banka čínská :))
Nastal čas si připustit, že až 50% a víc objemu letecké dopravy byl před Koronavirem DisneyLand. Planeta dostávala těžce na frak zabetonování a zaasfaltováním letišti, parkovišti, infrastrukturou. Vznikaly armády sezónních pilotů i cc a dalšího sezónního personálu. Centra měst, kvalita gastronomie i služeb a sousedských vztahů byla zničena airbnb a každý 2. v centru měst za sebou vlekl trolley. A to vše v době Globální vesnice, kdy když se chci podívat na vyzrání kokosů na tržišti u Antipodů, stačí mně pár kliků a kupuju si bannány, kde vidím i palmu, ze které byl můj trs utrhnut. Sorry, jako. Každý je… Číst vice »
Kdyby to alespoň to co píšete mělo hlavu a patu
Ale pravdu ve všem ovšem mám? 😉
Ve všem ne. Souhlasím s vámi v tom že letecká doprava už byla přebujelá a takováto „přirozená“ redukce v konečném výsledku může obecně prospět. Ale v čem nesouhlasím je ten až extremisticky zelený pohled.
Nicméně pokud by jste tam opět nezklouznul k útoku na SW, zvažoval bych i palec nahoru
PS a nepište neustále tak květnatě. Rozluštit pak myšlenku vyžaduje úsilí hodné detektiva rozplétajíciho chapadla mafie
Určitě nejsem extremisticky zelený a ctím potřebu letectví, ale Letectví s velkým L! Pamatuji ještě doby, kdy byla Ruzyně plná stojánek s Let L-200 Morava.
Vystoupil jste z taxíka před Ruzyní a nastoupil do aero-taxi! Přistálo a naložilo Vás na kdejakém letišti ČSSR. Soukromě i služebně. Byl to na přelomu 60 a 70 extrém a První ropná krize s aero-taxi skoncovala. Dnes je zase extrém letět za 10€ na kafe do Barcelony nebo Kutaisi.
Tehdy stovky pilotů aero taxi šlo práškovat pole nebo jezdit metro nebo dělat meterology apod. Dneska se časem taky v něčem uchytí.
Nezapomínejte na tu pravidelnou medikaci, prosím 🙂
Takovou práci to muselo dát a přitom taková blbost 😀
Tak když je někdo grafoman a notoricky lhář tak to jde samo, to je jako jízda na kole když se do pilotů a aerolinií navážíš minimálně od roku 2007, tak už se ty floskule koupi sami
Spis mi není moc jasný proč je furt tady trpěný
107 lidí v kancelářských profesích u ČSA? Tak to se kompletně ruší celé jejich zázemí, ne? Teď už ten zákaznický servis a hlavně marketing bude úplně na bodě mrazu. Tohle je cesta k úplnému konci…
ale ma to krasny efekt 800 000 000….z toho uz mas par golfovych hristatek a nejaky to porsatko..a jeste prispejes cinskem statu a Luftjardovi
zavist je hrozna vec 🙂
Keby nezobral 2 miliardy od ceskych danovych poplatnikov, tak by mu na to nikto nic nevravel. Toto nie je zavist. To je nechut prispievat miliardarovi dalsie miliardy z penaziek ludi co casto ziju od vyplatky k vyplate. Stat im pod hrozbou nasilia vezme cca polovicu zo superhrubeho prijmu a potom to dava niekomu, co nie je pre zachranu svojej vlastnej firmy obetovat ani korunu vlastneho majetku odhadovaneho na 11 miliard korun. To je ta absurdita.
To není závist, to že miliardy dostane miliardář a Čína na SVOJE letadélka od státu je amorální a nemravné.
Platit za to budeme my všichni daňoví poplatníci trochu blbějšími dětmi a horší zdravotní péčí. O sociální péři nemluvě. Vzpomeňte si na mě, až budete potřebovat lékaře nebo nějaký zákrok a budete dlouho čekat. Nebo až budete mít Vy nebo Vaši rodiče/jiní příbuzní/ problém s kvalitné péčí pro seniory.
Před dvěma lety tam v administrativě pracovalo přes 200 lidi. Rušit se bude nejspíše to co je ve firmě teď zdvojené?
Smartwings ale takřka nemá „administrativu“ (myšleno marketing, zákaznické oddělení, IT). Na něco dokonce najímali externí firmy. Viz nedávno kampaň s křídly.
