Škoda bojuje u soudu o obří zakázku pro Helsinky. Její nabídku vyloučili i pro údajnou nespolehlivost
Tramvaj Škoda ArticXLJokeri na nové trati Helsinky - Espoo. Pramen: Raide-Jokeri

Dopravní podnik v Helsinkách nabídku Škody ani nehodnotil, vyloučil ji z více důvodů.
Jedanánku, Škodu taky jednou někde vyloučili?? No to musí být nezvyk, to chápu, normálně totiž vylučují konkurenty…
Na redditu citují finské zprávy: zaměstnanec dopravního podniku chtěl zmanipulovat zakázku ve prospěch škody. Dopravní podnik ho vyhodil. + vadí pozdní dodání (prý zatím vždy), za které uplatňují sankce.
Tak to uplatnění sankcí bude to jak škoda píše „firma je řádně napravila“ (jinak si obecně nedovedu představit napravení zpoždění, leda snad strojem času)…
Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne issued a statement saying there were a total of 1 570 requirements. Škoda Transtech’s offer did not meet 10 of the mandatory technical requirements relating to, among other things, crash safety, braking systems, the characteristics and accessibility of the wheelchair area, interior dimensions, the seat height and the noise level testing.
https://www.railwaygazette.com/light-rail-and-tram/koda-challenges-its-exclusion-from-helsinki-tram-procurement/69808.article
To jsou dost závažná pochybení. Asi by mě neuklidnilo, že vozidlo je české, když brzdy nesplňují požadavky zákazníka (zde DP Helsinky).
Vy puntíčkáři… Ale je to Škoda… (asi zas ne taková),😛
Tak mně napadá, jestli DPHMH nebyl náhodou na nějakém školení Sdružení dopravních podniků ČR na téma, jak vypisovat veřejné zakázky a neopajcnul tam české know-how i s chlupy.
Jinak pobavila větička:
„Podle něj by měla soutěž zákazníkovi umožnit porovnat cenu, náklady životního cyklu, celkovou hodnotu nabídky a schopnost dodržet termíny.“
https://zdopravy.cz/ostrava-kupuje-nejdrazsi-trolejbusy-v-zemi-skoda-byla-jedinym-uchazecem-263327/
Ano, když je Škoda vybrána jako jediný uchazeč (např. aktuálně trolejbusy pro Ostravu), tak také nelze porovnávat. V tom případě je to pravděpodobně zcela v pořádku?
Dobře jim tak, šmejdům…
Absolutně nehodnotím oprávněnost vyloučení, ale je docela vtipné představit si, jak vedení Škody najednou okusilo opačnou stranu barikády, než na co jsou zvyklí z domova.
Ale oni JSOU ve Finsku doma. Tedy pokud Oulu, sídlo Škody Transtech, je pořád ještě ve Finsku.
Závod ve Finsku je, ale srdcem jsou v Plzni. A Jihlavě. A Zlíně. A Ostravě…
Ti Fiňáci jsou stejně zvláštní… Mohli mít tramvaje pozdě, dražší a ještě za to platit penále, ale oni ne… Šlendrián…😂
Vy budete slušný jasnovědec 🙂 Jak to dopadne s metrem D prosím?
Vlak od Škodovky, ve kterém bude špatný vzduch, se vzhledem a uspořádáním sedaček z roku 1989 + věčně rozbitá stěna AŽD, protože ti zase nemají zkušenosti s dlouhodobou údržbou té mechaniky.
Abych jen nekydal, tak upřímně, poslat 10 lidí z DPP na konzultace do singapurského metra (což oni nabízejí jako službu), by dokázalo vyřešit stovky potencisonich problémů, co se tam můžou objevit a nestojí to relativně nic. Ale spíš se stane klasický český průser.
