Škoda završila dodávky RegioPanterů Českým drahám. Další budou na baterie a pro RegioJet
Po Českých kolejích jezdí téměř dvě stovky těchto elektrických jednotek včetně těch, které z nich vycházejí.
Společnost Škoda Group předala den před Vánoci poslední vyrobenou elektrickou jednotku RegioPanter pro České dráhy. Třívozová jednotka 640.251 bude jezdit v barvách v Pražské integrované dopravy (PID). Převzetí potvrdil mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Jde o poslední čistě elektrickou jednotky tohoto typu, kterou Škoda Českým drahám dodala. Výroba jednotek začala v roce 2011, na další už nemají České dráhy zatím smlouvu. Dodávkou RegioPanteru v barvách PID se završily smlouvy na celkem 110 dvouvozových a třívozových jednotek.
Letošní rok byl z pohledu dodávek RegioPanterů rekordní, Škoda dodala 50 jednotek. Kvůli velké objednávce a vytížení kapacit se část jednotek vyráběla rovněž v Šumperk (Škoda Pars) a Trnavě (ŽOS Trnava). Na Slovensku byla vyrobena i poslední dodaná jednotka. RegioPantery od roku 2012 ovládly provoz zejména regionálních vlaků na elektrifikovaných tratích.
Pod stejným názvem Škoda dodá ještě Českým drahám patnáct bateriových jednotek RegioPanter, nejde ale o čistě elektrickou jednotku, ale akutrolejovou. Jejich výroba již začala. Invaze nových jednotek RegioPanter na české koleje ale bude pokračovat: 23 jednotek pro provoz v Ústeckém kraji má objednáno RegioJet.
České dráhy jsou u RegioPanterů bezkonkurenčně největším vlastníkem, i když před rokem musely devět jednotek prodat Arrivě pro provoz v Plzeňském kraji: mají jich 140 (včetně čtyř BEMU pro provoz v Moravskoslezském kraji), provozují také 37 jednotek Moravia, které jsou v podstatě RegioPantery ve vlastnictví Jihomoravského kraje). Z RegioPanterů vychází i 14 jednotek InterPanter pro dálkovou dopravu. Škoda s jednotkami pronikla úspěšně do dalších zemí: na Slovensko, do Pobaltí a naposledy do Bulharska.