Škoda začala nabízet do české MHD turecké autobusy
Infografika Škody k zahájení spolupráce s Temsou. Foto: Škoda Transportation
Propojením s tureckým výrobcem může Škoda výrazně zamíchat s trhem autobusů, již se přihlásila do první soutěže v Česku.
Když tu mohou jezdit turecké autobusy pod značkami MB, MAN nebo Iveco, tak proč ne i Temsa pod značkou Škoda.
Nevím co některý lidi pořád maj proti značce SOR. Že jeden řekne že sou na nic tak další lidi musejí taky. Každý má svůj názor ANO, ale některý ne a melou nesmisly co říkají ostatní a nic o značce neví.
Asi nejohroženější bude SOR, pokud bude Škodovka schopná konkurovat cenou. Protože tam kde se kupujou Iveca, Scanie, Solarisy, tam se budou kupovat dál, tam nemůže nikdy hrát prim jen cena. Zato tam kde uspěl SOR, tak to většinou bylo čistě jen o tý ceně a tam by tomu kupujícímu mohlo být jedno, jestli to bude SOR nebo Temsa a levnější vyhraje.
Ano, bylo by krásné vidět stále méně autobusů SOR na českých silnicích, snad máte pravdu.
Nevím co některý lidi pořád maj proti značce SOR. Že jeden řekne že sou na nic tak další lidi musejí taky. Každý má svůj názor ANO, ale některý ne a melou nesmisly co říkají ostatní a nic o značce neví.
Já nic po nikom neopakuji, je to můj názor založený na mých zkušenostech a pocitech. To tě máte opačný názor neznamená že je jediný správný a ostatní jen po papouškují nesmysly, ostatně mohl bych proti vám použít váš argument, jak by se vám to líbilo vy nesmisle?
Pro evropský trh zase nic tak nového. V Turecku vyrábí už Man, Mercedes nebo třeba čínský Higer (pro Scanii).
Zlatý Solaris.
S ohledem na současnou politickou situaci není dobré jakkoliv podporovat tureckou ekonomiku. Ani není dobré tam jezdit na dovolenou. Turecko v posledních letech rozpoutalo několik válek v okolních státech. A na spadnutí je válka s Řeckem. Napětí mezi oběma zeměmi roste. A je snad jasné, že Řecko na této válce nemá absolutně žádný zájem, nemá co získat. Nemluvě o tom, že vládnoucí režim v Turecku nesplňuje žádné demokratické standardy, jeho kritici jsou zavíráni do vězení nebo musí uprchnout do exilu. My se tady pořád oháníme Ruskem a Čínou, ale úplně ignorujeme nebezpečí na jihovýchodě. Pro stromy nevidíme les. Zamysleme se… Číst vice »
Osobně se Tureckému zboží vyhýbám jak můžu. Přijde mi to lepší než podepisovat petice proti genocidě Kurdů či Arménů.
Mám to úplně stejně. Jediná šance je hlasovat penězi.
Nekupuji už ani turecký med.
Dík za názor. Kam můžem zaslat klíčenku?
Tento komentář se sem fakt nehodí.
To nic, zřejmě je z nových časů a nečetl ozřejmující klasiku „Ve stínu padišáha“, zvláště výživné kusy jsou „Z Bagdádu do Cařihradu“, „Divokým Kurdistánem“ a v „Balkánských roklinách“.
Tak je fakt, že Turecko to ani nemá jednoduché, ze západu EU, která se snaží izolovat před uprchlickou vlnou, ze severu přes moře Rusko a na východě rozválčená Sýrie, Irák, Írán a miliony uprchlíků z těchto zemí. Nicméně vyřizování účtů s Kurdy, Erdoğanův puč a nasazení diktátorských praktik, to je opravdu vztyčený prst před směřováním Turecka.
Sýrie by už dávno rozválčená nebyla, nebýt Turecka. Jediné regiony mimo kontrolu centrální vlády, případně kurdských YPG (které jsou už ale formálně řazené pod syrskou armádu a mají takové „manželství z rozumu“), jsou ty buď přímo okupované Tureckem a jeho „Svobodnou syrskou armádou“, případně Idlib, kde jsou různé zbytky ISIS, alkajdy apod, které vydatně podporuje a chrání Turecko. Ostatně, Turecko čile obchodovalo i s ISISem a nikdy proti němu vojensky nezasáhlo, vyhovovalo jim, že se snaží vyhladit Kurdy. Stejně tak v Libyi by válka skončila mnohem dřív, nebýt tureckých leteckých „last minute“ zásilek syrských islamistů. Karabach je obdobný případ, bez… Číst vice »
No to je hodně odvážné tvrzení, že by tam už žádný konflikt nebyl, nebýt Turecka. Po letech bojů a přetahování mezi despotickou vládou a povstaleckými skupinami či z venčí podporovanými bojovníky. Ano, Turecko je zatím poslední epizoda. A nic pěkného, to bezesporu. Každopádně před tím centrální vláda živicí boje podporovaná Ruskem, Íránem, Hezbollahem. Různí rebelové zase podporovaní USA, Tureckem, Saudskou Arábií, Katarem, UK, Francií, Izraelem nebo Holandskem. Do toho Kurdové bojující proti ISIS a čert aby se v tom všem vyznal.
