Automobilový průmysl Automobily

Škoda už prodává nástupce Rapidu. U Scaly zmizela nejlevnější výbava, bude i na CNG

Škoda Scala. Foto: Škoda Auto
Škoda Scala. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto začala dnešním dnem přijímat objednávky na nový model Scala. Vůz má postupně nahradit Rapid, prvními auty se lidé svezou v dubnu letošního roku.

Cena začíná na hodnotě 369 900 Kč, na rozdíl od minulosti se ale automobilka posouvá k bohatší základní výbavě. Z nabídky pro český trh tak zmizela nejlevnější výbava Active, zůstala jen Ambition a Style.

Nejnižší cenu 369 900 Kč nabízí firma za vůz s motorem 1,0 TSI/70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou, od dnešního dne je k dispozici silnější motor 1,0 TSI/85 kW, který začíná na 394 900 korunách. S dieselovým motorem 1,6 TDI o výkonu 85 kW stojí vůz 434 900 Kč. Od listopadu bude v nabídce i motor s pohonem na stlačený zemní plyn.

Vozidlo bude mít už v základní výbavě například LED světla, v konfiguraci jde nastavit například i takzvaný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jde o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Scala je také díky standardně zabudované kartě eSIM stále online a nabízí všem zákazníkům funkce tísňového volání, tzv. eCall, který odpovídá homologačním požadavkům evropské legislativy, i servisní služby. V základní ceně je například tempomat,  asistent rozjezdu do kopce, asistent hlídání jízdního pruhu (tzv. Lane Assist), systém sledování prostoru před vozem (tzv. Front Assist) s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců nebo kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech.

Podle automobilky už dnes dealeři v Česku mají zhruba deset tisíc objednávek, firma chce letos na českém trhu získat objednávky na deset tisíc vozů. Rapid, který skončí, je dlouhodobě na druhém či třetím místě nejprodávanějších modelů na českém trhu.  Škoda s novým modelem míří do kategorie, kde budou hlavními konkurenty Hyundai i30 nebo Kia Ceed.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Prixy
Host
Prixy

Chtěl jsem se divit, že mají nové auto za 370 ale když jsem viděl , že tam je 1.0 dík nechci

Sova
Host
Sova

to bohužel škodovka cpe všude ty jejich 1.0, tohle pro ní bude smrtící dopad na jejich prodej si myslím

Zdeněk
Host
Zdeněk

Kdybych měl volit mezi Škodou Rapid a Škodou Chcala, vybral bych si Rapid, a to i přes technologický rozdíl. Nepřipadá mi tak šizený, i když se už taky do značné míry podřizoval požadavkům šílených ekoteroristů. Ty motůrky v nové škodovce, s emisemi uškrcenými ad absurdum, s obsahem válců vhodným spíše do miniaut, vyhoněné otáčkami ve mně moc důvěry nevzbuzují. Rozhodně to nebudou žádné držáky co se týče životnosti. Zkrátka rychloobrátkové zboží….

Jen tak
Host
Jen tak

Co veta, to perla.

On.
Host
On.

Akorát že ten výkon z litrového motoru je stejný jako z motoru 1,6 před 7 a více lety, točivý moment vyšší a oboje ve výrazně nižších otáčkách. Otáčky netřeba honit, chce méně hospodských keců a více informací. Jediné co je spíš horší je životnost vydrží 200 – 300 tis místo 300 – 400 tis.

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Škoda Chcala? Zdeněk za chvíli překoná zdejšího Mílu Roznera, kterým je ikonický petr.r. Někdy je ta svoboda slova náročná věc. Co byste čekal za 370 tisíc? Před 11 lety byste za to ceníkově dostal Fabii 1.4 MPI (zdechlý jak prase, HTP je živější!) s lepší holotou, tzn. možná manuální klimatizaci, hliníkový kola, v lepším případě kožený paket a pár blbostí navíc. A že konkurence dá víc? Někdy jo, někdy ne. Jděte ty svoje IQ tykve psát na Novinky.cz nebo na Parlamentní listy… Ad On.: Co se životnosti týče, ano i ne. Záleží prostě na tom, jak ten motor bude povedený.… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

škoda scala- ty si taky pěkný číslo a napiš, kde tu scalu za tych 370tkč dostanu. Ale v něčím máte pravdu, to htp-měl jsem douvačku, byl dobrý motor s dobrou spotřebou.

Jen tak
Host
Jen tak

Scala za 370 tisic bude k dispozici cca od kvetna, kdy se objevi varianta s 70kW motorem.

Yellowhammer
Host
Yellowhammer

Když vydržíš, budou i zuby.. A k tomu dostaneš u prodejce slevu cca 5-6% a ani 370 to nebude.. A když auto na protiúčet a úvěr, tak další money dolů, neboj 🙂

FenyAmG
Host
FenyAmG

1.5 TSI bez manuálu, fuj :-\

petr.r
Host
petr.r

automat je lepší, třeba když máte auto s 5 kvaltem a druhý se 6, tak třeba tym druhým jedete na pětku a po deseti km si vzpomenete, že tam máte ještě kvalt jeden. Ale automat, scala bude mět dvouspojku.

Jen tak
Host
Jen tak

Ono je dost pravdepodobne, ze se ta 1.5 s manualem objevi pozdeji

Dash9
Host
Dash9

To je otázka, u Rapida byla 1,4TSI v nabídce taky jen s automatem.

JaJeČ
Host
JaJeČ

Verze s manuálem bude ke konci roku.

Martin K.
Host
Martin K.

Pěkné auto, takový Bauhaus co neurazí a ani nenadchne, věřme že bude i držák a kvalitní, ALE za tuto cenu mě napadají vhodnější alternativy.

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Co vidíte vy? Mně to docela připadá, že v týhle cenový kategorii se to moc vyhrát nedá. Každý má v něčem navrch a zákonitě zase ubírá někde jinde. Slyšel jsem např. srovnání se Suzuki, a po zvědavém a natěšeném projití autosalonu jsem zjistil, že za stejnou cenu nabízí motorově sice asi zajímavější auta (velký „asi“, protože i do větších aut dávají v základu a týhle ceně tříválec – což mě by nevadilo, ale trochu postrádám smysl tohohle častýho protiargumentu). Interiéry příšerný (design je subjektivní, ale zpracování a materiály se ani nesnažily zakrýt lacinost), málo místa, vzadu místo žádný, kufr tak… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

tomáši-martin má pravdu, zkus si nagonfigurovat cenu a jsi na ceně větší než já jsem koupil grandpicasso technospace a když odečteš granda, tak ještě si můžeš koupit k té scale elektrokolo či motorku.

petr.r
Host
petr.r

pochop to, že škoda s tou cenou udělala ulet i když to liodi budou kupovat a k té suzuki- vitara přijde levněji jak scala a tu vitaru srovnávej raději s karogem.

Jen tak
Host
Jen tak

o tom, že škoda s cenou udělala „úlet“ čteme každý rok při uvedení nového modelu nebo face liftu a zveřejnění ceníku …

… a realita? škodova nestíhá vyrábět, prodává o stošest…

kde udělali soudruzi chybu?

666
Host
666

kde udělali soudruzi chybu?

Ehm..nedostatečná výrobní kapacita?? Aneb, jak s vlastní nechopnosti udělat přednost…

Partneři