Škoda dokončila poslední svařenec vozu metra pro Sofii, do bulharské metropole dodá osm souprav

Metro pro Sofii koncepčně navazuje na soupravy dodávané do Varšavy, bude však vybaveno klimatizací.
V závodě Škoda Vagonka dokončili poslední svařenec vozu metra pro sofijský dopravní podnik Metropoliten EAD. Na sociální síti LinkedIn o tom informoval šéf závodu Martin Bednarz. Výroba čtyřvozových souprav probíhá v Ostravě a Plzni, kam budou svařence pokračovat.
Škoda Group dodá do bulharské metropole osm souprav metra, kontrakt dosahuje hodnoty 1,6 miliardy korun. Nová vozidla vstoupí do provozu v roce 2026 a budou jezdit na linkách 1, 2 a 4.
Metro pro Sofii koncepčně navazuje na soupravy dodávané do Varšavy, bude však vybaveno klimatizací. V bulharském hlavním městě totiž metro jezdí také po povrchu. Vlaky budou vybaveny zabezpečovacím systémem s automatickou regulací rychlosti. Tento systém zajišťuje bezpečnou jízdu na trase tím, že reguluje rychlost provozu a zabraňuje dohánění vlaků.
Soupravy budou poháněny trakčními třífázovými asynchronními motory, při brzdění bude využívána rekuperace – tedy vracení elektrické energie zpět do napájecí sítě. Metro v Sofii je provozováno na standardním rozchodu 1 435 mm, napájeno je skrze stykovou (třetí) kolejnici. Napájení je stejnosměrné a jmenovité napětí 750 ± 250 V. Konstrukční rychlost nových souprav bude 90 km/h.