Design je věc subjektivní a na design to nejezdí, což by zde zdůraznila značná část šotoušů bez špetky vkusu. Ale je pravdou, že krásná vozidla a zejména vozidla VHD jsou určitou prestiží značek a Škoda krásná vozidla skutečně ani náhodou nedělá, dělá vozidla designově průměrná. Doufám, že se Škoda do soutěže Prahy přihlásí s designem, který bude krok kupředu, stejně jako se stalo mezi vlaky metra pro Petrohrad a Varšavu. Protože když se dneska podíváte na ty soupravy pro Petrohrad, tak se nechte věřit tomu, že nejsou ani 15 let staré.
Vkus dobrý, ale morálka plebejců tristní… V zemích (s námi v čele), kde nevydrží souprava ani den bez grafitti a vyškábaných skel si lid nic jiného než obdélník a dveře z katalogu rakouského monopolisty nezaslouží… Snad po pár exemplárních amputacích rukou bychom si mohli dovolit i ohýbaná skla… …což by ovšem bylo velmi nemoderní, středověké smýšlení. Do té doby nemůžeme mít hezké věci…
A co byste si, zřejmě jako člen samozvané Estetické komise Národní šoto rady představoval?
Je vlak co jezdí v podzemí, snažit se o aerodynamické tvary nemá smysl, důležité je, aby to bylo dostatečně prostorné.
A je vůbec otázka zda by ten „lepší“ design vůbec někdo chtěl natož zaplatil.
Naopak, lepší design (nemluvě jen o samotném barevném provedení, jako v diskuzi o trolejbusech pro Tallinn) nestojí prakticky nic navíc. Nějaký tvar a barvu to vozidlo musí mít v každém případě. Výbava vozu něco stojí, technická vylepšení něco stojí, bezpečnost něco stojí… design stačí jen vymyslet. Samozřejmě, zajímavý a neotřelý design se také nemusí líbit – viz metro Siemens Inspiro právě v Sofii (a Varšavě).
Tak to jste napsal kardinální pitomost. Konkrétně na tomto vlaku: (1) dveře vysunuté ven z vozu by stály víc, než dveře schované v bočnici, i když by to vypadalo líp, a dále (2) rovné čelní sklo je levnější než zakřivené, a taky se lépe stírá. Takže už tady vidíme, že tvar to mít musí, ale ne každý tvar má stejné náklady a vlastnosti jako pevnost, aerodynamika a užitné vlastnosti jako výhled. Příklady selhání této úvahy je mnoho výrobků z 60. let, např. žabotlamy. Design pěkný, „neotřelý“, ale technicky bohužel shit, protože tehdejší úroveň techniky nedokázala skloubit ten design s realitou.… Číst vice »
Zlámalík
7 hodin
No, na vzhled to nejezdí, ale na dnešní dobu je to poněkud „konzervativní“, abych použil diplomatický termín. Není to moc poznat od EČs 🙂 Ale asi to zákazník tak chtěl. Nicméně Siemens pro Piccadilly Line je trochu jiný kafe…
Soutěž na B by měla přijít v 30. letech a na áčko půjdou Siemensy z B a ve 40.letech soutěž na vozy A, aspoň takové informace běhaly veřejným prostorem dřív. Doufejme, že se to A bude soutěžit zároveň s vozy na nějakou další linku, snad O? Uvidíme
Na lince A pokud vím tak by měly dojezdit 81-71M a pak být nahrazeny něčím novým.
M1 přejde jenom na linku B, nikam dál (v Praze, kdoví jestli to někam neprodají, i když to v tu dobu asi sotva někdo bude chtít až se jich bude DPP zbavovat).
Chápu, že D se dělá rovnou automatické a na C to chtějí kvůli zkrácení intervalů, ale B by asi nejvíc ze všech linek potřebovalo nástupištní stěny, takže by mohli upřednostnit B a na A nechat dožít M1. Pokud by se ale dělalo rozvětvení na Zahradní Město, tak by asi také bylo logické udělat to rovnou pro automatické soupravy.
Flancek
8 hodin
Proč tam jsou ty kurty? Aby nevypadnul někdo? Nebo to je na nějaké dynamické namáhání? Sorry, jsem jen ajťák
Ty oranžové kurty viditelné na posledních dvou snímcích prvních svařenců jsou tam podle mého názoru právě z důvodu bezpečnosti – prostě rozhodně „nechceš“, aby někdo z „tvých lidí“ omylem při/po montáži v interiéru šlápnul do cca metrovýho propadla. Tam kde jsou přistavené ty (dost krkolomné) schůdky kurty nejsou.
Bych čekal, že si to i průměrně chytrý ajták vydedukuje … 😊
[V.T.I.P.] 😆 LO…. Emoji generator failed BSOD
(Jako otázka samozřejmě v pořádku)
Škoda že to vypadá jak ruské metro po faceliftu 😒
V Mitišči by z toho designu měli radost.
Design je věc subjektivní a na design to nejezdí, což by zde zdůraznila značná část šotoušů bez špetky vkusu. Ale je pravdou, že krásná vozidla a zejména vozidla VHD jsou určitou prestiží značek a Škoda krásná vozidla skutečně ani náhodou nedělá, dělá vozidla designově průměrná. Doufám, že se Škoda do soutěže Prahy přihlásí s designem, který bude krok kupředu, stejně jako se stalo mezi vlaky metra pro Petrohrad a Varšavu. Protože když se dneska podíváte na ty soupravy pro Petrohrad, tak se nechte věřit tomu, že nejsou ani 15 let staré.
