Škoda ukázala tvary nové Octavie. Bude větší a aerodynamičtější, jezdit bude i na baterii
Automobilka Škoda Auto představí 11. listopadu novou podobu svého klíčového modelu. Po zveřejněných skicách už zveřejnila jeho konečné tvary, nikoliv
Automobilka Škoda Auto představí 11. listopadu novou podobu svého klíčového modelu. Po zveřejněných skicách už zveřejnila jeho konečné tvary, nikoliv však celé auto, ale zatím se speciálními maskovacími polepy. Současně ale oznámila i několik dalších informací o novém vozidle.
Octavia tvoří přes 30 % prodejů značky, firma proto informace o čtvrté generaci nejúspěšnějšího modelu dávkuje do mnohastránkových tiskových zpráv. Podstatným sdělením je, že auto bude ještě větší než jeho předchůdce . Premiéra další generace přichází v době oslav výročí 60 let od zahájení výroby tohoto modelu v roce 1959, jehož produkce byla obnovena v roce 1996. V současné době je Octavia nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku, Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku.
Škoda jako první představí model Octavia nejprve jako kombík, verze liftback bude následovat o několik týdnů později. Auto dostalo nový vzhled přídě, tvořený novým přední nárazníkem a novými, ostře řezanými předními světlomety. Oproti stávající generaci bude auto dlouhé 4,698 metru, o 22 milimetrů více než dosud. Bude o 15 milimetrů širší (1,829 metru). U verze liftback dojde k prodloužení o o 19 mm větší, když měří 4 689 mm, šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm.
Podle automobilky bude nová Octavia výrazně aerodynamičtější. „Nová Octavia tak patří k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě. Aerodynamické vlastnosti karoserie přispívají k nízkým hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva,“ uvedla firma. Významnou novinkou nabízenou v nejdražší verzi budou full LED Matrix světlomety. Světelný kužel se v tomto případě skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, a jednotlivé segmenty vypíná, aby nedošlo k oslnění. To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla a významně tak zlepšit osvětlení prostoru před vozidlem, aniž by byli oslněni ostatní řidiči.
Téměř legendou byl u první generace nových oktávií z devadesátých let malý prostor na nohy na zadních sedačkách, tento problém dávno zmizel. Škoda se teď chlubí, že u nové generace budou mít lidé na zadních sedačkách o dalších 7,8 centimetrů většího prostor. Objem zavazadlového prostoru naroste na 640 litrů u kombíku, u liftbacku na 600 litrů. Nově bude mít auto i takzvaný head-up displej, který zobrazuje důležité informace, jako například rychlost nebo údaje z navigace, přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Řidič tak může číst tyto informace, aniž by musel odvracet pozornost od dění na silnici. Novinkou bude i automatická převodovka DSG se systémem shift-by-wire, kde místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli vozu nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.
Benzínové a naftové motory má doplnit pohon na CNG a také verze a také verze s plug-in hybridním pohonem. Poprvé se také objeví ve voze ŠKODA motor s mild-hybridní technologií (dobíjení za jízdy rekuperací).