Škoda: Plzeňské RegioPantery třetí generace mají s předchůdci společnou jen skříň
Nové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy
Jeden vlak stojí 117 milionů korun. Proti minulé generaci je dražší o necelých deset milionů korun.
Pokud by výrobce zkonstruoval a dodával kvalitní vozidlo a poté vyvinul jeho novou generaci, chlubil by se tím, že navazuje na na osvědčený předchozí typ.
Pokud výrobce říká, že je to úplně, ale úplně jiné vozidlo, i když stejně vypadá, sám tím prozrazuje, co si o svých výrobcích myslí. 🙂
Kdyby to bylo tak jednoduché 😀 Výrobce si je logicky vědom chyb, které vyrobil u první generace. A podle mě je dobře, že má sebereflexi a za docela solidní balík udělal úpravy, tak aby bylo vozidlo lepší. A že použil schválenou a otestovanou skříň je zcela logická volba, ani si nedovedete představit, kolik stojí schvalovací procesy, přestavba linek a třeba i výroba svařovacích přípravků. (Kde navíc si ty staré musíte nechat, kvůli servisu starších jednotek). Navíc i pro zákazníky je to vhodnější, když dostanou alespoň mechanicky podobnou jednotku. U těch elektronických komponent je to stejně tak, že po 10 let… Číst vice »
Obdivuju Vaše umění, jak dlouze odpovědět na něco úplně jiného… (a aniž by vůbec byla odpověď vyžadována). Učiním tedy totéž. 🙂 Konstatoval jsem, že se výrobce k návaznosti na původní pantery moc hrdě nehlásí. On se vůbec moc nehlásí ke své práci. Třeba takoví Zátopci, kterými provozovateli pěkně zatopil, nechal si je zaplatit víceméně 2x a vybavit je ETCS nehcce/neumí. Když už tedy píšete, že Škoda úspěšně prodává, tak to jste vystihl podstatu věci, v tom spočívá její dnešní mistrovství. Prodá i neprodejné produkty PARS Nova. V Rize jsem se svezl krásnou modrou For City Alfa, jenom pak jejich nestandardní… Číst vice »
Co bude s uvolněnými Bymáči a Sysly?
Tak syslové se určitě využijou do vratných souprav a honeckry můžou jít do kopřiv.
Jupí, další syslografy do PIDu! :D:D
Sysel 32 a Eso 64 už jsou v Majlontě.
Ten rozdíl ve vytíženosti je vidět třeba v Moravskoslezském kraji, kde z Ostravy směrem na Jablunkov jezdí City elefanty 471 a z Ostravy směrem na Suchdol nad Odrou a Mošnov jen dvojdílné Regio pantery. Ale o moderních vozidlech v Plzeňském kraji by určitě polemizovali lidi na Tachovsku! Pořád tytéž Chcipaky 810 s pidisedadly a interiérem bez větrání na chcipnuti!!! Opravdu ostuda ČD! A to platí o jiných krajích. Kdy už se konečně těch ostudných chcipaku a všech jejích odvozenin a re- rekonstrukcí definitivně zbaví!!!
Zásadně se liší od vlaků, které jsou už v provozu v mnoha krajích. – Takže když se ten nový RegioPanter rozjede na vyšší rychlost, tak už ta vozová skříň nehází do stran?
Prej ne. Taky by mě zajímalo, jestli je uvnitř ten věčný plesnivý smrad z hnijících kondenzátů v blbě vymyšlené klimě…
Čím by to tak najednou zlepšili.
Žeby těma upravenejma podvozkama / pohonama?
Výborně, je vidět že pochopili, že přímá linka Klatovy – Plzeň – Beroun neslouží jen pro cesty z Klatov do Berouna……..
Pánům z MSK a KODISu by mělo dojít, že přímá linka z Ostravy do Valašského Meziříčí neslouží jen pro cesty z Ostravy do Valašského Meziříčí. Oni to totiž nechápou.
