Škoda podepsala ve Vilniusu smlouvu na dodávku 91 trolejbusů za 1,3 miliardy
Trolejbus Škoda 32Tr pro Vilnius, vizualizace. Pramen: Škoda Group
Součástí zakázky je i dodávka náhradních dílů po dobu prvních pěti let provozu.
Upřímnou soustrast
To by platilo leda s karosérií od Temsy (jezdím občas 213, tak vím, co je Turek zač), Sor je z hlediska zpracování a komfortu pro cestující už v pohodě (design nehodnotim).
Temsa je hlavny konkurent Troligu , dufam ze aj ta skonci coskoro. Nic horsie aktualne na SK CZ trhu nepoznam. TO este aj Karsan Atak v Poprade bol mensie zlo.
Blahopřeji, jen tak dál
Podle toho, jak se tu vždy nadává na Škodu, když něco vyhraje, bych čekal plno odsuzujících příspěvků.
V cizině Škoda vyhrává většinou ve férových tendrech (možná mimo SK). V ČR tomu tak ne vždy je. Např. mě vadí doatečné navýšení ceny tram pro Plzeň, podezřelé vyřazení Stadleru v Ostravě pro naprostou formalitu apod. To pak nemůžete mít z vítezství Škody radost.
Co je tam podezřeloho?
Stadler udělál chybu v nabídce, byl dotazan. Reagoval ale neopravil to.
Stejnou chyby udělál i v dalších nabídkach mimo Ostravu.
Když jsem porovnál za kolik Stadler prodava Low costy (děla tramwaje ve dvou cenových kategorii) v cizině, tak cenově vycházi i dráž a kvalita nižší…
Kdyby nepodstřelil cenu na Tanga.
To, že výrobce má více typu tramvají v různých cenových hladinách je zcela běžné. Podstřelení ceny nevadí, aspoň DP nakoupí levněji a je také na diskuzi, co je obvyklá cena a co ne. Pesa taky umí dodat tram výrazně levněji. Nemůžu nikde najít, že by Stadler chybu měl možnost opravit. Ba naopak: Stadler komise vyloučila za nesprávně uvedené nápravové zatížení, kde podle všeho Stadler chyboval v řádech. Šanci na opravu chyby nedostal, zákon to neumožňuje.
Jen tak pro srovnání, v Plzni, když zůstala Pesa ve výběrku sama, tak ho raději zrušili.
1, DPO se Stadleru doptavalo. Ted se mohl odvolat, ale řekl že nemá zájem.
2, Tak podstřelení je výhodne pro DPO (ikdyž po letech provozu – je to jina pisnička), což beru. Ale problém je že pak všechny ostatní podniky jsou konfrotováný s tou cenou a vypadají jako špatní hospodaři.
Díky za info ohledně tendru v Ostravě. To, že Stadler hodil ručník do ringu jsem nevěděl.
Co jsem všiml, tak polovina tendru v zahraniči, kde vyhrala škoda, šla k instituci podobne našemu ÚOHS.
Možná to je tím, kde se ty tramvaje vyrábí, kolik našim lidem to dá do budoucna práci. Zisk mají přidružené firmy, ale velký význam pro výzkum a vývoj. Také nelze všechno kupovat v zahraničí. Ochranu vlastních trhů má mnoho zemí. Také kolik peněz nakonec zůstane v ČR.
To je dobrý úspěch, jak pro Škodu, tak Sor. Navíc má Škoda i na železnici i vzhledem k úspěchu v Lotyšsku a Estonsku.