Škoda Vagonka finišuje s velkým rozšířením v Ostravě, za rok přijala přes 400 lidí

Nové vozy pro České dráhy od sdružení Siemens - Škoda ve Škodě Vagonce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNové vozy pro České dráhy od sdružení Siemens - Škoda ve Škodě Vagonce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Firma výrazně rozšířila počty zaměstnanců, za rok téměř na dvojnásobek.

Velká expanze Škody Vagonky v Ostravě míří do finále. Výrobce kolejových vozidel otevřel v těchto dnech novou lakovnu, linku s automatickými obráběcími centry nebo svařovací automaty. Rozšíření kapacity o více než dvě třetiny vedlo i k výraznému rozšíření počtu zaměstnanců. Firma za poslední rok přijala více než čtyři stovky lidí a jejich počet se už blíží tisícovce.

Škoda Vagonka, která patří pod Škodu Transportation ze skupiny PPF, dnes představila posun v rozšíření závodu médiím a obchodním partnerům. „Zásadní investice v ostravské Vagonce jsou součástí našeho projektu Nová Vagonka, který začal před 444 dny. Za tu dobu se nám již podařilo vybudovat největší portálové obráběcí centrum v Evropě. Celkem jsme vynaložili na modernizaci a rozšíření areálu jednu miliardu korun a vytváříme na pět set nových pracovních míst. Projekt je symbolem rozvoje společnosti Škoda Vagonka a jejího sílícího postavení na trhu,“ řekl Petr Brzezina, předseda představenstva skupiny Škoda Transportation.

Nová lakovna má kapacitu až 120 vlakových skříní ročně, což je proti dosavadnímu stavu nárůst o dvě třetiny. Univerzální lakovna obsahuje celkem osm pracovišť. Nová obráběcí centra zase rozšiřují možnosti firmy v oblasti výroby hrubých staveb kolejových vozidel, a to jak s normálním rozchodem, tak i pro široký rozchod. „V Ostravě aktuálně pracujeme například na dodávkách nových vozidel pro Lotyšsko, metro ve Varšavě nebo tuzemskou železnici. Jde o elektrické jednotky pro Jihomoravský kraj a České dráhy. Zároveň se připravujeme i na projekt elektrických jednotek pro Estonsko,“ doplnil generální ředitel a předseda představenstva Škoda Vagonka Martin Bednarz. Podle něj tak bude možné převzít i některé projekty v rámci skupiny Škoda Transportation. V Ostravě aktuálně finišuje výroba souprav push-pull pro České dráhy i 50 vozů na 200 km/h.

Miliardové rozšíření zázemí

Současná etapa rozšíření výrobního zázemí navazuje na nedávnou akci, kdy Škoda Vagonka zprovoznila největší obráběcí centrum v Evropě. Šlo o unikátní stroj za zhruba 100 milionů korun, díky kterému může obrábět obří nadrozměrné hliníkové díly. Celkem 360 tun vážící zařízení o délce padesát a šířce deset metrů již několik měsíců v Ostravě slouží k výrobě podsestav hrubých staveb železničních vozidel pro zákazníky v tuzemsku i zahraničí. Výroba se díky tomu postupně zpětinásobí, protože před výstavbou se zde vyrobilo cca 50 hrubých staveb ročně a s novým centrem se Škodovka dostane až na 250.

Lakovna a rozšíření montáže patří mezi největší akce miliardového rozšíření, na které firma získala investiční pobídky. Díky odkupu nových pozemků a pronájmu hal ve Vítkovicích zdvojnásobila Škoda Vagonka plochu svého výrobního zázemí.

Nové vozy pro České dráhy od sdružení Siemens - Škoda ve Škodě Vagonce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLakování prvních elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNové vozy pro České dráhy od sdružení Siemens - Škoda ve Škodě Vagonce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy Škoda Transportation Škoda Vagonka Top
7 komentářů