Škoda dokončila poslední svařenec vozu metra pro Sofii, do bulharské metropole dodá osm souprav

Poslední svařenec vozu metra od Škoda Group pro Sofii. Zdroj: linkedin.com / Martin BednarzPoslední svařenec vozu metra od Škoda Group pro Sofii. Zdroj: linkedin.com / Martin Bednarz

Metro pro Sofii koncepčně navazuje na soupravy dodávané do Varšavy, bude však vybaveno klimatizací.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Skippy

Me zarazilo to napajeni. 750+/-250V. Je to normalni, ze rozptyl napeti je tak velky?

Vianden

Je to normální. Rozptyl je při rekuperaci. Podobně je to i s M1: https://asokol.cz/metro/m1/m1-ttd.htm

Petr

Ano Praha to má podobně, horní mez je 1000V (kvůli rekuperaci) spodní si nepamatuju. Když jsem byů na exkurzi v Metru, tak právě byl na tohle dotaz, jak se na to tváří starší soupravy, a odpovědí bylo, že ty, co to nevydržely, už jsou vyřazené a opravené, že ze začátku s tím právě byly nějaké problémy.

intrus

Nevíte, kdo je autorem designu? Souhlasím s tím, že to vypadá jako repase a rozhodně si nemyslím, že by za to mohly rozměry skříně.

Kubrt

Jiří Španihel, respektive jeho studio Descent.

Tomáš

Design jak ruské metro po faceliftu 🙂

Kont

Se moc nesmějte, za chvíli (teda papírově, fakticky až tak se čtyřletým zpožděním) to bude jezdit i v Praze

Kubrt

Ono je to dané tím, že základní proporce těch vozů jsou dané infrastrukturou „metra moskevského typu“ – profil tunelu, délka nástupišť (a tím pádem i vozů). Takže design se řeší jen na čelním panelu.

MajsterN

To čelo šlo udělat i líp. Ale je otázka, na kolik to fakt vadí. V Japonsku mají taky různé krabice. Pokud budou někdy nástupištní stěny, je to už úplně jedno, nepůjde to vidět (byť tady jezdí zrovna i po povrchu).

O.K.

No to není tak docela pravda, a pro příklad nemusíte chodit ani zas tak daleko od kolébky metra moskevského typu: https://en.wikipedia.org/wiki/81-740/741

Jirka

Sice není čelo ploché, ale že by to byl nějaký designerský počin, to nemohu říct 🙂

O.K.

Ale ne, nejde mi o design čela. Ale celkovou koncepci jednotky, která, byť jezdí v metru moskevského typu, nemusí byly nutně jen pět(šest) vozů o délce 19 metrů se 4 dveřmi. Na to jsem reagoval. Designově je to strašnej hnus (jako skoro všechno, co tam vyrobili :)).

vlachjan

I jednotky na lince C od zatracovaného architekta Kotase vypadají výrazně lépe, než tato věc.

Hans N.

Nevěřil bych, že dám s Kotasem za pravdu. Ale ano, s linkou C souhlas.

O.K.

Nereagoval jsem na design. Ale souhlas.

Ivan_pha

Kotas vozidla docela uměl, většinou se mi líbí, ale budovy jsou strašné.

DjDD

Tak ona i Škoda se pokusila udělat to čelo jinak.
Ale za mě to byla spíš katastrofa http://kuba.petriny.net/6mt/6mt.JPG
Design Varšav se mi líbí

O.K.

Ano, a je to opět stejná koncepce. Přestože nutně nemusí. O tom byl můj příspěvek, ne o designu. Ten je strašlivej, souhlas.

automatic

s tím bych tolik nesouhlasil, protože příkladem je sama Moskva ale treba Baku, Minsk, Petrohrad, Budapešť či Varšava, kde jezdí nové moderní průchozí soupravy které ničím na první pohled neodkazují na “sovětský typ metra”. Metro (kromě Londýna a Glasgow) bude vždy krabice a nejvíce designových možností bude na čele, ale sama Varšava je příkladem že v metru sovětského typu nemají jezdit soupravy které z něho vychází – u té Varšavy třeba soupravy od Alstomu (rozměry, uspořádáním a designem nijak nekorespondují se sovětským typem metra). A co potom metro v Almaty? Tvrdě sovětský typ metra a soupravy Hyundai které nepůsobí jako… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Má snad vypadat jako vzducholoď?

Design toho „ruského metra“ také není úplně původní. Prostě když začnete kreslit metro, vyjde vám obvykle metro.