Škoda ukázala podobu nových lůžkových vozů pro Finsko v měřítku 1:1
Model lůžkového vozu od Škody pro VR. Foto: Škoda Group

Kupé s rodinným uspořádáním jsou navržena pro drsné zimní podmínky.
Kupé s rodinným uspořádáním jsou navržena pro drsné zimní podmínky.
Vlak – pohodlný hotel na kolech. To je budoucnost železnice. Takového pohodlí nikdy v obytném autobusu nezískáte. A teď likvidátoři železnice a potírači šotoušků do mě.
Není potřeba oslovovat „likvidátory železnice“, ale potenciální cestující, aby byli ochotní zaplatit takové jízdné, co odpovídá „pohodlnému hotelu na kolech“.
Tie nočné vlaky vo Fínsku sú inak dosť zaujímavé v porovnaní s nočnými vlakmi inde. Stále si držia slušný štandard nočných vlakov ako bývalo bežné v minulosti. Maju pomerne veľkú kapacitu co sa týka počtu vozňov, reštauračný vozeň a aj bezne 4 vozne na prepravu automobilov. Rozmýšľam tak, prečo práve vo Fínsku je o ne taky záujem vrátane prepravy áut. Ze by kvalitné služby, primerane ceny, dotácie od statu alebo niečo iné? Kiež by takých nočných vlakov bolo v Európe viac aj inde.
Chápu to dobře, že když někdo (třeba dítě) bude chtít jít v noci na záchod, bude šlapat po spících dole?
To je pro 3? Rodinné bych čekal spíš 2+2.
Díky finskému profilu to bude krásně prostorné. Před pár lety jsem jel finským pendolinem a byl jsem dost překvapený, jak prostorné to bylo oproti verzím jezdícím jinde v Evropě.
Jak dlouhé to lůžko je?
Ty klasické lůžkové vozy VR jsou z osmdesátek a výrobny v Rize, jak jsem si tam letos všiml.