Škoda si nechala od Talga ukázat účty. Místo prodeje je nyní ve hře vzájemná výměna akcií

Vysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo

Škoda Group zažádala ve španělském Talgu o proces due diligence.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Od kdy nebude mít Škoda obchodní jméno Škoda? 2-3 roky ? “Nový” název pro fabriku Talgo je jen další bonus této transakce

Jaminator

Zkusí TaDA a nebo ŠkoLgo

Kubrt

Do 2029.

J.Š.Hájek

Arbitráž za to, že někdo nechce někomu něco prodat ? Tady mi nějak uniká ṕointa…

Martin Hanzal

Péče řádného hospodáře, nejvyšší nabídka a takové ty srandy kolem. Samozřejmě mají i nadále možnost celý prodej zrušit, ale ta firma zjevně potřebuje kapitál pro další rozvoj. Ať už získaný vstupem investora, nebo prodejem. Bohužel je tohle tak trochu tanec mezi střepy…

Jan Pytela

Je zajímavé sledovat, kolik expertů na M&A české Šotoušstvo zvládne vyprodukovat 😀

Škodovce i PPF přeji, ať jim to dopadne, pro ČR určitě při správném ocenění převládnou pozitiva 🙂

SaulGoodman

Tak ono to financování prostřednictvím „výměny akcií“ je celkem běžné, pokud se nepletu, tak když Zbrojovka kupovala Colt, tak taky část zaplatila svýma akciema. Je to způsob, jak omezit náročnost operace na cash, původní prodávající může po čase takové akcie prodat původnímu kupujícímu a tím se zase vzájemné vlastnické propojení zruší.

bently

„Proto je v záloze plán, který nepočítá s převzetím firmy, ale s postupnou integrací obou společností na základě výměny akcií. Proces by měl podle deníku trvat tři roky.“ TŘI ROKY? Proč má proboha proces fúze trvat tak dlouho?? Vždyť nejde o žádné spojení multimiliardových společností, ale dvou středně velkých evropských hráčů na poli railway. Zatím bych to viděl tak, že Škodovka bude muset přihodit na cashi. Velká nechuť španělské vlády k prodeji Talga Maďarům je evidentní, ale přeci jenom peníze jsou vždy až na posledním místě + do toho vstupuje v článku zmiňovaná hrozba mezinárodní arbitráže, kterou se nejspíš nebude… Číst vice »

bently

* peníze jsou vždy až na prvním místě

Petr

Protože Škoda přijde o značku až od roku 2029.

Kubrt

Přijde? To skoro zní, jako že jí tu značku někdo bere, a přitom je to prodej.

Petr

A to si představte jaký to má právnický termín. 😀 https://cs.wikipedia.org/wiki/Zcizen%C3%AD_v%C4%9Bci

Kubrt

Co má společného hospodářský výsledek Škody Transportation a Temsy? Měl jsem za to, že jsou sestry.

bently

Škodovka letos ve všech vyjádřeních komunikovala, že za loňský rok „Škoda Group“ skončila v zisku – ve skutečnosti se však o veškerý komunikovaný zisk zasloužila výhradně Temsa – součást „Škoda Group“.
Samotná Škoda Transportation a.s. skončila ve ztrátě, což se s výjimkou výroční zprávy nikde moc nedozvíte.

Kubrt

To je otázka, co je to Škoda Group, jestli firma, nebo marketingový produkt. Za mě to druhé, takže žádný hospodářský výsledek Škody Group neexistuje a vůbec bych to namíchal dohromady.

bently

Já opravdu nejsem ten, kdo to „mívá dohromady“ 😉
https://www.skodagroup.com/cs/tiskove-zpravy/hospodarske-vysledky-skoda-group-za-rok-2023

Y.K.

Asi 5 s hedání:
https://www.skodagroup.com/cs/stranka/oznameni-o-existenci-koncernu

Společnost Škoda a.s., se sídlem Evropská 2690/17, Dejvice, 160 00 Praha 6, IČO: 140 70 421, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. B 26902, jakožto řídící osoba, a následující společnosti, jakožto řízené osoby, tvoří koncern „Škoda Group“:

Kubrt

Děkuji, tato novinka mi unikla. Nicméně nikde v tom koncernu nevidím Temsu, u které to všechno začalo.

Karl vB.

50% podíl v Temsa Adana má od roku 2020 PPF, nikoliv ŠG.
ŠG a Temsa jsou ve vztahu k PPF na stejné úrovni – stojí vedle sebe.
https://www.ppf.eu/nase-spolecnosti
Druhou půlku firmy Temsa vlastní Sabanci Holding.

Michal M

Porid si tricko „Je suis mamlas“

ZdendaP

Je to holding. Jako takový má pochopitelně i hospodářský výsledek. Prostě zastřešující firma, která vlastní několik dalších firem. To není nic neobvyklého ani u nás, ani ve světě.

Kubrt

Pořád mě nikdo nepřesvědčil, že Temsa je součást Škoda Group.

Karl vB.

Není

Jan T.

Zajímalo by mě, zda je v zisku kvůli tomu, že své výrobky řádně prodala, ale pokuty za nefunkčnost, pozdní dodání a záruční opravy cáluje matka Škoda Group. Protože bych neřekl, že ty Temsy, které jak známo někde víc stojí než jezdí, mohou být v rámci celé zakázky moc ziskové.

DavidS

Pravděpodobné antimonopolní povolení fúze, ocenění, výměna akcií a následné propojení dvou firem (kompatibilita systémů, logistiky, výroby…) zavádění nových procesů a jejich nastavení, změna managementu… to vše není na počkání.

Martin Verner

Jen ten antimonopol zabere v takovémhle případě klidně docela dost přes rok.

DavidS

Přesně tak a tipuji, že v tomhle případě se to zkoumat bude. Těch výrobců zas tolik není.

Xaver

Tolik jich není, ale tak málo taky ne, aby hrozil monopol.

czhunter

Pokud ale Škoda ví, že Španělé udělají mnoho pro to, aby Maďaři neuspěli, tak by Kellnerová byla hloupá, kdyby je zbytečné přeplácela.