Škoda Fabia slaví čtvrtstoletí. Její generace skrývají klenoty, ale i verze, kterým se raději vyhněte

Různé modely vozu Škoda Fabia. Zdroj: AuresRůzné modely vozu Škoda Fabia. Zdroj: Aures

Expert radí, jaké motorizace jsou u fabií cenovými držáky a kde se mít na pozoru.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M.Z.

A nemělo by to být označené jako REKLAMA? Či moderně ADVERTORIAL?

Jack O.

Každá generace měla také svoji really verzi,
Škoda Fabia WRC
Škoda Fabia S2000
Škoda Fabia R5
Škoda Fabia Rally2

Frankie

Mám 1,9 SDI rok 1999. Najeto 240 tisíc. Auto chytá na drc a je to pračka vzduchu. Co na tom, že je to holátko, jezdí za skutečných 5/100 po městě. Ať si kdo chce co chce pindá, ale nevyměnil bych

Orel

Nedávno jsem seděl v nové fabii a můžu říct že za ty peníze ať si tu plastovou leštěnku nechají chtěl bych vidět například palubní desku po 20 letech u favorita se prohla a všechno vrzalo.

Otakar

Už 25 let utrpení na cestách. Fábia, stejně jako Dácia a Hyundai jsou pro mě na cestě red flag a věnuji jim zvýšenou pozornost. Řidiči těchto aut rádi zmatkují.

Orel

Já teda nezmatkuji ale utrpení je d dávám si pozor na řidiče BMW a Audi například používáni směrových světel za to bych jim bral řidičáky,

Kebab

Blinkry a zrcátka už nepoužívá nikdo, nezávisle na značce. Proč by taky měl, když to nikdo neřeší? Stačí přece dodržet rychlost, mít pásy, svítit (nejlíp na automat, takže v mlze jen vepředu), mít 0,000000000000 promile alkoholu v krvi a v zimě zimní gumy, s více než dvojnásobným požadovaným vzorkem než v Německu. A pochopitelně vůbec žádné nezapsané úpravy. Pak je mise splněna, nesmrtelnosti je dosaženo a můžeme směle třeba vytáhnout mobil…

DavidS

Nechte mě hádat. Máte Audinu nebo Bavoráka?

Kebab

Především má pravdu😃

Air Traveller

docela by me zajimalo, co za uber auto mas ty :)))

LukHo

Otec vlastní Fabii I Combi rok 2004 1.4 16V 59 Kw dovoz z Německa má to v pěkné černé metalíze a má nadstandartní výbavu, kupříkladu Maxidot, vyhřívané přední sedačky, všechny okna na elektriku, ASR a tak dále. Auto má lehce přes 300 tisíc nájezd, motor olej ani vodu nebere a není ani nijak moc porezlá, jen jsou chycené spodní rohy předních blatníků. Dokud auto neshnije tak z domu nepůjde. Já měl 2 Fabie I jednu 1.2 HTP 40 Kw ta měla karosérii jak kdyby sjela z výrobní linky včera, najeto měla ku 180 tisíc, ale ten motor byl katastrofa, říkal… Číst vice »

Smutný pohled

Jo, to auto přežije vše. Jen nesmí začít reznout. Hlavně prahy. Pak je to RIP.

switch007

První generace byla držák. Co jsem kdysi četl, tak v rámci koncernu VW bylo v té době rozhodnuto, že každá ze značek bude konkurovat některé ze zavedených automobilek a Škoda měla na přelomu tisíciletí konkurovat Volvu. Proto i jedničková Fabie byla a vcelku bytelné a bezpečné auto, měkčené plasty apod. Bohužel dneska už pomalu „zahnívají“. Máme v rodině nenáviděné HTP 47 kW 2005, najeto 330 tisíc, z toho my druhou polovinu. Auto je v provozu několikrát týdně, léto i zima. Samozřejmě po 20 letech se občas objeví nějaká závada, ale vesměs jsou to spotřební věci (podvozek, brzdy, olej, svíčky, výfuk),… Číst vice »

Tomáš V.

Taková spotřeba je reálná, ovšem pouze při tachometrových 100 km/h a jízdě na tempomat. Jet na dálnici takhle pomalu je dost otrava.
Mám stejnou motorizaci, jednou ročně s tím absolvuju delší výlet (Švýcarsko, Lucembursko atd.), nemám s ní žádný problém, jen ta cesta ubíhá docela pomalu. Když se jede moc rychle, není slyšet rádio. 🙂

switch007

Pokud jedu po dálnici, tak tachometrových 115-120. Snažím se nikomu nepřekážet. Stovkou bych se neploužil 😀 Tempomat bohužel nemáme. Je fakt, že jak to točí ke 4000, tak už toho moc slyšet není :-))