Vkus dobrý, ale morálka plebejců tristní… V zemích (s námi v čele), kde nevydrží souprava ani den bez grafitti a vyškábaných skel si lid nic jiného než obdélník a dveře z katalogu rakouského monopolisty nezaslouží… Snad po pár exemplárních amputacích rukou bychom si mohli dovolit i ohýbaná skla… …což by ovšem bylo velmi nemoderní, středověké smýšlení. Do té doby nemůžeme mít hezké věci…
A co byste si, zřejmě jako člen samozvané Estetické komise Národní šoto rady představoval?
Je vlak co jezdí v podzemí, snažit se o aerodynamické tvary nemá smysl, důležité je, aby to bylo dostatečně prostorné.
A je vůbec otázka zda by ten „lepší“ design vůbec někdo chtěl natož zaplatil.
Jiné čelo by prodražilo vůz o kolik stovek procent?
Podívejte se například na stockholmské soupravy metra C20, a ze kterého roku to je. Neuvěřitelně nadčasový design. Fakt nejde k aerodynamické tvary.
Naopak, lepší design (nemluvě jen o samotném barevném provedení, jako v diskuzi o trolejbusech pro Tallinn) nestojí prakticky nic navíc. Nějaký tvar a barvu to vozidlo musí mít v každém případě. Výbava vozu něco stojí, technická vylepšení něco stojí, bezpečnost něco stojí… design stačí jen vymyslet. Samozřejmě, zajímavý a neotřelý design se také nemusí líbit – viz metro Siemens Inspiro právě v Sofii (a Varšavě).
Tak to jste napsal kardinální pitomost. Konkrétně na tomto vlaku: (1) dveře vysunuté ven z vozu by stály víc, než dveře schované v bočnici, i když by to vypadalo líp, a dále (2) rovné čelní sklo je levnější než zakřivené, a taky se lépe stírá. Takže už tady vidíme, že tvar to mít musí, ale ne každý tvar má stejné náklady a vlastnosti jako pevnost, aerodynamika a užitné vlastnosti jako výhled. Příklady selhání této úvahy je mnoho výrobků z 60. let, např. žabotlamy. Design pěkný, „neotřelý“, ale technicky bohužel shit, protože tehdejší úroveň techniky nedokázala skloubit ten design s realitou.… Číst vice »
No, na vzhled to nejezdí, ale na dnešní dobu je to poněkud „konzervativní“, abych použil diplomatický termín. Není to moc poznat od EČs 🙂 Ale asi to zákazník tak chtěl. Nicméně Siemens pro Piccadilly Line je trochu jiný kafe…
Jako jo, vypadá to jako by kupovali něco 20 let starého.
Nelíbí. Vypadá jako Jeff. Ale za to může ten Tube-profil. Škodovka vypadá líp. Víc jako vlak.
Budoucnost linky “A” v Praze? …. C+D nove soupravy, na Béčku Siemens a zelena na nejakou dobu dosluhujici reko-CCCP
Soutěž na B by měla přijít v 30. letech a na áčko půjdou Siemensy z B a ve 40.letech soutěž na vozy A, aspoň takové informace běhaly veřejným prostorem dřív. Doufejme, že se to A bude soutěžit zároveň s vozy na nějakou další linku, snad O? Uvidíme
Na lince A pokud vím tak by měly dojezdit 81-71M a pak být nahrazeny něčím novým.
M1 přejde jenom na linku B, nikam dál (v Praze, kdoví jestli to někam neprodají, i když to v tu dobu asi sotva někdo bude chtít až se jich bude DPP zbavovat).
Chápu, že D se dělá rovnou automatické a na C to chtějí kvůli zkrácení intervalů, ale B by asi nejvíc ze všech linek potřebovalo nástupištní stěny, takže by mohli upřednostnit B a na A nechat dožít M1. Pokud by se ale dělalo rozvětvení na Zahradní Město, tak by asi také bylo logické udělat to rovnou pro automatické soupravy.
Proč tam jsou ty kurty? Aby nevypadnul někdo? Nebo to je na nějaké dynamické namáhání? Sorry, jsem jen ajťák
Ty oranžové kurty viditelné na posledních dvou snímcích prvních svařenců jsou tam podle mého názoru právě z důvodu bezpečnosti – prostě rozhodně „nechceš“, aby někdo z „tvých lidí“ omylem při/po montáži v interiéru šlápnul do cca metrovýho propadla. Tam kde jsou přistavené ty (dost krkolomné) schůdky kurty nejsou.
Bych čekal, že si to i průměrně chytrý ajták vydedukuje … 😊
[V.T.I.P.] 😆 LO…. Emoji generator failed BSOD
(Jako otázka samozřejmě v pořádku)
Nevíte, kdo je designérem?
Nevím, ale našel jsem aspoň leták
https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2025/07/METRO-SOFIA_Produktovy-list_Skoda_A3_A4_CZ_EN_2024_PREVIEW_1.pdf
Studio Descent Jiřího Španihela.
To leccos vysvětluje. Jeho věci z 80-90 let mám rád. Tohle už mi přijde hodně smutný.
Jede to na okruhu na své motory ? Jak to napájí během testu?
Jsou instalovány 2 pantografy na jednom z vozů.
Jsou vidět i na té titulní fotce, když člověk tuší, že tam někde musí být 🙂