A IvanK by mohl pochopit, že důvod roztržení té linky je skoková změna v požadavcích na kapacitu od Frýdlantu dále.
Samozřejmě šlo by to řešit spojením souprav, ale situace na této konkrétní trati to neumožňuje.
A ta „skoková změna“ se tedy děje jen v pracovní dny, kdy jezdí více lídí za prací a do škol, než o víkendech ? Je vidět, že nevíte o čem mluvíte. Důvodem, jak ostatně tvrdí KODIS je tzv. „dočasná homogenizace tras“ všech vlakových spojů mezi Ostravou a Frýdlantem. O tom, že se 356 sedadel v půlhodinovém taktu dnes nezaplní ani mezi Ostravou a F-M není třeba diskutovat. Jsme už zase o 5, 10 let dál a tyto vlaky (patrové třívozové Pu-pu) už v době jejich objednávání (dnes navíc po dvou ročních výlukách, které vyhnaly lidi do aut a busů a… Číst vice »
O tom co je kapacitně předimenzované bych si popovídal někdy později. 3 vozy mi rozhodně nepříjdou jako předimenzované.
Jel jsem s patry první den a byly slušně plné.
První týden se nepočítá.
Dnes to bylo úplně stejné, v provozu už jsou dva.
A které vlaky jsou první a druhá generace?
Za lokomotivy „první“ generace byly označovány elektrické lokomotivy na „principu“ lok E 499.0,1 (140, 141) a nákladní deriváty 469.1,2,3 a E 669.0,1 (E 469.001 jako prototyp, později reko na E 499.1057);
Druhá generace gorily ES 499.0 (350), krysy / dvojky E 499.2 (15x).
Třetí generací pak lokomotivy s pulsní regulací ES 499.1 (363 > 362) a E 499.3 (163 / 363.5 po reko na „modrou“), řada 162 (podle původního patrně E 499.4) ….
Kam se řadil „Asynchron“ těžko říci ….
Tady je ale řeč o panterech ne lokomotivách.
..a navíc to napsal stejně by blbě.
..bez „by“. Omluva
Sice to je offtopic, ale když už narazím na nějaký text o generacích škodováckých lokomotiv, tak Eso a od něj odvozené lokomotivy jsou označovány za II. generaci. III. generace je většinou taková „ztracená“ v bordelu 90. let, základem měl být Asynchron, dále řada 184.5 (plus nerealizovaná 164), řada 114 a skončilo to řadou 380.
A Ziki zase naprosto mimo mísu (možná i místnost).
Vtipné je, že i tahle poslední generace má pořad na čelech z boku trojúhelníhové prolisy ve tvaru těch lichoběžníkových klínů z první verze najbrta 🙂 Nenápadná upomínka na pozici Škody coby dvorního dodavatele 🙂
Pros je 7jednotek turnusovych a 4 záložní? Je to kvůli tomu že původně měl jezdit každý spoj do Klatov, ale když se to zrušilo tak prostě jednotky zbyly?
Protože Borecký zrušil ten hodinový takt do Berouna a vlivem toho se totálně změnily oběhy a 2 jednotky se ušetřily. Nemám strach, Plzeňský kraj pro na ně určitě najde práci doma jinde.
Je to škoda, v kladiva mohly jezdit až do Karlštejna a ušetřily by se spíš mnohem vzácnější ešusy (které by tam taky končily).
To je blbost. Rozdělení v Karlštejně nedává smysl. Žádné 471 by se neušetřily (ledaže by se výrazně překopal grafikon, což je vzhledem k návaznostem na 001, 002, 011, 170 těžko představitelné), jen by v Karlštejně stály skoro půl hodiny. To by sice mělo pozitivní vliv na eliminaci přenášení zpoždění, ale bylo by to za cenu přestupu. Navíc osobáky od Řevnic jezdí v pracovní dny do Berouna každou půl hodinu, osobáky do Berouna od Plzně jezdí každé 2 hodiny.
