🇪🇺 Zářijové registrace nových vozidel v EU + UK + EFTA podle pohonu
⛽ Benzín: -19 %
🚛 Diesel: -24 %
🔋 BEV: +14 % 🚀
📉 Celkový počet registrací: -4,2 %
Petr
21 dny
😲 Prekvapuje me, ze v debate o upadku VW nikdo nezmini Dieselgate. Pamatuju si, jak se vedeni VW smalo uz jen hybridum od Toyoty. A placali nesmysly, ze jejich preplnovaci benziny jsou budocnost. 🫤 Proste nabubreli paprdove, kteri radi vydelavali obrovske penize na spalovacich SUV v Cine. Meli nizke naklady diky levne energii z RuSSka. A placali se po ramenech, jaci jsou machri. A aby toho nebylo malo, tak dokonce podvadeli s emisemi a vylhali si „cisty diesel“, misto aby investovali do inovaci a technologii…. 🙃 Takze. Kvuli tomu VW je o par deseitleti pozadu. A take kvuli tomu, ze… Číst vice »
Náhodný Kolemjdoucí
22 dny
Z té tabulky v odkazovaném článku to vypadá, že Enyaq byl pro Škoda v září docela slušný úspěch, skoro sedmina prodejů jde z něj, byl třetí nejprodávanější elektromobil, kdy jednotlivé modely od VW předstihl celkem výrazně, a TOP25 mu jen těsně uniklo.
Padre
23 dny
Je to uplně jednoduché,prostě umíme vyrábět dobrá auta.
Asd
23 dny
Dobrá zpráva pro Bolku i pro nás ostatní. Je fakt že v dnešní době má Škodovka štěstí že ještě smí nabízet normální motory.
Jiří Kocurek
23 dny
„Nejprodávanějším autem v Evropě za září byla Tesla Model Y.“
Tolik k debatě vodík nebo baterie. Jo, vím, ve vodíkových technologiích je utopená hromada peněz. Takových technologií je ale povícero (východoněmecké počítače).
V souladu s Josephem Hellerem by se ale dal omezit dojezd elektomobilů velikostí baterie, max 50 km či 10 kWh. Pak by se možná … dalo přistoupit i ke zkracování tramvajových trolejí.
To s trolejemi byl pokus o vtip na to, jakým způsobem jsou některé druhy pohonu tlačené policiticky.
Jan M
23 dny
Prosím v průběhu přístího roku o zpracování statistik o prodejích v Evropě. Zajímá mě, kolik EV bylo pořízených bez dotací a taky jaký je jejich podíl na celkovém počtu prodejů.
Jo, stěžovat si na dotace a Brusel a hezký… Ale v Číně se už teď vyrábí auta, který jsou o dost dál než to se tu teprve chystá na trh. A pak co? Budeme si říkat, že spalovák nevadí když tu vedle něj bude levnější stejně velký čínský EV? Upravíme hygienický limity splodin a prachu ve městech směrem nahoru?
Jestli EU automotive nedokáže inovovat, tak se to tu stejně zavře a ve třetině těch zavřených továren se budou jen montovat čínský auta. Navíc i to s méně personálem než teď.
Je to hlavně o tom, že dokud nebudou „autíčka na baterky“ stejně levná a hlavně spolehlivá jako ta na naftu, tak si je běžná populace nebude mít důvod pořizovat a je úplně jedno odkud jsou.
Otázka času, u aut nad milion už lépe vyberete z elektromobiů. U aut pod milion, když nepočítám číňany, tak zatím ne.
V.N.
23 dny
ŠKODA má ohromnou kliku. V minulosti byla vždy brána ze strany VW jako outsider. Když přišel nový uchazeč pro dodávky do VW a bylo třeba jej vyzkoušet, byl to úkol pro Škodu. V očích řady Němců figurujeme jako „opice“ z východu do dneška. Když přišlo elektro-bláznění a VW v tom viděl zářnou budoucnost, začal si to „top“ budovat u sebe a na nějakou ŠKODU z vysoka kašlal. Jak šel čas, klesala ze strany VW nabídka aut se spalovacími motory, na což jejichž tradiční zákazníci zareagovali tak, že přešli ke Škodě. Kdyby před x lety rozhodl VW o kompletní modernizaci českých… Číst vice »
Potvrzuji to s těmi „opicemi“ – někteří se mi snaží psát maily německy (místo anglicky). Na ty zásadně odpovídám česky stylem „už nejsme protektorát, nauč se anglicky“. Odpověď nikdy nedorazila 😉
Já dostávám sem tam maily i ve francouzštině. Jeden koncern, se kterým jsem v obchodním kontaktu měl podmínku pro své obchodníky/disponenty, že musí umět minimálně dva jazyky – tyto si mohli vybrat z angličtiny, němčiny, francouzštiny a španělštiny. Čas od času se tam ocitl člověk, který uměl třeba francouzštinu a němčinu, ale angličtinu vůbec.