Mám na mysli operačku, plánování, služby zákazníkům atd. Tohle vše je v současné době zdvojené.
Nemá všechno je outsourcing z Indie, Pákistánu a iPady si posádky pokoutně nabíjejí v Datartu …. budova je Smartwings je primárně určena pro opulentni večírky a trénink švihu když venku prší
Budova Smartwings a pozemek ani nepatří Smartwings. Překvapivě ani Šimáněmu ( takže to ručení od státu byla jediná možnost), ale Letišti Praha. Pokud si firmu banky pořádně porklepnou, tak si dají pozor. To neplatí pro čínskou banku, kde to domluví pan Tvrdík. 🙂
Já to myslel jako nadsázku, jinak s tím vlastnictvím budovy jako domácí úkol si projdi katastr…. jak je tvým dobrým zvykem nemáš pravdu
poslední, zhasnout. Děkuji.
tak hlavně, že se pořád zaštitovali tím, že potřebují státní garanci, aby nebyla ohrožena pracovní místa 2500 zaměstnanců. Čekal snad někdo něco jiného, 🙂
Pokud vím, to byla Havlíčkova prvotní představa, od které už ale dávno opustil.
Havlicek toho nablil do medii. To je takovej kaspar. To i Andrej min lze nez Havlicek.
i hradní pán s expertním týmem měl ten nesmyslný požadavek se zachováním všech míst…
Roční neplacené volno je dost nesmysl, to by se ten člověk musel nechat někým živit nebo mít našetřeno min. 200.000 aby nějak přežil. A piloti navíc mohou splácet peníze za které se nechali externě vycvičit. A možnost jít létat do Asie jako před lety, je teď nereálná … 🙂
pro piloty je to hlavně dost k ničemu … protože aby jim nepropadly papíry musí pravidelně aspoň na simulátor… který sám není zadarmo.
No na simulátor hned nemusí, můžou to nechat propadle až 3 roky a pak to obnovit najednou, vyjde to levněji než to obnovovat každý rok.
Pro někoho to může být lepší ze špatných možností. Předpokladem je, že hodlá zůstat v oboru. Jestli má nebo si zařídí další pracovní poměr, tak nezůstane bez prostředků, ve firmě mu zůstane seniorita a je „na řadě“, až se potřeba zaměstnanců zvýší. Předpokládal bych, že takovému člověku budou i udržovat platnou licenci, neb je stále zaměstnanec, což je hlavně pro piloty. Každopádně situace je blbá, procovníkům v letectví vůbec nezávidím.
Zjevně nemáte představu o platech leteckého personálu, roční neplacené volno je pro ně skutečně příjemným relaxem naprosto bez dopadu na životní úroveň…
17. 3. 2010, 5:37 Průměrný plat pilota ČSA činí zhruba 200 tisíc korun, špičkoví zkušení letci ale dostávají až půl miliónu. zdroj: https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/csa-zvazuji-propousteni-mladych-pilotu-naklady-by-byly-obrovske-28921
A všiml jste si, PatriKu, datum vydání článku kterým zde argumentujete? Napovím Vám, je to tak 3x míň.
Hmm, článek z roku 2010 má skutečně hodnotu, mezi tím zvládli skoro 2x zkrachovat, celou firmu rozprodat, Luftjardovy roky hojnosti už dávno v ČSA nejsou.
clankem z roku 2010 bych neoperoval …
od te doby se situace v csa a sw ponekud zmenila 🙂
Ano, mělo by se správně k uvedeným částkám připočítat ještě inflační dorovnání.
A co Vladěna?Asi zůstane…..
Ta bude zhasínat. Nemůžou ji propustit dříve, kdy by blekotal do médií a psal na fóra?
Já bych ji vyhodil jako první, myslím, že na blekotání nesmyslů a psaní na fóra by bohatě stačil Vik 😂
Vladeno mam dat palec dolu nebo nahoru? mam v tom bordel..
Nejhorší tisková mluvčí musí zůstat! 🙂
Ona není jen tisková mluvčí..
Mgr. VLADIMÍRA DUFKOVÁ – člen dozorčí rady
Praha – Vinohrady, Soběslavská, PSČ 130 00
den vzniku členství: 7. 6. 2019
dozorčí rada?Jo takhle akcionář nebo představenstvo to by byla jiná, ale dozorčí rada nenechte se vysmát.
PS Skončí rychlejc než to stihnout zapsat do Obchodního rejstříku.