Za 2-3 roky se bude přepínat Karlštejn (mimo) – Beroun (včetně) na 25 kV AC, takže …
A na to jste přišel jak?
Podívejte se na stavby.szdc.cz na stavbu Karlštejn–Beroun.
A uvidím co? Že v rámci optimalizace daného úseku dojde k rekonstrukci trakčního vedení? O tom, že dojde ke konverzi, tam ale není ani slovo.
Koukněte na plán konverze.
Jaký plán konverze máte konkrétně na mysli?
Ty čísla nějak neštymují – v panterech 1. generace – 650.001 až 004 pro JČ je plaketa, kde je cena jednotky tuším 114,5 milionu. Když připočteme inflaci, tak jsou tyhle i s ETCS levnější.
Mě napadá, nemohly by spoje, které nemají pokračovat do Středočeského kraje, končit již v Kařezu, s tím, že po dobu obratu by se „uklidily“ na zbirožské nádraží. Je tam k tomu dostatečná délka zadrátovaných kolejí?
Tam není žádná „dostatečná délka zadrátovaných kolejí“ a technologický je to prakticky nemožné.
Navíc že obslouží Hořovice není také snad zas taková trága?
10 km na území kraje, který to nechce platit. Za jak dlouho se projezdí tolik, za co by se zaplatilo atrolejování příslušného kusu koleje? Jak velká je tam vlastně nákladní doprava?
Od Plzně na to chybí výhybky.
Jsem zvědav na ten lepší chod. Na fotce ten vyčuhující podvozek vypadá opět děsně amatérsky. Já bych očekával, že škoda už dávnou bude optimalizovat panter na panter 2. Se vším všudy.
Jsem zvědavý jak vyřeší ČD situaci v JMK kraji – co jsem slyšel tak výrobce uzavřel smlouvu i na servis jednotek, takže nová hala v Brně – Maloměřicích je úplně k ničemu ..
Proč by byla k ničemu? To si myslíte,že výrobce bude servisovat ty soupravy v Brně u peronu ? Třeba pronajaté Vectrony dopravci ČD si majitel servisuje ve Vršovicích v depu ČD.
Nečetl jste příspěvěk správně? JMK koupil od Škody jednotky i SERVIS !! a ten se dělá v Šumperku..
To je tam budou tahat motorem nebo nějakou dvousystémovkovou?
???
Si to do Šumperka dojede samo, do dílen pak to stáhnou dieselem.
Jak dojede 25 kV do Šumperka?
Aha, já jsem měl pocit, že se píše o plzeňských.
V tom případě už radši nepíšu.
A dovedete si to představit?Nejnižší stupeň údržby se provádí po 25 tis. ujetých km.Při průměrném proběhu za den 500 km pojede každá jednotka na údržbu jednou za 50 dnì.Při 37 jednotkách to je skoro každý pracovnì den táhnout jednu z Brna do Šumperka(sama tam nazajede) a zpátky.A to nepočítám závadu v čase mezi prohlídkami.V Šumperku se dělají vyšší stupně údržby.
A který fyzikální zákon znemožňuje provádět servis v pronajaté hale?
Tuším, že je to 3. Ševcův zákon, ale nerad bych se mýlil.
Zdeňku laskavě ne*****rej a přečti si smlouvu, resp. začerněnej text – a psáno je tam co ? Hm ? ANO, sláva…FULL SERVICE se bude dělat v nové hale v Brně-Maloměřicích a něco v Šumperku – a máme hotovo. Pohov !
Dušane !!!! já vycházel z informací, které mě dával vedoucí posunu v MAL !!!!! tak promin
A co je víc ? Podepsaná smlouva nebo info od vedoucího posunu ?
🤣
Pantery jezdí do Brna taky na lince R13 Olomouc Břeclav Brno…. = o těchto vláčcích nerozhoduje JMK. Ovšem na části trasy bude probíhat změna elektriky, takže uvidíme jak bude řešena během stavebních prací.
