Škoda provede pro DB Regio generální opravy push-pull souprav NIM Express

Práce zahrnou generální opravy podvozků, dveří, trakčních měničů, motorů a dvojkolí a závěrečné zkoušky.
Škoda Group podepsala smlouvu s německým dopravcem DB Regio na generální opravy až šesti dvoupodlažních vlaků NIM Express, které jezdí na frekventované trase mezi Norimberkem a Mnichovem. Soupravy push-pull pro Bavorsko pocházejí z produkce Škody, byly dodány v letech 2020 a 2021.
Jak dnes uvedla Škoda, každý z těchto vlaků má najeto téměř 1,5 milionu kilometrů. Generální opravou projdou v závodě Škoda Group v Šumperku. Zahájení prací je naplánováno na třetí čtvrtletí roku 2025 a jejich dokončení na srpen 2028.
„Komplexní generální oprava prodlouží životnost těchto vlaků a přispěje k udržitelnějšímu provozu na železnici,“ uvedla v úterý Škoda. Práce zahrnou generální opravy podvozků, dveří, trakčních měničů, motorů a dvojkolí a závěrečné zkoušky. Kromě toho zakázka počítá s přepravou vlaků, dodávkou náhradních dílů a možností dalších prací podle potřeby.
„Jsme hrdí na to, že můžeme podpořit DB Regio prostřednictvím tohoto rozsáhlého projektu generální opravy, který zajistí, že vlaky NIM Express budou i nadále jezdit s maximální efektivitou a komfortem pro cestující,“ řekl Jan Christoph Harder, president Škody pro region West & North.
Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, jsou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu.
Každý vlak se skládá z jednoho řídicího vozu, čtyř vložených vozů, jednoho koncového vozu a lokomotivy Škoda 109E. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu.
Zakázka byla oznámená v roce 2013, její hodnota přesáhla 2,6 miliardy korun. První vlak začal vozit cestující ve zkušebním provozu se čtyřletým zpožděním v listopadu 2020.