Vlastimil Kocurek

Motor může být příjemnější než nějaké uřvané komerční rádio

sss

žvásty,1fabia byla drahá jak čert a pokud to počítáš na platy-možná ty pražské úřednické…

Igor Mauricio

Mám doma první i druhou generaci. S tou druhou jsem najezdil asi 110 tisíc km v době, kdy to bylo po dlouhou dobu jediné moje auto na denní ježdění. Motor 63 kW 1.2 TSI už po té „modernizaci“ rozvodového řetězu (mj. se měnil až v cca 120tis, což není úplně špatný výsledek na pověst motorů TSI, které každý zná jako problémové motory, aniž by věděl, že po v článku zmíněné modernizaci většina probémů vymizela), slušná výbava (tedy na mé tehdejší potřeby, pohledem dneška to nemá skoro nic), jediné, co mě vždycky fakt štvalo, bylo dílenské zpracování – všude něco vrzalo,… Číst vice »

sss

tak tolik závad nikdy nikdo neměl,to sis kazil sám ne?jsou tací vrtáci…

Igor Mauricio

🙂 Zavady, ktere vznikly moji snahou o vylepseni stavu vozidla, jsem zamerne zamlcel.

Petr S.

Dobrý motor byl benzín 1.4 16V 59kw….do Fabie 1 combi se dával jen jeden rok a to 2007…

Observer

Dvojková Fabie Combi kolem roku 2010 s motorem HTP 51 kw CGPA byla naprosto bezproblémové a spolehlivé auto. Dobře se v tom sedělo, akorát v táhlých stoupáních a na dálnici jí to úplně dobře nešlo.

Průvodce původní Aleš

Na sezení je křeslo, auto je na pořádné ježdění 🙂 Doufám, že víte, co zkratka HTP znamená :-)))

Tomáš V.

Do města bez problémů, mimo město na normální ježdění a pravý pruh na dálnici v pohodě. Kdo si koupí slabý motor a čeká od toho něco víc, ten není normální. A že se takových našlo, výběr v dané cenovce byl široký víc než dost.

Jiří

A co motor 1,4 74kw v první generaci?

Felix Lichnovský

Pokud má doložený servis, asi ano, ale jinak spíše nedoporučuji. Výměna rozvodů je velmi drahá a v cenách těch aut dnes se nedá čekat, že to někdo dělal poctivě. Navíc tato výkonnější verze se ráda přidírala, ale špatná auta už dnes asi dojezdila a dobrá přežila.

Základ je doložený nešizený olejový servis, ideálně v krátkém intervalu 10.000 – 15.000. Pak bych se podíval na stav karoserie a neshnilé auto (pozor na prahy za předními koly) byl mohl být dobrý kup.

Pražec

„Potíže s adhezí“ jsou pěkný eufemismus.
Když jsem v zimě potřeboval parkovat za barákem, musel jsem vyjet krátký kopeček, ani moc prudký nebyl.
Ale přesvědčit to auto, aby překonalo padesát metrů sněhu uhrnutého pluhem, připomínalo krocení tvrdohlavého mezka.
Většinou jsme tlačili, ale nejúčinnější bylo, když se našel odvážlivec, který si sedl na haubnu.

Karel IV.

Zkoušel jste to vycouvat?

PetrD

Ano, v zimě na sněhu je to tragedie ikdyz to mám i s ASR

Roman

Nechápu jak pan odborník může doporučit v Fabia 1 jednotku 1,4 16V nejhorší varianta, velká spotřeba benzinu, 150000 km zacina mít hrubý zvuk a odcházejí na klice jak na běžícim pasu. Jako motorar nedoporucuji.

Karel IV.

1.4 16V 55 kW, r.v. 2000, najeto zatím 257k km, průměrná spotřeba 5,5 l, lehce hrubší zvuk mají všechny tyto motory už z výroby a s nájezdem se to nemění (pokud nemá vyrezlý či díravý výfuk).

PetrD

Mám stejnou. Kupovanou v 2017 s najezdem 160kKm. Teď má 210kKm. Jezdíme už jenom kratší trasy většinou po městě takže prumer 7 litru. Jediný problém s motorem je v elektronice. Už se vyměnily obě lambda sondy, ale pořád sem tam vyskočí pečené kuře a další jízdu zmizi.

Martin Bečvář

Opravdový klenot je v bazaru nebo na inzerci sehnat zachovalou Fabii první řady s motorem 2,0 i (85 kW)…. Pokud tento motor nenapá olej tak jede velmi a opravdu velmi dobře a krátká fabie (né kombi)…tak s tou je jízda opravdu nejen zábava ale dá se říci i sportovní zážitek.

Moc těchto motorizací vyrobeno nebylo a většina šla na vývoz (především do Německa) a tu a tam se něco v inzerci zableskne ale většinou je problém již pokročilá koroze karoserie..

