Škoda završila dodávky trolejbusů do Žiliny, na závěr poslala dva bateriové vozy

Trolejbus Škoda 26Tr pro Žilinu. Pramen: Škoda ElectricTrolejbus Škoda 26Tr pro Žilinu. Pramen: Škoda Electric

Plzeňská společnost Škody Electric dokončila několik let trvající zakázku na dodávku trolejbusů do Žiliny. Do západoslovenského města dodala celkem 29

Plzeňská společnost Škody Electric dokončila několik let trvající zakázku na dodávku trolejbusů do Žiliny. Do západoslovenského města dodala celkem 29 vozidel 27Tr a 26Tr. Dodávku završila v minulých dnech dvěma parciálními trolejbusu, které mohou jet část trasy bez trolejí. Škoda to dnes oznámila v tiskové zprávě.

„Podařilo se úspěšně završit proces homologace, takže oba trolejbusy s bateriovým pohonem mohou bez omezení sloužit v provozu,“ uvedl projektový manažer Škody Electric Jan Naglmüller. První parciální trolejbusy pro Žilinu jsou dvanáctimetrové, na bateriový pohon mohou jet až 12 kilometrů.

V posledních letech putovalo z Plzně do Žiliny dvanáct kloubových trolejbusů Škoda 27Tr a tři vozy typu Škoda 26 Tr. Slováci následně využili ještě opci na dalších dvanáct vozidel, z toho šest kloubových a šest dvanáctimetrových. K tomu nyní přibyly dva zmíněné bateriové trolejbusy.

Škoda Electric dodala do Žiliny také dva elektrobusy Škoda Perun, které lze částečně dobíjet za pomoci pantografu z trolejového vedení.

Tagy parciální trolejbusy Škoda Electric žilina
11 komentářů