Škoda ukázala konečnou podobu tramvají pro Plzeň, mírně změnila design

Konečná podoba tramvaje ForCity Smart pro Plzeň. Foto: Škoda TransportationKonečná podoba tramvaje ForCity Smart pro Plzeň. Foto: Škoda Transportation

Škoda Transportation dokončila vývoj nové tramvaje pro Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP). Oproti původně představenému designu došlo k některým změnám,

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bkp

Celá zakázka do roku 2023… Ona je ta opce už (částečně) potvrzená?

Václav Svačina

Až tady ty tramvaje budou jezdit, Vy už tady nebudete …

bkp

Dotaz byl na tramvaje, ne na mě 😉

czhunter

„Oproti původně představenému designu došlo k některým změnám, ne však výrazným.“

Hmm, zajímavé. Podle mě jde o úplně jiný design*, a jediné co zůstalo stejné je že je to žluté.

* ono je to pochopitelné – ten původní návrh nemohl splnit normy na výhledy, osvětlení atd.

Xaver

Přesně tak. Jedná se úplně jinou tramvaj. Nevím, jaké by měly být změny designu, aby se jednalo o „výraznou“ změnu. Asi by měla vypadat stará T3, nebo nevím 😉

Dragoo

Podle mého názoru byl původní dizajn mnohem hezčí, elegantnější, zatímco tohle „ostravské“ provedení působí značně zastarale (taková kopie krakovských NGT6-2). A jestli v interiéru doopravdy použijí sedadla Vogelsitze Pino, tak se o pohodlí pro cestující nebude dát mluvit ani náhodou.

30T

Paráda, po vizuálnej stránke sa naozaj podarili

Ráďa

Tramvaj vypadá dobře, jen je škoda, že si interiér nezachoval čistotu původního návrhu. Hlavně původní sedala vypadala úžasně. Ta nová úplně zapadají do nekonečné řady více či ještě více nevzhledných sedaček domácích vozidel v ČR. I s tím prostorem na dlouhodobé odkládání nedojedené svačiny, co mají pod sebou. Taky původní svislá madla dávala vnitřku mnohem větší eleganci, než byla přepracována do různých stupňů šikmosti. A to věřím tomu, že to nebyl požadavek normy. Prostě stačilo relativně málo a mohlo to být celé o level výš.

Václav Svačina

Ty borče….

Ráďa

Jak to myslíte?

libor

klidně bych doporučil se přihlásit a začít spolupracovat, hledají: https://skoda.jobs.cz/?prefid_location_hier=R230064

Ráďa

Děkuji, ale nejsem z Plzně, ani z oboru. Pouze sdílím své dojmy s ostatními čtenáři.

Xaver

Původní design se mi líbil mnohem víc. Tohle je takové tuctové, nudné. Nechápu tu změnu. I ten interiér byl u původního návrhu lepší. Nakonec dostane stejné sedačky jako u pražských tramvají, které se díky povrchové úpravě snadno zašpiní.

Tomáš Ramert

takže budou mít stejný hnus jako Ostrava…

Pražák

A ten hnus konkrétně spočívá v čem?

Přemek

Decentní a funkční. Jen nevidím pod čelem protipřekážkový „pluh“.

Martin

Konecne je napadlo davat infopanel tak, aby jej nezakryvali otevrene dvere… lepsi 5-dverova nez 6-dverova, podobna jako KT8… Bohuzel opet tyce v interieru nic moc, obloukove a dedosahuji k zemi, dite se nema kde chytit… Nechapu tu krivou podlahu u dveri, radeji bych zvedl nastupni ostruvky o par cm, nez stat na krive podlaze, paradoxne tak tramvaje maji rovnou podlahu u plosiny pro vozickare a krivou kde nastupuji chodici cestujici.. Jinak vypada povedene, jenom bych si pral, aby nerachotily pri prejeti kazde nerovnosti nebo pri obuti… hluk u prazskych tramvaji dela predevsim rachotici podvozky nezli styk kolo kolejnice, a bylo… Číst vice »

DonVinkrozzo

Jako člověk co tramvaje jak řídí a i opravuje, tak rozhodně musím říci že 6. dveří je mnohem lepší. V zastávce se každá sekunda co lidi z tramvaje vypadnou hodí… Nemluvě o tom když mají jakékoliv dveře závadu.
Když už se řeší zkosená hrana u dveří tak problém je že někde musí být nosník co drží tramvaj „mezi“ podvozky a to je další problém musí se taky někam narvat podvozek. Musí být co nejnižší aby byla podlaha nízko , ale nesmí být moc , aby „nedrhl“ o zem při nějakém zlomu 🙂

Martin V.

