egoe-plus
Železnice Železniční průmysl

Škoda Vagonka finišuje s velkým rozšířením v Ostravě, za rok přijala přes 400 lidí

Nové vozy pro České dráhy od sdružení Siemens - Škoda ve Škodě Vagonce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nové vozy pro České dráhy od sdružení Siemens - Škoda ve Škodě Vagonce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Firma výrazně rozšířila počty zaměstnanců, za rok téměř na dvojnásobek.

Velká expanze Škody Vagonky v Ostravě míří do finále. Výrobce kolejových vozidel otevřel v těchto dnech novou lakovnu, linku s automatickými obráběcími centry nebo svařovací automaty. Rozšíření kapacity o více než dvě třetiny vedlo i k výraznému rozšíření počtu zaměstnanců. Firma za poslední rok přijala více než čtyři stovky lidí a jejich počet se už blíží tisícovce.

Škoda Vagonka, která patří pod Škodu Transportation ze skupiny PPF, dnes představila posun v rozšíření závodu médiím a obchodním partnerům. „Zásadní investice v ostravské Vagonce jsou součástí našeho projektu Nová Vagonka, který začal před 444 dny. Za tu dobu se nám již podařilo vybudovat největší portálové obráběcí centrum v Evropě. Celkem jsme vynaložili na modernizaci a rozšíření areálu jednu miliardu korun a vytváříme na pět set nových pracovních míst. Projekt je symbolem rozvoje společnosti Škoda Vagonka a jejího sílícího postavení na trhu,“ řekl Petr Brzezina, předseda představenstva skupiny Škoda Transportation.

Nová lakovna má kapacitu až 120 vlakových skříní ročně, což je proti dosavadnímu stavu nárůst o dvě třetiny. Univerzální lakovna obsahuje celkem osm pracovišť. Nová obráběcí centra zase rozšiřují možnosti firmy v oblasti výroby hrubých staveb kolejových vozidel, a to jak s normálním rozchodem, tak i pro široký rozchod. „V Ostravě aktuálně pracujeme například na dodávkách nových vozidel pro Lotyšsko, metro ve Varšavě nebo tuzemskou železnici. Jde o elektrické jednotky pro Jihomoravský kraj a České dráhy. Zároveň se připravujeme i na projekt elektrických jednotek pro Estonsko,“ doplnil generální ředitel a předseda představenstva Škoda Vagonka Martin Bednarz. Podle něj tak bude možné převzít i některé projekty v rámci skupiny Škoda Transportation. V Ostravě aktuálně finišuje výroba souprav push-pull pro České dráhy i 50 vozů na 200 km/h.

Miliardové rozšíření zázemí

Současná etapa rozšíření výrobního zázemí navazuje na nedávnou akci, kdy Škoda Vagonka zprovoznila největší obráběcí centrum v Evropě. Šlo o unikátní stroj za zhruba 100 milionů korun, díky kterému může obrábět obří nadrozměrné hliníkové díly. Celkem 360 tun vážící zařízení o délce padesát a šířce deset metrů již několik měsíců v Ostravě slouží k výrobě podsestav hrubých staveb železničních vozidel pro zákazníky v tuzemsku i zahraničí. Výroba se díky tomu postupně zpětinásobí, protože před výstavbou se zde vyrobilo cca 50 hrubých staveb ročně a s novým centrem se Škodovka dostane až na 250.

Lakovna a rozšíření montáže patří mezi největší akce miliardového rozšíření, na které firma získala investiční pobídky. Díky odkupu nových pozemků a pronájmu hal ve Vítkovicích zdvojnásobila Škoda Vagonka plochu svého výrobního zázemí.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. K.

To se ČD nedoplatí, aby tohle přívalem zakázek uživili.

Josef Král

Jsou zde i jiní dopravci, nejen ČD.

gajda

Kdyby nebyly zakázky, necpali by do toho peníze. PPF moc dobře ví, co dělá. A ČD jsou důležitej zákazník, ale nebudou jedinej. Osobně si myslím, že i partnerství se Siemensem se rozjede i na zakázky mimo naší republiku – přinese to oboum.

T478.5

Škodovka by měla zapracovat hlavně na kvalitě toho, co vyrábí – zatím jsou v tomto ohledu západní výrobky o úroveň výše.

David

Samé superlativy… Největší obráběcí centrum. Člověk si pak říká, kde mají výrobu společnosti jako Alstom, Siemens či Stadler a jaktože ve svých menších centrech produkují mnohem více vozů než Škoda.

noerf

Několik různých výrobních závodů. A nebojte se, až bude Siemens nebo Alstom něco stavět, bude to zase i něco větší, flexibilnější, protože to bude novější.

Vin

Tak v té ostravské škodovce jsem byl loni osobně … 1 montážní hala, v ní 6 os. vozů na které se prováděla montáž .. ale moc dělníků jsem neviděl .. Ještě nedávno zaměstnávali na tyto práce agenturní pracovníky .. prý 7 z 10-ti museli vyhodit … a najímali nové zaměstnance = kmenové, ale smlouvu dávali na dobu určitou a jen na 6 měsíců … :-(( A vedle zrovna bourali starou halu kde je dnes to nové co je na fotkách výše. Montážníky už asi neshánějí – inzerát byl tenkrát i na tomto webu .. ale shánějí 60 svařečů hliníku ..… Číst vice »