Jiri Bílek

Ano měl jsem ji 2.0 MPI peckovej motor , přivezl jsem si ji z Německa byla to rarita

Kebab

Těch je opravdu málo. Taky v té době stála snad půl milionu a za to už byla slušná Oktávka.

Václav

Škoda jen, že zařízli tu verzi kombi.

Beny

Taky mě to mrzí ale existence Scaly není špatná náplast.

Tom

Bohužel nenabízí atmosfericky motor

Peeetr

Dokud se bude vyrábět Scala, tak kombi nemá šanci na návrat.

lukYs

dneska se ve fabrikách zaměstnávají lidi ně proto aby něco vyrobili ale aby vymýšleli kde ušetřit. A že jich je v těch továrnách!!!! myslím že kdyby zrušili ty stovky teplých místeček tak udělají líp…

Gwann

No potes koste, to je mi panecku nazor….

Jen abych si potvrdil, s kym mame tu cest…jak jste citlivy na cenu? Bybirate vzdy nejlevnejsi?

Michal M

Líp by udělali, kdyby lidi jako jsi ty zavřeli do blázince.

lukYs

no jo. pán na teplým místečku se ozval.

hroch.obojzivelny

To já vám povím ještě něco mnohem víc šokujícího. Představte si, že dneska je někdo schopný postavit fabriku jen proto, aby vydělával peníze! Kam jsme to došli, že? 🙂

Kebab

Přepočet na dnešní průměrnou kupní sílu je zajímavý, nemůže ovšem nijak zohlednit kvalitu výroby. První generace Fabie je prakticky nezničitelná, i vzhledem k časté volbě jako prvního auta je neuvěřitelné, co všechno má ta technika za sebou a pořád funguje. U druhé generace už přišli na to, kde se dá nepozorovaně ušetřit a tento trend pokračuje. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby první Fabie s 1.9 TDI ve velkém přežívaly ty dnešní Superby, se kterými se pořizovací ceny v článku srovnávají.

Gwann

Mate pro domnenku duvod nebo jen blby plk, jak drive bylo vse lepsi?

Kebab

Jistěže mám důvod, spočívá právě ve zkušenosti s první a druhou generací Fabie, potvrzuje ho také zkušenost s čtvrtou a pátou generací VW Transporter, zprostředkovaně i se šestou, kde jsou ještě větší problémy s kvalitou. A jaký je váš důvod pro blbé plky?

Jiří Kocurek

Po 20 letech se psíš projeví, kdo a hlavně JAK s tím jezdil. Ty kusy, které byly horší kvality z celé série, ty už po 20 letech nejezdí.

Michal M

A co to znamená „nepozorovaně ušetřit“? Má to auto problém dosáhnout třeba průměrného věku auta v Německu? (Což je 10 let?)

Jiří Kocurek

Jakobych se vrátil o 25 let dozadu, jen místo první generace Fabie to byla stodváca. Zbytek je úplně stejná kostra použitelná kdykoliv, stači měnit typ vozu.

Ano, tedy na přelomu tisícieltí měly stodvácy přežít ty dnešní Fabie a Oktávky.

Jakub Kasalický

proto ta porovnání i v kontextu, že se pořád remca jak.jsou auta drahá, ale zároveň je chceme mít „nafurt“…. Logicky to nejde dohromad,ly.

Kebab

V souvislosti se stále novou a novou povinnou “výbavou” to nejde dohromady ani technicky. Přitom právě jednoduché a trvanlivé věci jsou nenásilnou cestou k šetrnosti a udržitelnosti.

Otakar

Dnešní Superby najedou stejně (jen při té cestě nebude člověk tak trpět). Problém je v servisu, kdy se dřívě auta servisovaly. Dnes se servisují způsobem – vystavíme pánovi fakturu, ať nepřijde o záruku, ale olej vyměníme v lepším případě z půlky.

Když se auta servisují jak mají, vydrží. Když ne, nevydrží. A srovnává se nejvyšší možná výbava Fábie se Superbem v základu.

Kebab

I to je určitě kus té mechanické části problému. Větší průšvih je ta elektronická část. Kvalita a složitost kabeláže a obrovské množství dalších souvisejících dílů, čidel atd. Jakmile se tohle začne ve velkém sypat, oprava už zpravidla nemá smysl.

Kolemjdoucí

Jó za našich mladejch let, to bejval svět v pořádku, věci pořádný, lidi makali, to né jak dneska.

Kebab

Těžko říct, o jaké době mluvíte, ale rozdíl třeba v té v autokabeláži je násobný. Kabel z devadesátek má klidně dvojnásobný průměr než třeba ten v autě z roku 2018. To není stesk po starých časech, to je fakt, viděl jsem obě obnažené kabeláže současně.