Škoda si nechala od Talga ukázat účty. Místo prodeje je nyní ve hře vzájemná výměna akcií
Vysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo
Škoda Group zažádala ve španělském Talgu o proces due diligence.
Škoda Group zažádala ve španělském Talgu o proces due diligence.
Od kdy nebude mít Škoda obchodní jméno Škoda? 2-3 roky ? “Nový” název pro fabriku Talgo je jen další bonus této transakce
Zkusí TaDA a nebo ŠkoLgo
Do 2029.
Arbitráž za to, že někdo nechce někomu něco prodat ? Tady mi nějak uniká ṕointa…
Péče řádného hospodáře, nejvyšší nabídka a takové ty srandy kolem. Samozřejmě mají i nadále možnost celý prodej zrušit, ale ta firma zjevně potřebuje kapitál pro další rozvoj. Ať už získaný vstupem investora, nebo prodejem. Bohužel je tohle tak trochu tanec mezi střepy…
Je zajímavé sledovat, kolik expertů na M&A české Šotoušstvo zvládne vyprodukovat 😀
Škodovce i PPF přeji, ať jim to dopadne, pro ČR určitě při správném ocenění převládnou pozitiva 🙂
Tak ono to financování prostřednictvím „výměny akcií“ je celkem běžné, pokud se nepletu, tak když Zbrojovka kupovala Colt, tak taky část zaplatila svýma akciema. Je to způsob, jak omezit náročnost operace na cash, původní prodávající může po čase takové akcie prodat původnímu kupujícímu a tím se zase vzájemné vlastnické propojení zruší.
„Proto je v záloze plán, který nepočítá s převzetím firmy, ale s postupnou integrací obou společností na základě výměny akcií. Proces by měl podle deníku trvat tři roky.“ TŘI ROKY? Proč má proboha proces fúze trvat tak dlouho?? Vždyť nejde o žádné spojení multimiliardových společností, ale dvou středně velkých evropských hráčů na poli railway. Zatím bych to viděl tak, že Škodovka bude muset přihodit na cashi. Velká nechuť španělské vlády k prodeji Talga Maďarům je evidentní, ale přeci jenom peníze jsou vždy až na posledním místě + do toho vstupuje v článku zmiňovaná hrozba mezinárodní arbitráže, kterou se nejspíš nebude… Číst vice »
* peníze jsou vždy až na prvním místě
Protože Škoda přijde o značku až od roku 2029.
Přijde? To skoro zní, jako že jí tu značku někdo bere, a přitom je to prodej.
A to si představte jaký to má právnický termín. 😀 https://cs.wikipedia.org/wiki/Zcizen%C3%AD_v%C4%9Bci
Co má společného hospodářský výsledek Škody Transportation a Temsy? Měl jsem za to, že jsou sestry.
Škodovka letos ve všech vyjádřeních komunikovala, že za loňský rok „Škoda Group“ skončila v zisku – ve skutečnosti se však o veškerý komunikovaný zisk zasloužila výhradně Temsa – součást „Škoda Group“.
Samotná Škoda Transportation a.s. skončila ve ztrátě, což se s výjimkou výroční zprávy nikde moc nedozvíte.
To je otázka, co je to Škoda Group, jestli firma, nebo marketingový produkt. Za mě to druhé, takže žádný hospodářský výsledek Škody Group neexistuje a vůbec bych to namíchal dohromady.
Já opravdu nejsem ten, kdo to „mívá dohromady“ 😉
https://www.skodagroup.com/cs/tiskove-zpravy/hospodarske-vysledky-skoda-group-za-rok-2023
Asi 5 s hedání:
https://www.skodagroup.com/cs/stranka/oznameni-o-existenci-koncernu
Společnost Škoda a.s., se sídlem Evropská 2690/17, Dejvice, 160 00 Praha 6, IČO: 140 70 421, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. B 26902, jakožto řídící osoba, a následující společnosti, jakožto řízené osoby, tvoří koncern „Škoda Group“:
Děkuji, tato novinka mi unikla. Nicméně nikde v tom koncernu nevidím Temsu, u které to všechno začalo.
50% podíl v Temsa Adana má od roku 2020 PPF, nikoliv ŠG.
ŠG a Temsa jsou ve vztahu k PPF na stejné úrovni – stojí vedle sebe.
https://www.ppf.eu/nase-spolecnosti
Druhou půlku firmy Temsa vlastní Sabanci Holding.
Porid si tricko „Je suis mamlas“
Je to holding. Jako takový má pochopitelně i hospodářský výsledek. Prostě zastřešující firma, která vlastní několik dalších firem. To není nic neobvyklého ani u nás, ani ve světě.
Pořád mě nikdo nepřesvědčil, že Temsa je součást Škoda Group.
Není
Zajímalo by mě, zda je v zisku kvůli tomu, že své výrobky řádně prodala, ale pokuty za nefunkčnost, pozdní dodání a záruční opravy cáluje matka Škoda Group. Protože bych neřekl, že ty Temsy, které jak známo někde víc stojí než jezdí, mohou být v rámci celé zakázky moc ziskové.
Pravděpodobné antimonopolní povolení fúze, ocenění, výměna akcií a následné propojení dvou firem (kompatibilita systémů, logistiky, výroby…) zavádění nových procesů a jejich nastavení, změna managementu… to vše není na počkání.
Jen ten antimonopol zabere v takovémhle případě klidně docela dost přes rok.
Přesně tak a tipuji, že v tomhle případě se to zkoumat bude. Těch výrobců zas tolik není.
Tolik jich není, ale tak málo taky ne, aby hrozil monopol.
Pokud ale Škoda ví, že Španělé udělají mnoho pro to, aby Maďaři neuspěli, tak by Kellnerová byla hloupá, kdyby je zbytečné přeplácela.