Škoda uspěla ve Francii, ve spolupráci s Ivecem dodá bateriové trolejbusy pro Limoges
Trolejbusy s elektrickou výzbrojí od Škody Electric budou poprvé jezdit i ve Francii. Škoda Electric získala společně s výrobcem autobusů
Trolejbusy s elektrickou výzbrojí od Škody Electric budou poprvé jezdit i ve Francii. Škoda Electric získala společně s výrobcem autobusů Iveco zakázku na dva bateriové kloubové trolejbusy s opcí nákupu dalších čtyř vozidel pro město Limoges.
O nové zakázce informovala Škoda Electric v tiskové zprávě. Jde o zcela nový trolejbus Škoda Iveco. Ve Francii začnou kloubové vozy sloužit v první polovině příštího roku. Limoges jedním ze tří měst, v kterých jezdí ve Francii trolejbusy (trolejbusy provozují ještě v Lyonu a St.Etienne, specifický trolejbusový systém s vodícími kolejemi mají v Nancy.)
„Vítězství v tendru v Limoges ukazuje, že můžeme být úspěšní i na tak náročných teritoriích, jako je Francie,“ říká obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Ten připomněl, že nové vozidlo patří mezi takzvané IMC (in Motion Charging) trolejbusy, se kterými Škoda slavní výrazné obchodní úspěchy.
Takzvané parciální trolejbusy mají pomocný bateriový pohon, takže jsou schopna bez problémů sloužit i na delších úsecích trati, kde není trolejové vedení. „Hlavní výhodou je možnost jejich dobití během jízdy na troleji. Díky tomu budou v Limoges naše trolejbusy obsluhovat část linky v režimu elektrobusu,“ dodal Kuch. „Trolejbusy v designu Crealis tram-look budou vybaveny klimatizací prostoru cestujících a plnohodnotným bateriovým systémem umožňující dojezd až 15 kilometrů mimo trolejové vedení,“ doplňuje.
Pro Škodu jde o první zakázku na trolejbusy ve Francii, v minulosti do Francie ještě dodávala trakční motory. S trolejbusy uspěla i na jiných západoevropských trzích, hlavně v Itálii, Španělsku, Švédsku a Portugalsku.