Tak jasně. Ale tu ziskovost má jenom díky tomu, že hodně vyrábí a že obrovský pakl fixních nákladů dokáže dobře rozmělnit. A ty obrovské mzdy tam byly i loni..kdy VW fungoval mnohem lépe.
Já teda expert nejsem, ale víceméně celá Evropa zažila ne zrovna hezkou inflaci, lidé mají méně peněz a Škoda je prostě levnější než VW. Napadlo vás, že by to mohlo být i tím třeba?
Rozdíly jsou minimální. Například Superb je v Německu o cca 1500 € levnější než Passat. Což si myslím, až takovou roli nehraje. Mám-li dát za auto 40-50.000 € , těch 1500 € už je minimum. Jinak významnou část inflace má za následek covidová doba. Kdy se moc nepracovalo, ale každý bral nějaké podpory. Tudíž se tiskly peníze, které nebyly podložené žádnými vyprodukovanými hodnotami.
VW sice neroste, ale pořád prodává nejvíc, minimálně v EU. Problémy pochází víc z budoucnosti, než ze současnosti. Podívejte se do Číny, co se tam prodává za jaký peníze. Jak daleko jsou tam s elektromobily, jaké mají vlastnosti, jak vyvíjejí baterie. Oproti tomu VW furt prodává víceméně recyklovanou techniku a je na tom velmi špatně na straně elektroniky a softwaru, což začínají být velmi důležité faktory při výběru. A samozřejmě všichni si kladou otázku, co se bude s VW dít, až sem ty číňani ty auta začnou dovážet opravdu ve velkym. VW má portfolio továren s armádou lidí v odborech.… Číst vice »
Bylo by dobré, kdyby VW něco udělalo se svým nepružným a pomalým systémem a strukturou řízení. Než systém něco rozhodne, daná věc musí projít přes X porad a grémií, spousta lidí je živa z toho, že plánují jednu poradu za druhou, vyžadují po poďřízených nekonečné powerpointové prezentace, kde ani nejde o obsah ale o formu … prostě klasické neduhy korporace.
To nejde. S takovým mastodontem nehnete. To chce udělat si vlastní start-up, mimo korporátní blázinec, nalejt tam love a dát jim volnou ruku. Jenomže tak před 10 lety. Ale to byli u VW přesvědčení, jací jsou borci a jak je budoucnost v jejich dieselu…prostě zdechnou, bohužel…
Tak … „opice“ z východu … Někteří místní diskutující používají nálepku „substrát“, v horším případě „kamioňák“ ve stejném kontextu: Podčlověk. V čem jsou lepší?
Z jiného soudku: Na firmě … se kdysi kdosi zeptal „jesli je rýžová země spokojená“ a místo odpovědi dostal vyhazov.
Němci byli vždy nadutí. My jsme Němci, my jsme někdo. To mají v genech. Sice se nevyjadřují systémem o „rýžové“ zemi, ale ČR mají za východoevropskou zemi, srovnatelnou s Ruskem či Ukrajinou. Z jednání velkého počtu lidí je cítit hodně velký pocit nadřazenosti.
Já vám nevím, jestli jsou zrovna Němci tímhle výjimeční, přijde mi, že tohle najdete všude. I u nás. Jak se průměrný Čech kouká (minimálně ještě před válkou koukal) na Ukrajince, Moldavany nebo Bulhary? Nemyslíme si náhodou o nich a jejich státech obdobné věci? A třeba Bulhaři si zase své myslí o dalších balkánských národech nebo Turcích.
Vždy mě nepřestane fascinovat, když příslušník národa, který v polovině případů tyká automaticky Vietnamcům, mluví o nadutosti jiného národa. Pane Viktore Nárožný, jděte s touhle paušalizací již někam.