No tak já neříkám, že by v budoucnu jiný vzniknout nemohl. Nicméně do zapojení Turecka se ta situace spíše stabilizovala, než naopak. ISIS byl jako územní celek zničen (samozřejmě existují spící buňky), zbývající džihádisti ze všech možných frakcí se stahovali do Idlibu, který by samozřejmě neměli šanci odolat rusko-syrské ofenzivě podpořené letectvem, stejně jako neodolala jiná místa. Spojené státy se stáhly, je tam asi 500 Američanů provádějících lokální patroly na kurdských územích, ti už tam nikoho významně nepodporují (může se změnit s Bidenem). Kurdové (resp. SDF, minoritní součástí jsou i křesťanské a arabské milice/domobrany) po stažení Američanů tváří v tvář… Číst vice »
Takže po tramvajích a trolejbusech budou „férová“ výběrka i na autobusy…
Budou jeste ferovejsi, protoze se zahusti konkurence o dalsi znacku. Je otazka jestli ele skoda elektric nezrazi natolik cenu soucastek, nebo naopak neslevni ve vyberovkach natolik, ze SOR, Solaris a jini s ni spojeni nebudou mit sanci se prosadit.
Ty už přece jsou. Viz SOR
Co má SOR společného se Škodou ?
Souvisí to s těmi “ferovýmy výběrky” na autobusy. Kdy jsou některé zakázky psány na míru soru. Snad chápete.
Ono jich dost „férových“ bylo i doteď.
Klasika.. Může vyhrát kdokoliv, jen pokud to bude někdo v rámci skupiny Schaderwerk..
Jak je to vlastně s plněním emisních limitů? Temsa taky bude muset splňovat normy evropské unie Euro 6, nebo nějaký turecký normy?
Pokud mají býti provozovány zde, tak musí splňovat normy tuzemské.
Předpokládám, že bude muset mít homologaci pro EU, takže Euro 6.
Musí splňovat normy trhu kde se nabízí, ne státu kde se vyrábí. Nicméně Turecko mám dojem adoptovalo normu Euro 6.
Temsa už E6 produkuje, jelikož její autobusy (min. meziměstské a zájezdové) jezdí hojně v Německu a Francii.
Euro 6 je sice s obtížemi, ale technicky splnitelná. Nedávno jsem ale četl o přípravě Euro 7, jejíž parametry mají být známy až na konci příštího roku, ale platit má už od roku 2025 (což mi připadá docela šílené). A ta prý hlavně v limitech NOx má více méně eliminovat spalovací motory (míněno bez hybridů). Jsem docela zvědav, co nakonec z Bruselu vypadne, protože lobbing ze všech stran bude obrovský.
Tak je to od EU logický krok, čas spalovacích motorů se holt chýlí ke konci.
Nic co by, evropskému úpadku chybí peníze na vlastní provoz a dotace. Druhý největší sponzor odchází a výpadek příjmů plánují sponzorovat z pokut vybraných za neplnění jejich nesplnitelných norem. Dřív se, ale ten bordel rozpadne. Celé je to postavené na principu letadla.
Hele tady nejde o ekologii, ale jen a jen o peníze. Např. Německá města a jejich problémy s emisemi. Řešení by byla zelená vlna, ale to by se muselo přemýšlet a to bolí. Jako jestli je normální na hlavní ulici mít na 14 z 15 světelných křižovat pravidelně červenou, tak už si říkám něco o pokrytectví a lži, hlavně ve městech, kde je u moci strana zelených.
Ale tak je potřeba SOR trochu nakopnout a klidně se vsadím, že nejhorší popelnice z Turecka bude o třídu výše jak nejlepší SOR…
Skutečně? Se podívej, jakou kvalitu má SOR a jakou třeba MAN. Rok staré Many tady v Počernicích mají tak rozvrzaný interiér, že se to nedá vydržet ani 10 minut… Dva roky stará SORka ani nevrzne…
SORky mají kvalitu jo? Tak ten byl dobrej
Trdlo citovalo Bohnický oběžník
Spíš než kvalitu vozu bych viděl kvalitu údržby. SORky pod DPP mi připadají neporovnatelně lepší, než třeba SORky pod Arrivou, co jezdí na Ikeu na Černém mostě…
Sorky DPP to je kus od kusu
Úplně nechápu jejich obchodní strategii, očekával bych, že v první řadě značku včlení SOR pod škodu a budou nabízet jejich autobusy jako Škoda.
No to bude asi tím, že jim SOR nepatří. „Stoprocentním vlastníkem společnosti je prostřednictvím firmy Bauliga společnost EP Industries, jejímž majoritním akcionářem je Daniel Křetínský.“
No převzetí SORky už by bylo asi moc okatý i na místní poměry. A SOR navíc má vlastní výzbroje, takže trh má pokrytej. Tedy pokud by ho Schadewerk někam pustila.
SOR je jako lego . Výzbroj má svoji .Jj. Motory , převodovky , nápravy určitě a do trolejí dávají dva svoje tipy , z nichž na jeden , asi z nostalgie , lepí loga Škody .
Proč by jste to čekal? Čistě proto, že jsou obě značky české?
njn, to sem si neuvědomil, že to původně měl koupit Kellner a na poslední chvíli otočili a prodali to Křetinskému.
Hlavně, že je to v jedné rodině.