Škoda zahájila zkušební provoz prvního trolejbusu z obří zakázky pro Litvu

Trolejbus Škoda 32Tr pro Vilnius. Pramen: Škoda GroupTrolejbus Škoda 32Tr pro Vilnius. Pramen: Škoda Group

Dodávky proběhnou letos a příští rok.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Budou mít určitě méně problémů, než co si objednala od zahraniční (F) konkurence Praha.
Ono více dodavatelů a typů vozidel vypadá zajímavě, ale servis, náhradní díly a obsluha už tak pozitivní není.

Zdrasa

Myslíte třeba ty trolejbusy od SOR a Cegelecu jezdící do Letňan?

Jaroslav

Farebná kombinácia ako za starých čias v dobrom slova zmysle. Keby ma ešte tenký červený pás pod oknom a krémovú strechu, tak je to klasická schéma MHD z 80tych rokov. Celkom pekné retro. A ešte môžete byť bratia hrdí, že vo Vilniuse sa udržia české trolejbusy, i keď už iná značka 😄

OndraS

Vidím, že to má místo zrcátek kamery. Dostali Litevci na výběr, nebo už je to u NS standard?

Studý chudent

Předpokládám že požadavek Litevců?

Nose Peak

Chudáci Litevci…

Antonín

Proč???

Nose Peak

Drnčí, skřípe, bouchá.

Jakub

Definice Urbanwaye

PvvS

Tohle opravdu nejni francouzská pomsta..

Nose Peak

Koupil byste si auto s takovým zpracováním? Já ne…

PvvS

Urbanway ? Ani zadarmo. Se SORkama nemám problém.

Nose Peak

Kde jste s tou 32Tr jel, jestli se můžu zeptat? Nevylučuju, že na hladkém asfaltu a při výborné kvalitě trolejového vedení se to chová tiše, ale nic z toho v Brně nemáme…

Jirka K.

Ale stav vašich komunikací není důvod pro to, aby výrobce začal vyrábět terénní vozidla.

Nose Peak

To jistě. Je zcela na výrobci, jestli se rozhodne vyrábět vozidla kategorie “Hess”, nebo kategorie “Bohdan”…

Tomáš Jelen

U nás nechce ze Sorkama nikdo jezdit, na Urbany řidiči nedají dopustit

Vočko

Zepředu mi tahle barevná kombinace připomíná Ferdu Mravence. 😉
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=359681319713332&set=a.359681283046669&type=3

PvvS

Konečně se zbaví těch starých střepů. A lidi budou cestovat pohodlněji.

Pavel Vavříček

Spíš se sníží počet 14Tr. 14Tr je víc než bude 32Tr.

PvvS

Vypravenost je podstatně nižší. POkud odeberou všech 91, tak to s novějšíma vozama pokryjí.

VojtaDrevik

No nízkopodlažních vozů budou mít o 2 více než je aktuální výprava, takže ano, budou schopni mít jeden den nízkopodlažní výpravu, ale to tak jednou za půl roku. Čeho se obávám spíš, je omezování trolejbusů, protože i když budou mít nové trolejbusy, tak se prý na radnici mluví o krácení sítě.

Petr Jetelina

Škoda 14Tr. Tento trolejbus k Vilniusu prostě patří.

LiborV

Jistě patří. Jen ne do pravidelného nýbrž muzejního provozu.

Pavel Vavříček

Úplný konec 14Tr to ještě nebude. Minimálně 14TrM zůstanou a možná ještě nějaké nejmladší starší série. 14Tr je tam daleko víc, než bude 32Tr. Poslední 14Tr by měly být vyřazeny až těmi dalšími vozy, na které se vypíše teprve výběrko.

Vojta Svobodný

Litva uz davno neni soucasti SSSR a naopak se nyni zacina radit k bohatsim statum EU-takze ne, urcite tam takovy stary vraky nepatri.

Jan Kavan

Ty blaho, hezká barva!

Karl vB.

Stejná barevná kombinace, jako u nás měla za staré doby všechna vozidla MHD. Akorát tenkrát nebyl k vidění ten děsný designový prvek mezi světly.

jva

Jistě, není nad nenavazující barvy na krabicoidech 14Tr a Karosa 7xx…