Škoda Group vstupuje na indický trh. S gigantem TATA bude vyrábět komponenty pro vlaky
Výroba komponentů kolejových vozidel ve Škoda Group. Pramen: Škoda

Společný podnik se zaměří na výrobu měničů a pohonů pro vlaky pro středně vysoké rychlosti, regionální vlaky a metro.
Tak a je po problému s názvem firmy, která si prodala i vlastní obchodní známku. Bude to MAMA Plzeň 😁 Ne vážně, když už ta globalizace musí být, tak alespoň obchodujme a investujme do stabilních zemí s nějakým normálnějším politickým zřízením. A necpěme know-how a investice do zemí, jejichž diktatury nás nesnáší…
A tahle Vaše geopolitickoekonomická analýza má s Indií společného přesně co, prosím pěkně?
Že je to předvídatelnější partner než Čína?
Asi to, že aktuálny režim Indie sa čoraz viac podobá Slovensku či Maďarsku.
Chytra firma so know-how chrani a klicove technologie vyrabi doma, zbytek muze vyrabet kdekolov… muzete to preci videt i u nas v nekterych firmach, kdy delame jen subky nedulezitych komponent… to klicove zustava v Nemecku, Francii apod.
Chybou byla Cina, kam jsme outsourcovali i klicove know-how a vysledek je znat….
Urvat kus trhu, kam se tlačí zejména Čína, považuji za velký úspěch.
Fakt Čína? Elektrické lokomotivy dělají ve spolupráci se Siemensem a Alstomem, dieselové mají americké, vlaky pro VRT Mumbai – Ahmedabad budou z Japonka, ale o žádných čínských aktivitách na Indickém trhu s kolejovými vozidly nevím.
Čína se tlačí všude, ale indivé se s číňany moc nemusí. Osobně ale předpokládám, že Indie bude v růstu šlapat Číně na paty a projde si podobným vývojem, jako Čína od let 1990 do roku 2020.
Hlavně, ať si tu indickou kvalitu nechají tam.
umite napsat i nejaky pozitivni prispevek?
posledni tyden to je od vas jeden hnuj za druhym.
A co se dá napsat pozitivního k tomu, že pokračuje odliv západního know-how, výroby i pracovních míst do asie?
A není výhodnější u nás vyvíjet sofistikované výrobky a platit vysoké mzdy vzdělaným lidem a ty výrobky samotné pak pro indický trh nechat vyrobit v Indii?
Zapomněl jste napsat, pro koho to je výhodnější.
Záleží podle jakých norem a pro jaký trh vyrábějí. Zatim evropu chrání, že většinu produkce uplatní na vlastním trhu a v okolí. Až budou chtít expandovat do Evropy, tak najednou zjistíme, že Tata limuzína včetně dovozu vyjde na 75 % ceny Superba, protože náklady na elektřinu mají třetinové, mzdové náklady poloviční a ocel za polovinu (využití uhlí oproti elektřině v železárnách a ocelarnách.
No a tu limuzínu vám už přivezou orezlou, protože je z nekvalitní oceli, s mizernou povrchovou úpravou, zrezne to už na lodi, a za pár let se to rozpadne na prach.
Děkuji, již jsem měl tu čest se podívat na ten zázrak indického strojírenství.
Ty náklady bych čekal nižší. Když jejich Měsíční mise se sondou vyšla na peníze jako (průměrný) Hollywoodský sci-fi film.
To ale není o tom, že je ta jejich mise levná, ale o tom, že filmy jsou šílené drahé.
Mise na měsíc je už navíc poměrně vyšlapaná cesta, vždyť už tam ČLOVĚK stanul před téměř 50ti lety. Od té doby je spousta té technologie mnohem dostupnější.
Pred 50 rokmi išlo o „politický orgazmus“ – kto sa prvý odfotí s vlajkou na povrchu, ale v súčasnosti sa plánuje trvalé osídlenie a geologický prieskum a prípadná ťažba vzácnych nerastov.
Já bych jen podtknul, že ty limuzíny, tedy pardon, dnes SUVčka vyrábí Tata již nějaký pátek na Slovensku, a levnější než Superb (nebo Kodiak) zatím moc nejsou 🙂
No on je rozdil vyrabet podle indickych norem a zvyklosti oproti zapadnim … . Tady jsou snad narocnejsi pozadavky i na detska auticka.
To český škudlil nepochopí a bude si dál myslet, že ho všichni šidí a okrádají. Na těch autech se šetřilo kde se dalo, což se ukáže už po chvíli v provozu, nebo po nehodě.