Škoda ukázala nový trolejbus s tureckou karosérií, první bude jezdit v Ostravě

Škoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda TransportationŠkoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda Transportation

Vozidlo čeká v příštích týdnech testování v Plzni.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš Zikmund

Škoda Plzeň nabízí nový trolejbus. Nikde jsem na stránkách Škody nenašel, že končí spolupráci se Solarisem nebo jinými výrobci autobusů. Trakční vozidla vyrobená nebo osazená Škodou mají tradici a jsou stále na vysoké úrovni. Pravda je, že výroba vlastních trolejbusů je krok zpět. Škoda nikdy nebude schopná dodat tolik kusů i v autobusech pro větší dopravní podnik aby se to provozovateli vyplatilo. Stejné náhradní díly, pro řidiče jedno pracoviště, podobné servisní úkony. Levnější a efektivnější je spolupracovat s velkými výrobci. Přesto snahy domácích výrobců by měli být prvořadé. Máme v ČR samé cizí firmy, banky i obchody… Je třeba podporovat… Číst vice »

Gajda

Pokud by si dali solidní sankce do smlouvy za neprovozuschopnost, mají je zadarmo. To co nezaplatí unijní dotace by doplatila PPF.

Fan.

Vcil přišly nějaké elektrobusy Solaris. Jezdí i k nám na dědinu.

Jura

Hlavně jak se Moris chvástal,jak chce do budoucna trolejbusy rušit…

Travegoist

“Škoda opouští spolupráci s polským Solarisem a začíná si dělat vlastní trolejbusy” … což je samozřejmě nesmysl, viz běžící kšefty se Solarisem (vlastně všechny kloubové), nebo Pardubice se SORem, atd…

PvvS

Tak běžící zmlouvy jsou jedna věc. Co bude do budoucna je věc druhá.

Travegoist

Jakože by dopravci byly nedočkaví na nedodělek se-vším-jen-ne-s-pozitivní-referencí typu Temsa, k tomu všemu ještě v kloubu? V tom doufám, že mají podniky alespoň ještě trochu vyjednávací síly a rozumu…

PvvS

Dokud bude ve výběrkách rozhodovat cena, tak asi budou muset. Jinak by tu SOR nevyhrával na plné čáře nad Solarisem.

Poskok

V Ostravě se čeká s vypsáním VŘ právě na kloubovou Temsu… Prostě plnohodnotná pobočka PPF.

Kubiqcz

Jestli to dopadne jako s elektrobusy pro Prahu, kdy už zase žádný nejezdí (ano, včera se něco ukázalo na dni Pid, aby se neřeklo), tak teda potěš koště.

Jindra CV

Pokud se spojí Solaris s firmou Cegelec bude jen dobře.

Ryk Mat

CAF vyrábí vlastní výzbroje pro tramvaje, takže …

Kubrt

Solaris aktuálně pracuje s výzbrojemi Medcom pro polské zákazníky a Kiepe pro německé.

Pražák

A pro zbytek má výzbroj Škoda.

Kubrt

To jsem v kontextu článku a diskuze nepovažoval za nutné konstatovat.

Anonym ze severu

A ideálně začnou-li nabízet u kloubáků 2 hnané nápravy

Jenki

Když si je dá zadavatel do požadavků…

Ondra K.

Trolejbusy s karoserií Solaris mají trakční motor umístěný před nápravou, takže dvoumotorový 18m Solaris by nemohl mít ani jednu plošinu při levé bočnici a jediný použitelný místo pro plošinu by bylo na pravé straně mezi první nápravou a druhými dveřmi. Ve výsledku by to znamenalo omezení počtu sedadel dostupných z nízké podlahy a míst pro kočárek, či vozík na naprosté minimum, což je dost zásadní problém. Asi není náhoda, že dvoumotorový 18m trolejbus nikdo ani nepoptává.

Kuba

Vypadalo by to v předním článku asi jako u chomutovských a ústeckých 27Tr, které mají hnanou druhou nápravu místo obvyklé třetí nápravy. Nějaké italské město má dvoumotorové 18m trolejbusy Solaris objednané.

smasska

Poptal ho Solingen.

Kuba

V nabídce je Solaris má… 2x160kW Kiepe

Franta Metel

Na jednu stranu je asi dobře, že budou mít Škoda trolejbusy jedinečnou karoserií, díky čemuž se nebudou veřejnosti plést s běžnými autobusy, avšak po tom, co jsme viděli kvalitu Temsáckých kastlí v Praze, tak si nemyslím, že to bylo to nejmoudřejší rozhodnutí.

robert

Proč je problém, že si je veřejnost plete?

Franta Metel

Nějak zásadní problém to není, ale když obyčejný člověk uvidí trolejbus s logem Škoda a pak ho potká znovu s logem SOR, tak bude zmatený. Teď už si to nikdo plést nebude.

Ondros

Moje slova, ještě z venku vypadá kastle obstojně a design ujde (i když detaily jako úzká a malá okna prozradí zemi původu). Přesto mám za to, že designový jazyk Manu a Solarisu je o level výše, ale stejně část diskutujících napíše, že na design to nejezdí :-). To co ale už musí vadit všem, je odfláklý interiér a to nejen dílenským zpracováním, ale i použitými materiály. Je to těžký low-cost, což je zklamání zejména s ohledem na pořizovací cenu elektrobusu a použitou technologii pohonu, které by měla být (samozřejmě když nebud počítat životní cyklus baterií) dlohověká jako u trolejbusů. Jsem… Číst vice »

Juraj

Veřejnost absolutně nevnímá, čím jede. Pro 97 % cestujících končí schopnost rozlišení u krátký/kloubový.

Když DPP začal testovat NS18, nevšiml si toho nikdo.
Když DPP začal nasazovat 36BB, tak se lidi akorát ptali, proč to uvnitř tak řve.

Paolo

Presne! Pro mne je podstatní jestli vuz pride vcas, zda interier neni jako prasecak( stava se to bohuzel casto) v zime zda funguje topeni a v lete klima a nazdar.

Kuba

Ale všímají si toho lidi, ale možná záleží jak v kterém městě a co. Hodně to šlo pozorovat v HK, když jezdil elektrobus Škoda Perun s karoserií Solaris Urbino III.G. Ve městě plném SORů a Irisbusů/Iveco, tak tenhle vůz často na zastávkách poutal pozornost a to i po pěti letech provozu bylo slyšet od lidí „jé to přijel nějaký jiný nový autobus“ apod.

Vladimir

Takže vidíme konec clanku kdy vyhrává soutěže škoda electric + Solaris, nebo občas SOR. Nyní bude vyhrávat jen Skoda. Ne že bych byl proti podpoře domácích podniku, značek a výroby, ale je divné že konkurence minimálně v trolejbusech jako by neexistovala.

PvvS

No SOR teď samostatně vyhrál pár soutěží. Pokud se Schadewerk rozkmotří i se Solarisem, tak ten by pak mohl jet na svý triko.

noerf

Sor nabízí své trolejbusy s pohony Škoda nebo Cegelec.
Ono je to i tom, že Iveco ve Vysokém Mýtě i Sor mají vcelku dost zakázek vlastních a Solaris byl alternativa pro dodání karoserií, jenže Solaris vlastní španělský konkurent Škody CAF, takže tam může být důvodů více.

Kuba

SOR nabízí své trolejbusy s Cegelec nebo Rail Electronics a nebo jako subdodavatel Škody.