Sorry, ale nechápu ty minusy. Takto to prostě je. Ať se vám to kolegové líbí, či nelíbí. Zatímco nabídka spalovacích modelů u ŠKODY se za posledních x let nezměnila, nabídka spalovacích modelů u VW klesla. Proto ŠKODĚ dnes celoevropsky rostou prodeje…v automobilovém průmyslu se pohybuji cca 20 let. To, že škodovka v řadě ohledů v rámci VW fungovala jako pokusný králík, to fungovala. To, že škodovka byla v historii ze strany VW dušena , tím, že nemohla poskytovat výbavy jaké chtěla a motory, jaké chtěla (aby náhodou nenarušovala prodeje VW či Audi), to je také fakt. Ale to není důležité.… Číst vice »
1) Děláte dalekosáhlé závěry z jedné zprávy – poptávku po značkách ovlivňuje spousta faktorů, velká spousta z nich je zcela iracionální.
2) Můžou za to elektroauta? Skutečně? Nebo je jen nemáte rád a dosazujete si je za všechno negativní v evropském automotive?
Neříkám, že VW a evropský automotiv není v problémech, nesouvisí to z elektroauty, ale tak jednoduché jako “dejte nám stará dobrá auta a bude zase dobře” to fakt není.
Škoda dnes v ČR má 3 výrobní závody. Z toho dva jsou postaveny na výrobu spalovacích aut a v jeden závod je univerzální- lze v něm vyrábět jak elektroauta, tak i auta se spalovacími motory. VW se masivně vrhl do výstavby a rekonstrukcí závodů, že se v nich nic jiného než elektroauta vyrábět nedá. A to tahne VW dolů. Já jsem chtěl jenom říci, že kdyby VW fungoval systémem, že by „zařídil“ před pár lety , aby masivní rekonstrukcí na výrobu pouze elektroaut prošly české závody- tak jsme dnes na zavření my. To je celé. Podívejte se na Hyundai. Obrovský… Číst vice »
Nevím, do toho už nevidím a máte nejspíš víc informací než já. Odpověď je „záleží“ – především na tom, jak se bude vyvíjet cena elektroaut. Nicméně tři poznámky: 1) Spíš se asi bavme, jaká je ziskovost továren Škodovky a jejich vytíženost (myslím, že tu proběhla zpráva, že výroba v ČR trhá rekordy) než jestli je přesouvání modelů pro Škodovku problém. Ale chápu, Superb oprávněně mrzí. 2) Souhlasím, že malovat si hokejkový graf vzhůru s prodeji elektroaut byla chyba. Druhá věc je, že VW k tomu nejspíš nutily i přehnané emisní limity ze strany EU, které akorát zbytečně žerou zdroje automobilek,… Číst vice »
Cena eaut a sofilů se bude hlavně odvíjet od toho, co byrokrati v EU vymyslí za další zhovadilosti a na bakšiších, které na násilnou podporu všeho „E“ vyčlení. Dále na skrytých i neskrytých „daních“, kterými zatíží sofily. To je alfa omega úplně všeho.
Jinak problém VW podle ně ani tak nejsou malé prodeje elektroaut v Evropě, ale to že totálně zaspali v inovacích proti Tesle a Čínské konkurenci. A ještě jsou drazí.
V Číně prodali v roce 2022 3,1 milionu aut (v Evropě 3,3 milionu). Zároveň v Číně mají čistá elektroauta podíl 30 % a netřeba dodávat, že v top prodávaných elektroaut 10 není nic od VW. V Evropě prodá VW něco vždycky, ať už bude vyrábět cokoliv. Ale v Číně nějaký sentiment pro VW opravdu nemají.
Zatím ta čínská konkurence v Evropě není moc rozjetá. A VW má problémy v Evropě dnes.
Co se týče Číny, udělali jsme jako západní svět ohromnou chybu. Že jsme jim kdysi všechno naše know how předali na stříbrném podnosu. Díky tomu nás nyní začnou likvidovat.
