Škoda začala s modernizací tramvají pro Göteborg, práce proběhnou opět v Ostravě
Modernizace 79 tramvají typu M31 potrvá do roku 2028. Hodnota zakázky dosahuje dvou miliard korun.
V ostravské Škodě Ekově začaly práce na modernizaci 79 tramvají typu M31 pro švédský Göteborg a tamního dopravce Västtrafik AB. Hodnota kontraktu dosahuje dvou miliard korun, hotovo má být do roku 2028. Po dokončení budou vozidla provozuschopná minimálně dalších 15 let, a to s garancí náhradních dílů.
Původně se měla modernizace naplno rozeběhnout před dvěma lety, termín se však posunul na základě požadavků zákazníka. Deníku Zdopravy.cz to řekl mluvčí Škoda Group Jan Švehla.
„Tramvaje u nás projdou poměrně komplexní modernizací, která zahrnuje nové dveřní systémy, moderní elektrohydraulický brzdový systém, vylepšené vytápění pro cestující a klimatizaci pro řidiče. Technická řešení byla navržena tak, aby odolala náročným klimatickým podmínkám Göteborgu,“ uvedl šéf řízení projektů Škoda Group Jan Gutovský.
Aktuálně se v Ekově pracuje na čtyřech tramvajích. První prototypové vozidlo je fázi lakování a připravuje se na kompletační práce. U dalších tramvají probíhají úpravy a opravy karoserie.
Původní tvář zůstane zachována
„Vylepšení zvýší bezpečnost, spolehlivost a komfort vozidel, prodlouží jejich životnost a cestujícím v Göteborgu zajistí lepší zážitek z cestování. První tramvaje budou zákazníkovi předány do konce letošního roku,“ dodal šéf prodejů Škoda Group Marek Král.
Se zahájením prací představila Škoda Group, pod kterou Ekova patří, vizualizaci s konečnou podobou designu tramvají. Ten umožní modernizaci vozidel a zachová jejich původní tvář. Novým lakováním se přiblíží podobě současného vozového parku dopravního podniku.
Tramvaje typu M31 byly vyrobeny v letech 1984 až 1986. V minulosti již prošly několika modernizacemi včetně oprav v Ostravě v době, kdy byla Škoda Ekova ještě součástí ostravského dopravního podniku. V letech 2011 až 2017 provedla firma revize článků tramvají a výměnu elektrovýzbroje. Mezi lety 2017 a 2021 pak opravovala mechanické části u 65 kusů tramvají typu M32.