Škoda provede pro DB Regio generální opravy push-pull souprav NIM Express
NIM Express. Pramen: Škoda Transportation

Práce zahrnou generální opravy podvozků, dveří, trakčních měničů, motorů a dvojkolí a závěrečné zkoušky.
JSV nekvalita v praxi..
Soupravy push-pull pro Moravskoslezský kraj od Škody jsou ještě na tom tak jedenkrát hůře se spolehlivostí, než u našich německých sousedů. Od začátku provozu, GVD 2021/2022, jsou oběhy souprav dělané na pět turnusových dní přes pracovní dny a čtyři přes víkend. Od doby do uvedení do provozu všech pěti souprav se nikdy nestalo, že by přes týden jich pět bylo nasazeno… Pravidelné odstavování na výrobní závady nebo na systémové závady neustále se opakující i po intervenci lidí ze Škody, vedlo k tomu, že byly i dny, kdy vyjeli jen dvě pushpull soupravy na dané oběhy, a na zbylé byly nasazené… Číst vice »
Těšme se, až do toho dají trakci a vyhrají s tím výběrko na EMU400…
Bude jinak. 22Ev.
Na zadne nahradni dily se 002 push pull pouzivat nebude a neni pravda ani to ze od pocatku nasazeni byly obehy na 5 push pullu. Byly na 4.To byl puvodni planovany koncept pro trat 323.Koncept se nikdy nerozjel.Tudíž se zvyšila potřeba o jednu soupravu.
V konecnem dusledku je obeh 4 pushly a jedna na hradni souprava
Presne tak to jezfilo dneska.
Takže je to dobrý vlak, když tak moc jezdí? Nebo tady běží nějaké šoto teorie?
běží tu z českého rybníčku poměřování českými odhady a měřítky z českých tratí a provozu
nejde o poměřování ale ani u Railjetu ÖBB nebo u jiných souprav či jednotek kdekoliv v okolích zemích jsem neslyšel že je u nich nutná generální oprava po pár letech provozu. Nájezd km může být hodně, o tom žádná i když jisté pochybnosti mám. Buď ty soupravy najezdí za čtyři roky tolik kilometrů jako žádná jiná kdekoliv v Evropě a nebo to není úplně kvalitní výrobek či případně nejsou stavěny na takový náběh kilometrů za tak “krátký” čas
Ono to vypadá že bude špatný překlad či pochopení, nejedná se o generálku stylu kompletní renovace interiéru a exteriéru, ale pouze o opravu podvozků, obyčejná vyvazovačka.
No píše se o opravě motorů ( ale ta souprava sama osobě motory nemá, je netrakční, tudíž se ty opravy týkají i lokomotiv. Dále dveří ( ok, ale zas se mohu ptát jestli dveře nevydrží provoz necelých čtyřech let) a trakčních měničů. Tak to nevypadá jen na běžnou vyvazovačku..ale jasně, generální myšleno celková oprava to asi nebude
Příprava na prodej?
Nejsou nějaké informace z provozu? Jaká je s nimi spokojenost, nebo ne?
Od nového jízdního řádu na větším množství spojů NIM expressu jezdí řada 101 s IC1 vagony.
Technické problémy V červenci 2023 Deutsche Bahn prohlásila, že s plánovaným vozovým parkem pojede pouze ve třech turnusech, a za technické závady lokomotiv a vozů nese odpovědnost především Škoda. Od 4. srpna 2023 byla proto zavedena náhradní koncepce, která zahrnuje dvouhodinovou regionální expresní dopravu o víkendech a svátcích po tratích Mnichov-Treuchtlingen-Treuchtlingen-Norimberk s celkovou dobou jízdy kratší než dvě a půl hodiny. Mezi Ingolstadtem a Kindingem byla zřízena náhradní železniční doprava včetně spojení s konečnou stanicí S-Bahn v Allersbergu, která bude prozatím obsluhována i o víkendech, a od června 2024 jezdí tři páry těchto vlaků z Norimberka do Mnichova za přibližně… Číst vice »
Obrovské problémy se spolehlivosti, loni několik měsíců nahrazovali vybrané vlaky NAD v úseku Roth-Ingolstadt, nebo jela klasika odklonem přes starou trat. Osobně jsem se setkal s odřeknutím spojů už od samého rána, nebo nefungovalo v některých vozech vůbec topení v prosinci. Toto opravdu není vizitka kvalitního českého produktu
Tady by to chtělo vědět více o příčinách těch problémů. Například topení ve vozech NIMu zajišťují dva nezávislé bloky HVAC podpořené přídavnými odporovými topidly v salónu. Neumím si moc představit závadu, která by způsobila úplný výpadek topení, s výjimkou selhání CZE. Jenže při selhání VN CZE je vůz neprovozuschopný tak nějak z principu a nefunkční topení je to nejmenší.
