Doprava ve městě Trolejbusy

Škoda Transportation dodá trolejbusy do Sofie za půl miliardy

Trolejbus Škoda 27 Tr v Sofii. Foto: Michal Chrást
Trolejbus Škoda 27 Tr v Sofii. Foto: Michal Chrást

Exportní úspěch si v těchto dnech připsala společnost Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation. Firma dodá do Sofie třicet nízkopodlažních trolejbusů za zhruba 500 milionů korun. Bulharská strana na nákup vozidel využije finance z fondů Evropské unie. Škoda to oznámila v tiskové zprávě.

„Úspěch v Bulharsku potvrzuje, že jsme evropský lídr v oblasti výroby trolejbusů. České trolejbusy dnes jezdí ve zhruba třiceti zemích světa. V poslední době zamířily například do francouzských měst St. Etienne a a Limoges nebo rumunské Kluže,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Dopravní podnik v Sofii koupí sadu osmnáctimetrových kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr s trakčními bateriemi. Díky tomuto pomocnému pohonu mohou trolejbusy jezdit i v místech, kde chybí trolejové vedení. Trolejbusy pojmou až 123 cestujících. Budou vybaveny mimo jiné klimatizací a diagnostickým systémem s dálkovým přenosem dat.

„Na bulharském trhu se nám v posledních letech daří. Do hlavního města Sofie jsme dodali padesát nízkopodlažních kloubových trolejbusů za 700 milionů korun a další vozidla jsou k vidění i v dalších bulharských městech – Burgasu, Varně, Stare Zagoře a Plevenu. Jedná se o velice perspektivní trh, kde vidíme potenciál i na trhu tramvají nebo souprav metra,“ doplnil Zdeněk Majer, člen představenstva a senior viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SaulGoodman

Škoda by měla v rámci zachování dobrého jména používat jen kastle Solarisu 😀 když porovnám tuhle fotku s tím, co nedávno získaly Mariánské Lázně, tak je to opravdu nebe a dudy. A ano, samozřejmě vnější design je zanedbatelný oproti provozním vlastnostem a podobně, ale naprosto to degraduje ten produkt v očích veřejnosti.
Když uvidím tenhle trolejbus, hned je mi jasné, že jde o nový výrobek. Ale když je na tom SOR NB, laik to na první pohled nepozná od 25 let starého busu…

Dalibor

přesně tak, on ten design „prodává“ a taky je to jediný, co veřejnost vidí.

kakov

tak to já bych bral iveco 😉

Mart.Am

To je věc vkusu, každému se líbí něco jiného. Kastle od Solarisu (pominu to, že se vozí z PL, nemám dobré zkušenosti s jejich strijírenstvím) se mi prostě nelíbí. Tu zbouchal někdo podle úhelníku bez nějaké invence. Je to běs. Iveco nebo nové kastle od SORu jsou hezčí. Tam se zdá, že se někdo zamyslel i nad vzhledem.

Přemek

Všem českým společnostem, dopravním zvláště, držím palce a přeji zasloužený úspěch postavený na kvalitě.

M H

Pro srovnání ceny z podobně velkých nákupů v poslední době:
2015: 30 ks 31 Tr bez klimatizace a baterií pro Brno za necelých 13,5 milionu Kč/ks
2020: 30+30 ks krátkých trolejbusů s bateriemi a klimatizací pro Brno za odhadních 13 milionů Kč/ks
2020: 30 ks 27 Tr s bateriemi a klimatizací pro Sofii za necelých 17 milionů Kč/ks

Nabízí se otázka, kdo další se do VŘ hlásil…tedy jestli se hlásil například Bogdan či SOR.

Přemek

V kontextu současné situace to vše považuji za nepodstatné, podstatný je úspěch ŠT. Ať Brusel, tedy rozpočer EU platí.

Jiří

V kontextu takového myšlení. Považuji za úspěch, že jsme celý Brusel nerozkradli 😂

noerf

Jiří: to je právě neúspěch.😢