Skupina Penta kupuje autobusové nádraží Florenc
Podoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR Praha
Celý areál a jeho okolí se má v příštích letech proměnit v novou moderní čtvrť při zachování provozu nádraží.
Penta, jeden z oblíbenců IPR na čele s bývalým developerem Urbánkem. Ta diskuse níže mi přijde jako objednaná samotnou Pentou. Palička údajně měl prohlásit, že do Prahy se vejde celé Brno a plní to za pomoci vyvolených architektíků a jejich optimisticky laděných vizu. Další m2 zbytečných ploch. On z Prahy dělá zabetonované město, které pojme v budoucnu celé Česko, tak, jak se děje se zaostalými, nebo rozvojovými zeměmi a jejich kriminalitou protkanými čtvrtěmi. Na projektech Penty není nic kultivovaného. Bohužel. Čím více m2, tím více bude potřeba autobusáků, viaduktů. Praha by se mohla rozšiřovat po radialách podél železničních tratí, ale… Číst vice »
Můžete mě označit za agenta placeného Pentou (kéž by), ale Váš příspěvek je dle mého skromného názoru snůškou nesouvisejích žvástů někoho, komu ujel vlak a nemůže se s tím smířit.
Další zaměstnanec Penty? Praha nepotřebuje být Hamburkem. Ale už se ním stává. Běžte se tam podívat. Ani nepotřebuje být Hongkong. Nezávidím Pente vydělané peníze, ale ať jdou vydělávat jinam. Stavět soběstačná města do pouště. V Praze není ani málo bytů, ani málo kanceláři. Chybí zcela vybavenost. Stát má na obnovu 700 mld. Za 4 mld. bylo možné okolo Florence a Masarycky realizovat cokoliv, pro veřejnost. Nedá se zde dýchat. Strategie Ipr vše zastavět bloky je nesprávná. Není na to připravena infrastruktura v centru města, Danny!
Ještě tě pozvu do San Francisca, Danny. Takto to končí, když si někdo myslí, že stačí pěstovat ve městě pouze drahé reality, honosné obchody, kanceláře právníků a ordinace zubařů s velkými okny. Tady nejde o Florenc a autobusák, v dnešní době přežitek veřejné hromadné dopravy, ale o m2 u toho. Až budou v Praze bivakovat všude homeless, kterých bude přibývat, poněvadž milují drahé čtvrti, bude zajímavé sledovat, jak je budou odhánět znovu z Florence a od zlaté Hadid, jehly a AIDS a kolem děti bohatců, co se jich štítí. (Nic proti Hadid, ta Prahu pořádně neviděla.) Penta to nemá pod… Číst vice »
S určitými výhradami, s vámi souhlasím. Praha nikdy za posledních 30 let neměla vedení, které by řešilo nějaké sociální problémy, estetiku veřejných prostranství, etc. V Praze došlo např. k největší devastaci prostoru v Evropě stavbou Justičného paláce Na Mičánkách, který vůbec nemá lidské měřítko, je to ukázka neschopnosti předejít negativním procesům.
A je ta Penta teď s vámi v místnosti? Ptám se pro kamaráda…
Penta kráčí vpřed, Waltrovka se jim povedla. Bude časem následovat Bartošková ulice u nádraží Vršovice?
Všimli jste si jak na všech těch vizualizacích nejsou auta, ani dodávky? Já vím, že je to pěší zóna, ale víme jak vypadají pěší zóny v našem městě, kde se žádná pravidla nevymáhají. Viz Křižíkova. Kdo mi pošle fotku této pěší zóny bez jediného auta, vyhrává zlatého bludišťáka ( https://mapy.cz/s/bofanelude )
To mi připomíná parodii v Dukelské třídě v Hradci Králové. Formálně pěší zóna, ale je tam nakreslená normální silnice, pro chodce nebezpečná, vozidla často nedodržují 50, natož povolených 20.
Na fotce z roku 2017 jsem nezahlédl žádné auto: https://mapy.cz/turisticka?pano=1&q=k%C5%99i%C5%BE%C3%ADkova&source=stre&id=120298&pid=54320077&newest=0&yaw=2.665&fov=1.571&pitch=0.157&x=14.4514030&y=50.0939987&ds=2&z=20&base=ophoto
I když Penta má pěkných pár vroubků, zejména na Slovensku, tak jsem v tomto případě rád, protože si dokáží urbanistickou a architektonickou stránku věci docela pohlídat a osobně mám ve skupinu z tohoto pohledu větší důvěru, než v případě stávajícího majitele pozemků.
A to ani nebudu zmiňovat tu nepěknost ohledně pozemků na Ruzyni pod chystanou paralelní dráhou, na které před asi 15 lety vydojili pár miliard z peněz daňových poplatníků. Dobře, že to teď vrací aspoň touto formou.
Vy asi nejste moc náročný, a architektuře nerozumíte. To, co tam má stavět Penta je prostě úděsné, vůbec to nevyplývá z celkového rámce Prahy.
Urbanistickou soutěž Florenc 21 považuju za extrémně úspěšnou. Doufám, že se brzy dočkám realizace zástavby podle této studie.
Tato urbanistická koncepce je naopak extrémně špatná. pravděpodobně jste se na ní nějak podílel.
Asi takhle. Předpokládám, že až začně velká rekonstrukce Florence, tak se autobusák kompletně zavře a autobusy budou končit na jiných nádraží. A předpokládám,že to potrvá minimálně dva roky.
Myslím, že ne. Bude zájem to ponechat alespoň v omezeném režimu. Ale ruku do ohně Vám za to nedám.
