Škoda uspěla ve Švédsku, pro příměstskou železnici ve Stockholmu dodá až 31 nových vlaků

Exteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda GroupExteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda Group

Škoda Group nabídla nový typ vozidla lehké železnice.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan2

Nejspíš poslední kousky s okřídleným šípem. Od roku 2030 už bez současného loga.

mysticomnium

Tramvaje pro Mainz, které budou dodávány v letech 2028 – 2030, už budou bez současného názvu a loga. Takže zde už okřídlený šíp pravděpodobně nebude..

slfi

Spíš první bez, na vizualizaci už není a používat ho můžou jen do června 29

Marek

Jak moc se to vyvíjí pro potřeby každé dodávky/soutěže? Vidím v článku, že zde se jedná o zcela nový typ, ale jak moc se pak z toho stává sériová výroba a soutěží se to pro další trhy? Resp. jak je zajištěno, že se z toho nestane nová 380, když mají garantováno 15 resp 30 dodávek?

vlachjan

Vlak na obrázku vypadá trochu jako modifikace jednotek metra pro Varšavu/Sofii s menším počtem dveří a novým čelem.

mysticomnium

Ano, bude se vycházet z těchto souprav.

Kubrt

Dosud na té trati jezdí bývalé vozy metra (Stockholm), které jsou upravené na napájení z troleje a trochu rozšířené v úrovni nástupišť, takže asi jste blízko 🙂
Základní parametry jsou zde https://sv.wikipedia.org/wiki/X25

Kubrt

Je to relativně atyp, ale výrobce to ví, tak to zohlední ve své kalkulaci. Na druhou stranu, podvozky a elektrická výzbroj jsou jako v metru.

Přípravář

Jak? On hlavně žádný jiný objednatel na světě se ke Škodě nechová tak subícky jak ČD. Vidíme, jak je DB Regio hnali s NIMem a je to správně. Zákazník platí a pact sunt servanda

F. K.

Skutečně v Otanmäki? To je dost odlehlá a pustá končina a co si vzpomínám, tak tam byly kolem jen nějaký haldy po dolování…?

Pavel P

Když se tak dívám na parametry, tedy délka vozu necelých 20 m, napájení 750 V, rozchod 1435 a vysoká podlaha, tak se nějak nemůžu zbavit dojmu, že to vozidlo vychází z Varsovie (metro pro Varšavu). Dokonce i dveře pro strojvedoucího a cestující mají podobný design. Ale buďme upřímní, postavit nové vozidlo na hotové platformě je určitě mnohem jednodušší, než vývoj něčeho úplně nového a v tomhle byznysu celkem standardní postup.

Každopádně gratulujeme k úspěchu a ať nová vozidla dobře slouží cestujícím.

Kubrt

Tak to je pěkný úspěch.
Na vizualizaci chybí trolej 😉

asfalter

Něco takového bych chtěl vidět na uvažovaném obnovení Tramvajové tratě Karviná

panda

Moc výstřední, u nás uvažujeme jen striktně ve dvou kategoriích vlak x tramvaj. Dráha speciální – metro je velká historická výjimka.

Přípravář

to je Unuckův projekt a snad spadne pod stůl…