Škoda dodala do Brna první z dvaceti trolejbusů 32Tr, zbylé dorazí do konce ledna

První z dvaceti trolejbusů Škoda 32Tr dorazil do Brna. Foto: DPMBPrvní z dvaceti trolejbusů Škoda 32Tr dorazil do Brna. Foto: DPMB

Vozy nahradí trolejbusy 21Tr z konce 90. let.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ortodoxní Šotoušek

Na vagonu to asi jet nemohlo, že? My v Brně ve Slatině nemáme šturc s rampou.

Ortodoxní Šotoušek

Ajo, on by se přes noc zkazil, trolejbus musí jezdi v režimu JIT. Jsem to ale hloupý.

Jiří Kocurek

S jedním vagonem to nemá smysl a u výrobce nemusí být místo na odstavení celého vlaku. Přičemž dodaný trolejbus může začít vozit cestující, namísto čekání na zprovoznění celé velké zásilky.

Při hmotnosti trolejbusu 12 tun to silnice rozhodně nepřetěžuje.

Kubrt

Mohlo, ale zjevně je už dlouhá léta pro zúčastněné strany výhodnější používat silnici.

Ortodoxní Šotoušek

Spíš se to nikdy jinak nedělalo.

Jan T.

A bude to levnější nebo proč by to měl dodavatel posílat po kolejích?

Kubrt

Ale prdlajs, až někdy do doby kolem 2010 bylo běžné vozit trolejbusy i tramvaje z výroby k provozovatelům vlakem. Pak se rozšířily vhodné silniční návěsy a přepravci přešly na silnici (vyjma libereckých tramvají). Jistě pro to mají lepší důvody, než účast v intergalaktickém protiželezničním spyknutí.

noerf

Náklad na přepravu trolejbusu bych viděl na cca 30 000 Kč za kamion. A z Plzně je v Brně za cca 4 hodin, takže to zvládne za směnu i zpět. Kdyby to bylo na vlaku, tak musí naložit na vagón, přesunout na nádraží a buď jej s něčím poslat do Brno, což je otázka, kdy něco pojede a jak dlouhou. A pronájem Vectronu na den stojí cca 45 000 Kč, k tomu potřebujete posunovací lokomotivy, dostat vagón pod trakci, mzdu strojvůdce, poplatek SŽ za dopravní cestu, trakční energii atd. Na druhou stranu, pokud by převáželi třeba 8 trolejbusů najednou, tak… Číst vice »

Ortodoxní Šotoušek

Jasně že najednou. Jinak železnice si nepronajímá vectron kvůli každému vagonu, ale seřadí z toho vlak, to byste mohl vědět, když se k tomu vyjadřujete. Jinak já jsem měl cenu 50tunového vagonu z Prahy do Brna za 21000Kč. Na rozdíl od vás jsem to dostal přímo od ČD Carga. Takže šíříte neověřené informace.

OndraS

Hele, a bylo účelem se tu dozvědět důvody, proč se to vozí po silnici, nebo nás tu všechny pourážet?

OndraS

Trochu z praxe. Poslední vozy, dodané do Brna přes železnici, byly 22Tr. 25Tr už došly na trajleru a počínaje jimi už tak chodí vše. Výjimku tvořily second-handy z Jihlavy, tažené na tyči. Nakladání na vagon: opruz, je k tomu potřeba parta lidí, zašpalkovávání, složité uvazování, nutná demontáž některých komponent kvůli vandalismu nebo obecně riziku poškození při „šetrném“ železničářském zacházení. Zpravidla nutnost hlídání při prostojích na různých nádražích, opět kvůli vandalismu. Jeden den se to naloží a jede to přes všechny čerty a vymete to všechny nádražní seřadiště, dorazí to asi tak za týden a stejně se to musí opět tahačem… Číst vice »

Ortodoxní Šotoušek

To je praxe? Já myslel, že popisujete své kamioňácké mokré sny. Akorát že na tom kamionů spotřebujete 3 krát více nafty, nebo máte elektrický kamion? A jaktože armáda vlakem běžně přepravuje? To jim nevadí „hrubé“ železničářské zacházení? A opravdu si to ten řidič naloží sám nebude potřebovat nikoho k ruce? A jedna cesta kvůli dvěma trolejbusům je lepší než jeden vlak? A poslední důkaz, že lžete je ten, že kalkulačka ČD Cargo mě ukazuje spojení Plzeň – Brno Slatina 19. 11. ve 4.04 odjezd z Plzně a do Slatiny dorazí za 1d a 2 hodiny. Takže když něco zveřejníte, prosím… Číst vice »

OndraS

V pohodě 🙂

Jiří Kocurek

Ano, to je praxe. OndraS není kamioňák, ale technik ve vozovně.

Jo a s tím kamioňákem, to máte jako když nácek pindá cosi o židech? Tak si k nim soupněte.

Kubrt

Ondra se v praktickém světě trolejbusů pohybuje, takže má informace přímo od zdroje, zatímco ty máš jen svá přání a představy. Ale samozřejmě můžeš všem ukázat, že máš pravdu a nejakou tu železniční přepravu trolejbusu spedičně realizovat.

Ortodoxní Šotoušek

Kamionová lobby: Automobilové díly nejsou vhodné pro železnici, MHD není vhodná pro železnici, dřevo a železo není vhodné pro železnici, jídlo není vhodné pro železnici, auta nejsou vhodná pro železnici. Pro železnici jsou vhodné jen ucelenky uhlí, které končí, takže železnice bude zrušena. Přitom dálnice nejsou ani trochu elektrifikované. Autodopravci na nás zvysoka… a jen křičí, plaťte nám škody, silnice a opravy, rozšiřování silnic, parkoviště atd.

Pepa

Do kdy se bude možné svézt s 21Tr? Bude nějaká muzejní?

Pavel Vavříček

Muzejní už je zachována 3030, ale ještě je šance že si jednu koupí TMB. Maximálně to vidím do konce června

OndraS

Velmi optimistické, bude to dřív. Momentálně jich vypravujeme cca 18-20 kusů ve všední den, o víkendu čistou nulu. Vzhledem ke zprovozňování „Márií“ tedy TNS12 a současném nákupu 32Tr a přitom zachování provozu ve stávajícím rozsahu je prostým vypočtem jasné, že 21Tr prostě už nebudou potřeba. TNS12 by se měly postupně objevovat v provozu od příštího týdne, do konce roku jich všech deset v provozu bude téměř jistě. 32Tr nepotřebují ten slo6ity papírovací proces, takže počínaje položením na brněnský asfalt jim stačí nalepit čísla, nahrát vysílačky, oživit RIS apod a můžou ven. Jakožto výhradního a hlavního propagátora vozidel z mladší doby… Číst vice »

Intrus

DPMB nechal koukám upír design