Souhlasím – jen bych upřesnil, že VW má problémy jak v Evropě, tak v Číně. Také souhlasím poznámce o know-how. Samozřejmě je naivní, že tak velká země bude ráda kupovat auta z dovozu a nebude se snažit situaci obrátit, to je normální. Ale je pravda, že jsme jim to dost ulehčili. Teď je asi nejhorší, co se může stát, že získají převahu v technologiích jako BEV nebo autonomní řízení a nabodne si evropské automobilky na vidličku. Ale upřímně nejsem si úplně jistý, kde je ten „správný“ mix prodeje spalováků a elektroaut – na jednu stranu balancujete ziskovost ze staré a… Číst vice »
ee jakoby oni už škodovky nepoužívají totožnou techniku, co VW? Všiml jste si, že to co koupíte ve spalováku u Škody, tak koupíte obdobný auto se STEJNOU spalovací technikou i od VW?
🇪🇺 Zářijové registrace nových vozidel v EU + UK + EFTA podle pohonu
⛽ Benzín: -19 %
🚛 Diesel: -24 %
🔋 BEV: +14 % 🚀
📉 Celkový počet registrací: -4,2 %
😲 Prekvapuje me, ze v debate o upadku VW nikdo nezmini Dieselgate. Pamatuju si, jak se vedeni VW smalo uz jen hybridum od Toyoty. A placali nesmysly, ze jejich preplnovaci benziny jsou budocnost. 🫤 Proste nabubreli paprdove, kteri radi vydelavali obrovske penize na spalovacich SUV v Cine. Meli nizke naklady diky levne energii z RuSSka. A placali se po ramenech, jaci jsou machri. A aby toho nebylo malo, tak dokonce podvadeli s emisemi a vylhali si „cisty diesel“, misto aby investovali do inovaci a technologii…. 🙃 Takze. Kvuli tomu VW je o par deseitleti pozadu. A take kvuli tomu, ze… Číst vice »
Z té tabulky v odkazovaném článku to vypadá, že Enyaq byl pro Škoda v září docela slušný úspěch, skoro sedmina prodejů jde z něj, byl třetí nejprodávanější elektromobil, kdy jednotlivé modely od VW předstihl celkem výrazně, a TOP25 mu jen těsně uniklo.
Je to uplně jednoduché,prostě umíme vyrábět dobrá auta.
Dobrá zpráva pro Bolku i pro nás ostatní. Je fakt že v dnešní době má Škodovka štěstí že ještě smí nabízet normální motory.
„Nejprodávanějším autem v Evropě za září byla Tesla Model Y.“
A ze staršího článku vede odkaz na „Für die Antriebsart Wasserstoff wurden keine Neuzulassungen registriert.“
https://zdopravy.cz/nemci-poprve-koupili-za-mesic-vice-elektromobilu-nez-dieselu-223198/
Tolik k debatě vodík nebo baterie. Jo, vím, ve vodíkových technologiích je utopená hromada peněz. Takových technologií je ale povícero (východoněmecké počítače).
V souladu s Josephem Hellerem by se ale dal omezit dojezd elektomobilů velikostí baterie, max 50 km či 10 kWh. Pak by se možná … dalo přistoupit i ke zkracování tramvajových trolejí.
Příspěvek pěkně demonstruje neduhy stáří, jak je popsal Cimrman: neschopnost myšlenku udržet a myšlenku opustit.
A něco k tématu by bylo?
Ano, vím, dehonestace oponenta je velmi oblíbený způsob pro nahrazení argumentů.
A co říkáte k tématu vy proboha? Jak souvisí podíl Škody na trhu se „zkracováním tramvajových trolejí“?
Podnadpis je o Tesle, takže tak.
To s trolejemi byl pokus o vtip na to, jakým způsobem jsou některé druhy pohonu tlačené policiticky.
Prosím v průběhu přístího roku o zpracování statistik o prodejích v Evropě. Zajímá mě, kolik EV bylo pořízených bez dotací a taky jaký je jejich podíl na celkovém počtu prodejů.
A taky by bylo zajímavé posčítat, kolik těch deklarovaných elektromobilů jezdí na benzín, kolik na naftu a kolik na uhlí.
Nejde jen o dotace, ale o nucení těch aut korporátu … a podobně
Jo, stěžovat si na dotace a Brusel a hezký… Ale v Číně se už teď vyrábí auta, který jsou o dost dál než to se tu teprve chystá na trh. A pak co? Budeme si říkat, že spalovák nevadí když tu vedle něj bude levnější stejně velký čínský EV? Upravíme hygienický limity splodin a prachu ve městech směrem nahoru?
Jestli EU automotive nedokáže inovovat, tak se to tu stejně zavře a ve třetině těch zavřených továren se budou jen montovat čínský auta. Navíc i to s méně personálem než teď.
