cargo

Škoda se bude podílet na výrobě lokomotiv pro Tanzanii, dodá elektrovýzbroj

Lokomotiva pro Tanzanii. Pramen: Škoda TransportationLokomotiva pro Tanzanii. Pramen: Škoda Transportation

Nové lokomotivy jsou určeny pro osobní dopravu, v Tanzánii budou sloužit mezi městy Dar es Salaam a Makutupora.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

banglades by nebyl? 🙂

Olda

No… Spíše jsem se zamyslel nad cenou, de facto 35 mil./sada. Ale už to je „pořádný kus“ lokomotivy a zcela určitě se v tom najde i nějaký zisk. Možná, kdyby ta škodovka do nějakých lokomotiv šla a rozumně pracovala s cenou…? Samozřejmě, výzbroj v tomto rozsahu má k celé lokomotivě daleko, netuším v jakém výkonnostním segmentu komplet je, vliv negativismu po aféře Zátopek (nelze se divit), atd. atd. Prostě mne to jen tak napadlo, že by škodovka třeba byla ještě dodat na české koleje solidní a cenově přijatelnou mašinu.

Glum218

Čekal jsem, že to po katastrofě 380 už ze škodovky lokomotiva nevyjede, ale jak píšete, kdyby se jim to povedlo vyladit na slušné poměry cena/výkon/spolehlivost, určitě by to bylo hezké.

Rudolf Tuček

Přijde mi že Škoda Elektric funguje trochu lépe než Škoda transportation.

axon

Úžasný projekt a stavba železnice v délce stovek kilometrů najednou!!!. Sleduji už od začátku stavby videa. https://www.youtube.com/channel/UCrYB6mvkNKkTyiPkwrQOWMQ/videos

Kluk z Pankráce

Jen aby se pak nedivili ..

_Pavel_

Když je článek o Škodě, jak to vůbec vypadá s přebíráním závodu po Bombardieru? Jsem na Francouzských webech četl, že se jednání zaseklo a do hry se vrací CAF, je tomu tak? 🙂

bently

Je to tak. Alstom nejprve udělil Škodě v jednání exkluzivitu, aby pak obchod v termínu daném Evropskou unií nedotáhl (firma už na uzavření transakce získala odklad, který by měl být zatím snad na neurčito). Proč se tak stalo je otázka. Některé zdroje blízké jednání mluví o „skandálním“ přístupu ze strany Alstomu, který se Škodou prakticky nekomunikoval a ani nedodal všechny podklady potřebné k nacenění transakce (hodnotu DM vč. strojů a zařízení, oprávek apod.). Francouzské odbory mluví zase o „arogantním“ jednání Škody, která měla využít exkluzivitu k silnému tlaku na cenu akvizice, kterému Alstom nehodlal ustoupit. Obě strany přitom mluví o… Číst vice »

Kubrt

Díky za aktuální info.
Nevěděl jsem, že CAF má závod ve Francii – pogooglil jsem, tak se podělím, třeba to někomu bude připadat zajímavé jako mně 🙂 Jedná se o někdejší továrnu Soulé v Bagnères-de-Bigorre v Pyrenejích, dřívě vyránějící hlavně vozidla pro úzkokolejky. Do Bagnères-de-Bigorre vedla dříve lokálka z Tarbes, v souvislosti s rozvojem závodu CAF se připravuje její obnova (2023).

Liposh

Koukal jsem na tu Makutuporu a to je taková Tanzánská obdoba Níhova 😁 Asi tam Tanzáncům končí tarifní zóna 100,nebo režijky 😁

Kubrt

Nebo tam končí jedna z etap výstavby tratě až k jezeru Tanganika 🙂

Daniel

Druhá etapa už se staví a pakračuje x stovek km dále. Další úseky začnou během dvou let.

kakov

je škoda, že umějí dodat kompletní elektrovýzbroj, ale celá loko jim moc nejde, minimálně obchodně

Zlámalík

Tohle je zas asi kšeft celkem bez rizika, to se taky hodí 🙂

Unido

Aktuálně ŠT soutěží se svými loko u PKP IC (spolu s dodávkou více než 200 patrových vozů). Tak uvidíme. 🙂

Adam H

To budou ty patra z Finska nebo něco na bázi pater z push-pullu pro MSK?

bently

Nemáte k tomu nějaké bližší info? Tato informace je pro mě nová a docela překvapivá. Díky.

bently

Už na to koukám: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/najwieksi-swiatowi-producenci-w-przetargu-pkp-intercity-na-wagony-pietrowe-104733.html. Zajímavé, ale v tomto konkrétním případě Škodě moc šancí nedávám. Konkurence je obrovská, a to tak, že i dva normálně nesmiřitelné domácí rivaly (Pesa & Newag) přiměla k podání jedné společné nabídky. Ale co už, možné je všechno, že…

Daniel

Tak subsaharská Afrika je pro český byznys a politiku velká neznámá. Pro českou kotlinu je to jeden ucelený prostor, kde slunce nesvítí, straší tam a jediné, co odtamtud přijde, jsou migranti. Nikdo si ani nevzpomene, kdy tam byl naposled například premiér, ministr zahraničí či ministr průmyslu. Politici tam nechtějí jezdit, protože by se museli očkovat a nevidí v tom smysl. Přitom řada zemí má poměrně dobře našlápnuto. Například Poláci to už pochopili, o Němcích ani nemluvím.

Ondřej

Ale tak zrovna v Tanzanii dost čechů funguje. České firmy na zanzibaru staví a možná i provozují htoelové resort. Mám několi známých, kteří tam několik let žili a na těchto projektech pracovali.

Daniel

Výborně. Btw. Tanzánie staví SGR (trať o standartním rozchodu) opravdu celkem rychle. Během 10 let protne zemi z Daru až např. do Rwandy, která také letí ekonomicky nesmírně nahoru. Video z výstavby např. zde https://www.youtube.com/watch?v=oLP_GJyMbro&t=124s

Pražec

„Lokomotivy budou na trase jezdit rychlostí až 160 km/h, což v místních podmínkách představuje výrazné zrychlení přepravy oproti obvyklému standardu“

To u nás taky.

Otakar

😀

Jiří Kocurek

Mezi Prahou a Ostravou a na Ferdinandce už těch 160 km/h je dávno. A Brno Břeclav jakbysmet.
Při hustotě dopravy na koridorech by ale byly potřeba spíš další tratě nebo aspoň koleje navíc. (zpropadené Bezpráví)

kakov

jenže těch 160 je na těch štrekách „občas někde“, což je výrazně horší než celá trasa na 160

Jiří Kocurek

Pražec psal „až 160 km/h“ a stejně tak stojí v článku.

Jackub

A u nás je 160 km/h „obvyklým standardem“? 🤔🙄😇

Anonym ze severu

Zlepšil jste mi den, děkuju!!! 😊😊😊