Mám tam být dočasné nádraží vedle toho budovaného nového v místě dnešních odstavů v trianglu. Asi snížená kapacita, ale fungovat by to mělo.
Budova od Zahy Hadid se blíží dokončení. Nevíte někdo, jestli půjdou k zemi i ty baráky co stojí podél kolejí vedle budovy Masaryčky? Jsou tam teď jako pěst na oko.
https://www.google.cz/maps/@50.0885797,14.4331747,3a,62y,148.56h,99.66t/data=!3m7!1e1!3m5!1snlq_SwrKJ9dl8_ONqFdpKQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dnlq_SwrKJ9dl8_ONqFdpKQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D101.49517%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu
Půjdou, jinak by se tam nevešla nová nástupiště. To je ale až součást prací rekonstrukce Masaryčky, takže chvíli tam ještě budou.
Ano, půjdou dolů a bourat by se měly začít ještě letos jako nultá fáze rekonstrukce Masaryčky. Až se to náměstí otevře ke kolejišti, tak to teprve bude bomba prostor 🙂
Už aby to bylo
Nejstrašnější je že díra v té socialistické přístavbě slouží jako odpočinkové místo pro filry a konduktéry
Tady se díváme směrem k současné ploše AN? Tj. vlevo je budova SŽ?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/12/Florenc_3.jpg
To znamená, že ta „nová“ odbavovací budova se bude bourat? Nebo jak tomu rozumět?
Ano, ta hala zmizí.
Tady je k nahlédnutí kompletní vítězný návrh: https://florenc21.eu/cs/navrhy/
Díky. Koukám, že součástí je i příprava na NS2. Super!
Jen si teda nejsem jistý, že opravdu na nějakých 100 metrech trať sklesá z Negrelliho viaduktu do podzemní stanice. To tak leda v myslích pánů architektů.
Určitě tam bude zubačka!
ano, regionálka by tam měla sklesat. Spíš se bojím boji památkářů za zachování toho domečku v rozvětvení viaduktu 🙂
Vlak musí bývalé hradlo objíždět zleva i zprava. 😉
Ten domeček sám prošel dost nákladnou rekonstrukcí za náklady SŽ, bourat se snad nebude. Průjezd lze vyřešit i jinak.
Most je chráněnej jako celek, tedy bourání žádné jeho části nepřichází v úvahu.
Za rok 2022 vykázala celkový obrat 423 milionů korun, zisk po zdanění byl 358 milionů korun.
To mají opravdu čistý zisk 84,6%?
Koukám do závěrky, obrat byl jen 49 mil., ale přišla dividenda 358 mil. od ČSAD Praha Holding. Ten měl k 31.12.2021 nerozdělený zisk z minulých let 1,2 mld. Kč, za rok 2019 tržby z prodeje majektu 708 mil. Kč, zřejmě pozemky pod (a možná v okolí) autobusového nádraží Holešovice.
Existuje nejaká šanca že po rekonštrukcii stropnej dosky hlaváku vznikne aspoň teoretická možnosť presunúť časom ÚAN tam?
Proc by neexistovala? Teoreticky je mozny vsechno. Ale chce to nekdo? Usiluje o to nekdo? Asi ne, co?
V ČB je krásně vidět, jak je výborný nápad dát autobusák na střechu…a to šlo o budovu, která k tomu byla od začátku postavená.
To přece není totéž, autobusák přímo nad nebo pod nádražím se dá najít všude možně. Budějovické řešení kdy od vlaku jdu podchodem pod ulicí a pak musím projít obchoďákem až nahoru je méně obvyklé…
No tak podchodem už jít nemůžete. Naštěstí
jen málo chybí k tomu aby statik orazítkoval demoliční výměr. DOC je velmi nepovedená stavba, nevím kdo je viníkem zda projekt, stavbaři nebo provozovatel nádraží. Pokud budete v Budějicích a půjdete z garáží nahoru dobře se podívejte na všechny překlady nade dveřmi….
Mercury centrum zachraňuje to, že slouží pro sběr dat ČVUT. Jinak je tam obvyklý problém s neúnosným podložím, což řešili piloty pod základy a poměrně velké dynamické síly autobusů, proto byla omezena rychlost na střeše.
A co je tam špatně?
Těžko najdete strategičtější umístění než u křížení dvou důležitých tras metra.
To ano, ale taky těžko najdete lepší umístění, než je střecha odbavovací haly největší železniční stanice v zemi…. Je otázka, jestli by takovou kapacitu cestujících ta odbavovací hala unesla.
Ona bohužel ta největší železniční stanice v zemi má dost špatné napojení na městskou dopravu. To není jako v jiných městech, kde před hlavním nádražím je hlavní dopravní uzel města.
Metro B je špatně?
osobně bych byl zastáncem přestěhování všech dálkových autobusů na Smíchov,
Pro Hradec, Liberec, Polsko, Berlín… je to totiž ideální výchozí stanice, že? 😀
Naprostá většina dálkových autobusů už je dávno ukončena v terminálech na periferii. Ovšem ponechat si alespoň jeden autobusák u centra města je poměrně prozíravé.
Správa železnic ani hlavní město praha s tím nepočítají.
Autobusy do centra nejsou dobrej nápad…
Obecně ne, ale v případě „ultradálkové“ a mezinárodní dopravy ano.
Spíše ne, podle toho jaké názory na využití toho prostoru zatím padaly. Jasněji bude 27.11.2023, kdy se má veřejnosti představit vítězný návrh Nového hlaváku.
Myslím, že ne.