Škoda zahájila zkušební provoz prvního trolejbusu z obří zakázky pro Litvu

Dodávky proběhnou letos a příští rok.
Škoda Group zahájila v ulicích Plzně zkušební provoz s novými trolejbusy Škoda 32Tr pro Vilnius. Do litevské metropole postupně dodá 91 trolejbusů s karoserií SOR. Rozsahem jde o jednu z největších trolejbusových zakázek výrobce.
O zahájení zkušebních jízd informovala Škoda na sociálních sítích. Dodávka trolejbusů bude probíhat letos a příští rok. Škoda vyhrála zakázku loni v první polovině roku, když porazila Solaris.
Dvanáctimetrová vozidla budou opatřena trakční baterií, na kterou ujedou podle Škody mimo troleje nejméně 20 kilometrů. Dobíjení bude možné při jízdě z trakčního vedení či při stání v depu. Trolejbusy budou vybaveny klimatizací, wi-fi nebo kamerovým systémem vně i uvnitř.
Trolejbusy značky Škoda mají v litevské metropoli dlouhou tradici. Od 60. let minulého století zde bylo v provozu několik set vozidel, převážně typu Škoda 9Tr a Škoda 14Tr. Od roku 2018 je ve Vilniusu v provozu 41 trolejbusů s trakční výzbrojí Škoda a karosérií Solaris.
„Trolejbusy s trakčními bateriemi a dynamickým dobíjením z trakčního vedení představují vysoce účinnou technologii s obrovským ekonomickým i ekologickým potenciálem. Další výraznou výhodou je, že tato vozidla nevyžadují výstavbu další infrastruktury pro nabíjení tak, jako je tomu v případě elektrobusů,“ řekl loni ředitel vilniuského dopravního podniku VVT Darius Aleknavičius.