Jestli čtu správně, tak prozatím je předpoklad, že budou jezdit do 2024/2025
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Zverejneni-smluv-na-vlaky-dalkove-dopravy-v-obdobi/Linka-R13-Brno-Breclav-Olomouc/Smlouva.pdf.aspx
A mohu se laskavě zeptat proč sem taháte linku R13? Co má společného s touto diskuzí?
InterPantery z R13 se servisují mj. i v Brno – Maloměřice … Reagoval jsem na pana „Zdeněk Švec“, který napsal „Jsem zvědavý jak vyřeší ČD situaci v JMK kraji – co jsem slyšel tak výrobce uzavřel smlouvu i na servis jednotek, takže nová hala v Brně – Maloměřicích je úplně k ničemu ..“ Jeho komentář je na místě, neboť před lety ČD tvrdilo, že v Brno-Maloměřice : „Brno se stane hlavním domovem Panterů“ … A v této souvislosti např. letos byla dokončena investice firmy ČD v Brno-Maloměřicích za stovky milionů Kč (jedna hala)… Neznám celkový objem investic na onen plán… Číst vice »
1. do Brna jezdí i jiní panteři, než ty co budou patřit JMK
2. co když si škoda depo pronajme? na servis ideál, ono převážet jednotky na každou prohlídku a opravu do Šumperka taky nic moc
Zaujalo mne vylepšení chodových vlastností. Je pravda, že na určitých konkrétních místech se starší Panter chová jako když trolejbus přejede v plné rychlosti kanál. Ty místa jsou pořád stejné, ale chtít po SŽ nápravu je patrně ztráta času.
A ta určitá místa jsou výhybky a styky kolejnic?
S nejstaršími pantery si jako cestující „užívám“ skoro každý den. Až na několik úseků se třesou skoro na celé trati. Je dobře, že se se špatnými chodovými vlastnostmi Škodovka vypořádala (doufám, že je to pravda); mrzuté je, že se v třesoucích se „prototypech“ budeme vozit ještě desítky let.
U zcela nové soupravy mi přijde nadbytečné zdůrazňovat, že je o 10 mil. dražší kvůli zlému Bruselu (který ji spolufinancuje). Dražší může být i kvůli jiným vlivům. Jsem rád, že má ETCS, a čím dříve bude zaveden výhradní provoz ETCS, tím pro železnici líp.
V případě linky P2 nepřihodil Brusel ani korunu. A to ani na ETCS…takový je reálný stav věcí.
A kdo vypisuje dotační programy? A kdo to nechal tak, že vše mohl vybrat jen JMK? To přece nebylo z Brusle…
Myslím si, že dříve, jak v roce 2030 (35) to nebude, vzhledem k rozsáhlosti sítě a počtu vozidel. A jestli to bude jen dobře, ukaže jen čas, nikdy jsme tu takový systém, co tak hodně kecá do řízení, neměli.
Pokud něco platí Brusel. Tak to vždy znamená jedno. Že to platí daňový polatník. Nebo natištěné peníze.
Stejně tak, jako když to platí stát nebo kraj, jako v tomto případě.
„Nové dvouvozové soupravy jsou nízkopodlažní“
„trakční pohon, který je úspornější a bezpečnější“
Jako by se nám hejtman a viceprezident snažili sdělit, že předešlá verze byla vysokopodlažní a nebezpečná. Nebo jak mám těm formulacím rozumět.
Jsou nové soupravy InterJet a ty jsou kupříkladu vysokopodlažní a také mají rok výroby 2021. Takže je dobré to cestujícím vysvětlit.
Tak ale snad soupravy IJ nejsou pro regionální dopravu a nízkopodlažnost u „dálkovky“ není až tak prioritní.
Myslím že stačí „Paštika“
„Prodej co můžeš“, politické body se sbírají jako oblázky…
Jestlipak vylepšili oproti dřívějším tichost a rychlost zavírání dveří?