Je to hlavně o tom, že dokud nebudou „autíčka na baterky“ stejně levná a hlavně spolehlivá jako ta na naftu, tak si je běžná populace nebude mít důvod pořizovat a je úplně jedno odkud jsou.
Otázka času, u aut nad milion už lépe vyberete z elektromobiů. U aut pod milion, když nepočítám číňany, tak zatím ne.
ŠKODA má ohromnou kliku. V minulosti byla vždy brána ze strany VW jako outsider. Když přišel nový uchazeč pro dodávky do VW a bylo třeba jej vyzkoušet, byl to úkol pro Škodu. V očích řady Němců figurujeme jako „opice“ z východu do dneška. Když přišlo elektro-bláznění a VW v tom viděl zářnou budoucnost, začal si to „top“ budovat u sebe a na nějakou ŠKODU z vysoka kašlal. Jak šel čas, klesala ze strany VW nabídka aut se spalovacími motory, na což jejichž tradiční zákazníci zareagovali tak, že přešli ke Škodě. Kdyby před x lety rozhodl VW o kompletní modernizaci českých… Číst vice »
Gratuluji. Předpokládám, že tohle je tvá diplomová práce na Harvard.
Bakalářka do Sládkovičova. Pak se mu ale obratem započte praxe v chovu slepic a udělí mu PhD z astrofyziky.
Potvrzuji to s těmi „opicemi“ – někteří se mi snaží psát maily německy (místo anglicky). Na ty zásadně odpovídám česky stylem „už nejsme protektorát, nauč se anglicky“. Odpověď nikdy nedorazila 😉
A potom celej autosalon vstal a zatleskal.
Já dostávám sem tam maily i ve francouzštině. Jeden koncern, se kterým jsem v obchodním kontaktu měl podmínku pro své obchodníky/disponenty, že musí umět minimálně dva jazyky – tyto si mohli vybrat z angličtiny, němčiny, francouzštiny a španělštiny. Čas od času se tam ocitl člověk, který uměl třeba francouzštinu a němčinu, ale angličtinu vůbec.
Stále mě fascinuje že ten kdo o tom nejméně ví má vždy nejsilnější názor.
Nějaké jiné zdůvodnění toho, proč jdou prodeje VW do háje a prodeje ŠKODY stoupají neuvěřitelným tempem ? Vždyť vyrábí pořád to samé.
Škoda má větší ziskovost n autě než VW, a platí zaměstnancům třetinové mzdy.
Tak jasně. Ale tu ziskovost má jenom díky tomu, že hodně vyrábí a že obrovský pakl fixních nákladů dokáže dobře rozmělnit. A ty obrovské mzdy tam byly i loni..kdy VW fungoval mnohem lépe.
Já teda expert nejsem, ale víceméně celá Evropa zažila ne zrovna hezkou inflaci, lidé mají méně peněz a Škoda je prostě levnější než VW. Napadlo vás, že by to mohlo být i tím třeba?
Něco na tom bude, celkově se prodalo o 7 % méně.
Audi (-16, 6%) i Mercedes (-13,0 %) se propadly, jen BMW se drží.
Z těch levnějších značek: Propadl se také Opel (-20,5 %), ale nahoru vyskočila Toyota (27,8 %), ikdyž ne tolik jako Škoda (34,8 %).
https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/automotive-sales-in-germany-by-month
Rozdíly jsou minimální. Například Superb je v Německu o cca 1500 € levnější než Passat. Což si myslím, až takovou roli nehraje. Mám-li dát za auto 40-50.000 € , těch 1500 € už je minimum. Jinak významnou část inflace má za následek covidová doba. Kdy se moc nepracovalo, ale každý bral nějaké podpory. Tudíž se tiskly peníze, které nebyly podložené žádnými vyprodukovanými hodnotami.
