Škoda je už osmou nejprodávanější značkou v Evropě, v Česku předstihla v ojetinách AAA Auto
Automobilka Škoda Auto loni poskočila v žebříčku nejprodávanějších značek osobních aut na evropském trhu na osmé místo. V roce 2018
Automobilka Škoda Auto loni poskočila v žebříčku nejprodávanějších značek osobních aut na evropském trhu na osmé místo. V roce 2018 byla značka desátá. V Evropské unii prodala loni 730 tisíc vozidel, o 4,2 % více než před rokem.
Na setkání s novináři to dnes uvedl ředitel Škody Auto pro Českou republiku Luboš Vlček. V Česku firma loni zvýšila svůj tržní podíl na 34,3 %, prodala 94 150 aut.
Podle dnes zveřejněných dat společnosti JATO Dynamics v celé Evropě prodala Škoda Auto 756 tisíc vozidel, o 5 % více než před rokem. Model Octavia byl desátým nejprodávanějším v Evropě. Prodejům v Evropě loni dominoval opět Volkswagen a Renault. Škoda předstihla v počtu prodaných vozů například i Audi.
Automobilka nově ovládla i tuzemský trh s ojetými vozidly. Přes prodejní systém Škoda Plus loni prodala 54 840 vozidel, což je více, než loni prodala dosavadní jednička, společnost AAA Auto. Ta v loňském roce prodala v Česku 47 tisíc vozidel. Škodě stouply prodeje v tomto systému meziročně o 9 %. Letos chce docílit hranice 60 tisíc vozů, v dlouhodobém plánu chce ročně prodat přes své dealery 100 tisíc aut. Zákazníkům v systému Škoda Plus garantuje historii vozu.
Na rozdíl od sílících pesimistických hlasů o budoucnosti české ekonomiky Vlček dnes uvedl, že nevidí žádné krizové momenty. „Firmy jsou stále v dobré kondici, celkový výkon ekonomiky je velmi dobrý,“ uvedl Vlček. I proto chce na českém trhu dosáhnout podobné výkonnosti jako loni. Automobilka si pochvaluje, že letos roste prakticky ve všech segmentech trhu. Loni na tuzemský trh uvedla řadu nových modelů i alternativních pohonů.