Škoda dokončila poslední svařenec vozu metra pro Sofii, do bulharské metropole dodá osm souprav
Poslední svařenec vozu metra od Škoda Group pro Sofii. Zdroj: linkedin.com / Martin Bednarz

Metro pro Sofii koncepčně navazuje na soupravy dodávané do Varšavy, bude však vybaveno klimatizací.
Me zarazilo to napajeni. 750+/-250V. Je to normalni, ze rozptyl napeti je tak velky?
Je to normální. Rozptyl je při rekuperaci. Podobně je to i s M1: https://asokol.cz/metro/m1/m1-ttd.htm
Ano Praha to má podobně, horní mez je 1000V (kvůli rekuperaci) spodní si nepamatuju. Když jsem byů na exkurzi v Metru, tak právě byl na tohle dotaz, jak se na to tváří starší soupravy, a odpovědí bylo, že ty, co to nevydržely, už jsou vyřazené a opravené, že ze začátku s tím právě byly nějaké problémy.
Nevíte, kdo je autorem designu? Souhlasím s tím, že to vypadá jako repase a rozhodně si nemyslím, že by za to mohly rozměry skříně.
Jiří Španihel, respektive jeho studio Descent.
Design jak ruské metro po faceliftu 🙂
Se moc nesmějte, za chvíli (teda papírově, fakticky až tak se čtyřletým zpožděním) to bude jezdit i v Praze
Ono je to dané tím, že základní proporce těch vozů jsou dané infrastrukturou „metra moskevského typu“ – profil tunelu, délka nástupišť (a tím pádem i vozů). Takže design se řeší jen na čelním panelu.
To čelo šlo udělat i líp. Ale je otázka, na kolik to fakt vadí. V Japonsku mají taky různé krabice. Pokud budou někdy nástupištní stěny, je to už úplně jedno, nepůjde to vidět (byť tady jezdí zrovna i po povrchu).
No to není tak docela pravda, a pro příklad nemusíte chodit ani zas tak daleko od kolébky metra moskevského typu: https://en.wikipedia.org/wiki/81-740/741
Sice není čelo ploché, ale že by to byl nějaký designerský počin, to nemohu říct 🙂
Ale ne, nejde mi o design čela. Ale celkovou koncepci jednotky, která, byť jezdí v metru moskevského typu, nemusí byly nutně jen pět(šest) vozů o délce 19 metrů se 4 dveřmi. Na to jsem reagoval. Designově je to strašnej hnus (jako skoro všechno, co tam vyrobili :)).
I jednotky na lince C od zatracovaného architekta Kotase vypadají výrazně lépe, než tato věc.
Nevěřil bych, že dám s Kotasem za pravdu. Ale ano, s linkou C souhlas.
Nereagoval jsem na design. Ale souhlas.
Kotas vozidla docela uměl, většinou se mi líbí, ale budovy jsou strašné.
Tak ona i Škoda se pokusila udělat to čelo jinak.
Ale za mě to byla spíš katastrofa http://kuba.petriny.net/6mt/6mt.JPG
Design Varšav se mi líbí
Ano, a je to opět stejná koncepce. Přestože nutně nemusí. O tom byl můj příspěvek, ne o designu. Ten je strašlivej, souhlas.
s tím bych tolik nesouhlasil, protože příkladem je sama Moskva ale treba Baku, Minsk, Petrohrad, Budapešť či Varšava, kde jezdí nové moderní průchozí soupravy které ničím na první pohled neodkazují na “sovětský typ metra”. Metro (kromě Londýna a Glasgow) bude vždy krabice a nejvíce designových možností bude na čele, ale sama Varšava je příkladem že v metru sovětského typu nemají jezdit soupravy které z něho vychází – u té Varšavy třeba soupravy od Alstomu (rozměry, uspořádáním a designem nijak nekorespondují se sovětským typem metra). A co potom metro v Almaty? Tvrdě sovětský typ metra a soupravy Hyundai které nepůsobí jako… Číst vice »
Má snad vypadat jako vzducholoď?
Design toho „ruského metra“ také není úplně původní. Prostě když začnete kreslit metro, vyjde vám obvykle metro.