Škodě skončí výhoda v soutěžích Českých drah. Na dodávky vlaků bude delší doba

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Zdánlivě nenápadná změna v zadávacích podmínkách může přinést v soutěžích Českých drah na nová vozidla podstatně větší konkurenci. Dosud se

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan H.

Ještě jsem si vzpomněl. Zvenku máte torzní stabilizátor, uvnitř ještě příčný tlumič mezi podvozkem a skříní a celý podvozek je „uložen“ v lemniskátu a nad ním je na každou stranu ještě pružná příčná narážka. A to je asi vše ☺.

Jan

Tak podle mě by měly výrobce hlavně dotlačit k vylepšení podvozků panterů.
Hlučnost, poskakování (tlumiče), tvrdost odpružení.

Jan H.

To by fakt mohl. Ale tu hlučnost dělá i špatně odhlučněná skříň jednotky (podlahy), tlumiče jsou docela v pořádku, ale možná to dělá i ten lemniskát. Jinak je to na „polštářích“, tak to jízdu zlepšuje. Když jsem jezdil v zahraničí jinýma jednotkama, tak to jenom tak krásně, tiše dunělo. Holt tam to prostě umí ☺.

Jan

Ale ostatní české jednotky jsou tišší. Jak Elephant, tak 843, tak i jiné, kromě 810. :-). A co se týká tlumičů tak nemá tlumič na soukolí. Teď nevím jestli tomu říkají primární..

Jan H.

Jeníku, tlumiče mají. Svislý tlumič primárního vypružení. To je ten mezi nápravou a rámem podvozku. Ten tam je. Pak ho dílna sundavala, Panter musel znovu na měření a dokonce křivka vycházela ještě lépe, než když tam ten tlumič byl. Při evy ho tam ale zase dávají zpět. Dále jsou tam pružiny, které také tvoří primární vypružení. Pak je tam podélný tlumič sekundárního vypružení, svislý tlumič sekundárního vypružení a sekundární vzduchové vypružení. Sekundární vypružení je mezi podvozkem a skříní. Elefanty neznám, ale když říkáte, že jsou tišší, tak to může být asi fakt tou dobrou izolací v podlaze. Ale to opravdu… Číst vice »

Jan

Jan H. Jo koukám, že na některých tlumiče jsou.