Škoda vrací do Šumperka výrobu nových vlaků, vzniknou zde jednotky pro Olomoucký kraj
Výroba RegioPanterů v Šumperku (Škoda Pars). Pramen: Škoda Group
Do Šumperka přijedou nalakované a svařené skříně z Ostravy, mateřský závod v Plzni dodá podvozky.
zPRASi si je sami 👍
No jo. Změna zaměření této firmy na (moderní) elektrické vlaky… vypadá to na efekt blížícího se vypnutí dotací pro málovyužité (=velká většina neelektrifikovaných) tratí.
Kde jsou ty časy, kdy se v Šumperku živili RegioNovami, 854, 843,…?
Není divu, když cca 60% sítě SŽDC zajišťuje pouze cca 3% pasažerského přepravního výkonu kolejové dopravy.
Oba závody vyrábějící vlaky jsou pochopitelně napojeny na železnici, nelze pochopit, že se to vozí přikryté na kamionech :/
Cena?
Ale můžeme si hrát na ředitele planety, který přikáže vozit lodní kontejnery jen a pouze lodí a tudíž se musí postavit lodní průplav.
Jak to vlastně bude s těmi čtyřmi dvouvozovymi pantery 232-235 po nasazení trivozovych.
Půjdou do Bohumína pro MSK kraj.
Výměnou za elephanty
Výměnou za 163.
20Ev bude mít také jedno obří a děsně hlučné trafo? Jinak mě zaujalo, že pohony nových Panterů ČD (650.2) aktuálně jezdící v Olomouckém kraji vydávají mnohem méně otravné zvuky, než jak je tomu u JMK Morávií, čím to je?
Ano, 20Ev má také jen jedno trafo nad podvozkem vloženého vozu.
V Olomouci to trafo bude ale jeste nejakou dobu jen do váhy. Takze zadny hluk vydavat nebude.
To mě vůbec nenapadlo, díky!
Blbost, není to cele ss, měniče používají část vynutí tráfa
Rychlosti 😅
Tyto komponenty nejdou přepravovat pro železnici?
Ještě tak 2-3 roky, než odejde 1/3 všech řidičů do důchodu, a pak budou muset vozit všechno po železnici.
Na lokomotivach jezdí vesměs mladi kluci, že?
A hlavně by železnice musela chtít něco vozit. Jak se mi vyjadřují někteří zákazníci, co vozí i vlakem , jednání s drahami je komplikované, z jejich strany povýšenecké a služba nakonec nejistá…
Kdo konkrétně se vyjadřuje, z jakého oboru, k jakému nákladu, a odkud kam? Tahle je komentář dost neurčitý.
Souhlasím s byrokracií jako překážkou, ale tak přece MD prosazuje větší objemy na železnici. A i ČD Cargo snad zajímá konečný zisk.
Prosazuje? Spíše jen o tom mluví, ale zatím se nic neděje. Jsou to tak sami silniční dopravci, kteří uvažují např. o přesunu návěsů na části svých obvyklých tras vlakem. A budou to asi oni, kdo ten převod na železnici budou nakonec iniciovat. Třeba nám by bodlo naložit návěsy pod Brnem, vyložit v severní Itálii. Ale není kapacita, vozy, zájem, podmínky a hlavně rozumná cena. To souvisí taky s nastavením uvažování v mysli zákazníků (zadavetelů přeprav). Chtějí dopravit co nejrychleji, operativně a za co nejnižší cenu, pokud možno aby zboží dojelo v pořádku. A tady u dráhy většinou narazí…. Takže se… Číst vice »
Ok děkuji.
Souhlas, že je takový způsob dopravy postavený nahlavu.
Nebo druhá možnost, je že doprava zkolabuje.
Kdysi jsem chtěl být strojvůdcem, ale dnes dělám v průmyslu, a je to možná lepší. Každopádně, železnice se dá lépe automatizovat. Proč myslíte, že AŽD pracuje na autonomním vlaku, ale autonomní kamion u nás nikdo nedělá?
A kamion u nás někdo dělá ? Přesto jich tu jezdí mraky.
Protože autonomní kamion udělají (třeba) v Německu a je vysoká pravděpodost, že bude smět jezdit i u nás.
Zatímco na železnici je vysoká pravděpodobnost různých národních specifických řešení, takže je vysoká pravděpodobnost, že pokud to ažd vyvine, bude mít místní monopol.
Jasně, odejde 1/3 řidů a těm zbylým 2/3 se zakáže jezdit.
A když to parlament nechsválí, tak bude stávka za prosazení protiústavního zákona.
ne, to by bylo stráááášně složitý 🙂
Vozy rozdělaných Ibalginů se vozily po železnici
Dokonce i přepravku s rohlíky můžete vézt vlakem. Otázkou je, zda se to vyplatí. 1000 tun obilí ano.
