Škoda ukázala nový trolejbus s tureckou karosérií, první bude jezdit v Ostravě
Škoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda Transportation
Vozidlo čeká v příštích týdnech testování v Plzni.
Vozidlo čeká v příštích týdnech testování v Plzni.
Škoda Plzeň nabízí nový trolejbus. Nikde jsem na stránkách Škody nenašel, že končí spolupráci se Solarisem nebo jinými výrobci autobusů. Trakční vozidla vyrobená nebo osazená Škodou mají tradici a jsou stále na vysoké úrovni. Pravda je, že výroba vlastních trolejbusů je krok zpět. Škoda nikdy nebude schopná dodat tolik kusů i v autobusech pro větší dopravní podnik aby se to provozovateli vyplatilo. Stejné náhradní díly, pro řidiče jedno pracoviště, podobné servisní úkony. Levnější a efektivnější je spolupracovat s velkými výrobci. Přesto snahy domácích výrobců by měli být prvořadé. Máme v ČR samé cizí firmy, banky i obchody… Je třeba podporovat… Číst vice »
Pokud by si dali solidní sankce do smlouvy za neprovozuschopnost, mají je zadarmo. To co nezaplatí unijní dotace by doplatila PPF.
Vcil přišly nějaké elektrobusy Solaris. Jezdí i k nám na dědinu.
Hlavně jak se Moris chvástal,jak chce do budoucna trolejbusy rušit…
“Škoda opouští spolupráci s polským Solarisem a začíná si dělat vlastní trolejbusy” … což je samozřejmě nesmysl, viz běžící kšefty se Solarisem (vlastně všechny kloubové), nebo Pardubice se SORem, atd…
Tak běžící zmlouvy jsou jedna věc. Co bude do budoucna je věc druhá.
Jakože by dopravci byly nedočkaví na nedodělek se-vším-jen-ne-s-pozitivní-referencí typu Temsa, k tomu všemu ještě v kloubu? V tom doufám, že mají podniky alespoň ještě trochu vyjednávací síly a rozumu…
Dokud bude ve výběrkách rozhodovat cena, tak asi budou muset. Jinak by tu SOR nevyhrával na plné čáře nad Solarisem.
V Ostravě se čeká s vypsáním VŘ právě na kloubovou Temsu… Prostě plnohodnotná pobočka PPF.
Jestli to dopadne jako s elektrobusy pro Prahu, kdy už zase žádný nejezdí (ano, včera se něco ukázalo na dni Pid, aby se neřeklo), tak teda potěš koště.
Pokud se spojí Solaris s firmou Cegelec bude jen dobře.
CAF vyrábí vlastní výzbroje pro tramvaje, takže …
Solaris aktuálně pracuje s výzbrojemi Medcom pro polské zákazníky a Kiepe pro německé.
A pro zbytek má výzbroj Škoda.
To jsem v kontextu článku a diskuze nepovažoval za nutné konstatovat.
A ideálně začnou-li nabízet u kloubáků 2 hnané nápravy
Když si je dá zadavatel do požadavků…
Trolejbusy s karoserií Solaris mají trakční motor umístěný před nápravou, takže dvoumotorový 18m Solaris by nemohl mít ani jednu plošinu při levé bočnici a jediný použitelný místo pro plošinu by bylo na pravé straně mezi první nápravou a druhými dveřmi. Ve výsledku by to znamenalo omezení počtu sedadel dostupných z nízké podlahy a míst pro kočárek, či vozík na naprosté minimum, což je dost zásadní problém. Asi není náhoda, že dvoumotorový 18m trolejbus nikdo ani nepoptává.
Vypadalo by to v předním článku asi jako u chomutovských a ústeckých 27Tr, které mají hnanou druhou nápravu místo obvyklé třetí nápravy. Nějaké italské město má dvoumotorové 18m trolejbusy Solaris objednané.
Poptal ho Solingen.
V nabídce je Solaris má… 2x160kW Kiepe
Na jednu stranu je asi dobře, že budou mít Škoda trolejbusy jedinečnou karoserií, díky čemuž se nebudou veřejnosti plést s běžnými autobusy, avšak po tom, co jsme viděli kvalitu Temsáckých kastlí v Praze, tak si nemyslím, že to bylo to nejmoudřejší rozhodnutí.
Proč je problém, že si je veřejnost plete?
Nějak zásadní problém to není, ale když obyčejný člověk uvidí trolejbus s logem Škoda a pak ho potká znovu s logem SOR, tak bude zmatený. Teď už si to nikdo plést nebude.
Moje slova, ještě z venku vypadá kastle obstojně a design ujde (i když detaily jako úzká a malá okna prozradí zemi původu). Přesto mám za to, že designový jazyk Manu a Solarisu je o level výše, ale stejně část diskutujících napíše, že na design to nejezdí :-). To co ale už musí vadit všem, je odfláklý interiér a to nejen dílenským zpracováním, ale i použitými materiály. Je to těžký low-cost, což je zklamání zejména s ohledem na pořizovací cenu elektrobusu a použitou technologii pohonu, které by měla být (samozřejmě když nebud počítat životní cyklus baterií) dlohověká jako u trolejbusů. Jsem… Číst vice »
Veřejnost absolutně nevnímá, čím jede. Pro 97 % cestujících končí schopnost rozlišení u krátký/kloubový.
Když DPP začal testovat NS18, nevšiml si toho nikdo.
Když DPP začal nasazovat 36BB, tak se lidi akorát ptali, proč to uvnitř tak řve.
Presne! Pro mne je podstatní jestli vuz pride vcas, zda interier neni jako prasecak( stava se to bohuzel casto) v zime zda funguje topeni a v lete klima a nazdar.
Ale všímají si toho lidi, ale možná záleží jak v kterém městě a co. Hodně to šlo pozorovat v HK, když jezdil elektrobus Škoda Perun s karoserií Solaris Urbino III.G. Ve městě plném SORů a Irisbusů/Iveco, tak tenhle vůz často na zastávkách poutal pozornost a to i po pěti letech provozu bylo slyšet od lidí „jé to přijel nějaký jiný nový autobus“ apod.
Takže vidíme konec clanku kdy vyhrává soutěže škoda electric + Solaris, nebo občas SOR. Nyní bude vyhrávat jen Skoda. Ne že bych byl proti podpoře domácích podniku, značek a výroby, ale je divné že konkurence minimálně v trolejbusech jako by neexistovala.
No SOR teď samostatně vyhrál pár soutěží. Pokud se Schadewerk rozkmotří i se Solarisem, tak ten by pak mohl jet na svý triko.
Sor nabízí své trolejbusy s pohony Škoda nebo Cegelec.
Ono je to i tom, že Iveco ve Vysokém Mýtě i Sor mají vcelku dost zakázek vlastních a Solaris byl alternativa pro dodání karoserií, jenže Solaris vlastní španělský konkurent Škody CAF, takže tam může být důvodů více.
SOR nabízí své trolejbusy s Cegelec nebo Rail Electronics a nebo jako subdodavatel Škody.