Škoda v Ostravě opraví 80 tramvají pro švédský Göteborg
Tramvaj M31, Göteborg. Pramen: Škoda Transportation
Kontrakt za téměř dvě miliardy navazuje na dřívější zakázku, v rámci které pracoval ostravský podnik na stejném typu tramvají.
Kritériem výběru bylo, zda má dodavatel dost vhodné modré barvy, což v Ostravě splnili 😀
Gratuluju a držím palce, každá taková zakázka buduje renomé a přináší zisk všem okolo.
Proč mají snad všude v bývalém západním bloku tak hnusné vozy tramvaje? Vždyť to je tak nevkusné a zdá se i nepraktické. Například české KT8D5RN2P je mnohem vkusnější a přitom typ tramvaje je to stejný.
Tak zrovna tenhle příklad je jeden z nejošklivějších. Západoněmecké Duwagy případně švýcarské Tram 2000 z 80. let jsou na tu dobu naopak vcelku v pohodě. A stejně tak na východě byly pro mě mimořádné nehezké polské Konstaly.
Když se chci kvalitně a bezpečně odvézt tak mi je venkovní design tak nějak u ….
Hlavně zaměňujete hnusné a „nejsem na to zvyklý“. Spousta věci bude kvůli jinému klimatu a zateplení (malá okna).
To by bylo v čechách řevu, kdyby si DP dovolily rekonstruovat takový vraky… 🙂
Jsou to vrstevnice KT8, ovšem značně archaického designu.
Ten design čela mi vzdáleně připomíná předchůdkyni T3
No protože předchůdcem všeho byla tramvaj PCC, viz Wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/PCC, případně více v anglické verzi.
PCC byly vzor. Její koncepce vůbec není špatná – otočné podvozky, pohon všech 4 dvojkolí, větší zrychlení, řidič sedí a ovládá zrychlovač pedálem, příčné uspořádání sedaček, zadní část určena sedícím jedoucím delší úsek trati…Já měl ale tím vzhledem na mysli ČS vozy T1 s jedním reflektorem. Je to jen můj subjektivní pocit.
myslel jsem, že K3R-N je děs, ale oproti tomuhle je to 1. třída: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Sp%C3%A5rvagn_310
Líbí se mi ty vyhlídkové sedačky.
nevím no, že mi budou lidi stát za zádama …
Hlavně, že vedení Ostravy a DPO vehementně tvrdilo, že na trhu oprav tramvají nejsou zakázky a proto je třeba Ekovu prodat.
Neznám detaily, ale v obecné rovině to, že je nový majitel schopen získat nějakou zakázku, nutně neznamená, že by ji byl schopen získat i původní. Dle ceny jde o velkou smlouvu, a je třeba možné, že zákazníci mají větší důvěru v obří PPF než dílny dopravního podniku…
Obecně jo, zrovna tento zákazník ovšem navazuje na spolupráci a zakázky, které zadával Ekově už před tím prodejem.
Tyto vozy se již jednou v Ekově dělaly (v době, kdy dílny patřily DPO) a byly po opravě spolehlivé. Takže tento Váš argument s důvěrou je lichý.
No zrovna ve Schadewerk bych moc důvěry neměl. Moc se jim toho napoprvé nepodařilo.
Tak je trocha rozdíl když se o zakázku uchází dceřiná firma DP a nadnárodní společnost.
A kolik takových zakázek měla Schadewerk a kolik Ekova/Cegelec ?