Škoda dokončila proměnu rychlíkových vozů ÖBB na lehátkové

Modernizovaný lehátkový vůz Bbcmvz pro ÖBB. Foto: Škoda GroupModernizovaný lehátkový vůz Bbcmvz pro ÖBB. Foto: Škoda Group

Nové vozy namísto oddílů k sezení nabídnou lehátka včetně kupé pro vozíčkáře.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

O získání (zřejmě) této zakázky se tu psalo před dvěma roky v článku: „Škoda zmodernizuje v Šumperku lůžkové vozy rakouských drah“ https://zdopravy.cz/skoda-zmodernizuje-v-sumperku-luzkove-vozy-rakouskych-drah-157548/ Za porovnání stojí to, že se původně mluvilo o lůžkových vozech, teď to jsou to lehátkové. Počet 6 kusů odpovídá, i obrázky 2/ 10 a 8/ 10 jsou u obou článků stejné, na titulních obrázcích je vagon stejné řady , tagy se pochopitelně, vzhledem k různému obsahu obou článků, liší. Buďto se jedná o dvě různé zakázky ÖBB v Šumperku, náhodou se stejným počtem vozů, nebo došlo ke změně předmětu zakázky, nebo předchozí článek z 2.5.2023 o získání… Číst vice »

Karl vB.

Děkuji za vysvětlení.
V německé verzi tehdejší tiskové zprávy jsou správně uvedeny lehátkové vozy, takže k „šumu“ asi došlo v překladu ŠG do češtiny.
https://www.lok-report.de/news/deutschland/industrie/item/40828-skoda-modernisierung-von-oebb-liegewagen.html
Bude zajímavé vědět, jestli ÖBB (třeba jen částečně) využijí opci na dalších vozy.

vlachjan

Když vidím, kolik místa zabere stojan na pouhá tři kola, říkám si, kolik bycyklů by se asi dalo do vlaku naskládat, kdyby přepravce vyžadoval demontáž předního kola. V době koutoučových brzd, rychloupínáků a thruaxle je domontáž otázkou několika vteřin před nástupem do vlaku.

Zbyněk

Co se stane s pístem kotoučové brzdy, když sundáte přední kolo a nedopatřením zmáčknete brzdovou páčku?
Pístek vyjede, destičky vyjedou jedna k druhé a kolo už nenandáte. To nechcete.

zemko

kdyz si kupujete nove kolo nebo nove brzdy tak soucasti balni je i klin pro takove pripady, otazka je, kolik lidi to vozi s sebou

Ondra L.

A dalsi otazka je, kolik lidi o existenci toho klinu vi. Ja ho napriklad k novemu kolu nedostal a ani se me prodejce nepokusil informovat.

Bjorn

Nevypadá to špatně a rekonstrukce kupé na lehátka dává smysl. Je to levné, v denním provozu se kupé nahrazují ucelenými jednotkami a poptávka po nočním cestování neustále roste. Určitě je lepší Bmz takhle přestavět, než odprodat za zůstatkovou cenu. Akorát nechápu proč tam nedali alespoň jeden držák pro kola navíc (oddíly jsou čtyřmístné, ale ve vozu jsou jen tři držáky na kola) a proč se pořád používá to nepříjemné přímé bílé světlo.

Tom

Vypadá to pěkně, tak uvidíme, jak se osvědčí v provozu. U nás se stejně taky budou některé Xmz ještě přestavovat. Myslím, že WRmz z Berlinerů jsou horkým adeptem, bohužel. A hrozně nám chybí vozy typu https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_ADbmpsz-8191-0.php . Ty najdou upotřebení i po dodání ComfortJetů, tak uvidíme, s jakými řešeními se příjde.

Tomariero

Jestli se Wrmz budou přestavovat tak na něco typu Armpee, takže jednička z bistrem a tím bude kompletně sjednocený produkt JLV.

Tom

Jojo, já to nemyslel tak, že se budou dělat ADbmpsz z nich. K ARmpz dokonce existoval nějaký dokument od ČD na plán přestavby v době, kdy se řeklo, že budou CJ. V té době se mluvilo, že vozy z Berlinerů půjdou na Praha – ČB – Linz kvůli dvoustovce.

Georg

To nám naštěstí vůbec nechybí. V těch vozech na obrázku se strašně plýtvá cenným prostorem ve vlaku a jiní cestující pak musí stát. Uspořádání sedadel na šířku vozu 2+1 je dávno překonané, nikdo nemá právo se takto ve veřejné dopravě rozvalovaz na úkor jiných, kteří musí stát.

SYN

V první třídě? Proč ne, ale naplní se celý vůz jedničky, ještě v takovém extra-řídkém uspořádání ?

Martin

Nevím kam jezdíte vy, ale Slovácké expresy mají pravidelně první třídu plnou.

A. O.

Obecně většina dálkových spojů má jedničku poměrně hojně obsazenou. Nelze říct, že je tam přímo korelace s obsazením zbytku vlaku (někdy je dvojka poloprázdná a jednička vyprodaná, někdy naopak, někdy tam ta korelace je), ale lze říct, že je to žádaný produkt, tak proč by ho ČD neprodávaly, když na jednom místě mají vyšší marži.

Jaaa

Pokud ovšem jede…

A. O.

Nikdo vám nebrání si jízdenku koupit včas spolu s místenkou (online to máte vždy zdarma). Pak máte místo prakticky jisté.
S tímto vašim přístupem bychom si mohli pomali začít stěžovat, že ti, co jedou z výchozí stanice na konečnou by měli mít právo si jízdenku koupit dřív atd.
Holt kdo dřív přijde, ten dřív mele a kdo si zaplatí, má při cestě vyšší pohodlí.

Karl vB.

Cestující chce cestovat, ne být přepravován.

EC104

V rastru na skříni vozu je vidět homologace pouze pro D B F A CH NL. Běžně na takovýchto vozech nebývá žádná homologace, tudíž mohou zajíždět do více zemí. Jinde tedy tyto vozy nesmí nebo proč?

PetrzOlomouce

O velikonocích jsem s tím jel NightJetem Vídeň – Curych a zpět. Vždy 4 lidé v kupé. V našem kupé nešly zavřít dveře, takže pokud šel někdo v noci na WC, tak je buď někdo musel přidržovat anebo to bouchalo o postel. O dvě kupé dál páčili stevardi zámek. Zevnitř se někdo zamknul na oba zámky a nemohl se dostat ven. Pouze popisuji mou zkušenost s těmito zrekonstruovanými vozy.

Twix

A byla to určitě ta stejná série? Podobné rekonstrukce jsou už pár let v provozu, ale nepoznám jestli je to totéž, není tu fotka klasického kupé a není tu napsáno od kdy to Škoda dělá.

Radekzvidlakova

Podle toho jakým, šest jich bylo doděláno v Škoda Pars. Dohromady jich je 21 myslím, které dodávala firma Molinari, než zkrachovala. Ale konstrukčně to obložení pro dveře do kupé nejsou ideálně Coplasem vyřešeny. Takže s tebou souhlasím.

Radekzvidlakova

Omlouvám se. Coplass dělal jenom WC buňky, Ultimate dělal obložení.

Michal82

Tak i u nas by se hodily. Do Gdyne, Zurichu, Kodane …

Zbyněk

Ví někdo, na jaké lince to má jezdit?
Už leta bychom rádi přes noc s koly, ale výběr není nijak valný.