Škoda poprvé dodá akutrolejové vlaky do zahraničí. Nikdo jiný se do slovenské soutěže nepřihlásil

Duální jednotka BEMU RegioPanter. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czDuální jednotka BEMU RegioPanter. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

ZSSK má zatím vytipované dvě tratě, kam jednotky nasadí.

Společnost Škoda Group v konsorciu s ŽOS Trnava dodá první akutrolejové jednotky pro Železniční spoločnosť Slovensko (ZSSK). Pro českého výrobce jde o první exportní úspěch s jednotkami kategorie BEMU. Stejně jako v případě Českých drah ale se svými jednotkami uspěla v soutěži, do které se jiný výrobce nepřihlásil.

Vítězství Škody vyplývá z dokumentu na profilu zadavatele. Jako první na výsledek soutěže upozornil server Railpage.net.

ZSSK sháněla 16 akutrolejových jednotek s opcí na dodávku dalších 20. Nové jednotky mají být dodané do 36 měsíců od podpisu smlouvy, první tři do 30 měsíců. Zatím není jasné, kolik za ně dopravce zaplatí. ZSSK počítala s elektronickou aukcí. Tím, že přišla jediná nabídka, nebude mít Škoda s kým soupeřit. Odhadovaná cena zakázky byla 312,3 milionu eur.

Dopravce už dříve uvedl, že jednotky chce nasadit na výkony Trnava – Leopoldov – Nitra – Nové Zámky a Žilina- Martin – Banská Bystrica – Zvolen.

Škoda je s jednotkami BEMU aktuálně také v soutěži v Polsku, kde ale ještě neproběhlo ukončení výběru.

Škoda zkouší proniknout na polský trh s vlaky. V tendru na BEMU je nejlevnější

Tagy BEMU Škoda Group Železničná spoločnosť Slovensko ŽOS Trnava ZSSK
7 komentářů