Minimálně v první třídě (pardon, tichém oddíle) je hlučnost stále. Mimochodem při jízdě tímhle panterem mi došlo, v čem jsou klasické vozy nadřazeny jednotkám, a to je právě hlučnost. Srovnání tichého Interjetu a Pantera kde pořád kvílí měniče je do uší bijící.
Měl jsem na mysli pípání při zavírání dveří …. ještě, že nástupiště 1A bylo v Pardubicích tak široké, jinak bych tenkrát leknutím slétl do protější koleje.
Můj osobní názor je ten, že by panteři měli být třívozové, 2 polopantografy, 3 WC z toho jedno pro cestující na vozíku a s přebalovacím pultem pro mimina.
Sice to nebude k panterům, ale pokud bych byl objednavatel dopravy chtěl bych na každé trati i jednu klasickou soupravu s pravidelným oběhem. Jezdí vodáci, kolisti, zimní sporty,….
Ještě mě napadla jedna otázka: Budou se panteři z předchozích řad upravovat, aby byli schopni jezdit s pantery poslední řady?
Je fakt, že minimálně u pětivozového Interpantera bych opravdu čekal sběrače dva.
Proč? Jsou vícesystémové lokomotivy, které mají jediný pantograf na jeden ze systémů v té které zemi, i když táhnou jakkoli velký vlak.
Lidi s kolama radsi do vysokopodlazni klasiky nez do nizkopodlazni jednotky s sirsima dverma? Proc?
Aby si šotoušek mohl vyfotit klasiku, to dá rozum… 😉
A protože Bdt má stahovací okna.
Nic proti, ale ta stahovací okna mi v létě strašně chybí. Když je venku 35° tak průvan je mnohem lepší varianta než klimatizovaný vůz na 20°.
Nefotim si mašinky, to fakt ne.
První generace jsou jednotky 440 a třetí jsou 650.2. Jaké jsou ta druhá generace? 650?
650 na Horažďovice
440 byli jednosystémové jednotky s napájením pouze 3 kč DC, zároveň se udělalo několik jednotek dvousystémových 25 kV AC/3 kV DC řady 650.
650 je dvouvozovka, 640 třívozovka
Pokud si sednete na sedačku u okna, překáží košík pod stolem, není to dobře řešené.
U sedaček umístěných u mezivozového přechodu je koš na odpadky opravdu přesně v koleni. Velmi rychle jsem se naučil si tam nesedat. Myslím, že stvořitel toho řešení by potřeboval strávit na tom místě několik dní. Zleva i zprava a jezdit. Až odkulhá zpátky do kanceláře, rychle by vymyslel úpravu, takhle jsou dvě místa ze čtyř nepoužitelné.
Teď jsem přesně na tomto místě seděl, a jako ano, lehce překáží, ale nijak hrozné mi to nepřišlo… Možná kdyby byla ta čtyřka plně obsazená, tak by to bylo jiné.
Za to si můžou cestující sami. První generace pod stolky koše nemá a jaký je výsledek? Odpadky na stolcích a sedačkách. Tak se koše daly zpět na obvyklé místo.
Pokud cestující požadují/ resp. objednavatel požaduje košíky pod stolkem, tak to má vyrobce udělat ergonomicky a funkčnost řešení si vyzkoušet. Talent 2 to tak má a jezdí už nějaký pátek. Takže řešení existuje. Jen ve Škodovce nemají tak talentované konstruktéry na zástavbě interiérů.
Co to brání do škodovky nastoupit a vylepšit to?když víš jak by to mělo vypadat?
K tomu kroku mi brání spokojenost s mým současným zaměstnavatelem. (V Catii umím).
To je příliš laciná odpověď, použitelná na jakoukoli i oprávněnou kritiku.
Jsem si vždy myslel, že kapacita pro stojící cestující se řeší v mhd kvůli krátkým dojezdům. A koukám, že s kapacitou pro stojící cestující argumentuje i ČD ve vlacích, což mi přijde zarážející, protože by vlak měl nabízet určitý komfort, jako možnost sezení na sedačce.
