Skupina Penta kupuje autobusové nádraží Florenc

Podoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR PrahaPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR Praha

Celý areál a jeho okolí se má v příštích letech proměnit v novou moderní čtvrť při zachování provozu nádraží.

Investiční skupina Penta kupuje prostřednictvím Penta Real Estate firmu ČSAD Praha Holding, která vlastní autobusové nádraží Florenc a přilehlé pozemky. Spojení firem posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který o tom informoval na svých internetových stránkách. Transakci antimonopolní úřad posuzuje v takzvaném zjednodušeném řízení, rozhodnutí tedy vydá do 20 dnů. Cenu transakce firmy nezveřejnily.

Penta Real Estate kupuje mateřskou společnost ČSAD Praha Holding, Rextim Holding. „K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblastech pronájmu nebytových prostor v Praze, developerské činnosti v Praze, poskytování parkovacích míst v Praze, služeb, které poskytují autobusová nádraží subjektům provozujícím veřejnou osobní autobusovou dopravu v Praze, maloobchodního prodeje pohonných hmot na čerpacích stanicích v Praze, provozování hotelů v Praze a provozování směnárenské činnosti ve směnárnách v Praze,“ uvedl úřad v oznámení.

Autobusové nádraží Florenc stojí na lukrativních pozemcích, jeho horní část spadá do katastru Nového Města, dolní část do Karlína. V minulosti chtěla skupina Penta pozemky ČSAD Praha Holding, které k nádraží přiléhají, koupit, ČSAD ale v roce 2016 oznámila, že na nich postaví vlastní projekt.

Firma ČSAD Praha Holding vznikla v roce 2004 a je nástupcem zaniklé společnosti ČSAD ÚAN Praha Florenc a ČSAD Praha Pankrác. V roce 2006 vznikla společnost Rextim Holding. Za rok 2022 vykázala celkový obrat 423 milionů korun, zisk po zdanění byl 358 milionů korun. Třiatřicet procent v Rextim Holding vlastní společně Roman Šplíchal a Ivana Šplíchalová.

Autobusové nádraží Florenc oslavilo letos v létě 75. narozeniny. Denně jím projede zhruba 450 autobusů, především dálkové a mezinárodní dopravy. Celý areál a jeho okolí se má přitom v příštích letech proměnit v novou moderní čtvrť při zachování provozu nádraží. Na projektu spolupracují Penta, ČSAD Praha Holding a město Praha, které společně vypsaly urbanistickou soutěž a vybraly vítěze.

„Je to jeden z nejzajímavějších brownfieldů v Praze. Rozlohou, silnou dopravní zátěží v podstatě ze všech stran, tím, že je v samotném centru Prahy. O to významnější je, že jsme všichni společně našli shodu na tom, jak ze zapomenutého místa udělat moderní a jsem si jistý, že výstavní část metropole,“ uvedl už dříve výkonný ředitel Penty Real Estate Petr Palička.

ÚAN Florenc. Autor: GALAXY 2018 A7 – Vlastní dílo, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=86505506Moderní vybavení autobusového nádraží Florenc. Pramen: egoéModerní vybavení autobusového nádraží Florenc. Pramen: egoéFlorenc, křižovatka ulic Ke Štvanici/Křižíkova. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR PrahaPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR PrahaPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR Praha
Tagy autobusové nádraží Florenc ČSAD Praha Holding Penta ÚAN Florenc
52 komentářů