Škoda v Ostravě opraví 80 tramvají pro švédský Göteborg

Tramvaj M31, Göteborg. Pramen: Škoda TransportationTramvaj M31, Göteborg. Pramen: Škoda Transportation

Kontrakt za téměř dvě miliardy navazuje na dřívější zakázku, v rámci které pracoval ostravský podnik na stejném typu tramvají.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

Kritériem výběru bylo, zda má dodavatel dost vhodné modré barvy, což v Ostravě splnili 😀
Gratuluju a držím palce, každá taková zakázka buduje renomé a přináší zisk všem okolo.

Franta Metel

Proč mají snad všude v bývalém západním bloku tak hnusné vozy tramvaje? Vždyť to je tak nevkusné a zdá se i nepraktické. Například české KT8D5RN2P je mnohem vkusnější a přitom typ tramvaje je to stejný.

Zdrasa

Tak zrovna tenhle příklad je jeden z nejošklivějších. Západoněmecké Duwagy případně švýcarské Tram 2000 z 80. let jsou na tu dobu naopak vcelku v pohodě. A stejně tak na východě byly pro mě mimořádné nehezké polské Konstaly.

Joska

Když se chci kvalitně a bezpečně odvézt tak mi je venkovní design tak nějak u ….

Y.K.

Hlavně zaměňujete hnusné a „nejsem na to zvyklý“. Spousta věci bude kvůli jinému klimatu a zateplení (malá okna).

Jirka

To by bylo v čechách řevu, kdyby si DP dovolily rekonstruovat takový vraky… 🙂

Kubrt

Jsou to vrstevnice KT8, ovšem značně archaického designu.

Pája

Ten design čela mi vzdáleně připomíná předchůdkyni T3

Zlámalík

No protože předchůdcem všeho byla tramvaj PCC, viz Wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/PCC, případně více v anglické verzi.

Pája

PCC byly vzor. Její koncepce vůbec není špatná – otočné podvozky, pohon všech 4 dvojkolí, větší zrychlení, řidič sedí a ovládá zrychlovač pedálem, příčné uspořádání sedaček, zadní část určena sedícím jedoucím delší úsek trati…Já měl ale tím vzhledem na mysli ČS vozy T1 s jedním reflektorem. Je to jen můj subjektivní pocit.

hoholu

myslel jsem, že K3R-N je děs, ale oproti tomuhle je to 1. třída: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Sp%C3%A5rvagn_310

Pavel Čech

Líbí se mi ty vyhlídkové sedačky.

ABC

nevím no, že mi budou lidi stát za zádama …

Ondra K.

Hlavně, že vedení Ostravy a DPO vehementně tvrdilo, že na trhu oprav tramvají nejsou zakázky a proto je třeba Ekovu prodat.

SaulGoodman

Neznám detaily, ale v obecné rovině to, že je nový majitel schopen získat nějakou zakázku, nutně neznamená, že by ji byl schopen získat i původní. Dle ceny jde o velkou smlouvu, a je třeba možné, že zákazníci mají větší důvěru v obří PPF než dílny dopravního podniku…

původní Jakub P

Obecně jo, zrovna tento zákazník ovšem navazuje na spolupráci a zakázky, které zadával Ekově už před tím prodejem.

Poskok

Tyto vozy se již jednou v Ekově dělaly (v době, kdy dílny patřily DPO) a byly po opravě spolehlivé. Takže tento Váš argument s důvěrou je lichý.

PvvS

No zrovna ve Schadewerk bych moc důvěry neměl. Moc se jim toho napoprvé nepodařilo.

Paolo

Tak je trocha rozdíl když se o zakázku uchází dceřiná firma DP a nadnárodní společnost.

PvvS

A kolik takových zakázek měla Schadewerk a kolik Ekova/Cegelec ?