V sousedním článku o prodloužení tramvaje v Bohunicích ke kampusu mě zaujala fotka konečné stanice, kde ke dvěma kolejím mají čtyři nástupní hrany. Tam by se dali lidi vypustit naráz všemi dveřmi po obou stranách. Ale zrovna na konečné se moc času neušetří, ostré obraty mívají snad jen kabinové lanovky, kde se jedněmi dveřmi lidi vypouští a druhými napouští.

Martin

Asi ano, souhlasim, ze vymena cestujicich je lepsi,… A te zkosene hrany to myslim prave naopak, vetsina trati projde rekonstrukci, neni problem mit o par cm vyssi ostruvek a mit v tramvaji vyse podlahu tak, aby ty zlomy a zkoseni nebyly treba…

jva

Vyšší ostrůvek je fajn do chvíle, kdy z něj někdo vkročí do kolejiště v domnění, že je to klasická „chodníková“ výška a ublíží si. Pak nikdo nebude řešit, že tam neměl lézt, ale že je tam nezabezpečená „propast“. Takže nástupiště se dělají max. 25cm. No a pak do toho ještě vstupuje kompatibilita s jiným typem vozů – přijede třeba Vario s výklopnými dveřmi a sjetými (ale v normě) koly a je problém (i ty předsuvné vyžadují nějaký prostor a je mi jako cestujícímu milejší vůz se vstupem pár cm nad nástupištěm těsně u něj, než sice s podlahou ve stejné… Číst vice »

A. Gránický

Ta obousměrnost se nějak kloudně využije? Přece jen to je na úkor počtu sedadel …

Petes

Při jakékoli opravě tratí položíš Kaliforňana a konečnà je na konci sjízdné tratě. Proč asi Praha skupuje a rekonstruuje KT8? Ušetří se náhradní doprava, nebo ani není potřeba.

liposh

I v Brně si všímám „nových“ KT8ček. Za mého mládí jich tolik nejezdilo a místo, aby dosluhovaly a ubývaly, tak ještě přibývají 🙂

Kubrt

Taky něco z Miskolce, nebo?? Děkuji.

Luděk

Jaký nový KT8D5 se v Brně objevili? Poslední jsou z roku 2003 z Košic
A jestli myslíte od výroby nízkopodlažní s předsazeným otevíráním dveří z roku 1998 tak to je asi poslední výrobek ČKD před krachem

Martin

Do Brna přišla poslední KT8 v roce 2003 z Košic, jakožto ukázka modernizace KT8D5 na KT8D5.RN2. Nicméně, co jsem vyluštil od DPMB, tak kolem roku 2022 (Po dostavbě prodloužení ke Campusu), vyhlásí výběrové řízení na nové obousměrné šaliny. Osobně by se mi líbila tahle plzeňská paráda.

Luděk

Reálnější mi přijde že se vypíše výběrové řízení do poloviny 2020 aby se první vůz mohl zúčastnit slavnostního otevření tratě do Campusu

Martin

Nebo se da usetrit za smycku, ktera zabira velkou plochu co je treba nutne vykoupit a pozemky byvaji drahe… v nekterych zemich bezne, v CR prilis ne…

Kubrt

Já jsem myslel, že nákup obousměrných tramvají je motivován v Plzni tím, že na Borských polích chtějí trať ukončit kuse s vidinou dalšího pokračování do průmyslové zóny. Tak jsem se podíval a ejhle, trať bude ukončená smyčkou (OK, tak snad bude připarvená na prodloužení) ale – ona tam bude ještě jedna smyčka před nadjezdem nad výpadovkou. Tam se plánuje terminál pro přestup z příměstských busů, ale fakt tam musí být další smyčka?? Na plzeňských tramvajích se mi líbí jednoduchost linkového vedení a centrální přestup, snad to tak zůstane… V těchto místech není problém s místem, počet výhybek taky bude stejný… Číst vice »

Haha

V Plzni se po dodání těchto vozů budou vyřazovat všechny KT8. Proto obousměrnost.

Haha

Co se týče dvou smyček: Do první smyčky pojedou všechny tramvaje (přestupní terminál), k univerzitě pojede jen každý druhý až třetí spoj (interval 10 min).

Kubrt

Aha, díky za info.