Škoda pronikla mezi tři nejprodávanější značky aut v Evropě
Nejprodávanějším autem v Evropě za září byla Tesla Model Y.
Automobilka Škoda Auto se v září stala třetí nejprodávanější značkou v Evropě. Se 70 015 zákazníky nově registrovanými auty a pětinovým růstem v porovnání s loňským září ji předstihly pouze Volkswagen a Toyota.
Vyplývá to z dat o registracích nových vozidel za září od společnosti JATO Dynamics. Škoda zaznamenala nárůst na trhu, který celkově o tři procenta spadl.
Škoda se do trojice nejprodávanějších značek dostala i přes to, že žádný z modelů se neumístil v první desítce nejprodávanějších aut. Nejúspěšnější byla čtrnáctá Octavia.
Velký pokles naopak zažívá společnost Stellantis, pod kterou spadají značky jako Peugeot, Citröen nebo Fiat. Meziročně registrace klesly o 21 %. Za poklesem je především slabý výkon v segmentu elektromobility.
Podle dat za září stoupl znovu zájem o elektrická vozidla, meziročně o 14 %. Celkově je ale za celý rok trh s novými elektromobily stále o 3 % níže než loni. Analytici nemají jasno, zda bylo září jen jednorázovým výkyvem, nebo větším trendem.
Volkswagen v tomto segmentu posílil svoji pozici nejprodávanější značky před Teslou a skupinami značek Stellantis. Nejprodávanějším elektromobilem je Tesla Model Y, který za září ovládl i žebříček nejprodávanějších aut celkově.