Škoda začala s testováním nových vozů pro metro ve Varšavě na okruhu VUZ

Souprava metra pro Varšavu na okruhu VUZ. Foto: Škoda TransportationSouprava metra pro Varšavu na okruhu VUZ. Foto: Škoda Transportation

Kromě zkušebního okruhu čekají soupravu testy i v pražském a varšavském podzemí.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Interiér je fajn, přesně takhle jsou uspořádány vozy H v Berlíně (“dlouhá roura”) a funguje to skvěle. Už od druhé půlky devadesátek.
Nelíbí se mi podoba s 8171: jen jedno okno mezi dvěma dveřmi dělá vnitřek tmavý a klaustrofobický. Čelo nic moc, ale možná je to jen otázka vkusu.

hoholu

6MT už je ve Velmi že není v ,,konvoji“?

Lišák

Bohužel 6Mt na Velim nejede a zůstává v areálu. Místo něj je právě ten sběrač.

hoholu

jaj, škoda 😔

Hajnej

Proč škoda? Doma v areálu nadělá práce víc – může posloužit i dalším soupravám.

Jan Kavan

Vi se, kdo dělal design?

Peeetr

Co tomu skutečně chybí jsou tyče (nejlépe ty roztrojené) uprostřed.

Travegoist

Tyč uprostřed nejvíce frekventovaného bodu proudu cestujících je už dnes značný přežitek 🙂

Pešek

Mně to přijde celkem povedený, hlavně sezení vedle sebe.

M M

Přijde mi to hrozný. Vypadá to jako modernizace 81-71 + nešťastné řešení interiéru, kde je úplně minimum sedadel a ještě k tomu v řadě vedle sebe, což není pro cestující úplně komfortní

Paolo

Korporat pozadovany objednavatelem a interier dle pozadavek objednavatele… co je hrozný? Ze skoda splnila zadani?

Joey

No hlavně to nemá ty velký kulatý světla 🙂

Hajnej

Možná by chtělo se nejdřív svézt ve Varšavě Inspirem. Pak by bylo jasnější, co si přeje objednatel…

prag

Velkokapacitní bagr k stání. Nové šestivozové průchozí soupravy pro Varšavu pojmou až 1 500 cestujících.

Petr Novák

1500 cestujících? To pochybuji, když vidím, jak nešťastně jsou tam řešeny tyče na držení. Leda by se počítalo s tím, že se budou cestující držet jeden druhého, aby k sobě měli lidsky blíž LOL

MaT

Právě že když jich tam bude dostatek, tak ani není třeba aby se nějak drželi, prostě si vzájemně budou oporou…

Y.K.

Minimum sedadel? Je to metro, má to úplně stejně sedadel jako každé jiné (12 na mezidveří). Podélné sezení je zjevně na přání dopravce.

O.K.

To nic, tady by někteří nejradši, aby to mělo kupátka a stahovací okna.

Swariner

Správně! Jak to nemá dveře na čtyřhran, nemá to na kolejích co dělat!

SYN

No zrovna v tomto případě (s širokou průchozí uličkou) by mi sezení podélně se stěnou nevadilo…

Pája

Sběrač na střeše, tzn Varšava má v metru napájení místo třetí kolejnice z troleje?

Bram

Sběrač na střeše je pro zkoušky na VÚŽ.

Pája

Děkuji za objasnění.

Hajnej

Varšava má třetí kolejnici a ve Škodovce „pod zdí“ se zas používá pantografový vůz. Tohle je jen na okruh.

Pavel

Moc se mi to designově nelíbí, přijde mi to jak kdyby to někdo vymaloval zvýrazňovačem. Myslím především ty žluté tyče a rudé sedačky. Například interiér tram 15T s chromovými tyčemi mi připadá nesrovnatelně elegantnejší.

Pražák

Zadání objednatele, jsou to varšavské barvy, červená a žlutá (zlatá).

Jan Novák

Jednoduchý, pěkný, praktický. Moc se mi to líbí!
Už jen chybí, aby byly i autonomní. Zrovna provoz metra si o to říká. Jinak 177 milionů za jede kus, to je drahá hračka 🙂

Kleist

Líbí se mi ta široká dlouhá ulička, tam by si šlo i zaběhat. Škoda že to v Praze nemáme taky takto spojený aby se dalo přecházet z vozu do vozu

původní Jakub P

Myslím, že u těch, co jsou dnes na Cčku se to uvažovalo, ale zatrhli to hasiči. Na Dčku to snad bude.

Pavel

Hasiči jsou mimo. Německo má snad nejpřísnější požární normy na světě a vozy H v Berlíně jsou plně průchozí už od roku 1995.

VojtaDrevik

Na céčku a déčku by to mělo být. Na céčku cca v roce 2027