JasnovĚdec je zajímavý termín 😃. Jak to bude s metrem D zřejmě netuší už vůbec nikdo… Tam totiž úplně všichni cítí velký bankovky a pokud by se náhodou mělo stát to, že se na ně nedostane, budou se odvolávat do roztrhání těla… Takže pokud bych si mohl tipnout (ale jen tipnout), skončí to nějakou předraženou dohodou, průchodnou a výhodnou pro všechny strany… V zásadě i pro Prahu, protože sice se nedoplatí, ale už se to konečně zprovozní… Tolik coby jasnovIdec 😅
Holt ochutnali svou vlastní medicínu🙂
Taková typycky česká vlastnost posmívat se jinému Čechovi. Krom toho nevím jakou medicínu máte na mysli.
Kdo jinému jámu kopá…
Je dost rozdíl smát se jinému, protože mu nepřeju úspěch a smát se někomu, kdo se proslavil jako „jediný správný výrobce“ co týče mnoha veřejných zakázek.
Neposmívám se, naopak tím říkám, že její vyloučení mi přijde zvláštní. Zároveň ale vnímám, že se na českém trhu chová slušně řečeno velmi nesportovně a běžně se zbavuje konkurence různými způsoby za velmi podivných okolností. Proto „ochutnala vlastní medicínu“.
Škodovce přeji každou zahraniční zakázku, baví mě vídat český export v zahraniční. Jsem zvědavý, jak soud rozhodne.
Viz třeba tento dnešní článek:
https://zdopravy.cz/ostrava-kupuje-nejdrazsi-trolejbusy-v-zemi-skoda-byla-jedinym-uchazecem-263327/
No jo, ve Finsku narozdíl od Ostravy konexe nestačí, tak si je třeba pobrečet 🙂 Citace z článku z 7. 10. „Škoda Group je přesvědčena, že její nabídka plně odpovídala požadavkům výběrového řízení a byla v rámci určeného rozpočtu“ Dneska už připouští, že plně požadavkům nemusí vyhovovat „pokud jsou nesrovnalosti, jde buď o překlepy, nebo o nejasnosti vyplývající ze zadávací dokumentace. Toto upřesnění nebylo vůbec zohledněno“ A třešnička na dortu je prohlášení o ceně: „To by s největší pravděpodobností ukázalo, že naše nabídka byla výhodnější,“ Přitom Škodovka ve skutečnosti moc dobře ví, jak si cenově stála proti Stadleru a cíleně… Číst vice »
Oni nemuseli soutěžit jen na cenu dodání, ale i na dostupnost náhradních dílů atd. Vyhodnocení nemusí být tak přímočaré, škodovka nemusí znát všechny detaily konkurenční nabídky.
No u 10tiletých (a více) servisů a dodávek náhradních dílů se to prakticky vůbec nedá srovnávat, protože to „jak dobře“ byl ten servis realizován a kolik stál, se u jedné nabídky dozvíme postupně až během těch let, kdežto od druhé strany se to nedozvíme vůbec (jen teoreticky).
Takové ČD si v době uzavírání smlouvy na ř.380 určitě nemyslely že ty lokomotivy budou stát přes 100M za kus, budou poruchové (hm, s tím se možná počítalo, zpočátku) a nebudou dlouho schválené v zahraničí…
Na to je velice jednoduche reseni: Vyhodnotit nabídky a ono se ukáže kde pravda leží. Branit se vyhodnoceni je pro danoveho poplatnika kontraproduktivni.
Jako ze pro daňového poplatníka je lepší když se vybere lepší kamarád ikdyž je dražší.
A jak vite ze je drazsi kdyz se nehodnotilo a cena neni znama? Vase ubohe lzi si laskave nechte do putyky.
Jakože poplatník bude rád, když se mu zvednou daně a bude jezdit horším vozidlem? No já teda ne.
I v česku se vyhazují dodavatelé, když nesplní zadání nebo jsou tam velké nesrovnalostí. I když v případě Finů může jít o pojistku – vyhodnotili Škodu jako nespolehlivou a teď dodávají právní důvody.
Takový překlep, když Poláci požadovali do metra klimatizaci a Škoda to přeložila jako větrání 😀