O jakej efektivite to ten pán zo Škody hovorí? Veď tie krámy viacej stoja ako jazdia a po 2029 na tej linke skončia úplne.
6 souprav v průběhu tří let, to dělá půl roku pro každou soupravu. Nebudou jim dávat Etcs?
ETCS mají z výroby
Jako půl roční oprava soupravy po pěti letech provozu, to není moc dobrá disponibilita.
Hovořit u vlaků po 5 letech provozu o prodloužení životnosti je vskutku kouzlo nechtěného.
Mně se tam líbí „nadále jezdit s maximální efektivitou“ – tak nějak jsem pochopil, že to už téměř nejezdí, ale možná to byli jen zlí jazykové.
Nejezdí, aktuálně na RE1 jezdí BR 101.
A už se ví kam půjdou?
Měly by správně jít tam, kde už podobné jezdí, ne. Ostravsko.
A k čemu by jim tam byly ? Jako výstavka ?
generální oprava po čtyřech až pěti letech provozu? vím že se soupravami byl problém ale domníval jsem se že se jedná o dětské nemoci a případně že jsou problémy hlavně s lokomotivami. Jak to vypadá, tak se celý koncept asi ne úplně povedl, ačkoliv podobné soupravy mají i ČD a nezdá se, že by u nich hrozilo že po 4 letech budou potřebovat generální opravu
Problém s lokomotivou byl hlavně v získání razítek než se spolehlivostí samotnou. Porovnávat provoz mezi Mnichov – Norimberk a Ostrava – Frenštát.n.R. je hodně mimo. Jak počtem najetých kilometrů za den, tak dasahovanými rychlostmi.
Sice mají stejný základ, ale nejsou to totožné jednotky. Např. dveře jsou úplně odlišné, kdy Nim Express má jednodílné tlakotěsné, které musí vydžet tlakový ráz v tunelu od protijedoucího rychlovlaku. A hlavně němci mají k údržbě úplný jiný přístup. Když to začne vykazovat zvýšenou poruchovost, tak to rovnou vymění. V ČR by se to opravovalo nebo jinak flekovalo.
nejde o porovnávání ale o to, že mi osobně přijde “zvláštní” generální oprava u souprav co jsou v provozu od 2021 bez ohledu na nájezd kilometrů. Nebo snad víte o jiném příkladu kdy se musela souprava po čtyřech letech provozu podrobit generální opravě a ještě se k tomu o nich hovoří o “prodloužení životnosti” ? Jinak si nejsem jistý jestli těch milion a půl kilometrů nemyslí všechny soupravy dohromady. Tak často zas v provozu ty soupravy nejsou, od roku 2023 dost omezeně, nějaký čas vůbec a při vzdalování trasy by museli jezdit nonstop aby to bylo vůbec možné a jestli… Číst vice »
Každá má najeto téměř 1,5 milionu km, píše seriózní zdroj. Přístavba do oprav podle nájezdu běžný způsob.
Já bych řekl, že ani ten základ není společný. Celá skříň má úplně jiný tvar a sdílí jen design čela a to, že jsou z hliníku.
Pokud skutečně mají najeto každý 1,5 milionu kilometrů, tak je na generálku čas. Pro srovnání railjety mají vyvazovačku po 1,2 milionu.
a kolik mají ty ČD soupravy najeto? By trochu chtělo porovnávat, tyhle soupravy skoro celý den jezdí „maximálkou“ tam a zpět..to je rozdíl než jezdit 50 km/h po lokálkách..navíc ty české jsou novější a taky i dost odlišné
Něco přes 200 , až 360 tisíc. Záleží jestli jezdí, nebo byla nabouraná, případně vykradena.
Kolem 300tisic km za tri roky
Nájezd 1,5 mio je vyvazovačka jako u kterékoliv jiné moderní loko.
Netřeba se chytat do marketingových sdělení a novinářských frází, byť mohou znamenat cokoliv 😀