Kdysi se po kolejích vozilo všechno i jídlo. A pak někdo přišel s tím, že kamiony jsou lepší, a výsledek známe dnes. A nyní známé výhody kolejové dopravy: a) 1vagon = 3 kamiony b) méně řidičů – 1 člověk veze ve 20vagonovým vlaku zboží místo 60 kamionů a 60 řidičů c) energetické nároky na přepravu 1 tuny po kolejích jsou 1/20 energie po silnici d) nižší emise e) pokles silničních kolon f) větší bezpečnost pro cestující než na silnici g) už zrealizovaná elektrifikace Jenže raději budeme všechno vozit po silnici jak trotli. A nejlepší výmluva je, že jinak to nejde.… Číst vice »
A co takhle „peníze“?
Coby, hospodský si objednal 100 rohlíků, tak dostane 30 vagonů obilí.
„Kdysi se po kolejích vozilo všechno i jídlo“
Vy si myslíte, že vám na takovouhle lež skočím? Vozilo se po silnici dávno před vynálezem kamionu. Dokonce i dávno před vynálezem vlaku.
Proč asi Karel IV stavěl v Praze most? Pro povozy, ty naivko.
A co jako? Samozřejmě, že se ve středověku vozilo povozy.
Nepopírám některé výhody silniční dopravy, ale všeho s mírou. Fanatický odpor k železnicím, rozhodně není správná cesta. Nebo máte rádi silnice ucpaný kamiony?
Jáá chcíí vláčkýý
Kdysi byli lidé páleni zaživa a předtím byli mučeni tak brutálně, že z toho zešíleli. Kdysi bylo běžné, že značná část lidí byla majetkem jiných lidí.
Sorry jako, ale takový komentáře si strčte někam.
Já se snažím vymyslet spolehlivý a funkční dopravní systém na dnešní dobu.
A jestli nechcete přispívat k tématu, či vás to nezajímá, tak nemáte na dopravním serveru co dělat.
Bohužel ale koleje nevedou všude.
A silnice snad vedly všude? Nebo je musel někdo postavit?
To chcete do každého supermarketu železnici?
Považuju se za fanouška železnice, ale to co vy může napsat jen pořádně zaslepený šotouš… Tak například do supermarketů (jak píše pán pode mnou) ale i do většiny továren silnice už vedou a musely by se postavit tak jako tak, jelikož je využívají pracovníci i zakazníci. Navíc želežnice u nás netrpí tím, že by bylo málo železničních vleček, ale hlavně tím, že jsou přeplněné korudory a nákladní vlaky už není kam nacpat.
Já nepsal, že má do každého Lidlu vést kolej.(I když čistě teoreticky, kdyby se místo silnic stavěly koleje, taky by to dnes nikomu nepřišlo divný). Jen jsem reagoval na to, že silnice taky nebyly všude. Já jsem zastánce zásobovat obchody s překládacích uzlů, kam by kolej vedla. A to že jsou, přetížené koridory, lze vyřešit jedině tak, že se budou stavět další koleje. Ale nejde o detail, tady jde o to, že nejsou řidiči a reálně hrozí, že zkolabuje zásobování silniční dopravou. Nějaké náznaky toho už jsou. Jestli se ve výsledku bude všechno vozit po kolejích, nebo letecky (drony), nebo… Číst vice »
Určitě by to šlo. Jenomže manažer, který bude bez vážného důvodu utrácet víc, než je nezbytné, bude v lepším případě odvolán a v horším přivede celou firmu do bankrotu.
Prosím, předneste nějakou studii, která srovnává dopravu zboží z A do B v obou variantách, časy a reálný náklady a neházejte do placu, co si právě vycucáte z prstu. Děkuji.
zPras to zNOVA to jistí.
Opět IQ tykve.
Váš obličej také připomíná haloweenskou tykev nebo jsou si k nerozenání podobné jen vnitřní části těchto věcí?
Doufejme,že výroba bude mít větší kvalitu než repase.
To co je popsané v článku není výroba, ale montáž, to snad zvládnou.
Je fajn, že jednotky pro Olomoucký kraj vzniknou v Olomouckém kraji. Navíc si Škoda bude moci lépe pohlídat kvalitu, než kdyby to svěřili Slovákům…
No nejlepší by bylo kdyby celou výrobu přemístili do Otanmaki kde by udělali megazávod.
Nebo by to taky mohli přesunout do Turecka, že…
Souhlas. Ať si ty věčně nefungující dveře a podobný věci charakterizující výrobky z Prasu, užívaj ty, co je produkujou.
Ale Škoda Pars nevyrábí dveře, nemáte náhodou na mysli firmu Pars Komponenty, která se společností Škoda Pars nemá nic společného?
Mám na mysli výrobky Zprasu pověstné svojí aušusovitostí. Kdo je na nich subdodavatel je mi fakt pumpička, dodavatel je Pars a nikdo ho snad nenutí nakupovat nefunkční komponenty.
MCAS dodávala indická firma. Což Boeing nezprošťuje povinnosti provést kontrolu kvality a taky to schytal on, nikoliv indická firma.
ŽOS Trnava má problémy s kvalitou?
Prý ano, hlavně na čtyřvozových Moráviích.
Nemají problémy i s plněním termínů/kapacitou?