VW sice neroste, ale pořád prodává nejvíc, minimálně v EU. Problémy pochází víc z budoucnosti, než ze současnosti. Podívejte se do Číny, co se tam prodává za jaký peníze. Jak daleko jsou tam s elektromobily, jaké mají vlastnosti, jak vyvíjejí baterie. Oproti tomu VW furt prodává víceméně recyklovanou techniku a je na tom velmi špatně na straně elektroniky a softwaru, což začínají být velmi důležité faktory při výběru. A samozřejmě všichni si kladou otázku, co se bude s VW dít, až sem ty číňani ty auta začnou dovážet opravdu ve velkym. VW má portfolio továren s armádou lidí v odborech.… Číst vice »
Bylo by dobré, kdyby VW něco udělalo se svým nepružným a pomalým systémem a strukturou řízení. Než systém něco rozhodne, daná věc musí projít přes X porad a grémií, spousta lidí je živa z toho, že plánují jednu poradu za druhou, vyžadují po poďřízených nekonečné powerpointové prezentace, kde ani nejde o obsah ale o formu … prostě klasické neduhy korporace.
To nejde. S takovým mastodontem nehnete. To chce udělat si vlastní start-up, mimo korporátní blázinec, nalejt tam love a dát jim volnou ruku. Jenomže tak před 10 lety. Ale to byli u VW přesvědčení, jací jsou borci a jak je budoucnost v jejich dieselu…prostě zdechnou, bohužel…
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect 😉
Tak … „opice“ z východu … Někteří místní diskutující používají nálepku „substrát“, v horším případě „kamioňák“ ve stejném kontextu: Podčlověk. V čem jsou lepší?
Z jiného soudku: Na firmě … se kdysi kdosi zeptal „jesli je rýžová země spokojená“ a místo odpovědi dostal vyhazov.
To není národností, to je výchovou.
Němci byli vždy nadutí. My jsme Němci, my jsme někdo. To mají v genech. Sice se nevyjadřují systémem o „rýžové“ zemi, ale ČR mají za východoevropskou zemi, srovnatelnou s Ruskem či Ukrajinou. Z jednání velkého počtu lidí je cítit hodně velký pocit nadřazenosti.
My jsme Češi, my jsme někdo. To mají v genech.
Spokojen?
Nicméně nejtvrdší nacionalisté jsou ve Francii. Nepozdravíš francouzky, jako bys nebyl.
Já vám nevím, jestli jsou zrovna Němci tímhle výjimeční, přijde mi, že tohle najdete všude. I u nás. Jak se průměrný Čech kouká (minimálně ještě před válkou koukal) na Ukrajince, Moldavany nebo Bulhary? Nemyslíme si náhodou o nich a jejich státech obdobné věci? A třeba Bulhaři si zase své myslí o dalších balkánských národech nebo Turcích.
Na člověka, který zná Němce jen z válečných filmů, to jsou pozoruhodné fantasmagorie.
Nadutí Němci si o nás myslí to, co my si myslíme o Ukrajincích?
To byl sarkasmus? ono se to na internetu občas těžko pozná.
Vždy mě nepřestane fascinovat, když příslušník národa, který v polovině případů tyká automaticky Vietnamcům, mluví o nadutosti jiného národa. Pane Viktore Nárožný, jděte s touhle paušalizací již někam.
Máte pravdu. Tento příspěvek jsem si mohl odpustit…
ano, lidi jako vy tak opravdu figuruji.
Sorry, ale nechápu ty minusy. Takto to prostě je. Ať se vám to kolegové líbí, či nelíbí. Zatímco nabídka spalovacích modelů u ŠKODY se za posledních x let nezměnila, nabídka spalovacích modelů u VW klesla. Proto ŠKODĚ dnes celoevropsky rostou prodeje…v automobilovém průmyslu se pohybuji cca 20 let. To, že škodovka v řadě ohledů v rámci VW fungovala jako pokusný králík, to fungovala. To, že škodovka byla v historii ze strany VW dušena , tím, že nemohla poskytovat výbavy jaké chtěla a motory, jaké chtěla (aby náhodou nenarušovala prodeje VW či Audi), to je také fakt. Ale to není důležité.… Číst vice »
1) Děláte dalekosáhlé závěry z jedné zprávy – poptávku po značkách ovlivňuje spousta faktorů, velká spousta z nich je zcela iracionální.
2) Můžou za to elektroauta? Skutečně? Nebo je jen nemáte rád a dosazujete si je za všechno negativní v evropském automotive?
Neříkám, že VW a evropský automotiv není v problémech, nesouvisí to z elektroauty, ale tak jednoduché jako “dejte nám stará dobrá auta a bude zase dobře” to fakt není.
