Škoda expeduje první jednotku do Lotyšska, rozebranou na kamionech

Přeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda GroupPřeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda Group

Vlaky se vezou po silnici kvůli odlišnému rozchodu a situaci ve východní Evropě, jejich vyvezení z ostravské továrny si vyžádalo zbourání vrátnice.

Škoda Transportation začala tento týden s přepravou první elektrické jednotky RegioPanter do Lotyšska. Tamní státní dráhy si u českého výrobce objednaly celkem 32 čtyřvozových souprav. Vlak se přesouvá v rozebraném stavu na kamionech, které vyjely ze závodů v Plzni a Ostravě. Vyvezení z ostravské továrny si mimo jiné vyžádalo zbourání vrátnice.

Jeden konvoj veze podvozky z Plzně, druhý střešní komponenty z Ostravy a třetí převáží dva vozy. Další dva vozy poputují do Lotyšska příští týden.

„Vzhledem k současné situaci v Evropě jsme museli změnit naše původní plány na přemístění vlaků. Všechny vlaky a potřebné díly budou do Lotyšska dodány výhradně po silnici. Spolupracujeme s partnerem z Lotyšska, který pomůže s finální montáží vlaků v Lotyšsku. Vlak namontujeme na širokorozchodný podvozek, namontujeme elektrické zařízení na střechu a provedeme všechny potřebné práce pro zahájení testování vlaku,“ uvedl šéf Škody Vagonky Martin Bednarz.

Přeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda GroupPřeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda GroupPřeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda GroupPřeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda GroupPřeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda Group

Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens) plánují zahájit testy nových vlaků na lotyšských kolejích v srpnu.

Škoda vyrobí pro lotyšské dráhy celkem 32 souprav, cena zakázky se pohybuje okolo 6 miliard korun. Dodávka má být završena do konce roku 2023. V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení. První už podle lotyšských drah proběhlo v první polovině června v Plzni, kde se zaměstnanci lotyšského dopravce (především strojvedoucí) seznámili s novou jednotkou.

Nové elektrické jednotky jsou určeny pro provoz na tratích s rozchodem 1 520 mm a napájecím systémem 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. Vozidla musejí odolat klimatickým podmínkám od −40 °C do +40 °C. Kapacita vozidel činí 400 sedících a až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost je 160 km/h.

Lotyši s českými vlaky počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.

 

Tagy Lotyšsko Škoda Vagonka
47 komentářů