Nejen v MHD, ale i v linkových autobusech, a toto je na podobné úrovni. Takže nevidím důvod neuvádět i místa na státní, obzvláště, když v takovýchto vlacích není nic neobvyklého, že cestující i stojí.
Ono se to prekryva, rada cest v MHD muze byt casove delsi nez nektere cesty vlakem. U pimestskych vlaku tohoto typu mi tedy uvadeni kapacity k stani dava smysl.
nebuďte zpovykanej 🙂
Tím panterem se jede z Rokycan na hlavní nádraží v Plzni 15 minut. Stejných 15 minut jede tramvaj č. 1 z Bolevce na Hlavní nádraží. V když může se stojícími cestujícími počítat tramvaj, proč ne i ten vlak?
kdyz nebyla covid sezona, tak na marianky, cheb a vary ty 2 vozy ne uplne staci, 2x jsem s tim jel obema tridami a i v sedle to bylo z Plzne az do ML plne, jenom jednicka je nevyuzita. defacto 1 vuz zpulky okupuje obri hajzlik a letiste pro kriplkary, jestli se tim lidi nauci jezdit tak jak na vary, tak bude kapacita a belkoprostorovost sama regulovat zajem, komfort vedle smrduteho cokla rozvaleneho na pristavaci plose pro kriplkary a partou hlasite trashtalkujicich gerontu nebyl nejlepším.
Vždy jsem si myslel, že první třídou jezdí kultivovaní lidé, gentlemani a dámy . Mýlil jsem se , jak dokazuje vás příspěvek . Jste zástupce opačné strany spektra lidstva .počet mínusů mi to ukazuje . Co vám přát ? Snad , aby se vám při ztrátě zraku o doprovod staral uslintany čokl a v pozdějším věku , tedy nevlastnite-li nějaký kouzelný lektvar , ať vás titulují gerontem nově nastupující mlaďoši. Ideálně byste mohl sedět na kriplkáře k tomu .
Co si přeješ pro sebe, přej i druhým, a co si nepřeješ, nepřej ani jim
Přeji mladému muži zmoudŕení , zbytek byl nadsázka , snaha i toto individuum přivést k přemýšlení . Samozřejmě , že zlého nikomu nepřejí doslova .
Hlavni pointa to ho prispevku je, ze ta dvouvozova souprava na tu trasu ani v obdobi snizeneho zajmu o dopravu casto nestaci a ze je treba brat v potaz, ze velkou cast te jednotky procentualne zabira k preprave nevyuzitelny prostor. Ten vozickar/mamina s kocarkem se do toho preplneneho vlaku nevejde. Puvodni SP, ktery jel jen do Chebu mel tusim 4 vozy. Ted kdyz je atraktivnejsi a vyuziva se i k eliminaci povinne prestupni hodinove pauzi v Chebu mezi rychliky tak ma kapacitu 1,5 vozu. Opravdu mam rad, jak lidi nekoukaji na sdeleni jako celek, ale vytipnou si jedno slovo. Byt… Číst vice »
Nic neopravňuje člověka se vyjadřovat takhle . Ani dlaždiče . A to vím , že lidé z Jedličkarny mají drsný humor . Oni můžou a jistě i mezi přáteli se najde drsnější nadsázka , ale tady z toho čišelo zlo. Zbytek příspěvku mohl být napsán sebekvětnatěji.
Mne se zas líbí anglický styl politeness.
To víte. Pokud forma sdělení přestoupí určitou čáru, pak je už sdělení svým způsobem nečitelné. To přeci není nic nepochopitelného.
Moje sympatická kamarádka se ve svých 24 letech ocitla na „kriplkáře“ díky kriplovi za volantem. Myslím, že takto byste o lidech na vozíčku a místech pro ně psát neměl.
Souhlas. Naprostý.
Někomu neslouží nohy. jinému rozum. Ty nohy se jakž-takž dají nahradit vozíkem. Ale co na ten rozum, to netuším.
A budou spřahovatelné se staršími?