Mimochodem, Škoda Enyaq je 5. nejprodávanější elektroauto v Evropě: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/431419/umfrage/anzahl-verkaufter-elektroautos-in-europa/
Škoda dnes v ČR má 3 výrobní závody. Z toho dva jsou postaveny na výrobu spalovacích aut a v jeden závod je univerzální- lze v něm vyrábět jak elektroauta, tak i auta se spalovacími motory. VW se masivně vrhl do výstavby a rekonstrukcí závodů, že se v nich nic jiného než elektroauta vyrábět nedá. A to tahne VW dolů. Já jsem chtěl jenom říci, že kdyby VW fungoval systémem, že by „zařídil“ před pár lety , aby masivní rekonstrukcí na výrobu pouze elektroaut prošly české závody- tak jsme dnes na zavření my. To je celé. Podívejte se na Hyundai. Obrovský… Číst vice »
Nevím, do toho už nevidím a máte nejspíš víc informací než já. Odpověď je „záleží“ – především na tom, jak se bude vyvíjet cena elektroaut. Nicméně tři poznámky: 1) Spíš se asi bavme, jaká je ziskovost továren Škodovky a jejich vytíženost (myslím, že tu proběhla zpráva, že výroba v ČR trhá rekordy) než jestli je přesouvání modelů pro Škodovku problém. Ale chápu, Superb oprávněně mrzí. 2) Souhlasím, že malovat si hokejkový graf vzhůru s prodeji elektroaut byla chyba. Druhá věc je, že VW k tomu nejspíš nutily i přehnané emisní limity ze strany EU, které akorát zbytečně žerou zdroje automobilek,… Číst vice »
Cena eaut a sofilů se bude hlavně odvíjet od toho, co byrokrati v EU vymyslí za další zhovadilosti a na bakšiších, které na násilnou podporu všeho „E“ vyčlení. Dále na skrytých i neskrytých „daních“, kterými zatíží sofily. To je alfa omega úplně všeho.
Jinak problém VW podle ně ani tak nejsou malé prodeje elektroaut v Evropě, ale to že totálně zaspali v inovacích proti Tesle a Čínské konkurenci. A ještě jsou drazí.
V Číně prodali v roce 2022 3,1 milionu aut (v Evropě 3,3 milionu). Zároveň v Číně mají čistá elektroauta podíl 30 % a netřeba dodávat, že v top prodávaných elektroaut 10 není nic od VW. V Evropě prodá VW něco vždycky, ať už bude vyrábět cokoliv. Ale v Číně nějaký sentiment pro VW opravdu nemají.
Zdroje:
https://annualreport2022.volkswagenag.com/group-management-report/business-development/deliveries.html
https://cleantechnica.com/2024/07/02/47-plugin-vehicle-market-share-in-china-ev-sales-report/amp/
https://evmarketsreports.com/china-exceeds-1-million-ev-sales-in-august-2024-setting-a-new-record/
Zatím ta čínská konkurence v Evropě není moc rozjetá. A VW má problémy v Evropě dnes.
Co se týče Číny, udělali jsme jako západní svět ohromnou chybu. Že jsme jim kdysi všechno naše know how předali na stříbrném podnosu. Díky tomu nás nyní začnou likvidovat.
Souhlasím – jen bych upřesnil, že VW má problémy jak v Evropě, tak v Číně. Také souhlasím poznámce o know-how. Samozřejmě je naivní, že tak velká země bude ráda kupovat auta z dovozu a nebude se snažit situaci obrátit, to je normální. Ale je pravda, že jsme jim to dost ulehčili. Teď je asi nejhorší, co se může stát, že získají převahu v technologiích jako BEV nebo autonomní řízení a nabodne si evropské automobilky na vidličku. Ale upřímně nejsem si úplně jistý, kde je ten „správný“ mix prodeje spalováků a elektroaut – na jednu stranu balancujete ziskovost ze staré a… Číst vice »
ee jakoby oni už škodovky nepoužívají totožnou techniku, co VW? Všiml jste si, že to co koupíte ve spalováku u Škody, tak koupíte obdobný auto se STEJNOU spalovací technikou i od VW?
Dobrý postřeh. Jak se zručnýma opicema, kterým bylo kdysi přislíbeno, že brzy doženou Helmuta v platech, tak o štěstí v nemodernizaci Škodovky.
Akorát Vám to trochu nesedí.
Loni se u VW podíleli elektromobily na prodejích 8%, u Škody 9,5%.