Škoda finišuje s výrobou první tramvaje pro braniborská města

Nová tramvaj pro Braniborsko. Foto: Škoda GroupNová tramvaj pro Braniborsko. Foto: Škoda Group

První tramvaj bude do Německa dodána v dubnu.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Dost mě překvapuje, že se stále ještě vyrábí tramvaje, které nejsou 100 % nízkopodlažní.

Noscortas

Podle metodiky Ústavu pro jazyk český AV ČR v.v.i., se mají primárně využívat české ekvivalenty, tedy Chotěbuz místo Cottbus atp.

Zdeněk

Problém je, že české ekvivalenty jsou mnohdy známé, tak málo, že je lepší vždy udávat originální název a český používat společně v závorce, samozřejmě u známých jako Vídeň či Paříž stačí český ekvivalent, avšak jinak velmi pochybuji, že se mnoho uživatelů chytne u názvů měst jako např. Bělák (Villach), Svatý Hypolit (St. Pölten), Celovec (Klagenfurt), Lázně Chudoba (Kudowa Zdrój), Bohatyně (Bogatynia), Libava (Lubawka), atd.

MHD

Však vámi popisovaný problém tu je, protože se tím pravidlem málokdo řídí. 🙂

Y.K.

Pravidlem? O žádném takovém pravidle nevím.

pedrod

Takže olympiáda se bude konat v Parisu, Railjet jezdí do Wienu a řeka Thames protéká Londonem 🙂

Karl vB.

A můžete nám prosím sdělit, pokud použiji metodiky Ústavu pro jazyk český AV ČR v.v.i., kde leží např. Svatý Hypolit?

MartinS.

Opravdu byste tedy v tomto článku upřednostnil psát Braniboř nad Havolou?

Bez přezdívky

To co píšete je naprostý nesmysl. Zeměpisné názvy se zásadně překládat nemají. Jediné co to způsobuje je dokonalý guláš vedoucí k chybám.

ydš

A jinak pane profesore, váš názor na tuto objednávku tramvají od jmenovaných měst? Dobře vybrali? Nebo..?

Kubrt

Ten poslední odstavec má zřejmě znamenat, že tramvaje jsou skoro stejné, ovšem ve dvou šířkách (tuším Cottbus 2,2, ostatní 2,3 m). Jinak si ta troje „velmi odlišná prostředí“ ve třech exDDR provinčních městech neumím vysvětlit 🙂

Permonik

Nebyl rozdíl v napajecích systémech a každe město chtělo jiné pomocné, doplňkové systémy ve vozidlech?

Myslím, že jsem to registoval tady na webu, ale nenašel jsem.

Hasler

Škoda spíše finišuje, než finalizuje s výrobou…

kpetr

Šotek řádil daleko víc než jen tady: Chotěbuz 2x, obci, …

Antonín

Někdy se zadaří – píši v práci také pravidelně na PC a velkou výhodou pro šotky je možnost opravovat, přesunovat a měnit text, kdy zůstane část původního, včetně pádů apod. a pokud si nevytisknu, kdy na papíře vidím hned, tak na obrazovce mi to občas uteče.

Vypadá jako kdyby ji vyrobil západní výrobce

První hezká tramvaj od Škodovky, po obludách 14t je to docela zázrak

To je na vkusu a přání zákazníka.

PvvS

Jestlipak jim je taky zdražili…

Bartol

Víte to? Znáte smlouvy? Nebo je to jen názor maskovaný za otázku v důsledku zášti a závisti?

Jiří Kocurek

Zrovna v Brně ten skok téměř o polovinu nahoru byl extrémní.

Pumpaře si berou do huby, když zdraží o 10 % a vyčítají jim, že ceny nikdy neklesly – kdo tvrdí, že klesly, zažije takový nával agresivity, jaký se jen tak nevidí.

Bartol

Ano. Byl extrémní.

Zaprvé, to, co se stalo v Brně, nás zde v tomto případě nezajímá. Za vypracování smlouvy jsou vždy odpovědné obě strany. Pokud Brno takovou smlouvu schválilo, leží odpovědnost také ve městě. ŠT dodržuje smlouvu. Brno si mohlo přímo objednat větší množství za nižší cenu – ten úrok by byl levnější. Časem není nic levnější, spíš je všechno časem dražší (to je důvod proč mám ve sklepě nakoupené různé filtry, olej a některé opotřebitelné díly pro auto.)

Brno nemuselo navýšení ceny akceptovat a mohlo objednávku stornovat.

Robert Pražák

Jestliže zdražily vstupy, tak nejspíš jo. Prodávat se ztrátou je tak trochu nesmysl, že?