Škoda Group rozšiřuje ostravský závod, shání 500 zaměstnanců
Během tří let Škoda téměř ztrojnásobila počet zaměstnanců v Ostravě.
Výrazné rozšíření výrobních kapacit v závodě Škoda Group přinese i nová pracovní místa. Výrobce kolejových vozidel oznámil, že aktuálně hledá zhruba 500 zaměstnanců na různé pozice. Zájem je zejména o elektromechaniky, zámečníky, kontrolory jakosti a mechaniky elektronických zařízení.
Na začátku roku 2020, před zahájením investic, zaměstnávala Škoda Group v ostravských výrobních závodech přibližně 550 pracovníků. V průběhu dvou let se počet zaměstnanců zvýšil na současných 1 400, a to i díky nákupu výrobního závodu v ostravském Martinově, se kterým přišlo i jeho 200 zaměstnanců.
„Naše výrobní závody prochází zásadní proměnou. Ať už se jedná o unikátní obráběcí pracoviště nebo moderní lakovny, klademe si za cíl, abychom našim zaměstnancům zajistili prvotřídní pracovní prostředí, ve kterém mohou vznikat vozidla té nejvyšší kvality. V tuto chvíli zdvojnásobujeme kapacitu montážních linek, které budeme mít nově hned čtyři. Aktuálně totiž pracujeme nejen na projektech pro České dráhy, ale probíhá stále výroba elektrických jednotek pro Lotyšsko a zahájili jsme i montáž vlaků pro Estonsko,“ popisuje Martin Bednarz, generální ředitel Škoda Vagonka.
Výrazné investice do rozšíření výroby
Součástí ostravského závodu je například největší portálové obráběcí centrum, které bylo vybudováno jako součást projektu k rozšíření výrobních kapacit. Další velkou investicí byla stavba nové lakovny. V současné době se budují dvě nové montážní linky. Po dokončení poslední investice bude roční kapacita výroby až 300 hrubých staveb a až 200 plně smontovaných a otestovaných vozů. Před zahájením investic se kapacita pohybovala okolo 50 vozů. Nová lakovna zvládne ročně nalakovat 120 skříní oproti původním 40.
Velkou investicí prošel i výrobní závod v ostravském Martinově, kde byla vybudována nová pracoviště – dvě lakovny, jedna přípravna a jeden tryskací box, v celkové hodnotě přesahující 70 milionů Kč. Lakovna nově pojme až pět desítek vozů ročně a po dodatečných úpravách je možné ji rozšířit o dalších padesát procent. Další významnou investicí v ostravském regionu je zřízení centrálního skladu, který přispěje k vybudování celkové logistiky od příjmu materiálů a jeho skladování přes přípravu materiálu dle potřeb výroby až po samotnou expedici materiálu do výroby.